راهنمای انتخاب طول زنجیر در زیورآلات

زنجیر طلا یکی از محبوب‌ترین و زیباترین اکسسوری‌هایی است که اکثرا خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند. معمولا خانم‌ها دوست دارند در هر مراسم و مناسبتی که می‌روند بدرخشند و زیباترین و شیک‌ترین استایل را برای خودشان خلق کنند.

انتخاب اکسسوری‌های مختلف مانند گردنبند و زنجیر طلا بسیار در زیبا بودن استایل شما تاثیرگذار است. شما هنگام انتخاب گردنبند باید اندازه گردنبند را متناسب با فرم صورت، اندازه گردن و استایل خود انتخاب کنید.

بدین ترتیب شما می‌توانید یک استایل زیبا و متناسب را برای خود ایجاد کنید. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه طول زنجیر طلا را متناسب با استایل و فرم صورت خود انتخاب کنید. بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نکات انتخاب طول زنجیر گرنبند طلا

تعریف زنجیر

همانطور که بیان کردیم زنجیرها از محبوب‌ترین زیورآلات در میان بانوان و آقایان هستند. در حقیقت حلقه‌هایی که به حالت رشته ای به هم متصل هستند زنجیر را تشکیل می‌دهند.

زنجیرهای طلا دارای انواع و مدل‌های متنوعی هستند که برخی از افراد از آن‌ها به تنهایی یا همراه با یک پلاک یا آویز طلا استفاده می‌کنند.

طول زنجیر طلا متفاوت است که این تغییر طول باعث می‌شود انواع زنجیر طلا از یکدیگر متفاوت باشند و بر روی استایل افراد تاثیرگذار باشند.

انواع طول زنجیر طلا

 

انواع گردنبند بر اساس طول زنجیر

زنجیر طلا در انواع مختلف زنجیر طلا بلند زنانه و زنجیرهایی با سایزهای مختلف وجود دارد.

درواقع گردنبندها با توجه به طول زنجیر آن‌ها به شش دسته کلی تقسیم می‌شوند که هر یک با توجه به سایز گردنبند دارای اسم‌های متفاوتی است که شامل موارد زیر هستند.

هر یک از موارد بالا با توجه به اندازه و سایز گردنبند نام‌گذاری شده است که در ادامه به صورت مختصر هر یک از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

انواع گردنبند بر اساس طول زنجیر طلا

 

  • گردنبند یقه‌ای

طول زنجیر طلا در گردنبند یقه‌ای به اندازه 30 تا 35 سانتی‌متر دارد این نوع از گردنبند برای انواع یقه های لباس از جمله یقه گرد، یقه هفت، دلبری و … استفاده می‌شود.

معمولا از یک زنجیر کوتاه به صورت تک و یا همراه با یک آویز استفاده می‌شود.

 

  • گردنبند چوکر

گردنبند چوکر چیست؟ در حقیقت گردنبند چوکر سایزی به اندازه 35 تا 40 سانتی‌متر دارد. این نوع گردنبند از فلز، نخ یا پارچه‌های مخمل و یا نوعی چرم ساخته می‌شوند.

این مدل از گردنبندها شامل مهره و آویزهای متفاوت هستند که معمولا به گردن چسبیده و حالت طوق دارند. این سبک در میان بانوان جوان محبوبیت زیادی دارد.

سایز گردنبند طلا

 

  • شاهزاده یا پرنسس

طول زنجیر طلا در گردنبند پرنسس یا شاهزاده سایزی بین 40 تا 45 سانتی متر دارد و معمولا دارای آویز یا پلاک است.

پلاک یا آویز این نوع گردنبند در زیر استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. معمولا این نوع از گردنبندها دارای محبوبیت خاصی بین تمامی خانم‌ها دارد.

سایز زنجیر طلا

 

  • گردنبند اپرا

گردنبند اپرا سایزی بین 76 تا 96 سانتی‌متر دارد طول این گردنبند طوری است که تا زیر سینه فرد قرار می‌گیرد این گردنبندها جلوه خاص و زیبایی دارند و بین خانم‌های ایرانی بیشتر به عنوان گردنبندهای رومانتویی استفاده می‌شوند.

 

  • نمایشی

طول زنجیر طلا در گردنبند نمایشی طولی به اندازه 50 تا 55 سانتی‌متر دارد. این نوع گردنبند را معمولا برای استایل‌های اداری و رسمی استفاده می‌کنند.

در واقع محل قرارگیری این گردنبند بین استخوان ترقوه و بالا است. این گردنبندها در انواع مختلف با طرح‌هایی متفاوت وجود دارد.

طول گردنبند طلا نمایشی

 

  • ریسمانی یا طنابی

گردنبندهای ریسمانی یا طنابی دارای طولی بیش از 92 سانتی‌متر است. به این نوع از گردنبندها، گردنبند 7 نیز می‌گویند.

این گردنبندهای بر روی ناف یا پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد و شکل کلی آن‌ها شبیه به یک ریسمان یا طناب بلند است که وسط آن گره خورده است.

حال که با انواع طول زنجیر طلا یا همان سایز گردنبندها آشنا شدیم بهتر است بدانیم که اندازه استاندارد برای یک زنجیر چقدر است؟

طول زنجير طلا زنانه

اندازه استاندارد زنجیرها چقدر است؟

بر طبق استانداردهای تعیین شده جهانی اندازه استاندارد گردنبند باید عددی ما بین 40 تا 50 سانتی متر باشد.

البته به این نکته توجه کنید که این اندازه زنجیر صرفا یک استاندارد جهانی و یک مقیاس بر اساس اصولی خاص است و بر طبق سلیقه هر فرد و همچنین نوع استایل باید گردنبند مناسب فرم صورت و گردن استفاده شود.

بهتر است افرادی با قد کوتاه و یا صورت پر از انواع گردنبندهای بلند استفاده نمایند و همچنین افرادی که دارای صورت کشیده و گردنی بلند هستند بهتر است از انواع گردنبندهای کوتاه‌تر و چوکر استفاده نمایند تا استایلی متناسب و زیباتر داشته باشند.

طول زنجیر طلا زنانه چقدر باشد

روش تعیین سایز زنجیر به چه شکل است؟

برای تعیین سایز مناسب زنجیر باید بر اساس طول گردن و فرم صورت خود و همچنین انتخاب طول زنجیر براساس طول قد می‌توانید سایز زنجیر مناسب را انتخاب کنید.

حال اگر بخواهید سایز گردنبند خود را بر اساس طول گردن خود محاسبه کنید اول باید دور گردن خود را با یک متر پلاستیکی اندازه بگیرید و سپس برای تعیین طول زنجیر گردنبند، بعد از اندازه گرفتن دورگردن برای کم‌ترین اندازه ممکن برای اندازه زنجیر 5 تا 10 سانتی متر به طول بدست آمده اندازه دور گردن اضافه کنید.

ذکر این نکته لازم است که اگر گردنبند‌های سایز چوکر را می‌پسندید نیاز به اضافه کردن 5 تا 10 سانتی متر به طول زنجیر نیست.

روش بعدی انتخاب گردنبند بر اساس طول قد شما است در این روش با متر اندازه قد خود را محاسبه کنید. حال اگر طول قد شما تا 162 متر است بهتر است گردنبندهایی با طول 40 تا 50 سانتی‌متر انتخاب کنید.

اگر طول قد شما بین 163 تا 170 سانتی‌متر باشد شما گردنبند با هر سایزی را می‌توانید انتخاب کنید چرا که این طول قد متناسب با تمامی گردنبندها است.

درنهایت اگر طول قد شما از 170 سانتی‌متر بالا‌تر باشد بهتر است گردنبندهایی به طول بیش از 50 سانتی‌متر را انتخاب کنید.

 

خرید آنلاین انواع زیور آلات طلا و جواهر از فروشگاه اینترنتی راف گلد

در این مطلب ما درباره طول زنجیر طلا و سایزهای زنجیر طلا زنانه و انواع آن با هم صحبت کردیم سپس به آموزش تعیین سایز زنجیر پرداختیم.

حال اگر شما قصد خرید انواع زیورآلات و جواهرات از جمله جدیدترین مدل‌های زنجیر طلا و یا گردنبند و دیگر جواهرات مانند دستبند، ست و نیم ست، النگو، انگشتر، بند انگشتی و دیگر اکسسوری‌ها را دارید؛ بهتر است به فروشگاه آنلاین راف گلد مراجعه کنید و انواع طلاها و جواهرات مختلف را در این فروشگاه مشاهده نمایید.

تنوع بسیار زیادی از انواع زیورآلات از جمله گردنبندها و زنجیرهای زنانه و مردانه ترند را می‌توانید در این گالری مشاهده کرده و به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت نمایید.

این گالری برای خریدهای اینترنتی مشتریان آفرهای ویژه‌ای را نیز در نظر گرفته است. ارائه فاکتور معتبر طلا و جواهرات، اجرت ساخت پایین محصولات از مزایای خرید اینترنتی از این گالری است.

با راف گلد به سادگی و هوشمندانه خرید نمایید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست