روش‌ های تعمیر گردنبند در خانه

طلا و جواهرات در گروه باارزش‌ترین فلزات در دنیا قرار دارند و جزو وسایلی هستند که خانم‌ها بسیار به آن علاقه‌مندند.گردنبند یکی از محبوب‌ترین زیور آلات در میان خانم‌ها است.

درواقع گردنبند هم در بین خانم‌ها و آقایان وسیله ای کاربردی و مشترک است که تنوع بسیار زیادی بین آن‌ها وجود دارد.

گردنبندها معمولا از یک زنجیر و یک آویز با طرح‌ها و شکل‌های متفاوت و زیبایی تشکیل شده است بعضی از آن‌ها دارای آویزهای نگین دار و بعضی دارای آویزهای ساده و بدون نگین هستند.

برخی از مدل‌های گردنبند طلا نیز تنها نوعی زنجیر هستند که به تنهایی زیبایی و جذابیت بسیاری خواهند داشت. باید دقت کنید که گردنبندهای طلا یکی از زیورآلاتی هستند که مراقبت از آن‌ها درست مانند نگهداری از طلا و جواهر حائز اهمیت است.

استفاده نادرست و عدم نگهداری از این زیورآلات سبب آسیب دیدن و یا پارگی آن‌ها خواهد شد. ما در این مطلب قصد داریم در ارتباط با تعمیر گردنبند در خانه با شما صحبت نماییم. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تعمیر گردنبند در منزل

چه زمانی گردنبند نیاز به تعمیر دارد؟

گردنبند ممکن است در صورت مراقبت نکردن درست از آن دچار خرابی و یا پارگی شوند.

خبر خوب این است که امکان تعمیر گردنبند در خانه نیز وجود دارد و در بسیاری از موارد شما نیاز نیست که برای تعمیر، گردنبند خود را به کارگاه‌های تعمیر طلا ببرید.

البته بهتر است این کار برای انواع گردنبند بدون نگین و غیر جواهر انجام دهید. گردنبندهای نگین‌دار به دلیل گران‌قیمت بودن و داشتن‌ نگین‌های با ارزش بهتر است توسط متخصصان تعمیر شوند.

در این مطلب ما به شما تعمیر گردنبند طلا در منزل را به شما آموزش می‌دهیم.

گردنبند در صورتی نیاز به تعمیر دارد که مورد آسیب قرار بگیرد مثلا به لباس و یا جایی گیر کند و یا کشیده شود و این کشیدگی باعث پاره شدن زنجیر گردنبند شود و یا اینکه قفل آن خراب شود.

در این صورت نیاز است که گردنبند را تعمیر کنید. توصیه ما به شما این است که قبل از اینکه گردنبند را برای تعمیر به کارگاه ببرید به فکر تعمیر گردنبند در منزل باشید.

تعمیرات طلا در خانه نیز ممکن است و نیازی به صرف هزینه اضافی ندارد فقط کافی است کمی دقت و جسارت به خرج دهید تا بتوانید گردنبند آسیب دیده را تعمیر کنید.

تعمیر گردنبند طلا در منزل

 

روش‌ تعمیر گردنبند در خانه

بسته به نوع آسیب دیدن گردنبند روش‌های تعمیر گردنبند طلا در خانه متفاوت است.

مثلا گاهی اوقات گردنبند شما پاره شده است. برای تعمیر آن باید ابتدا محل پارگی زنجیر را پیدا کنید و توسط یک انبردست آخرین حلقه‌ای که در قسمت پارگی گردنبند قرار گرفته را باز کنید.

سپس آن را در حلقه‌ی دیگر زنجیر جا بدهید و سپس توسط پیچ گوشتی برای محکم کردن آن حلقه به باقی گردنبند استفاده کنید.

این کار به دقت زیادی نیاز دارد بنابراین برای گردنبند طلا زنانه و مردانه که بسیار ارزشمند است بهتر است با نهایت دقت این کار را انجام دهید تا طلای شما آسیب نبیند.

همچنین شما می‌توانید قفل گردنبند را در خانه تعمیر کنید اما این کار ریسک بزرگی دارد چرا که اگر نتوانید این کار را به‌درستی انجام دهید ممکن است زمانی که از گردنبند خود استفاده می‌کنید، قفل آن باز شود و گردنبند گم شود. بنابراین بهتر است در چنین مواقعی کار را به کاردان آن بسپارید تا ضرر نکنید.

تعمیر گردنبند در خانه

 

وسایل مورد نیاز برای تعمیر زنجیر طلا در خانه

برای تعمیر گردنبند در خانه نیاز است یکسری وسایل داشته باشید که به کمک آن‌ها گردنبند خود را تعمیر کنید. فقط باید به این مورد بسیار دقت کنید که اندازه ابزارها باید متناسب با سایز گردنبند باشد.

استفاده از ابزارهایی که اندازه و سایز آن‌ها با طلا شما سازگاری نداشته باشد ممکن است به زیورآلات شما آسیب برساند. در ادامه به مهم‌ترین وسایلی که برای تعمیر گردنبند باید داشته باشیم به شما معرفی می‌کنیم.

چگونه گردنبند را در خانه تعمیر کنیم

 

  • انبردست

انبردست یکی از لوازم کاربردی و پر استفاده در تعمیرات طلا است. از انبر دست هم برای جدا کردن و وصل کردن قطعات جدا شده به هم استفاده می‌شود.

روش تعمیر گردنبند در خانه

 

  • پیچ‌گوشتی

پیچ گوشتی یکی دیگر از لوازمی است که ممکن است برای تعمیرات انواع زیورآلات از جمله گردنبند به آن نیاز داشته باشید.

 

  • انبر یا پنس

یکی دیگر از لوازمی که برای تعمیر گردنبند در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد انبر یا همان پنس است. این وسیله ابزاری برای اتصال قطعات در اندازه های کوچک و ظریف است.

 

  • ذره‌بین

ذره بین یکی از مهم‌ترین وسیله‌هایی است که هنگام تعمیر گردنبند به آن نیاز دارید. استفاده از ذره‌بین به شما کمک می‌کند تا محل پارگی و آسیب دیدگی گردنبند را به خوبی ببینید و اقدام به تعمیر آن نمایید.

 

خرید آنلاین انواع زیورآلات طلا و جواهر از فروشگاه راف گلد

در این مطلب ما در ارتباط با تعمیر گردنبند در خانه ، روش و لوازم مورد نیاز برای این کار صحبت کردیم.

اما اگر شما قصد خرید انواع زیورآلات طلا و جواهر از جمله جدیدترین گردنبندهای طلا و جواهر، انواع ست و نیم ست طلا، دستبند و النگو، انگشتر و سایر اکسسوری‌های دیگر را دارید بهتر است با گالری راف گلد آشنا شوید.

راف گلد در فروشگاه آنلاین خود تمامی محصولات خود را با قیمت مناسب و اجرت ساخت پایین به مشتریان ارائه می‌دهد. از مزایای خرید از این گالری استفاده از آفرهای بیشتر ویژه خریدهای اینترنتی و همچنین دریافت فاکتور رسمی و معتبر است.

با راف گلد تجربه خریدی مقرون به صرفه و هوشمندانه را داشته باشید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست