تفاوت مروارید آب شور و آب شیرین در چیست؟

مروارید یکی از قدیمی‌ترین سنگ های زینتی است که گوهری درخشان می‌باشد که به عنوان سنگی محبوب به صورت قیمتی و نیمه قیمتی در جهان یافت می‌شود.

مروارید‌ها در بافت بدن نرم تنانی مانند صدف تولید می‌شوند به این ترتیب که وقتی صدف جسمی خارجی را درون خود حس می‌کند برای دفاع از خود ماده‌ای به دور جسم ترشح می‌کند که این ماده لایه لایه دور شی می‌پیچد و به تدریج مروارید را به وجود می‌آورد.

مروارید ها رنگ ها و شکل های گوناگونی دارند بعضی از آنها گرد و بعضی از آنها به شکل های نامنظمی هم دیده می‌شوند. امروزه پرورش مروارید بسیار رایج است. مرواریدهای پرورشی با دخالت انسان تولید می‌شوند.

به این صورت که انسان قطعه‌ای از گوشت نرم تنان را درون صدف قرار می‌دهد و در این زمان صدف احساس خطر می‌کند و با ترشح ماده‌ای شکل گیری مروارید شروع می‌شود.

این فرایند ممکن است از 18 ماه تا 4 سال طول بکشد. این گوهرهای زینتی در آب های شیرین و شور شکل می‌گیرند. ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با تفاوت مروارید آب شور و آب شیرین آشنا کنیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی مروارید آب شور و آب شیرین

فرق مروارید آب شور و شیرین

مروارید های آب شور از صدف‌های بومی آب های شور که در دریاها و اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند بوجود می‌آیند. ولی مروارید های آب شیرین در صدف هایی ایجاد می‌شوند که در دریاچه‌ها، برکه‌ها و رودخانه ها زندگی می‌کنند. تشکیل مروارید های آب شور نسبت به آب شیرین مدت زمان بیشتری طول می‌کشد.

یکی دیگر از تفاوت مروارید آب شور و آب شیرین این است که مرواریدهای آب شیرین در مقایسه با مروارید های آب شور از شکل و رنگ های متنوع‌تری برخوردارند مروارید های آب شیرین به صورت اشکال نامنظمی نیز یافت می‌شوند که مروارید باروک نمونه ای از آن می‌باشد ولی مروارید های آب شور به صورت گرد هستند.

فرق مروارید آب شور و آب شیرین در درخشندگی آن نیز می‌باشد مرواریدهای آب شور نسبت به مروارید های آب شیرین از درخشش بیشتری برخوردار هستند.

مروارید های آب شور در مقایسه با آب شیرین قیمت بالاتری دارند به این دلیل که صدف هایی که مروارید های شیرین در آن پرورش می‌یابند، بزرگ‌تر از صدف‌هایی است که در آب های شور یافت می‌شود، در نتیجه تعداد مرواریدهای بیشتری در آنها پرورش خواهند یافت.

تفاوت مروارید آب شور و آب شیرین در رنگ آنها نیز می‌باشد. به این صورت است که تنوع رنگی در مروارید آب شیرین نسبت به آب شور بیشتر است.

در نتیجه مروارید های آب شیرین در رنگ‌های بیشتری مانند: سفید، نارنجی، صورتی، کرم، بنفش، سیاه وغیره یافت می‌شوند. ولی مرواریدهای آب شور را می‌توان به رنگ‌های سفید، کرم و زرد مشاهده کرد. بعضی از مروارید‌های آب شیرین به صورت 7 رنگ نیز وجود دارند.

تفاوت مروارید آب شور و آب شیرین

 

مروارید آب شور باارزش‌تر است یا آب شیرین؟

ارزش مرواریدها به اندازه، درخشندگی، رنگ، کیفیت و دوام آن بستگی دارد. مروارید‌های آب شور به دلیل درخشندگی بیشتر و شکل گردی که دارند، قیمت بالایی نسبت به مرواریدهای آب شیرین دارند و از ارزش بیشتری برخوردارند.

البته این بدان معنا نیست که مرواریدهای آب شیرین فاقد ارزش هستند بلکه آنها هم نیز ارزشمند هستند ولی نسبت به مرواریدهای آب شور ارزان‌تر هستند.

بنابراین تفاوت مروارید آب شور و آب شیرین در این است، اگر مرواریدی واقعا گرد باشد و از درخشش بیشتری برخوردار باشد، همچنین سطح آن نرم و یکدست باشد و ضخامت بیشتری داشته باشد، ارزش و در نتیجه بهای بالاتری هم دارد.

در مورد ارزش مرواریدهای آب شور و شیرین این نکته را نیز باید متذکر شویم که رنگ مرواریدهای آب شیرین توسط فرایند رنگ دهی تشدید می‌گردد و رنگ آنها را بهبودسازی می‌کنند.

به طور مثال رنگ سیاه و شکلاتی رنگ‌های طبیعی این مراریدها نیستند و در فرایند بهبودسازی به این رنگ درآمده‌اند. بنابراین یکی دیگر از دلایل ارزش مرواریدهای آب شور رنگ طبیعی آنها می‌باشد.

همچنین اگر رنگ مروارید به مرور زمان رو به زردی رفت نباید نگران باشیم بلکه باید بدانیم علت زرد شدن مروارید این است که این سنگ اصل و طبیعی است زیرا مرواریدهایی که اصل نباشند با مرور زمان رنگ خود را حفظ می‌کنند و تغییر رنگی نخواهند داشت.

پس زرد شدن مرواریدهای آب شور نیز از ارزش آن کم نخواهد کرد. نگهداری از مروارید نیز بسیار مهم است و در ارزش آن نقش بسزایی دارد. بنابراین باید مراقبت این گوهر گرانبها باشیم تا آسیبی به آن وارد نشود.

ارزش مروارید آب شور بیشتر است یا آب شیرین

مرواریدهای معروف آب شور و شیرین

اکنون که با تفاوت مروارید آب شور و آب شیرین آشنا شدید، در ادامه با ما همراه باشید تا چند مروارید در آبهای شور و شیرین را به شما معرفی کنیم.

 

  • مروارید آکویا

این مروارید که بسیار شفاف، گرد و به رنگ سفید است از مشهورترین مرواریدهای آب شور می‌باشد، که در بازارهای غربی و امریکا مورد توجه قرار گرفته است.

این مروارید بسیار خاص و بی‌نظیر است ولی قیمت آن بالای 350 دلار می‌باشد. امروزه کشورهای چین و ژاپن از تولیدکنندگان عمده این نوع از مرواریدها هستند.

 

  • مروارید طلایی دریای جنوب

مروارید دریای جنوب نسبت به دیگر مرواریدها بزرگ‌تر و باارزش‌تر است. این مروارید در آبهای شور و در صدفی به نام ماکسیما پرورش می‌یابد.

قطر این مروارید بین 8 تا 20 میلی‌متر است و به دلیل اینکه در مدت زمان طولانی تولید می‌شود، پوسته نازکی دارد و اندازه آن نیز بزرگ‌تر است.

انواع مروارید های آب شور

 

  • مروارید تاهیتی

این مرواریدها که در آبهای شیرین پرورش می‌یابند، توسط صدفی که لبه‌های سیاه‌رنگ دارد پرورش داده می‌شوند که رنگ سیاه و براق آن توسط این صدف به صورت طبیعی به وجود می‌آید. مروارید تاهینی از کمیاب‌ترین گونه‌های مروارید است که در سایزهای متفاوتی یافت می‌شود.

 

  • مروارید مابه

این مروارید نیز در آبهای شیرین یافت می‌شود. شکل گیری این مروارید به روش خاصی است، به این ترتیب که این مروارید بر خلاف دیگر مرواریدها که داخل صدف پرورش می‌یابند در قسمت خارجی صدف ساخته می‌شوند. این مرواریدها اغلب به صورت تخت و صاف و با رنگ‌های بسیار زیبا مشاهده می‌شوند.

 

خرید آنلاین انواع طلا و جواهر از گالری طلا و جواهر راف گلد

ما در این مقاله شما را با تفاوت مروارید آب شور و آب شیرین آشنا کردیم. همچنین مطالبی را درباره ارزش این مرواریدها و نیز انواع مروارید آب شور و شیرین بیان کردیم. اکنون به شما گالری طلا و جواهر راف گلد را معرفی می‌کنیم.

از شما می‌خواهیم با مراجعه به وب سایت این گالری از انواع زیورآلات آن دیدن فرمایید. این گالری انواعی از مرواریدهای قیمتی و نیمه قیمتی را با رنگها و طرح‌های متنوع، برای شما به نمایش گذاشته است.

شما می‎‌توانید با خرید آنلاین انواع اکسسوری‌های جذاب و مدرن مانند: انگشتر مروارید، آویز مروارید، گوشواره مروارید و غیره از گالری راف گلد از آفرهای ویژه آن استفاده کنید. ترکیب طلا با مروارید بسیار جذاب می‌باشد و زیبایی استایل شما را چندبرابر خواهد کرد.

گالری طلا و جواهر راف گلد تمامی محصولات خود را با اجرت ساخت پایین و نیز ارائه فاکتور معتبر به شما ارائه می‌کند.

 

با راف گلد خریدی هوشمندانه را تجربه خواهید کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست