آیا تبدیل طلا زرد به سفید امکان پذیر است؟

طلا و جواهرات از جمله زیورآلاتی است که از گذشته تا امروز همه افراد به خصوص بانوان به آن علاقه زیادی دارند. ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که آیا تبدیل طلا زرد به سفید ممکن است؟ و یا چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟

همانطور که می‌دانید زیورآلات در رنگ‌های سفید، زرد و رزگلد و در مدل‌های گوناگونی طراحی و به فروش می‌رسند اما انتخاب رنگ طلا و جواهر در درجه اول به سلیقه هر یک از افراد برمی‌گردد.

طلای سفید نیز از جمله زیورآلاتی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند اما گاهی برخی از مردم با گذشت زمان دوست دارند رنگ زیورآلات خود را تغییر دهند. همچنین ممکن است برای ست کردن انواع زیورآلات خود تصمیم به تغییر رنگ آن‌ها بگیرید.

ما در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع و همچنین مشکلات و مدت زمان ماندگاری و تغییرات رنگ در زیورآلات بپردازیم. پس برای اطلاعات بیشتر در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید.

تبدیل طلا زرد به سفید

تبدیل طلا زرد به سفید

 

چگونه طلا زرد را به سفید کنیم؟

در حقیقت تبدیل طلا زرد به سفید و یا بالعکس از طریق روشی به نام آبکاری رادیوم صورت می‌گیرد. به عبارتی دیگر فرآیند آبکاری توسط رادیوم و در چند مرحله صورت می‌گیرد.

در این روش در مرحله اول طلا زرد پولیش داده و تمیز می‌شود. پس از آن رادیوم را با استفاده از یک ظرف شیشه‌ای به نقطه ذوب می‌رسانند.

سپس به وسیله اتصال دهنده الکتریکی قطعه طلا زرد در درون رادیوم ذوب شده قرار گرفته و تمام سطح طلا زرد به رادیوم آغشته و بعد از ظرف شیشه‌ای خارج می‌شود.

بدین ترتیب قطعه طلایی که از ظرف خارج می‌شود رنگ زرد خود را از دست داده و به رنگ سفید تبدیل می‌شود. در برخی موارد برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید این فرآیند چندین بار انجام گیرد تا به نتیجه و طلای کاملا سفید دست یافت.

به عنوان مثال ممکن است پس از این فرآیند قسمت و یا نقاطی از رنگ زرد بر روی آن باقی بماند که با تکرار فرآیند رنگ مورد نظر به دست می‌آید.

 

مشکلات تبدیل رنگ طلا زرد به طلا سفید

اگر چه تبدیل طلا زرد به سفید طرفداران زیادی داشته و بسیاری از افراد را راغب به خود کرده است اما باید بدانید که این کار نیز به آسانی صورت نگرفته و مشکلات و گرفتاری‌های خاص خود را دارد. در ذیل این موارد را به صورت مختصر بیان خواهیم کرد.

 

  • آلیاژهای به کار رفته در طلا و جواهرات

در حقیقت طلا سفید ترکیبی از انواع آلیاژهای پالادیوم و نیکل به همراه طلا زرد است. در ساخت انواع جواهرات از ترکیب این آلیاژها به همراه رادیوم برای درخشندگی بیشتر استفاده می‌کنند.

اما رادیوم آلیاژی نایاب بوده که دارای مقاوت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد این عنصر همچنین قادر است رنگ انواع طلا و جواهرات را تغییر دهد.

اما برای تبدیل طلای زرد به طلای سفید مشکلاتی نیز وجود دارد. در حقیقت نمی‌توان به صورت یقین انتظار داشت که پوشش رادیوم بر روی طلا نشسته و یا نتیجه مطلوبی به دست آید.

به عبارتی امکان آبکاری انواع زیورآلات به درصد و میزان آلیاژی که در ساخت آن به کار رفته است بستگی دارد.

به همین دلیل جواهرساز باید که در هر قطعه از زیورآلات و یا جواهر چه مقدار آلیاژی به کار رفته است. به همین دلیل تبدیل طلا زرد به سفید دارای چالش‌هایی از این موارد است.

 

  • طرح زیورآلات و شیارهای موجود در طلا و جواهرات

همانطور که می‌دانید برخی از زیورآلات دارای شیارهایی هستند و تراشکاری آن‌ها به صورت پیچیده صورت گرفته است.

این اکسسوری‌ها معمولا دارای درزهای بزرگ و کوچکی هستند که در فرآیند آبکاری توسط رادیوم ممکن است به خوبی سفید نشوند. بنابراین باید این طرح از زیورآلات در طی چند مرحله آبکاری صورت گیرد.

بنابراین هر چه طرح و مدل زیورآلات پیچیده‌تر و دارای اشکال خاصی باشد آبکاری و تبدیل طلا زرد به سفید نیز مشکل‌تر است.

راه های تبدیل طلای زرد به طلای سفید

مشکلات تبدیل طلای زرد به طلای سفید

 

ماندگاری زیورآلات پس از آبکاری

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است پس از آبکاری رنگ طلا همیشه ثابت می‌ماند و یا چه مدت زمانی طول می‌کشد تا رنگ آن از بین برود؟

برای پاسخ به این سوال می‌توان گفت آبکاری با رادیوم به صورت دائم ماندگار نیست و با گذشت زمان به رنگ اصل خود باز خواهد گشت.

در حقیقت به مرور زمان و با از بین رفتن پوشش رادیوم روی طلا زرد، رنگ سفید کم کم از بین رفته و مجدد به رنگ خود باز خواهد گشت. همچنین هر چه طلا آبکاری شده بیشتر مورد استفاده قرار گیرد رنگ آن نیز زودتر به رنگ سابق باز خواهد رفت.

استفاده از مواد شوینده قوی و همچنین قرار گرفتن زیورآلات در معرض کلر و بسیاری موارد دیگر سبب از بین رفتن سریع‌تر رنگ طلا و جواهرات می‌شود.

البته نگران نباشید شما می‌توانید پس از تغییر رنگ طلا خود مجددا آن را آبکاری نمایید. برای آشنایی بیشتر با روش‌های تمیز کردن طلا در خانه مقالات پیشین ما را مطالعه فرمایید.

 

هزینه تبدیل طلا زرد به سفید چه قدر است؟

شما به آسانی می‌توانید با مراجعه به طلا فروشی‌ها و یا مراکز تعمیرات طلا و جواهرات زیورآلات خود را به رنگ دلخواه خود تغییر دهید.

هزینه آبکاری مبلغی بسیار پایین را نسبت به خرید زیورآلات به رنگ مورد نظر شما دارد. در حقیقت با تبدیل طلا زرد به سفید و رسیدن به رنگ مورد علاقه خود هزینه کمتری را در مقابل خرید طلا و جواهر پرداخت خواهید کرد.

افراد متخصص در زمانی کوتاه زیورآلات شما را به رنگ دلخواه شما تغییر خواهند داد. با این وجود با خیالی راحت زیورآلات خود را به افراد متخصص بسپارید.

 

تبدیل طلای زرد به طلای سفید و آبکاری آن

هزینه آبکاری طلا

 

خرید انواع طلا و جواهرات و آبکاری زیورآلات با فروشگاه راف گلد

در این مقاله در ارتباط با تبدیل طلا زرد به سفید و همچنین روش انجام این کار و مشکلات و هزینه آن صحبت کردیم.

با مراجعه به فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد از جدیدترین زیورآلات روز دنیا دیدن فرمایید و به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت نمایید گالری راف گلد برای تمامی سفارش‌های آنلاین شما، اجرت ساخت پایین و برای آسودگی خیال مشتریان فاکتور معتبر طلا و جواهرات را ارائه خواهد داد.

همچنین اگر قصد آبکاری زیورآلات خود را دارید می‌توانید این کار را با خیالی آسوده به متخصصین مجموعه راف گلد واگذار نمایید.

 

با راف گلد هوشمندانه خرید نمایید و زیبایی را در کنار خریدی مقرون‌به صرفه تجربه کنید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست