چرا جعبه طلا و جواهرات اهمیت دارد؟

طلا و جواهرات همیشه مورد توجه بشر بوده است و استفاده از آن نیز به دلیل آراستگی و زیباتر شدن برای همه افراد مهم می‎‌باشد. در کنار استفاده از این اکسسوری شیک و جذاب، نگهداری از طلا نیز بسیار حائز اهمیت است. یکی از راه‌های نگهداری انواع مختلف زیورآلات طلا مانند انگشتر، دستبند، گردنبند و غیره استفاده از جعبه جواهرات می‌باشد.

این جعبه وسیله‌ای کاربردی و مفید برای محافظت از طلا و جواهرات قیمتی می‌باشد. همچنین جعبه‌های جواهر برای نگهداری زیورآلات دیگری مانند: ساعت، عینک، گل‌سینه و دیگر اکسسوری‌ها نیز کاربرد دارد.

این نوع جعبه‌ها را می‌توانید به عنوان هدیه‌ای ارزشمند برای مناسبت‌های مختلف به عزیزان خود تقدیم کنید. در ادامه به اهمیت جعبه جواهر خواهیم پرداخت و انواع جعبه جواهر را به شما معرفی می‌کنیم.

جعبه نگهداری جواهرات

اهمیت جعبه جواهر

استفاده از این جعبه ها برای جواهراتی که سنگ‌های قیمتی دارند، مناسب است. این سنگ‌ها باید در پارچه‌ای نرم و درون جعبه نگهداری شود.

مراقبت از الماس، سنگ زمرد، یاقوت و نیز سنگ‌های دیگر مانند مراقبت از سنگ یشم و یا زبرجد بسیار مهم است. طراحی این جعبه‌ها به گونه‌ای است که تمامی طلا و جواهرات جای مخصوصی در جعبه جواهر دارند و می‌توانید بدون نگرانی از گره‌خوردگی و یا شکستگی و آسیب به زیورآلات خود همه را در آن جای دهید.

داشتن یک جعبه جواهراتی که مناسب باشد، به شما کمک می‌کند که اکسسوری‌های خود را دور از گرد و غبار نگهداری کنید. مدل‌های متنوع این جعبه‌ها به صورت مدرن، سنتی و کلاسیک موجود می‌باشد.

اهمیت جعبه جواهر به دلیل محافظت از طلا و جواهرات بسیار مهم است و در زمان نیز باید در انتخاب آن دقت کنید تا جعبه جواهر از مقاومت بالایی برخوردار باشد و قفل مناسبی نیز داشته باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا انواع جعبه جواهرات را به شما معرفی کنیم.

اهمیت جعبه طلا و جواهرات

معرفی انواع جعبه جواهرات

مدل‌های متنوعی از جعبه‌های مختلف جواهرات را می‌توان در بازار یافت که برای نگهداری از طلا و جواهرات طراحی و ساخته شده‌اند. طلاها و جواهرات به مراقبت و نگهداری نیاز دارند تا آسیبی نبینند و از ارزش آنها کم نشود.

جعبه جواهرات برای نگهداری نیم‌ست طلا ظریف، انگشتر طلا ظریف، دستبند طلا زنانه و دیگر زیورآلات مناسب است. در ادامه به مدل‌های مختلفی از جعبه جواهرات اشاره می‌کنیم.

 

  • جعبه جواهر چوبی

یکی از محبوب‌ترین جعبه‌های جواهرات، نوع چوبی آن می‌باشد که با عایق بندی مناسبی که دارد و از ایجاد رطوبت در فضای داخلی جعبه محافظت می‌کند، برای نگهداری طلا و جواهرات بسیار مناسب می‌باشد.

چوب به تنهایی زیبا است و رنگ‌های متنوع آن سبب شده که نیازی به تزئین نداشته باشد. در میان جعبه‌های چوبی، چوب بلوط قرمز، درخت کاج یا صنوبر بسیار زیبا و جذاب هستند. جعبه جواهرات چوبی با داشتن کشوهای متعدد امکان جدا کردن زیورآلات را به شما می‌دهد.

این نوع جعبه‌ها به دلیل رنگ‌های چوبی متنوعی که دارند، با وسایل اتاق شما به خوبی ست می‌شوند و به دلیل دست‌ساز بودن از زیباترین مدل‌های جعبه جواهر به شمار می‌آیند. جعبه‌های چوبی جواهر برای نگهداری جواهرات امن هستند.

 

  • جعبه جواهر مینا کاری شده

جعبه‌های جواهر مینا کاری شده از ارزش و کیفیت بالایی برخوردار هستند. اهمیت جعبه جواهر مینا کاری شده به این دلیل است که هنر دست یک ایرانی بوده و به همین دلیل قیمت آن نسبت به جعبه‌های دیگر گران‌تر است. شهر اصفهان کانون تولید مینا کاری در ایران به شمار می‌رود. جعبه جواهر مینا کاری بسیار زیبا و پرطرفدار می‌باشد.

جعبه جواهات مینا کاری شده

 

  • جعبه جواهر فلزی

جعبه‌های جواهر فلزی، دوام و کیفیت بیشتری دارند و نسبت به مدل‌های چوبی محکم‌تر هستند. برای امنیت این نمونه از جعبه جواهرات، می‌توان مدل‌هایی از آن را که دارای قفل هستند خریداری کنید. این نوع جعبه‌های جواهر نیز به دلیل ایمنی بیشتری که دارند، مورد توجه اکثر افراد می‌باشند.

  • جعبه جواهر خاتم کاری شده

خاتم کاری، مانند مینا کاری از هنرهای دست ایرانیان است و جزو صنایع دستی محسوب می‌شود و بر روی اشیایی از جنس چوب، مس، و برنج انجام می‌شود که هر کدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارا هستند.

این هنر ترکیبی از چندضلعی‌های منظم با تعداد اضلاع متفاوت است که در رنگ‌های مختلف تشکیل می‌شود. در هنر خاتم کاری هر چقدر چندضلعی‌های کنار هم قرار داده شده، ریز و ظریف‌تر باشند، ارزشمند و مرغوب‌تر هستند.

از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین محصولات خاتم کاری، جعبه‌های چوبی است که برای نگهداری طلا و جواهرات و وسایل تزئینی از آن استفاده می‌شود. این نوع از جعبه جواهر بسیار زیبا می‌باشد و طرفداران زیادی دارد.

 

  • جعبه جواهرات دست‌ساز مینیاتور و خاتم

این نوع جعبه‌های جواهر تلفیق دو هنر مینیاتور و خاتم کاری می‌باشد که بیشتر آنها دارای روکشی جیر و پوشش پلی استر هستند که در سایزهای متنوعی و برای استفاده‌های مختلفی کاربرد دارند.

 

استند جواهرات

استندهای جواهرات پایه‌هایی در طرح‌ها و مدل‌های جذابی هستند که طلا و جواهرات را بر روی آن آویزان می‌کنند و می‌توان از آن به عنوان دکور هم استفاده کرد.

وزن سبک و جابجایی آسان از ویژگی‌های این جای جواهرات می‌باشد. با استفاده از این مدل، زیورآلات شما همیشه در دسترس هستند. مدل‌های ساده‌تری از آن نیز وجود دارد که می‌توانید آنها را در داخل کمد نگهداری کنید.

استند جواهرات

 

نکاتی که قبل از خرید جعبه جواهرات باید بدانید

برای خرید جعبه جواهر باید به نکات زیر توجه کنید:

برای انتخاب جعبه جواهرات باید دقت کنید که از مقاومت بالایی برخوردار باشد. اگر جعبه چوبی را انتخاب می‌کنید، حواستان باشد که از چوبی تهیه شده باشد که رطوبت را به خود جذب نکند و دچار پوسیدگی نشود.

متناسب با طلا و جواهراتی که دارید، جعبه‌هایی را انتخاب کنید که فضای کافی برای حجم زیورآلات شما داشته باشد و بتوانید آنها را کنار هم بچینید، تا با فشار روی هم قرار نگیرند و گره‌خوردگی پیدا نکنند و دچار آسیب نبینند.

بعضی از جعبه‌ها به دلیل چند طبقه‌ای بودن برای نگهداری انواع زیورآلات از جمله انگشتر، دستبند، گردنبند، گوشواره و انواعی از طلاهای ریز و درشت کاربرد مفیدی دارند.

به دلیل اینکه جعبه‌های جواهرات بیشتر آستر دوزی شده‌اند، هنگام خرید به داخل جعبه مورد نظر دقت کنید تا پارچه آن نرم باشد و زبر و پرزدار نباشد و جواهرات شما را خش نندازد.

دقت کنید برای نگهداری زیورآلاتی مانند مروارید در جعبه جواهر، ابتدا آنها را درون کیسه مخصوص جواهرات قرار دهید، سپس آن را درون جعبه قرار دهید تا گرد و غبار روی آن نشیند و خراشی هم روی سطح آن ایجاد نشود.

نکته مهم دیگر در انتخاب جعبه جواهرات، توجه به قفل آن می‌باشد. بهتر است از جعبه‌هایی با قفل‌های مقاوم استفاده کنید و همچنین جواهرات گرانبهای خود را درون گاوصندوق و یا صندوق امانات بانک‌ها قرار دهید.

ولی اگر می‌خواهید طلاهای ساده خود را از دسترس کودکان دور نگهدارید، استفاده از یک قفل ساده ولی ایمن کافی می‌باشد.

رنگ و طرح جعبه جواهر نیز بسیار مهم است و اگر با رنگ وسایل اتاق خود آن را ست کنید جلوه و زیبایی بیشتری به وسایلتان می‌دهد.

اگر روی جعبه جواهرات سنگ‌های قیمتی و با ارزش باشد، حتما آن را در گاوصندوق نگهداری کنید.

ایمنی جعبه جواهرات بسیار مهم است. جنس و کیفیت جعبه جواهر باید به گونه‌ای باشد که در اثر ضربه‌ای کوچک آسیبی به آن وارد نشود.

وزن و اندازه جعبه جواهر نیز از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. اگر قرار است جعبه را روی میز آرایش خود بگذارید، بهتر است از جعبه‌های متناسب با میز خود استفاده کنید و کوچک‌تر یا بزرگ‌تر و نیز سنگین‌تر از میز شما نباشد. جعبه‌هایی با وزن زیاد برای داخل گاوصندوق مناسب می‌باشد.

جعبه‌های جواهر موزیکال، چرمی، مخملی، سرامیکی و با طرح‌های متفاوت نیز از مدل‌های متداول در بازار می‌باشد که نسبت به جعبه‌هایی که معرفی کردیم، ایمنی کمتری دارد.

جعبه‌های جواهرات متناسب با هر سن و سلیقه‌ای در بازار موجود است و می‌توان به جعبه‌های ست عروس و داماد، و یا جعبه زیورآلات برای نوجوانان و نیز جعبه‌های فانتزی اشاره کرد.

 

خرید آنلاین طلا و جواهر از گالری طلا و جواهرات راف گلد

در این مقاله درباره جعبه جواهر و انواع جعبه جواهرات و اهمیت داشتن آن پرداختیم. در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایت گالری طلا و جواهرات راف گلد مراجعه کنید و از انواع طلاها و جواهرات این گالری دیدن فرمایید و زیورآلات خریداری شده خود را برای محافظت بیشتر در جعبه جواهرات انتخابی خود نگهداری کنید.

با خرید اینترنتی گردنبند طلا زنانه، خرید گوشواره طلا و خرید سرویس طلا از این گالری از آفرهای ویژه آن بهره‌مند شوید. گالری راف گلد همه زیورآلات خود را با اجرت ساخت پایین و قیمت مناسب همراه با ارائه فاکتور معتبر عرضه می‌کند.

با راف گلد خریدی هوشمندانه را تجربه کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست