تفاوت نیم ست و سرویس طلا در چیست؟

در طول تاریخ بشریت مردمان همواره از طلا و جواهرات برای زینت دادن به بدن، مو و اشیاء و همچنین به عنوان وسیله‌ای برای نشانگر موقعیت اجتماعی مختلف مانند ازدواج، نامزدی و یا وابستگی‌های نژادی استفاده می‌کردند. نیم ست و سرویس طلا نیز همواره به عنوان یکی از مهمترین زیورآلات در میان بانوان مطرح بوده است. این وسایل در مدل‌ها و طرح‌های مختلف طراحی و به فروش ‌می‌رسد. تفاوت نیم ست و سرویس طلا تاثیر قابل توجهی در قیمت هر یک دارد.

در حقیقت سرویس طلا از یک ست گردنبند، دستبند، انگشتر و گوشواره تشکیل شده است اما نیم ست معمولا از یک گردنبند به همراه یک جفت گوشواره و یا یک دستبند و یا انگشتر تشکیل شده است. در این مطلب قصد داریم در ارتباط با تفاوت نیم ست و سرویس طلا سخن گوییم. اما قبل از آن بهتر است با کاربرد آن‌ها بیشتر آشنا شده و اطلاعاتی بیشتر در این زمینه کسب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله با راف گلد همراه باشید.

در این مقاله به بررسی تفاوت نیم ست و سرویس طلا میپردازیم.

نیم ست طلا شامل چه چیزهایی است؟

خرید سرویس طلا باوجود زیبا و تکمیل بودن آن هزینه زیادی را به علاقه مندان به آن تحمیل میکنذ به همین دلیل بسیاری از افراد به جای انتخاب سرویس طلا به شراغ خرید نیم ست طلا میروند. در ادامه به معرفی اقلامی که نیم ست طلا را شامل میشوند میپزدازیم.

  • گردنبند طلا در نیم ست

شاید بتوان گفت گردنبند طلا یکی از مهم ترین اقلام نیم ست طلا است که تمامی مدل های نیم ست آن را دارند. گردنبند طلا درخقیقت هسته مرکزی نیم ست است که سایر اقلام با توجه به آن ساخته میشوند. لذا توجه به آن در هنگام انتخاب و خرید نیم ست طلا بسیار اهمیت دارد. شما میتوانید باتوجه به فرم صورت و گردن خود و همچنین موقعیت استفاده از نیم ست، گردنبند منتخل خود را برگزینید. اگر قصد استفاده روزنه از نیم ست را دارید بهتر است گردنبندی را انتخاب کنید که ساختار و قفلی محکم دارد زیرا نیم ستی که دارای گردنبندی محکم است قطعا گوشواره ای محکم با قفل قوی دارد. اما اگر قصد انتخاب نیم ست برای استفاده در مهمانی ها را دارید مدل های ظریف و یا طوق ها انتخاب شایسته تری هستند.

از موارد مهم در تفاوت نیم ست و سرویس طلا نبود دستبند در نیم ست طلا است.

  • گوشواره طلا در نیم ست

اکسسوری دیگری که حضور آن در نیم ست ها قطعی است گوشواره طلا است. گوشواره طلا نیز در تناسب و همانگی با گردنبند ساخته شده و مکمل بودن آن دو جلوه بسیار زیبایی به استایل شما میدهد. هتگام خرید گوشواره به فرم صورت و موهای خود دت کنید تا انتخاب مناسب تری داشته باشید. توجه به قفل گوشواره از دیگر نکاتی است که توجه به آن هنگام انتخاب نیم ست طلا ضروری است. ناایمن بودن قفل گوشواره خطر گم شدن آن و ناقص شدن نیم ست شما را به همراه دارد.

  • انگشتر طلا در نیم ست

برخی نیم ست های طلا شامل انگشتر نیز میشوند. بااینکه انگشتر عضو حتمی و قطعی نیم ست های طلا نیست اما وجود آن میتواند جلوه نیم ست شما را زیبار و آن را تکمیل تر کند. اگر نیم ست شما شامل انگشتر است بهتر است به تناسب آن با دستان خود دقت کنید. هم چنین اگر قصد استفاده روزانه از نیم ست خود را دارید به استحکام و مناسب بودن انگشتر آن برای استفاده روزنه دقت کنید. توجه داشته باشید نیم ست هایی که دارای انگشتر هستند عموما قیمت بیشتری دارند.

کاربرد نیم ست طلا

پیش تر در مقاله نبم ست طلا شامل چه چیزهایی است به بررسی کامل نیم ست طلا پرداختیم. همانطور که بیان کردیم نیم ست یک ست کامل را تشکیل نمی‌دهد. به عنوان نمونه یک نیم ست طلا معمولا از یک گردنبند تشکیل شده است که در کنار آن در برخی مدل‌ها یک جفت گوشواره و یا یک انگشتر و در برخی مدل‌های دیگر یک دستبند قرار داده شده است.

قیمت نیم ست طلا نسبت به سرویس طلا مناسب تر است.

برخلاف انواع سرویس‌های طلا که در مهمانی‌ها و مراسمات بزرگ و رسمی استفاده می‌شوند، نیم ست‌ها در مهمانی‌های کوچک و دوستانه و یا به صورت استفاده روزمره کاربرد دارند.

نیم‌ست‌ها به دلیل اینکه 2 یا یک قسمت از سایر قطعات سرویس طلا را ندارند دارای قیمتی مناسب تر هستند و معمولا در مدل‌های ظریف‌تر نیز طراحی می‌شوند. این زیورآلات معمولا در میان خانم‌های جوان طرفداران زیادی دارد.

اگر قصد خرید نیم ست طلا را دارید اما با توجه به شرایط موجود و هزینه بالا شرایط خرید در یک بازه زمانی خاص را ندارید می‌توانید هر قطعه را جداگانه را خریداری نمایید و در بازه‌های زمانی مختلف هر قسمت را تهیه نمایید. هم چنین نیم ست با انواع مدل های خاص و ظریف آن مناسب انواع استایل های دخترانه است

شما میتوانید از نیم ست طلا برای استفاده روزانه بهره ببرید.

کاربرد سرویس طلا

سرویس طلا همانطور که از نامش پیداست یک زیورآلاتی است که از یک گردنبند، یک جفت گوشواره، یک دستبند و همچنین یک انگشتر تشکیل شده است. تفاوت نیم ست و سرویس طلا نیز در همین تعداد قطعات است. سرویس طلا در میان خانم‌های میانسال، مسن و عروس‌خانم‌ها بیشترین طرفدار را دارد. البته مدل‌های سرویس طلا ظریف نیز در میان بانوان جوان محبوبیت زیادی دارد.

انواع مدل‌های سرویس طلا مانند جواهر، سرویس طلا ساده و یا نگین‌دار در طرح‌های مختلف و در رنگ‌های سفید، طلایی و رزگلد طراحی و به فروش ‌می‌رسند. سرویس طلا معمولا در مهمانی‌های بزرگ و مجالس مهم استفاده می‌شوند و کمتر از این زیورآلات در دورهمی‌های دوستانه استفاده می‌شود. خرید سرویس طلا عروس در مراسمات عروسی علاوه بر استفاده عروس در این مراسم خاص، به نوعی سرمایه گذاری نیز برای عروس و داماد به حساب می‌آید.

استفاده از سرویس طلا در مهمانی ها و مجالس مرسوم است.

مهمترین فرق ست و نیم ست طلا

اگر بخواهیم با توجه به موارد ذکر شده در بالا مهمترین تفاوت نیم ست و سرویس طلا و یا فرق آن دو را به طور مختصر بیان کنیم می‌توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم.

  • انواع سرویس طلا معمولا توسط خانم‌هایی با سن بیشتر نسبت به سایر خانم‌های جوان استفاده می‌شود.
  • نیم ست‌ها معمولا یک یا دو قطعه از زیورآلات سرویس طلا مانند انگشتر، دستبند و یا گوشواره و یا در برخی از مدل‌ها چند قطعه را ندارند.
  • سرویس طلا معمولا در مراسمات و مناسبت‌های خاص کاربرد دارد اما نیم‌ست‌ها، معمولا در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه و یا به صورت روزمره استفاده می‌شوند.
  • یکی دیگر از مهمترین تفاوت ست و نیم ست‌ این است که نیم‌ست‌ها معمولا در مدل‌های ظریف‌تر و ساده‌تر نسبت یه سرویس طلا طراحی و ساخته می‌شوند.

سرویس طلا بیشتر توسط خانم های مسن استفاده میشود.

  • نیم ست طلا به دلیل کمتر داشتن برخی از قطعات( گوشواره، دستبند و یا انگشتر) از سرویس‌های طلا، معمولا قیمتی پایین‌تر نسبت به انواع سرویس‌ها را دارند. بنابراین فروشی بیشتر نیز نسبت به سرویس را دارند.
  • انواع سرویس‌های طلا به دلیل استفاده از سنگ‌های گران‌قیمت معمولا زرق و برق بیشتر و هزینه بالایی را نیز دارند.
  • در نیم ست زنجیر وجود ندارد و فروشندگان طلا برای نمایش بهتر طلا زنجیر را به آویز می اندازند.
  • نیم ست ها طراحی های ساده تر و بدون زرق و برق دارند.
  • در ست ها از قفل های محکم تری استفاده می شود.

نکات مهم قبل از خرید نیم ست طلا

هرچند قیمت نیم ست طلا از ست کامل کمتر است اما هنوز هم خرید آن ارزان محسوب نمیشود. به همین دلیل بهتر است هنگام خرید نیم ست طلا به نکات زیر دقت داشته باشد.

  • علت خرید نیم ست طلا چیست؟

یکی از مهم ترین مسائلی که باید پیش از خرید نیم ست طلا برای خود مشخص کنید علت خرید آن است. آیا نیم ست را برای استفاده روزانه خریداری میکنید یا هدف شما از خرید آن استفاده از آن در مجالس و مهمانی ها است؟ اگر قصد خرید نیم ست طلا برای استفاده روزانه را دارید بهتر است مدل های مجکم و بادوام تر را انتخاب کنید.

  • آیا به طلا حساسیت دارد؟

حساسیت به طلا مشکل شایعی نیست اما غیرممکن نیز نیست. برخی افرا با علائمی مانند خارش بدن، قرمزی، پدیدار شدن جوش یا لکه های قرمز روی پوست و…. نسبت به طلا حساسیت نشان میدهند. بهتر است قبل از هزینه کردن و خرید هرنوع طلا از جمله نیم ست طلا نسبت به عدم حساسیت به طلا اطمینان حاصل کنید.

قبل از خرید سرویس طلا مطمئن شوید به طلا حساسیت ندارید.

  • عیار نیم ست طلای شما چقدر است؟

طلای 24 عیار بسیار نم و نمیتوان از آن برای ساخت زیورآلات استفاده کرد. طلای مورد استفاده در اکثر زیورآلات طلا 18 عیار است. طلای 18 عیار بدین معنااست که 18 بخش از 24 بخش آن اکسسوری از طلا و 6بخش از سایر فلزات ساخته شده است تا نرمی طلا از بین رفته و طلا مستحکم شود. طلای 18 عیار با عدد 750 نشان داده میشود.

  • چه کدی روی طلا حکاکی شده است؟

به کد حکاکی شده روی طلا دقت کنید. جکاکی شدن “GP” روی طلا نشان میدهد زیورآلات مدنظر شما از طلا ساخته نشده و تنها روکش طلا دارد.

یکی از مهم ترین تفاوت های میان نیم ست و سرویس طلا قیمت بیشتر انواع سرویس طلا است.

خرید آنلاین ست و نیم ست طلا

خرید‌های آنلاین امروزه به سرعت توانسته است جای خرید حضوری را در هر حوزه‌ای بگیرد. با وجود دغدغه‌های مختلف در زندگی هر کدام از ما خریدهای حضوری می‌تواند در زمان و هزینه ما صرفه‌جویی نمایند. اکنون که با تفاوت نیم ست و سرویس طلا آشنا شدید می‌توانید با وارد شدن به دنیای اینترنت ویترینی از این زیورآلات را مشاهده نمایید.

بنابراین دیگر مهم نیست شما در کدام شهر و یا حتی کشور زندگی می‌کنید بلکه از هر جای دنیا به سادگی می‌توانید نیم ست و سرویس متناسب با سلیقه خود را انتخاب و خریداری نمایید. خرید‌های آنلاین معمولا توسط فروشگاه‌های مختلف آفرهای ویژه‌ای را برای مشتریان در نظر می‌گیرد. اما در انتخاب و خرید از فروشگاه‌های اینترنتی طلا و جواهرات از معتبر بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

تفاوت ست و نیم ست طلا

خرید جدیدترین مدل ست و نیم ست از فروشگاه راف گلد

با معرفی و دانستن تفاوت نیم ست و سرویس طلا می‌توانید انتخابی شایسته‌تر متناسب با بودجه خود داشته باشید. فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات راف گلد انواع جدیدترین مدل‌های ست و نیم ست طلا و جواهرات و همچنین سایر زیورآلات دیگر را با قیمت مناسب طراحی و به فروش می‌رساند. تنوع بی‌نظیری از این محصولات را می‌توانید در این وبسایت به صورت آنلاین مشاهده نمایید.

علاوه بر این می‌توانید انواع مدل سرویس طلا و یا نیم ست را طبق سلیقه خود سفارش دهید. این فروشگاه برای مشتریان آنلاین خود خدمات ویژه‌ای مانند اجرت پایین ساخت و همچنین آفرهای بی‌نظیر دیگری را نیز فراهم کرده است. با خرید از فروشگاه راف گلد همواره از خرید خود مطمئن بوده و لذت خریدی هوشمندانه را تجربه نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست