راهنمای خرید انگشتر طلا و نکات مهم در انتخاب بهترین انگشتر

انگشترها از جمله پرمصرف‌ترین زیورآلات در میان خانم‌ها هستند. بیشتر بانوان در طول روز، در مهمانی‌ها و دورهمی ها یک یا چندین انگشتر در کنار هم می‌اندازند. البته بسیاری از آقایان نیز طرفدار انگشتر بوده و از آن استفاده می‌کنند. داشتن راهنمای خرید انگشتر طلا میتواند در انتخاب انگشتر مناسب به شما کمک کند.

خرید انگشتری که به فرم دست و انگشت شخص بیاید و همچنین با استایل شخصی فرد متناسب باشد بسیار اهمیت دارد. انواع انگشترهای طلا در طرح‌های متنوع و با سنگ‌ها و نگین های جواهر و معمولی و بدون نگین به صورت تمام طلا در بازار وجود دارد که افراد در اولین مرحله با توجه به سلیقه شخصی و استایل خود آن‌ها را انتخاب و خریداری می‌کنند.

ما در این مطلب قصد داریم در مورد راهنمای خرید انگشتر طلا و نکات مهم در انتخاب بهترین  انگشتر صحبت نماییم. پس اگر شما نیز به دنبال خرید بهترین انگشتر طلا  هستید در ادامه این مطلب با راف گلد همراه باشید.

راهنمای خرید انگشتر طلا به شما برای خریدی هتر کمک میکند.

انواع انگشتر طلا را بشناسید.

قبل از اینکه با نکات خرید انگشتر طلا و یا  راهنمای خرید آن آشنا شوید، توضیح مختصری از انواع انگشتر داشته باشیم. انگشترها به طور کلی به دو دسته نگین یا سنگ‌دار و بدون نگین تقسیم می‌شوند. برای آطلاع بیشتر در این باره مقاله معرفی انواع انگشتر از راف گلد را از دست ندهید.

بسیاری از افراد در هنگام خرید انگشتر طلا با این سوال که بدون نگین و یا نگین‌دار بخرند مواجه هستند. انگشترهای نگین‌دار و تک نگین از جمله مدل‌هایی هستند که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند بنابراین همواره می‌توانید از این مدل استفاده نمایید.

  • انگشتر طلا تمام طلا

بسیاری از انگشترها در ساخت آن‌ها از هیچ سنگ و یا نگینی استفاده نشده است و به صورت تمام از فلز طلا تشکیل شده‌اند. این مدل‌ها در طرح‌های مختلف هم برای مهمانی‌ها و هم برای استفاده روزمره برای بانوان و آقایان مناسب هستند.این انگشتر برای علاقه مندان به سبک کلاسیک مناسب است.

انواع حلقه‌های ازدواج و ست بدون نگین نیز در این گروه جای دارند. انگشترهای تمام طلا دارای طرح‌های متنوعی هستند که دیگر نگران افتادن نگین آن نیستید. بنابراین با خیال راحت می‌توان در هر جایی از آن استفاده نمود. شما میتوانید یا آگاهی از تفاوت حلقه و انگشتر متناسب با شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • انگشترهای نگین و یا سنگ‌دار

در حقیقت انگشترهای نگینی و یا سنگ دار خود به دو دسته تقسیم می‌شوند. انگشترهایی با نگین و سنگ های جواهر و اصل مانند برلیان، الماس، یاقوت و … و همچنین انگشترهایی با نگین های معمولی‌ و سنگ‌های ساده و اتمی.

انگشترهای نگین دار نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

مدل‌های جواهر نسبت به انگشترهایی با نگین ساده قیمتی بسیار بیشتر دارند. محبوب‌ترین نوع حلقه‌های ست از نوع نگین دار معمولی و ست حلقه‌های جواهر هستند که بیشتر توسط عروس و دامادها خریداری می‌شوند. این  مدل‌ها به خصوص در جواهر زیبایی و درخشندگی بی‌نظیری دارند و به همین دلیل مورد استقبال بانوان قرار گرفته اند.

نکات مهم و راهنمای خرید انگشتر طلا

انگشتر یکی از زیباترین و پرطرفدارترین انواع زیورآلات میان بانوان است. شما میتوانید با درنظر گرفتن موارد کوچک اما بااهمیتی هنگام خرید انگشتر طلا زنانه درخشش زیورآلات و استایل خود را افزایش دهید. در ادامه به بررسی کامل این نکات میپردازیم.

  • راهنمای خرید انگشتر طلا با توجه به سایز آن

مهمترین نکته در راهنمای خرید انگشتر  دانستن سایز انگشتر است. قبل از اقدام به خرید انواع انگشتر برای خود و دیگران  از سایز انگشت مورد نظر اطلاع داشته باشید.

از انتخاب انگشتر تنگ و یا گشاد برای دستان خود پرهیز نمایید این کار  به مرور زمان باعث تغییر در فرم انگشتان شما خواهد شد. اگر انگشتر را به عنوان هدیه می‌خرید قبل از خرید از سایز انگشت شخص مطلع شوید.

راهنمای خرید انگشتر در انتخاب انگشتر مناسب بسیار کمک کننده است.

  • راهنمای خرید انگشتر طلا با توجه به رکاب آن

توجه به رکاب و طول انگشتر از جمله موارد مهم دیگر در انتخاب انگشتر است. در حقیقت رکاب انگشتر جایی است که نگین و سنگ انگشتر بر روی آن قرار می‌گیرد. طول انگشتر را در نظر بگیرید و انگشتی را انتخاب نمایید که مفصل انگشت به آسانی در آن بتواند حرکت نماید و انگشت شما را اذیت نکند.

  • راهنمای خرید انگشتر طلا با توجه به رنگ آن

همانطور که می‌دانید انواع مدل‌های انگشتر در رنگ‌های مختلف طلایی، رزگلد و سفید طراحی می‌شوند. با توجه به رنگ پوست خود می‌توانید رنگ مناسب را انتخاب نمایید. اگر رنگ دستان شما تیره و یا گندمی است انگشتر رزگلد و طلایی زیبایی بیشتری به دستان شما می‌دهد و جلوه زیباتری برای دستان شما ایجاد خواهد کرد.

در هنگام خرید انگشتر طلا زنانه به تناسب رنگ آن با رنگ پوست خود دقت کنید.

اگر دستانی سفید دارید انگشترهای سفید مناسب شما خواهد بود. البته رنگ انگشتر در درجه اول به سلیقه شخص بر می‌گردد و تنوع رنگ و استفاده از رنگ‌های مختلف در انگشتر معمولا در میان بانوان وجود دارد.

همچنین برای مناسبت‌ها و مراسم خاص می‌توانید با توجه به رنگ لباس از انگشترهایی با نگین رنگی برای زیبایی بیشتر استفاده نمایید.

  • راهنمای خرید انگشتر طلا با توجه به مدل انگشتان و حالت دست

یکی دیگر از موارد در راهنمای خرید انگشتر  توجه به مدل انگشتان و دست شما  است. اگر انگشتان ظریف و باریکی دارید انگشترهایی با نگین کوچک و گرد گزینه ای مناسب است.

اما اگر انگشتان پهن و پری دارید می‌توانید از مدل انگشترهایی با نگین درشت و به شکل مستطیل استفاده نمایید.  همچنین انگشترهای کوچک برای دستان پهن و بزرگ مناسب نبوده و دستان را  نامتقارن نشان می‌دهد. انتخاب انگشتر مناسب دست شما جلوه زیبایی به انگشترتان میدهد.

تناسب فرم دست با مدل انگشتر یکی از نکتن مهم در راهنمای خرید انگشتر طلا زنانه است.

  • داخل انگشتر طلا موردنظر را به خوبی بررسی کنید

بررسی داخل انگشتر یکی از نکات مهمی است که اکثر خریداران از بررسی آن غافل هستند. اگر قصد خرید انگشتر طلا زنانه برای استفاده روزانه را دارید از مدل های یک تکه و بدون ناهمواری استفاده کنید زیرا وجود ناهمواری داخل رکاب انگشتر در طول استفاده دست را اذیت و بر روی آن رد به جا میگذارد. برخی مدل ها با طراحی خاص و دارای ناهمواره در داخل رکاب برای استفاده کوتاه مدت، در مهمانی ها و دورهمی های خاص مناسب است.

داخل انگشتر خود را انظر یک تکه بودن و نداشتن ناهمواری بررسی کنید.

  • از بررسی پایه های انگشتر غافل نشوید

اگر قصد خرید انگشتر بدون نگین را دارید پایه ای در انگشتر متنخب شما جهت بررسی وجود ندارد اما اگر به انگشتر بانگین علاقه مند هستید بهتر است با انواع پایه ی های نگهدارنده نگین انگشتر آشما شوید تا مدل منتخب خود را انتخاب کنید. برای آَشنایی با انواع پایه نگهدارنده در ادامه متن با ما همراه باشید.

  • چنگه ای: این مد از معروف ترین انواع پایه در انگشتر است برای انگشترهای تک نگین استفاده شده و نگین را با ظرافت روی رکاب انشتر نگخ میدارد.

پایه های چنگه ای برای انگشترهای تک نگین بسیار مناسب هستند.

  • خوشه ای: این مدل پایه از زیباترین و پرطرفدارترین انواع پایه در انگشتر بانگین محسوب میشود برای انگشترهای پرنگین مناسب است.در این مدل چندین نگین یا سنگ زینتی کنارهم قرار گرفته و عموما شکل خاصی را ایجاد میکنند.
  • کانالی: در این مدل از پایه نگین ها با شکل و ترتیب خاصی در کنارم قرار میگیرند.
  • دیواره دار: این مدل پایه دور تا ذور نگین قرار گرفته و از افتادن یا گنده شدن آن جلوگیری میکند. پایه دیواره دار یکی از مجکم ترین و مطمئن ترین انواع پایه در نگهداری و محافظت از نگین است. مدل های نیمه دیواره نیز نیم از نگین را دربر میگیرند.

پایه های دیواره دار برای نگهداری نگین بسیار محکم و ایمن هستند.

عوامل موثر در تعیین سایز انگشتر طلا کدامند؟

قبل از اینکه برای خرید انگشتر طلا اقدام باید بدانید که عوامل زیادی در تعیین اندازه و سایز آن تاثیردارند. پس با در نظرگرفتن این موارد می‌توانید خریدی شایسته داشته باشید. این عوامل در یک فصل با فصل دیگر و همچنین در ساعات مختلف شبانه روز در حال تغییر هستند.

دما از جمله موارد مهم در تغییر سایز انگشتان است. در فصول گرم قطر انگشتان بیشتر و در هوای سرد قطر انگشت کمتر است به بیانی دیگر گرما و رطوبت سبب تورم انگشتان شده و سایز انگشت را تغییر می‌دهد.

انگشترهای بانگین عموما گرانتر از نمونه های بدون نگین هستند.

از دیگر عوامل موثر  در تغییر اندازه انگشتان صبح و شب است بنابراین بهتر است سایز انگشت خود را در اواسط روز اندازه بگیرید. استفاده بیش اندازه از برخی از مواد غذایی مانند نمک می‌تواند سبب تورم و تغییر اندازه انگشت شما شود. با توجه به راهنمای خرید انگشتر و عوامل موثر در تعیین سایز انگشتر انتخابی مناسب داشته باشید.

انگشتر را برای کدام انگشت خریداری کنم؟

در کنار راهنمای خرید انگشتر  به این مورد که انگشتر را برای کدام انگشت خریداری کنم و همچنین معنای استفاده از انگشتر در هر انگشت را شرح می‌دهیم تا قبل از خرید انگشتر با معنای انداختن انگشتر در انگشت خاص آشنا شوید . در ذیل به صورت  مختصر برخی از این موارد را نام می‌بریم.

  • انگشتر در انگشت شست

انگشت شست نماد اراده و قدرت نمایی است. انداختن انگشتر در این انگشت نشانه اعتماد به نفس و قدرت و همچنین آینده‌گری است و برخی از خانم‌ها و آقایان تمایل به انداختن انگشتر در این انگشت دارند این افراد معمولا دارای خصوصیات فوق هستند.

  • استفاده از انگشتر در انگشت اشاره

انداختن انگشتر در انگشت اشاره نماد جاه طلبی و رهبری است. بنابراین افرادی که انگشتر را برای این انگشت انتخاب می‌کنند علاوه بر اعتماد به نفس بالا افرادی هستند که تمایل به مدیریت دارند. این افراد معمولا روابط اجتماعی خوبی دارند و در تعامل با دیگران افرادی موفق هستند.

استفاده از انگشتر در هر انگشت معنای خاص خود را دارد.

  • انداختن انگشتر در انگشت میانی

افرادی که انگشتر را در انگشت میانی و یا وسط می‌اندازند افرادی قانونمند هستند که می‌توان روی عدالت آن‌ها حساب باز کرد. این افراد در هر چیزی طرف راست و حق را می‌گیرند.

  • انداختن انگشتر در انگشت حلقه

انداختن انگشتر  و یا حلقه در این انگشت نماد عشق، محبت و دوست داشتن است. اگر این  انگشتر در دست چپ باشد نشانه متاهل بودن و همچنین تعهد داشتن است که افراد متاهل از حلقه برای این انگشت استفاده می‌کنند. همچنین اگر این انگشتر در دست راست باشد نماد رمانتیک بودن و یا داشتن رابطه احساسی است.

  • استفاده از انگشتر در انگشت کوچک

انداختن انگشتر در این انگشت نشانه قدرت بیان و روابط اجتماعی خوب است. این افراد تمایل زیادی به داشتن دوستان زیاد و روابط بیشتر با دیگران دارند.

خرید انگشتر به صورت  آنلاین یا حضوری

یکی دیگر از موارد راهنمای خرید انگشتر  که بسیاری از افراد با آن روبرو می‌شوند این است که انگشتر را به صورت آنلاین و یا حضوری خرید کنم. فروشگاه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید انواع مدل‌های انگشتر را به صورت حضوری و آنلاین از آن‌ها خریداری نمایید.

روش خرید حضوری در سال‌های اخیر طرفدار بیشتری داشت اما با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن اینترنت برای عموم مردم هر روز افراد بیشتری تمایل به خرید اینترنتی انگشتر طلا پیدا می‌کنند.

با خرید آنلاین در زمانی کوتاه می‌توانید از جدیدترین مدل‌های انگشتر و سایر زیورآلات از هر جای دنیا دیدن و آن را سفارش دهید. بدین ترتیب در زمان و هزینه خود نیز صرفه جویی کرده‌اید. برای خرید آنلاین حتما دقت داشته باشید از فروشگاه‌های معتبر و با دریافت فاکتور رسمی از فروشگاه خرید خود را انجام دهید.

خرید انواع انگشتر از فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد

اکنون که راهنمای خرید انگشتر و همچنین نکات خرید انگشتر طلا را مطالعه کردید، با فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد آشنا شوید. این فروشگاه تنوع بسیار زیادی از انواع زیورآلات طلا و جواهر مانند انگشتر طلا، دستبند، گوشواره، سرویس طلا و جواهر را با قیمت مناسب به مشتریان ارائه می‌دهد.

راف گلد برای خریدهای آنلاین شما تخفیفات و آفرهای ویژه‌ای را در نظر گرفته است. همچنین اجرت پایین زیورآلات و ارائه فاکتور معتبر از دیگر ویژگی‌های خرید از این گالری است. با راف گلد همواره خاص‌ترین و جدیدترین زیورآلات را داشته باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست