راهنمای خارج کردن انگشتر گیر کرده در انگشت متورم

همانطور که قبلا بیان کردیم انگشترها از جمله محبوب‌ترین و پرکاربردترین نوع زیورآلات هستند که همه ما به صورت روزانه و یا در مهمانی‌ها و مراسمات خاص از آن استفاده می‌کنیم. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که حلقه و یا انگشتر در انگشت شما گیر کرده باشد و به آسانی نتوانید آن را از دست خارج نمایید و یا انگشتری که قبلا اندازه انگشت شما بوده با ورم دست و انگشتان شما امکان خارج شدن از انگشت را نداشته باشد. اما در این مواقع راه حل چیست و چگونه انگشتر گیر کرده در انگشت را در بیاوریم؟ ما در این مطلب قصد داریم در ارتباط با خارج کردن انگشتر از انگشت ورم کرده و راهکارهای آن صحبت نماییم. پس برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه این مقاله همراه راف گلد باشید.

خارج کردن انگشتر از انگشت ورم کرده

دلایل ورم انگشت و گیر کردن انگشتر در انگشت چیست؟

قبل از اینکه در ارتباط با روش‌های خارج کردن انگشتر از انگشت ورم کرده صحبت نماییم بهتر است دلایل به وجود آمدن این مشکل را بررسی نماییم. در ذیل برخی از مهمترین علت‌هایی که سبب ورم انگشتان می‌شود را بررسی می‌نماییم.

  •  گرمای هوا

گرما سبب انبساط رگ‌های خونی در بدن می‌شود. در حقیقت با گشاد شدن رگ‌های خونی در بدن مقداری از مایع آنها به بافت‌های اطراف وارد شده و سبب تورم می‌شود. این نوع از ورم معمولاً با انجام فعالیت مرتب و مداوم از بین خواهد رفت.

  •  مصرف زیاد نمک

مصرف زیاد و بیش‌اندازه نمک سبب ورم در نواحی مختلف بدن از جمله دست و انگشتان می‌شود. در حقیقت بدن انسان به داشتن تعادل بین آب و نمک تمایل زیادی دارد و استفاده زیاد از نمک سبب حبس شدن آب و جمع شدن مایعات در بافت‌های بدن و در نهایت تورم می‌شود. بنابراین بهتر است از خوردن غذاهای پرنمک و شور اجتناب نمایید. مضرات مصرف زیاد نمک بر کسی پوشیده نیست یکی از این مضرات تورم نواحی مختلف بدن است.

  •  ورزش

در هنگام ورزش کردن، رگ‌ها در بدن متورم شده و گرما تولید می‌شود. بنابراین دستگاه عروقی برای کاهش دمای بدن اجازه ورود مایع بیشتری به دست و پاها می‌دهد تا دمای بدن را کاهش دهد. این امر سبب تورم و افزایش ورم انگشتان می‌شود.

  •  عفونت‌ها

برخی از عفونت‌های بدن از جمله عفونت پایه ناخن و یا عفونت تبخال که سبب ایجاد تاول بر روی دستان می‌شود سبب متورم شدن دستان می‌شود که در این حالت ممکن است انگشت شما ورم کرده و برای درآوردن انگشتر گیر کرده در انگشت دچار مشکل شوید.

  • نقرس

نقرس از جمله بیماری‌هایی است که معمولا در اثر استفاده زیاد از گوشت قرمز، الکل و همچنین غذاهای دریایی اتفاق می‌افتد. این بیماری سبب ایجاد تورم در انگشتان دست و پا می‌شود که برای درمان حتما باید به پزشک مراجعه کنند.

  •  استفاده از برخی داروها

استفاده از برخی داروها سبب ایجاد تورم در بدن می‌شود . از جمله این داروها می‌توان به داروهای فشارخون، دیابت و برخی داروهای اعصاب و همچنین داروهای ضد بارداری اشاره نمود.

  •  بارداری

بارداری خود از جمله مهمترین دلایل ورم بدن به خصوص در انگشتان دست خواهد بود. در این شرایط به دلیل بالارفتن فشار خون ممکن است به طور ناگهانی شاهد تورم در بخش‌های مختلف بدن از جمله صورت، دست و پاها باشید.

روش‌های خارج کردن انگشتر از انگشت ورم کرده

برای خارج کردن انگشتر از انگشت ورم کرده کرده راه‌حل‌های مختلف و روش‌های گوناگونی وجود دارد که هر یک بر اساس وضعیت انگشت باید انتخاب شود. گیر کردن انگشتر در دست یک اتفاق کلافه کننده است که ممکن است برای هر شخصی پیش آید. پس در این شرایط خونسردی خود را حفظ نموده و با توجه به موقعیت انگشت خود یک روش را انتخاب نمایید. استفاده از روش‌های نادرست ممکن است سبب آسیب رساندن به انگشت شما شود بنابراین بهتر است از راه‌حل‌های اصولی استفاده نمایید. در ذیل برخی از این روش‌ها را معرفی می‌نماییم.

  •  سعی کنید ورم را کاهش دهید.

اولین قدم برای بیرون آوردن انگشتر از انگشت ورم کرده این است ورم دست را کاهش دهید. بنابراین به جای فشارآوردن جهت خارج نمودن انگشتر بهتر است میزان ورم را کم نمایید. برای این کار از یخ استفاده کنید. بدین ترتیب یک کیسه یخ را بر روی انگشت ورم کرده به مدت 10-15 دقیقه بگذارید و پس از خنک شدن دست به آرامی انگشتر را بیرون بکشید. اگر انگشتر خارج نشد مدت زمان بیشتری یخ را بر روی انگشت خود قرار دهید. اگر باز هم انگشتر از انگشت خارج نشد نگران نباشید راه‌های دیگر را امتحان نمایید.

کاهش ورم انگشت با یخ

  • خارج کردن انگشتر از انگشت ورم کرده با چرب و لیز کردن انگشت

یکی دیگر از راه‌های خارج کردن انگشتر از انگشت ورم کرده این است که انگشت خود را چرب و یا با استفاده از کف مایعات قابل شستشو لیز نمایید. بنابر این می‌توانید از صابون یا مایع دستشویی، لوسیون، وازلین، روغن‌های خوراکی استفاده نمایید. بدین ترتیب سعی کنید چربی به زیر انگشتر نفوذ کرده و سپس به آرامی اقدام به خارج کردن آن از دست نمایید.

استفاده از صابون برای خارج کردن انگشتر

  • خارج کردن انگشتر از انگشت ورم کرده با استفاده از نخ دندان یا روبان باریک

یکی دیگر از راه‌های خارج کردن انگشتر از انگشت باد کرده و یا ورم کرده بستن انگشت با استفاده از یک نخ معمولی، یک روبان باریک و یا نخ دندان است. بنابراین سر روبان یا نخ دندان را از زیر انگشت ورم کرده رد نمایید و آن را به انگشت خود ببندید. دقت داشته باشید نخ را خیلی سفت به انگشت نپیچید که سبب درد و یا کبودی شود. سپس انتهای نخ را محکم نگه داشته و سعی کنید با حرکات نخ انگشتر را به سمت جلو هدایت نمایید.

خارج کردن انگشتر از انگشت باد کرده با نخ

اگر روش‌های خانگی برای درآوردن انگشتر گیر کرده در انگشت موثر نبود چه کنیم؟

اگر روش‌های فوق برای خارج کردن انگشتر از انگشت ورم کرده موثر نبود باید به پزشک مراجعه نمایید. پزشکان با ابزاری که دارند قادر هستند انگشت را به روش‌های خود و بدون آسیب رساندن به انگشت خارج نمایند. علاوه بر این اگر هیچ یک از روش‌ها کارساز نبود مجبور هستید انگشتر و یا حلقه را ببرید. اما نگران نباشید این روش هیچ دردی ندارد و همچنین پس از آن می‌توانید آن را به برای تعمیر به جواهر ساز بدهید و مجدد از انگشتر و یا حلقه خود استفاده نمایید.

بریدن انگشتر

خرید آنلاین انواع طلا و جواهرات از فروشگاه راف گلد

در این مقاله سعی کردیم در ارتباط با روش‌های خانگی و راهنمای خارج کردن انگشتر از انگشت ورم کرده صحبت نماییم. اکنون قصد داریم یکی از فروشگاه‌های طلا و جواهرات را نیز به شما معرفی نماییم. فروشگاه راف گلد تنوع بسیاری از انواع زیورآلات از جمله انواع انگشتر و حلقه‌های ست، نیم ‌ست و سرویس طلا را در وبسایت خود به نمایش گذاشته است. با خرید آنلاین از این گالری از تخفیفات ویژه و همچنین اجرت ساخت پایین برای همه محصولات بهره‌مند شوید. با راف گلد همواره برترین باشید و لذت خریدی هوشمندانه را تجربه نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست