هر آنچه باید درباره اصول ست کردن دستبند بدانید

همانطور که می‌دانید دستبندها از جمله شیک‌ترین زیورآلاتی هستند که تاثیر بسزایی در ظاهر و استایل افراد دارند. البته در صورتی‌که انتخاب درستی برای استایل و تیپ شما باشد دز حقیقت با رعایت اصول ست کردن دستبند میتوانید استایل زیباتری داشته باشید.

همانطور که لباس شما باید متناسب با استایل و ظاهر شما باشد، زیورآلات نیز باید متناسب شما باشند تا ظاهری آراسته و شیک داشته باشید. با انتخاب و رعایت چند نکته و بررسی برخی از موارد می‌توانید استایلی جذاب‎تر داشته باشید.

ما در این مطلب قصد داریم در ارتباط با اصول ست کردن دستبند با ظاهر و استایل و همچنین انواع مدل‌های دستبند صحبت نماییم. در حقیقت راهنمای انتخاب دستبند به شما کمک می‌کند که با استایل و لباس‌های مختلف و در مکان و زمانی خاصی از چه مدل دستبندهایی استفاده نمایید. پس در ادامه این مطلب با راف گلد همراه باشید.

در این مقاله به بررسی کامل اصول ست کردن دستبند میپردازیم.

انواع دستبند

قبل از اینکه در ارتباط با اصول ست کردن دستبند صحبت نماییم بهتر است با انواع دستبند نیز آشنا شوید. دستبندها انواع مختلفی دارند که علاوه بر مدل‌های مختلف از فلزات گوناگونی مانند طلا، نقره، تیتانیوم، استیل ساخته می‌شوند.

محبوب‌ترین این فلزها طلا است که به دلیل خاصیت اکسید نشدن ارزش بالایی نسبت به بقیه فلزها دارد و به همین دلیل انواع زیورآلات طلا در سراسر دنیا محبوبیت زیادی دارند. در ذیل برخی از انواع دستبند را به طور مختصر معرفی می‌کنیم.

شما میتوانید با در نظر گرفتن موارد ذکر شده در این مقاله انتخاب بهتری هنگام خرید دستبند طلا زنانه داشته باشید.

  •  دستبند النگویی

یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین دستبندها، دستبندهای النگویی است. این دستبندها از لحاظ ظاهر دایره‌ای شکل و شبیه به النگو بوده اما با یک قفل و یا گیره بسته می‌شوند. دستبندهای النگویی مخصوص بانوان بوده و با انواع زیورآلات و لباس‌های مجلسی و اسپرت نیز ست می‌شوند.

این زیورآلات در تنوع قیمت و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارند. دستبندهای النگویی کارتیه، ژوپینگ از جدیدترین مدل‌های دستبند النگویی هستند. برای اطلاعات بیشتر درباره این نوع زیبا از دستبند مقاله راهنمای خرید دستبند النگویی را از دست ندهید.

اصول ست کردن دستبند النگویی میتواند سبب درخشش بیشتر اکسسوری شما شود.

  •  دستبندهای چرمی

یکی دیگر از محبوب‌ترین زیورآلات در میان خانم‌ها و آقایان دستبندهای چرمی هستند. این مدل که معمولا از قطعه‌ای طلا با بند چرمی ساخته می‌شود از جمله دستبندهای اسپرت است.دستبند طلا چرمی زنانه به صورت روزانه در محیط کار، مهمانی و دورهمی‌های دوستانه کاربرد دارد.

انواع دستبند چرمی را می‌توانید با انواع لباس‌های اسپرت و یا رسمی خود ست نمایید. دستبندهای چرمی انتخابی شایسته برای هدیه دادن هستند. استفاده از دستبند طلا چرمی مردانه به دلیل قرار گرفتن پلاک طلا روی چرم و عدم تماس آن با پوست آقایان از نظر شرعی بلامانع است.

استفاده از دستبند چرمی با استایل اسپرت یکی از اصول ست کردن دستبند طلا است.

  •  دستبند مرواریدی و یا سنگی

یکی دیگر مدل‌های دستبند از نوع مرواریدی و یا سنگی است که از یک پلاک و یا آویز طلا به همراه بندهای سنگ و یا مروارید ساخته می‌شوند. این مدل را می‌توانید به دلیل سبکی و راحتی در دست به صورت روزانه استفاده نمایید. دستبندهای مروارید به دلیل قیمت مناسب بهترین گزینه برای هدیه دادن هستند. مروارید یکی از سنگ های قیمتی و زیبا است که استفاده از آن در ساخت زیورالات رایج است. نگهداری از مروارید برای جلوگیری از زرد شدن آن بسیار مهم است زیرا همانطور که استفاده از این سنگ زیبا جلوه ای خاص به زیورآلات میدهد رعایت نکردن نکات مهم در نگهداری از مروارید و زرد شدن آن میتواند در زیبایی اکسسوری شما تاثیر منفی داشته باشد. مروارید باروک یکی از انواع مرواری است که باتوجه به شکل خاص خود انتخاب مناسبی برای استفاده در زیورآلات است.

تمز کردن اصولی دستبند نیز مانند اصول ست کردن دستبند طلا بیسار مهم است.

  •  دستبندهای زنجیری

از جمله مدل‌های دستبند طلا که از گذشته تا به امروز رواج داشته و هیچ‌گاه قدیمی نشده است دستبند زنجیری است. این مدل از زنجیرهای مختلف طلا به هم پیوسته در طرح‌های گوناگون ساخته می‌شوند. دستبندهای محبوب کارتیه از این نوع هستند. دستبند طلا کارتیه یکی از معروفترین و پرطرفدارترین دستبندهای زنانه است که در گروه دستبند زنجیری طبقه بندی میشود. این دستبند با شکل خاص خود در ضخامت های مختلف تولید و در بازار عرضه میشود. نمونه های دورنگ دستبند کارتیه یکی از زیباترین مدل های موجود در فروشگاه های آنلاین و حضوری است ه به راحتی با بیشتر استایل ها ست میشود.

دستبندهای زنجیری از پرطرفدارترین انواع دستبند هستند.

اصول ست کردن و راهنمای انتخاب انواع دستبند

همانطور که بیان کردیم برای اینکه انتخابی درست در نوع دستبند داشته باشید باید اصول ست کردن دستبند را در نظر بگیرید. مواردی مانند مکان مورد نظر، رنگ پوست، لباس و همچنین اندام شما می‌تواند تاثیری مستقیم در انتخاب دستبند شما داشته باشد در ذیل به بررسی بیشتر این موارد خواهیم پرداخت.

  •  انتخاب دستبند با توجه به موقعیت مکانی و زمانی

اگر چه دنیای مد روز به روز در حال تغییر است و هر بار تغییراتی در جهت بهبود و پیشرفت در این عرصه اتفاق می‌افتد اما بهتر است دستبندی متناسب با مکان و زمانی که در آن قرار گرفته‌اید را انتخاب نمایید.

اگر قصد رفتن به یک مراسم و مهمانی رسمی را دارید انواع دستبندهای کلاسیک و یا مدل‌های دستبندهای زنجیری جواهر و یا مدل‌های نگین‌دار را انتخاب نمایید. اما اگر به یک مهمانی دوستانه و یا دورهمی دعوت هستید از انواع دستبندهای النگویی، چرمی و یا مرواریدی استفاده کنید.

توجه به موقعیت یکی از مهم ترین اصول ست کردن دستبند است.

حتی می‌توانید چند مدل از دستبند را در کنار هم نیز استفاده نمایید. برای استفاده روزمره در محیط کار می‌توانید از دستبندهای چرمی، مروارید و یا سنگی سبک در کنار ساعت و یا به تنهایی استفاده نمایید.

  • اصول ست کردن دستبند  با توجه به رنگ پوست

یکی از موارد مهم در اصول ست کردن دستبند توجه به رنگ پوست است. اگر شما از جمله افرادی هستید که دارای رنگ پوستی گرم (تیره، برنز) هستید دستبندهایی با رنگ رزگلد و زرد بهترین گزینه برای شما است.

اما اگر از افرادی با رنگ پوست سرد یا همان سفید هستید زیورآلاتی با رنگ سفید جلوه بیشتری به پوست شما می‌دهد. افرادی با رنگ پوست خنثی با همه رنگ زیورآلات سازگاری دارند و هر رنگی با پوست آن‌ها تناسب دارد.

توجه به رنگ پوست یکی از اصول ست کردن دستبند طلا است.

  • اصول ست کردن دستبند بر اساس لباس

در مقالات گذشته درباره ست کردن دستبند طلا با لباس توضیحات جامعی ارائه کردیم. برای اینکه انتخاب دستبندی متناسب با استایل خود داشته باشید باید به نوع لباس خود توجه نمایید.

اگر لباس و استایل شما اسپرت است دستبندهایی با بند چرمی، سنگی و یا کنفی مناسب برای شماست اما اگر لباس شما رسمی و یا مناسب برای مهمانی است بهتر است از دستبندهای زنجیری، النگویی کلاسیک و مدل‌های نگین‌دار استفاده نمایید.

  • اصول ست کردن دستبند با توجه به اندام و مچ دست

یکی دیگر از موارد مهم در اصول ست کردن دستبند توجه به اندازه مچ دست است. اگر شما از جمله افرادی هستید که مچ لاغری دارید بهتر است چندین دستبند را در کنار هم استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از یک یا دو دستبند در کنار ساعت خود استفاده نمایید تا لاغری مچ شما کمتر به چشم آید.

انواع دستبندهای النگویی گزینه‌ای مناسب برای این افراد است. اما اگر مچ دستی پهن و چاق دارید انتخاب مدل‌های درشت و دستبندهای پهن سبب می‌شود دست شما ظریف‌تر به نظر آید.

هنگام خرید دستبند طلا زنانه به اندازه مچ دست خود دقت کنید.

خرید آنلاین انواع دستبند طلا از فروشگاه راف گلد

اکنون که با اصول ست کردن دستبند آشنا شدید برای خرید آنلاین این زیورآلات با فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد آشنا شوید. این فروشگاه جدیدترین و بروزترین انواع مدل‌های دستبند طلا را طراحی و در وب سایت خود به به فروش می‌رساند.

با خرید آنلاین از این گالری در وقت و زمان خود صرفه جویی نموده و از هر جای ایران به سادگی می‌توانید زیورآلات مورد نیاز خود را خریداری نمایید. برای خرید‌های اینترنتی حتما از فروشگاه‌های معتبر طلا و جواهر و با دریافت فاکتور رسمی خرید خود را انجام دهید.

راف گلد برای خریدهای آنلاین مشتریان اجرت ساخت پایین و همچنین آفرهای ویژه‌ای را در نظر گرفته است. هم اکنون می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه سفارش خود را ثبت نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست