اصول ست کردن گردنبند با یقه لباس

از گذشته تا به امروز گردنبندها در گروه محبوب‌ترین زیورآلات دنیا جای گرفته‌اند. همه ما بارها و بارها از این اکسسوری در مهمانی‌ها و مراسمات مختلف و یا به صورت دائم و روزانه در منزل و محیط کار استفاده کرده‌ایم.ست کردن گردنبند با یقه لباس یکی از روش هایی است که جلوه زیبایی به استایل شما میبخشد.

گردنبندها جلوه زیبایی به استایل افراد خواهند بخشید. با توجه به اینکه این زیورآلات در بالاترین قسمت بدن یعنی گردن قرار می‌گیرند، نظر همه افراد را به خود جلب می‌کنند. یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید یک گردنبند باید در نظر گرفته شود توجه به استایل، نوع لباس و البته یقه لباس است.

تناسب داشتن این موارد با گردنبند استایل و ظاهری متناسب را برای شما به ارمغان می‌آورد. به بیانی دیگر برای انتخاب و خرید یک گردنبند در ابتدا یقه لباس خود را در نظر بگیرید تا ظاهری آراسته و متناسب را داشته باشید.

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام آماده شدن برای رفتن به یک مهمانی در انتخاب زیورآلات سردرگم شوید اما نگران نباشید. در این مطلب قصد داریم در ارتباط با ست کردن گردنبند با یقه لباس صحبت نماییم. گردنبند مناسب یقه‌های مختلف لباس که می‌تواند کمک بسزایی در انتخاب زیورآلات نماید. پس در ادامه مطلب با راف گلد همراه باشید.

ست کردن گردنبند با یقه لباسگردنبند مناسب یقه‌ های مختلف لباس

اگر چه همه گردنبندها زیبایی خود را دارند اما هر نوع از گردنبند با یقه خاصی از لباس جلوه بیشتری خواهد داشت. برای ست کردن گردنبند با یقه لباس بهتر است موارد ذیل را در نظر بگیرید.

بنابراین در ابتدا شما را با انواع یقه‌های لباس و سپس گردنبند متناسب با آن آشنا می‌کنیم و سپس بیان می‌کنیم چه گردنبندی با چه لباسی تناسب دارد؟ برای به این ترتیب همواره می‌توانید با لباس‌های مختلف خود گردنبندی متناسب را ست و استفاده نمایید. در ذیل به معرفی این موارد خواهیم پرداخت.

  •  گردنبند مناسب با لباس یقه گرد

یقه‌های گرد معمولا یک فضای خالی دایره‌ای بالای قفسه سینه ایجاد می‌کنند. این مدل یقه در بسیاری از لباس‌های زنانه مشاهده می‌شود. در حقیقت انداختن گردنبند در این نوع لباس باید این فضای خالی را بپوشاند. این نوع یقه به آسانی با انواع گردنبند ست می‌شود و سایزهای مختلف گردنبندها با آن سازگاری دارد.

به طور کلی لباس‌های یقه گرد دو نوع هستند، یقه گرد باز و یقه گرد بسته. اگر یقه شما از نوع گرد بسته است باید به سراغ گردنبندهایی با زنجیر بلند بروید. اما برای زیبایی بیشتر در لباس‌های یقه گرد باز بهتر است از گردنبندهایی کوتا‌ه‌تر از خط یقه استفاده نمایید. پلاک‌ها و آویزهایی نسبتا درشت با زنجیرهایی کوتاه بهترین انتخاب برای این نوع از لباس هستند.

گردنبند مناسب با یقه گرد

  • ست کردن گردنبند با یقه لباس؛ یقه هفت

یکی دیگر از یقه‌هایی که در بسیاری از لباس‌ها مشاهده می‌شود لباس‌های یقه هفت یا همان یقه دلبری هستند. یقه این نوع لباس‌ها که حالت V دارند توجه را به سمت قفسه سینه جلب می‌کنند.

برای ست کردن گردنبند با یقه لباس هفت بهتر است از پلاک و یا انواع آویزهای کشیده و زاویه‌دار استفاده کنید. این نوع گردنبندها باید تا روی قفسه سینه قرار گیرند تا جلوه‌ای بیشتر داشته باشند. در نظر بگیرید زنجیرهایی بسیار بلند و یا پلاک و آویزهای منحنی برای این نوع لباس مناسب نیستند.

گردنبند مناسب یقه هفت

  •  گردنبند مناسب با یقه اسکی

یکی از محبوب‌ترین نوع لباس‌ها در میان بانوان و آقایان لباس‌های یقه اسکی هستند. این مدل لباس‌ها به صورت کامل گردن را می‌پوشانند بنابراین بهتر است برای این مدل یقه از گردنبندهایی با زنجیرهای بلند و پلاک و آویز نسبتا درشت استفاده کنید.

البته سایر مدل‌های دیگر گردنبند نیز برای این سبک مناسب هستند. به عنوان نمونه می‌توانید ترکیبی از چند گردنبند متوسط و بلند را به طور همزمان با این نوع لباس ست نمایید. انواع گردنبندهای چوکر و مدل‌های خیلی کوتاه برای لباس‌هایی با یقه اسکی مناسب نیستند.

گردنبند مناسب یقه اسکی

  • ست کردن گردنبند با یقه لباس؛ یقه قایقی

یقه‌های قایقی از جمله مدل‌های بسیار پرطرفدار و محبوب در میان بانوان هستند. این نوع یقه که از نوع باز بوده و روی سرشانه‌ها قرار میگیرد نیازمند زیورآلات جذاب است.

برای این نوع لباس‌ها بهتر است از گردنبندهایی متوسط و یا بلند با آویزهایی درشت استفاده کنید. گردنبندهای کوتاه ظاهری نامرتب را در این نوع لباس ایجاد خواهند کرد.

گردنبند مناسب یقه قایقی

  • گردنبند مناسب یقه‌های دکلته

لباس‌های دکلته که بسیاری از بانوان در مهمانی و مراسمات مختلف از آن استفاده می‌کنند یکی دیگر از جذاب‌ترین نمونه‌های یقه لباس هستند. در این مدل گردن و کتف‌های شما باز می‌باشد بنابراین باید گردنبندی را انتخاب کنید که توجه را از اندام‌های پایین بدن بردارد.

انتخاب گردنبندهای کوتاه و ظریف و همچنین چوکر‌ها توجه را به سمت استخوان ترقوه جلب کرده و استایلی متناسب را ایجاد خواهد کرد. برای برای ست کردن گردنبند با یقه لباس دکلته از گردنبندهای بلند و آویزهایی درشت استفاده نکنید.

گردنبند متناسب با لباس دکلته

  • ست کردن گردنبند با یقه لباس؛ یقه مردانه

برای تناسب گردنبند با یقه لباس مردانه بهتر است به سراغ زیورآلات اسپرت بروید. این نوع یقه به دلیل سبک اسپرت با مدل‌های ساده سازگاری دارد. انواع گردنبندهای بدون نگین و زرق و برق و همچنین پلاک‌‌های اسم، آویزهای ساده و همچنین انواع سنگ‌های رنگی برای این نوع یقه‌ها مناسب هستند.

گردنبند مناسب با یقه مردانه-min

نکات مهم در تناسب و ست کردن گردنبند

تا این قسمت از این مطلب، اصول ست کردن گردنبند با یقه لباس را به طور کامل معرفی کردیم. اما در هنگام استفاده از این زیورآلات نکات دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد تا استایلی زیباتر را برای شما به ارمغان آورد. در ذیل به طور مختصر این موارد را نام می‌بریم.

  •  انتخاب گردنبند مناسب فرم صورت و گردن

یکی از موارد مهمی که در انتخاب گردنبند باید به آن توجه نمود توجه به فرم صورت و گردن شخص است. اگر از افرادی هستید که گردنی کوتاه و پهن و یا صورتی پر و چاق دارید بهتر است از مدل‌های گردنبند کوتاه پرهیز نمایید. گردنبندهای بلندتر با آویزهایی کشیده گردن و صورت شما را کشیده‌تر نمایش می‌دهند.

برای آشنایی و بررسی تخصصی انتخاب گردنبند متناسب با فرم صورت و گردن مقاله پیشین راف گلد در این باره به شما پیشنهاد میکنیم.

  •  انتخاب گردنبند متناسب با رنگ پوست

در هنگام خرید یک گردنبند طلا زنانه و یا سایر زیورآلات دیگر حتما به رنگ پوست خود توجه کنید. اگر از افرادی هستید که دارای رنگ پوستی سرد و یا سفید هستید زیورآلات سفید رنگ برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

اما اگر در گروه افرادی با پوست گرم قرار دارید زیورآلات زرد و یا رزگلد زیبایی بیشتری به شما خواهد بخشید. اگر رنگ پوست شما خنثی است هر رنگ از زیورآلات زیبایی بسیاری بر اندام شما خواهد داشت.

  •  انتخاب رنگ گردنبند با توجه به رنگ لباس

اگر چه ست کردن گردنبند با یقه لباس امری بسیار مهم است اما از رنگ لباس نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد. در حقیقت رنگ لباس نیز یکی از مواردی است که در انتخاب یک گردنبند تاثیر دارد. برای لباس‌های رنگی می‌توانید از زیورآلات با نگین و یا سنگ همان رنگ استفاده نمایید.

به عنوان مثال برای لباس‌های آبی، زیورآلات فیروزه و برای لباس‌های قرمز، سنگ‌هایی مانند یاقوت قرمز مناسب است. سایر لباس‌های تیره و روشن با انواع زیورآلات رزگلد، زرد و سفید سازگاری دارد.

انتخاب گردنبند با توجه به رنگ لباس

  •  انتخاب گردنبند بر اساس موقعیت مکانی

در انتخاب و خرید گردنبند طلا حتما موقعیت مکانی برای استفاده از آن را در نظر بگیرید. اگر برای استفاده روزمره اقدام به خرید می‌کنید بهتر است از گردنبندهای کوتاه با آویزها و پلاک‌های ساده استفاده نمایید.

اما اگر برای مراسم و مهمانی خاص قصد خرید دارید بهتر است متناسب با نوع مراسم انواع گردنبندهای جواهر و یا نگین‌دار را انتخاب نمایید.

  •  انتخاب گردنبند بر اساس استایل شخصی

علاوه بر تناسب گردنبند با یقه لباس، هر شخص می‌بایست با توجه به استایلی که دارد اقدام به خرید زیورآلات از جمله گردنبند نماید. اگر اندام شما لاغر است بهتر است از گردنبندها و زیورآلات درشت استفاده نکنید.

مدل‌های ظریف برای شما مناسب خواهد بود. همچنین استفاده از زیورآلات ظریف برای افرادی با گردن پهن مناسب نمی‌باشد.

روش تمیز کردن گردنبند طلا

در راستای ست کردن گردنبند با یقه لباس بهتر است با روش تمیز کردن گردنبند طلا نیز آشنا شوید. روش‌های مختلفی برای تمیز کردن گردنبند وجود دارد. بسیاری از افراد از راه‌های خانگی مانند استفاده از مایع ظرفشویی، جوش‌شیرین و خمیردندان، آمونیاک و یا سرکه استفاده می‌کنند.

اما توصیه ما این است برای زیورآلات گران‌بهای خود به خصوص گردنبندهای نگین‌دار از کسانی که خدمات طلا و جواهرات را انجام می‌دهند کمک بگیرید تا با راه‌های اصولی اقدام به تمیز کردن زیورآلات شما نمایند.

خرید آنلاین انواع گردنبند طلا از فروشگاه راف گلد

در این مطلب با روش‌های ست کردن گردنبند با یقه لباس و همچنین تناسب گردنبند با انواع یقه‌های لباس آشنا شدید. فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد انواع مختلفی از جدیدترین زیورآلات از جمله گردنبندهای طلا را به صورت آنلاین در وبسایت خود به نمایش گذاشته است.

این فروشگاه زیورآلات خود را با قیمت مناسب و اجرت ساخت پایین به مشتریان ارائه می‌دهد. با خرید آنلاین از گالری راف گلد از تخفیفات ویژه این فروشگاه بهر‌ه‌مند شده و از تجربه خریدی هوشمندانه لذت ببرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست