آشنایی با انواع نمادها در طلا‌سازی و معنا و منشا هریک

طلا و جواهرات همواره ارزش و جایگاه خود را حفظ کرده است. نمادهای بسیار زیادی در طلا و جواهرات مورد استفاده قرار می‌گیرند که افراد بسیار زیادی تمایل به دانستن معنای عمیقی از هریک نمادها در طلاسازی دارند.

نمادهای متنوع و گوناگونی با استفاده از طلا طراحی و از میان نمادهای موجود در طلا و جواهرات، می‌توانیم به نمادهای پروانه، ماه، عنکبوت، بز، روباه، بی‌نهایت، ماه‌های تولد، چشم‌نظر، زیتون و جغد اشاره کنیم.

در این مطلب به توضیح مختصری در رابطه با معنا و منشا هریک و بررسی این نمادها در طلاسازی خواهیم پرداخت. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

معرفی تعدادی از نمادها در طلاسازی

نمادها در طلاسازی و جواهرات برای انتقال معانی بسیار عمیقی مورد استفاده قرار می‌گیرند که این بدین معنا است که نمادهای جذاب چیزی فراتر از تزئینات هستند.

طراحان بسیار زیادی برای برقراری ارتباط بیشتر با مخاطب‌های خود و انتقال پیامهای مشخص در طراحی‌های خود اقدام به طراحی دستبند، گردنبند، انگشتر و زیورآلات مختلف می‌کنند.

تعدادی از نمادهای مورد استفاده در طراحی‌ها در کل جهان دارای معنی و مفهوم مشترکی می‌باشند و تعدادی تنها در ایران دارای معانی خاص هستند. در ذیل برخی از محبوب‌ترین این نمادها را معرفی می‌کنیم.

 

  • نماد پروانه

نماد پروانه یکی از نمادهایی می‌باشد که در زیورآلات بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نماد به معنای زیبایی، آزادی، تولد دوباره و انرژی مثبت می‌باشد.

در صورتی که تمایل دارید به شخصی که قصد ایجاد تغییر بزرگی در زندگی خود را دارد هدیه‌ی زیبا و بامعنایی دهید، می‌توانید انگشتر مروارید پروانه و یا سایر زیورآلات با این نماد را تهیه کنید.

در طبیعت زمانی که افراد پروانه‌ای را می‌بینند به آن‌ها احساس بسیار خوبی دست می‌ دهد که دیدن این نماد نیز می‌تواند همین احساس را به تمامی افراد مختلف القا نماید.

نماد پروانه از انواع نمادها در طلاسازی

نماد پروانه

 

  • نماد ماه و ستاره

یکی از نمادها در طلاسازی که دارای تاریخچه طولانی می‌باشد،نماد ماه و ستاره است. طراحان طلا با استفاده از این نماد در ساخته‌های خود به مشتری‌ها حس خاص و رمانتیکی بودن را انتقال می‌دهند.

همچنین بعنوان نماد عشق، امید، آرزو، آرامش نیز شناخته می‌شود. از این نماد در دوره فرمانروایان ساسانی برای اولین بار بر روی تاج آن‌ها مورد استفاده قرار گرفت.این نماد در میان افراد مختلف بعلت انتفال احساس آرامش دارای علاقه مندان بسیار زیادی می‌باشد.

نماد ماه و ستاره یکی از انواع نماد ها در طلاسازی

نماد ماه و ستاره

 

  • نماد بز

در میان نمادها در طلا سازی می‌توانیم به نماد بز اشاره کنیم. بز نمادی از دلاوری می‌باشد که از زمان باستان بر روی سنگ‌های مختلف اقدام به حک آن می‌کردند.

زرتشتیان از این نماد بر روی سنگ‌های قبر استفاده می‌کردند و هر چه شاخ بز بزرگتر باشد نشان از محبوبیت و بزرگی شخص داخل مقبره می‌باشد. امروزه نیز از نماد بز در ساخت طلا و جواهرات استفاده می‌شود.

نمادها در جواهرات و نماد بز در طلاسازی

نمونه ای از جواهرات ژان بووین

 

  • نماد جغد

نماد جغد از میان نمادها در جواهرات دارای طرفداران زیادی است. جغد نمادی از هوش، شجاعت و سکوت می‌باشد. به طور کلی طراحان طلا و جواهرات از پرندگان مختلف در انجام طراحی‌های مختلف الهام زیادی می‌گیرند.

از زمان‌های قدیم افراد علاقه بسیار زیادی به استفاده از این نماد در طراحی وسایل مختلف داشته‌اند و هم اکنون نیز این نماد در صنعت جواهرات کاربرد زیادی دارد.

نماد جغد در طلا سازی و یکی از نمادها در طلاسازی پرطرفدار

نماد جغد در طلا سازی

 

  • نماد درخت زندگی

نماد درخت زندگی یکی از نمادهایی است که دارای معانی بسیار زیادی می‌باشد که در این قسمت به تعدادی از معانی آن اشاره کرده‌ایم. این نماد نشان دهنده‌ی ارتباط متقابل، تولد دوباره، آرامش، باروری، فردیت می‌باشد.

نماد درخت زندگی در میان افراد دارای محبوبیت بسیار زیادی می‌باشد. افراد علاقه‌مند می‌توانند از آن به صورت انگشتر، آویز، گوشواره یا دستبند استفاده کنند.

در تمامی جهان افراد با مشاهده‌ی جواهرات و طلا با نماد درخت زندگی تعبیرات معنایی مختلفی را دریافت می‌کنند. یکی از نکات مهم در رابطه با این نماد این است که ریشه ها و شاخه های آن به افراد این موضوع را یادآوری می‌کند که شما به دنیای خارج متصل هستید.

نماد ها در جواهرات و نماد درخت زندگی در طلاسازی

نماد درخت زندگی

 

  • نماد عنکبوت

از جمله دیگر نمادها در طلا سازی می‌توان به عنکبوت اشاره کرد. نماد عنکبوت در زیوآلات برای انتقال حس زیرکی و تولدی دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عنکبوت به طور کلی نشان دهنده‌ی این است که افراد برای به دام انداختن طعمه و رسیدن به هدف خود از نقشه‌های زیادی استفاده می‌کنند. معمولا افرادی که درونگرا می‌باشند تمایل زیادی به استفاده از طلا و جواهرات با این نماد دارند.

انواع مدل نمادها در طلاسازی

نماد عنکبوت

 

  • نماد قلب از پرطرفدارترین نمادها در طلاسازی

نمادها در طلا سازی دارای معانی بسیار مختلفی می‌باشند که یکی از نمادهای پرطرفدار نماد قلب است. این نماد برای انتقال احساس علاقه به افراد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نماد در بسیاری از جواهرات و طلاها به کار برده می‌شود. در روزهای به‌خصوص مانند روز عشق افراد اقدام به خرید زیورآلات با این نماد می‌کنند.

طراحان ممکن است اقدام به طراحی نماد قلب در جواهر سازی با طرحهای مختلف مانند قلب توخالی، قلب توپر، قلب دوتایی داخل یکدیگر ، قلب بالدار، قلب قفل‌دار کنند.

هر یک از این طراحی‌ها دارای معانی مختلفی می‌باشند. قلب توخالی نشان‌دهنده‌ی باز شدن قلب شخص هدیه گیرنده برای کسی است که این هدیه را به او داده است. طرح قلب دوتایی نمادی از همدلی می‌باشد.

انواع مدل نماد ها در طلا سازی

نماد قلب

 

 

  • نماد روباه

روباه یکی از حیواناتی است که در تمامی داستانها دارای نقش حیله‌گری می‌باشد. روباه در طول داستان در تلاش برای گول زدن سایر حیوانات می‌باشد.

به طور کلی روباه نمادی از زیرکی و زیبایی است. یکی از هدایای ارزشمندی که می‌توانید به دوستان خود که به سرعت فکر عالی به ذهن آن‌ها می‌رسد هدیه دهید،دستبند روباه می‌باشد.

 

  • نماد بال‌ فرشته

طلا با نماد بال‌ فرشته می‌تواند یک هدیه‌ی فوق‌العاده برای روز مادر باشد. بال‌فرشته نمادی از پاکی، شجاعت، شادی، امید، ایمان، و هماهنگی عاشقانه است.

هر فرد ممکن است به دلیل مختلفی اقدام به تهیه‌ی زیورآلات با این نماد کنند. این نماد به فرد هدیه کننده این احساس را منتقل می‌کند که با وجود تمامی سختی‌ها در طول مسیر زندگی این قدرت را دارد که فراتر از ناکامی‌های زندگی حرکت کند و به اهداف خود دست یابد.

نماد بال‌فرشته از انواع مدل ها در طلاسازی و جواهرات

نماد بال‌فرشته

 

  • نماد بی‌نهایت

نماد بی‌نهایت در جواهرات برای انتقال احساس عشق و علاقه بسیار زیاد به طرف مقابل مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال انگشتر بی‌ نهایت می‌تواند یک هدیه‌ی بسیار ارزشمند به طرف مقابلتان باشد.

البته لازم است این موضوع را یادآور شویم که در نقاط مختلف کره‌ی زمین بی‌نهایت ممکن است معانی متفاوتی داشته باشد. این نماد در هندوستان نشانه‌ی برابری زن و مرد است.

مدل های مختلف نمادها در طلاسازی و جواهرات

نماد بی‌نهایت

 

  • نماد چشم‌نظر یکی از نمادها در طلاسازی

از میان نمادها در طلاسازی می‌توانیم به نماد چشم‌نظر اشاره کنیم که افرادی که به چشم‌زخم اعتقاد دارند از طلا با این نماد استفاده می‌کنند.

یکی از پرکاربردترین زیورآلات با این نماد، گردنبند چشم ‌نظر است که می‌توانید در گردن افراد زیادی مشاهده کنید. این نماد در جواهرات با رنگهای مختلفی وجود دارد که هریک دارای معانی متفاوتی می‌باشند.

از میان تمامی آن‌ها می‌توانیم به چشم‌نظر با رنگ آبی، طلایی، نارنجی، قرمز، سبز، بنفش اشاره کنیم. برای مثال چشم‌نظر با رنگ نارنجی به افراد سرزندگی می‌بخشد.

نمادها در جواهرات

نماد چشم‌نظر

 

  • نماد زیتون

یکی از نمادها در طلاسازی نماد زیتون می‌باشد که دارای طرفداران زیادی است.

زیتون نماد طلح و آرامش می‌باشد. انگشتر زیتون می‌تواند یک هدیه بسیار مناسب برای دوستی باشد که همواره در مسیر زندگی به شما آرامش هدیه می‌دهد.

 

  • نماد شبدر چهاربرگ

شبدر چهاربرگ نمادی از خوش‌شانسی، امید، باور می‌باشد و افراد علاقه‌مند به این نماد بر این باور هستند که با در اختیار داشتن زیورآلات با این نماد در طول زندگی خوش‌شانسی می‌آورند و مسیر زندگی برای آن‌ها هموارتر می‌شود.

نماد ها در جواهرات و طلا سازي

نماد شبدر چهاربرگ

 

  • نماد ماندالا

از دیگر نمادها در طلاسازی ماندلا است. نمادی از نظم و ارتباطات در جهان جسمی و معنوی که در میان افراد دارای محبوبیت زیادی است.

این نماد سالهای زیادی است که بعنوان یک نماد معنوی شناخته شده است.

 

  • نماد کلاغ

کلاغ نمادی از جاه‌طلبی و فرصت‌طلبی می‌باشد که افراد بسیار زیادی علاقه‌مند به طلا با این نماد هستند.

طراحان از پرندگان متفاوت در طراحی ‌های خود استفاده می‌کنند که از میان آن‌ها کلاغ دارای علاقه مندان بسیار زیادی است.

نمادهای در طلازی در زمان قدیم و جدید

نماد کلاغ

 

  • نماد نیلوفر‌آبی

نیلوفر آبی نمادی از روشنگری و غلبه بر موانع زندگی است. این گل بر تمامی ناپاکی‌ها و زشتی‌ها غلبه کرده و درنهایت به گل زیبایی تبدیل می‌شود.

در صورتی که قصد خرید هدیه برای زادروز بهترین دوستتان دارید که در حین حال با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند پیشنهاد ما به شما یک گردنبند با نماد نیلوفر‌آبی می‌باشد.

معنای نمادها در طلاسازی

نماد نیلوفر‌آبی

 

خرید آنلاین انواع طلا و جواهرات از گالری راف گلد

در این مقاله به معرفی انواع نمادها در طلا سازی و معنا و منشا هریک پرداختیم، در صورتی که علاقه به خرید طلا با نمادهای متفاوت دارید بهتر است با فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد آشنا شوید.

در این گالری تنوع بسیار زیادی از طلا و جواهرات با نمادهای گوناگون وجود دارد و افراد با سلیقه های مختلف می‌توانند به خرید از این گالری اقدام کنند.

از دیگر ویژگی های بسیار مثبت این گالری این است که شما می‌توانید به صورت آنلاین نیز به از این گالری خرید کرده و از آفرهای شگفت‌انگیز خریدهای اینترنتی نیز بهره‌مند شوید.

با راف گلد لذت خریدی هیجان‌انگیز و به‌صرفه را تجربه کنید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست