با نکات خرید طلای دست دوم آشنا شویم!

با توجه به اینکه کشور ما از نظر اقتصادی با بحران‌های زیادی مواجه است بسیاری از افراد به دنبال راهی برای سرمایه‌گذاری و همچنین افزایش سرمایه مالی خود هستند. در جامعه امروزی روش‌های سرمایه‌گذاری بر روی بسیاری از موارد از خطر و ریسک بالایی برخوردار است بنابراین مردم به دنبال روشی کم ریسک‌تر هستند. خرید طلای دست دوم یکی از راه های نسبتا کم ریسک سرمایه گذاری است.

خرید طلا و جواهرات نیز از زمان‌های قدیم روشی برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. این فلز گران‌بها از زمان پادشاهان تا به امروز ارزش خود را حفظ کرده و همواره نوعی سرمایه در زندگی افراد به شمار رفته است.

بسیاری از افراد با خرید انواع طلا و جواهرات دست دوم به دنبال افزایش بدون خطر دارایی‌های خود هستند. در حال حاضر خرید طلا دست دوم به عنوان روشی مطمئن برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. اما این روش نیز دارای معایب و همچنین مزایایی است.

در این مطلب قصد داریم در ارتباط با خرید طلای دست دوم صحبت نماییم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در این مقاله با راف گلد همراه باشید.

خرید طلا دست دوم

مزایا خرید طلای دست دوم

همانطور که بیان کردیم با توجه به جایگاه طلا در اقتصاد بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری اقدام به خرید طلای دست دوم یا بدون اجرت می‌کنند این کار یکی از راه‌های کم خطر برای خرید انواع طلا و جواهرات است که از زمان قدیم در میان خانواده‌ها رواج داشته است.

اما علاوه بر ریسک پایین، خرید طلا دست دوم  فواید دیگری نیز دارد که در ذیل برخی از مهمترین  آن‌ها را به طور مختصر برای شما شرح خواهیم داد.

خرید النگوی طلا دست دوم

  • استفاده از زیورآلات و طلا دست دوم

از مزایای خرید طلا دست دوم این است که علاوه بر سرمایه‌گذاری می‌توانید از آن زیورآلات نیز استفاده نمایید. به عبارت دیگر شما با خرید طلا دست دوم با یک تیر دو نشان می‌زنید، یعنی هم سرمایه‌گذاری کرده و هم به عنوان وسایل زینتی می‌توانید از آن استفاده نموده و لذت ببرید.

 

  • اجرت پایین ساخت و کارمزد طلا

همانطور که می‌دانید برای خرید طلای نو می‌بایست علاوه بر وزن آن مبلغی را نیز به ازای هر گرم بابت اجرت ساخت و کارمزد طلا  پرداخت نمایید. برخی از مدل‌های طلا و جواهرات از جمله زیورآلات برند و خارجی اجرت ساخت بسیار  بالایی دارند که خرید دست اول آن‌ها مقرون به صرفه نخواهد بود. ا

ز جمله مهمترین مزایای خرید طلای دست دوم این است که شما  دیگر هزینه اجرت ساخت را پرداخت نکرده و یا مبلغی بسیار کم بابت آن پرداخت می‌کنید. بنابراین در زمان فروش طلا نیز ضرری نخواهید کرد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری اقدام به خرید این نوع طلا می‌کنند.

قیمت تک پوش طلا دست دوم

  • تبدیل شدن سریع طلا به پول تقد

از جمله مزایای دیگر خرید طلا دست دوم این است که در هر زمانی احتیاج به پول داشتید با مراجعه به نزدیک‌ترین طلافروشی می‌توانید آن را به پول نقد تبدیل نمایید. تقریبا همه فروشگاه‌های طلا و جواهرات در کوتاه‌ترین زمان طلای شما را بر اساس قیمت روز طلا  از شما خریداری و مبلغ آن را به شما پرداخت می‌کنند.

 

  • ثبات بیشتر نسبت به دلار و سکه

یکی دیگر از مزایای خرید طلای بدون اجرت و یا دست دوم این است این زیورآلات ثبات بیشتری نسبت به دلار و یا حتی سکه را دارند. زیرا دلار و سکه در بازارهای جهانی دچار نوسانات زیادی می‌شود و برای سرمایه‌گذاری امن نیستند.

گوشواره طلا دست دوم

  • خرید متناسب با بودجه

مزیت خوب طلای دست دوم این است که در هر زمان بر اساس بودجه خود می‌توانید طلا خریداری نمایید. بدین ترتیب محدودیت خرید طلای نو را نخواهید داشت و حتی با مبلغ کم هم می‌توانید طلاهای سبکی را خریداری نمایید.

معایب خرید طلا دست دوم

همانطور که خرید این نوع طلا دارای مزایای متعددی است که در بالا آن‌ها را نام بردیم معایبی نیز دارد که در ذیل مهمترین آن‌ها را برای شما بیان می‌‌کنیم.

  • امکان تقلبی بودن آن

از مهمترین معایب خرید طلای دست دوم نداشتن اصالت و یا تقلبی بودن است. خرید طلا دست دوم اگر از طلا فروشی‌های معتبر خریداری نشود ممکن است تقلبی باشد.

تشخیص اصل و یا تقلبی بودن در طلاهای دست دوم برای همه افراد به سادگی امکان‌پذیر نیست. بنابراین این نوع طلا را تنها باید از فروشگاه‌های معتبر طلا و جواهرات و با دریافت فاکتور خریداری نمایید تا از اصل بودن آن اطمینان داشته باشید.

 

  • عدم ارائه فاکتور معتبر در هنگام خرید

بسیاری از فروشندگان، طلاهای بدون اجرت را بدون ارائه فاکتور معتبر به مشتریان می‌فروشند. این کار از اعتبار معامله شما می‌کاهد و سبب می‌شود در هنگام فروش آن نیز هر فروشگاهی بدون فاکتور آن را از شما نخرد و یا مبلغی پایین‌تر از طلای روز خریداری نماید. به یاد داشته باشید فاکتور خرید طلا حتما باید معتبر و رسمی باشد و در زمان فروش نیز این فاکتور را حتما همراه خود داشته باشید.

مزایای خرید طلا دست دوم

  • وجود خط و خش و یا نقص در طلای دست دوم

یکی از معایب خرید طلا دست دوم ظاهر آن است. طلاهای دست دوم معمولا دارای خط و خش هستند و درخشندگی و زیبایی طلای نو را ندارند. بنابراین برای افرادی که قصد استفاده از آن را دارند شاید گزینه‌ای ایده‌آل و مناسب نباشد.

همچنین بسیاری از طلاهای دست دوم دارای نقص‌هایی مانند شل بودن و یا خرابی قفل هستند و ممکن است در حین استفاده گم شده و یا  بیفتند.

 

  • عدم خرید جدیدترین مدل‌ها

به طور معمول طلاهای دست دوم از مدل‌های جدید و روز طلا و جواهرات نیستند و بیشتر آن‌ها از طرح‌های قدیمی هستند و کمتر فروشگاهی جدیدترین مدل طلا را به عنوان طلای بدون اجرت می‌فروشد.

بنابراین اگر از افرادی هستید که قصد استفاده از آن  را دارید نمی‌توانید طلایی با مد روز و مدل جدید داشته باشید.

 

  • انتقال بیماری‌های پوستی

یکی دیگر از مواردی که امروزه سبب ممنوعیت فروش طلای دست دوم شده است انتقال بیماری های پوستی واگیردار از شخصی به شخص دیگر است. ممکن است طلا متعلق به کسی بوده که مشکل و حساسیت پوستی داشته و با خرید آن توسط شخصی دیگر بیماری به آن شخص منتقل شود و مشکلاتی را برای آن ایجاد نماید. به همین دلیل اتحادیه طلا و جواهرات خرید طلا دست دوم را ممنوع اعلام کرده است.

معایب خرید طلا بدون اجرت

طلای بدون اجرت یا دست دوم بخرم یا نه؟

طلا و زیورآلات چه نو باشد و چه دست دو ، اگر از فروشگاه مطمئن و معتبر خریداری نشود امکان تقلبی بودن آن وجود دارد. با توجه به معرفی مزایا و معایب خرید طلای دست دوم اگر از افرادی هستید که تنها جهت سرمایه گذاری قصد خرید طلا دست دوم را دارید با خرید از فروشگاه معتبر طلا و جواهرات و دریافت فاکتور می‌توانید اقدام به خرید نمایید.

اما اگر به دنبال استفاده از طلا دست دوم  هستید و فروشگاه معتبری برای خرید نمی‌شناسید بهتر است ریسک نکنید. پیشنهاد ما برای سرمایه گذاری، خرید طلا کم اجرت از فروشگاه‌های طلا و جواهرات است.

بسیاری از زیورآلات هستند که شما به صورت نو اما با اجرت پایین می‌توانید خریداری نمایید که هم هزینه زیادی بابت ساخت پرداخت نکنید و هم از جدیدترین طلا و جواهرات استفاده نمایید. انواع زنجیر طلا، النگو، تک پوش از جمله زیورآلاتی هستند که با اجرت پایین در فروشگاه‌ها یافت می‌شوند. بنابراین با اطمینان خاطر می‌توانید آن‌ها را خریداری و استفاده نمایید.

خرید طلا کم اجرت

نکات مهم در خرید طلای دست دوم

در زمان خرید طلا دست دوم حتما به نکات زیر توجه داشته باشید تا پس از خرید مشکلی برای شما پیش نیاید.

  • انتخاب فروشگاه طلا و جواهرات معتبر و شناخته شده و اطمینان از تقلبی نبودن طلا
  • دریافت فاکتور معتبر طلا از فروشنده
  • اطمینان از سالم بودن قفل و سایر قطعات طلا به خصوص دستبند، پابند و گردنبند
  • بعد از خرید طلا دست دوم حتما آن را ضدعفونی و آبکاری کرده تا از بابت حساسیت و انتقال بیماری خیالتان راحت شود.
  • از خرید طلاهای دست دوم که دارای سنگ و نگین هستند پرهیز نمایید.

در زمان ثبات قیمت طلا اقدام به خرید نمایید و در زمان گرانی از خرید آن خودداری نمایید.

نکات مهم در خرید طلا دست دوم

تشخیص طلا نو از دست دوم

مدت زمانی است که خرید طلا دست دوم در میان مردم بسیار رواج پیدا کرده است. با معرفی مزایا و معایب خرید طلا دست دوم  شاید شما نیز قصد خرید آن را داشته باشید.

اما چطور می‌توانیم طلاهای دست دوم را از نو تشخیص دهیم؟ شاید در نگاه اول  این کار کمی دشوار به نظر برسد اما با کمی دقت و توجه به زیورآلات می‌توانید به سادگی طلا نو را از دست دوم تشخیص دهید.

با توجه به ظاهر زیورآلات به خصوص قفل و همچنین خط و خش روی آن می‌توان به دست دوم بودن آن پی برد. زیرا قفل‌ها به دلیل باز و بسته شدن  و استفاده نسبت به سایر قسمت‌های زیورآلات سریع‌تر در معرض تغییرات به خصوص خط و خش قرار ‌می‌گیرند. بنابراین رنگ آن‌ها نسبت به نقاط دیگر متفاوت هستند.

تشخیص طلا نو از دست دوم

خرید طلا بدون اجرت و کم اجرت از فروشگاه راف گلد

اکنون که با مزایا و معایب خرید طلا بدون اجرت و همچنین نکات مهم در خرید طلا دست دوم آشنا شدید بهتر است فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد را به شما معرفی نماییم. اگر قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارید فروشگاه راف گلد انواع زیورآلات بدون اجرت را با قیمت مناسب و همچنین فاکتور معتبر به مشتریان ارائه می‌دهد. بدین ترتیب می‌توانید با خیال راحت و اطمینان خاطر اقدام به خرید نمایید.

راف گلد همچنین با تولید انواع طلا و جواهرات با اجرت پایین گامی در جهت خدمت به مشتریان برای سرمایه گذاری آن‌ها در طلا برداشته است. با خرید آنلاین از این فروشگاه می‌توانید از جدیدترین مدل‌های طلا و جواهرات دیدن فرمایید و با قیمت مناسب اقدام به خرید نمایید. این گالری همچنین برای مشتریان آنلاین خود آفرها و تخفیفات ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

پس همین حالا با مراجعه به وب سایت این گالری سفارش خود را ثبت کرده و از تجربه خرید آنلاین لذت ببرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست