راهنمای خرید سرویس طلا عروس و نکات کلیدی برای انتخاب آن

خرید سرویس طلا عروس یکی از بخش های مهم عروسی است، که لازم است نکات آن را را بدانیم تا بتوانیم خرید خوب و دلچسبی را تجربه کنیم. به همین جهت در این مقاله با تهیه راهنمای خرید سرویس طلا عروس قصد داریم شمارا با مهم ترین نکات در این باره آشنا کنیم.

انتخاب سرویس عروس از گذشته تا به امروز یکی از دغدغه‌های عروس خانم‌ها و البته یکی از شیرین‌ترین قسمت در مراسمات عروسی است.

اهمیت این سرویس در روز عروسی و یا همچنین در مراسم عقد و حتی جشن‌ها و مراسمات بعد از آن برای هیچ کس پوشیده نیست. انتخاب یک سرویس طلا متناسب با بودجه شما می‌تواند گزینه‌ای مناسب و اید‌ه‌آل برای استفاده در مراسمات شما باشد.

با توجه به انواع مدل‌ها و تنوع بسیار زیاد این زیورآلات در بازار انتخاب این سرویس کمی دشوار به نظر می‌رسد. علاوه بر این وجود تنوع رنگ‌ها مانند زرد، سفید و رزگلد سبب ایجاد اختلاف سلیقه ای بیشتر در میان بانوان برای خرید این سرویس شده است.

در این مطلب ما قصد داریم درباره راهنمای خرید سرویس طلا عروس و همچنین نکات کلیدی برای انتخاب این سرویس صحبت نماییم . پس در ادامه این مطلب با راف گلد همراه باشید.

خرید سرویس طلا عروس یکی از خریدهای مهم قبل از ازدواج است.

نکات کلیدی برای انتخاب سرویس طلا عروس

همانطور که می‌دانید و در مقالات قبلی نیز توضیح دادیم، سرویس طلا عروس از یک گردنبند طلا، یک جفت گوشواره طلا، یک عدد دستبند و یک انگشتر تشکیل شده است.

انتخاب این سرویس در درجه اول به سلیقه و همچنین بودجه هر فرد بستگی دارد اما به طور کلی با در نظرگرفتن موارد ذکر شده و مطالعه راهنمای خرید سرویس طلا عروس می‌توانید انتخابی شایسته داشته باشید.

اگر قصد خرید سرویس طلا را دارید مقاله بهترین مراکز خرید سرویس طلا را از دست ندهید.

در ذیل مهمترین نکات را در انتخاب این سرویس بیان می‌کنیم. پس اگر شما نیز در شرف ازدواج هستید و یا قصد خرید سرویس طلا را دارید موارد ذیل را در نظر بگیرید.

 

  •  مشخص کردن بودجه برای خرید

قبل از هر چیزی برای خرید این سرویس نیاز است که بودجه و همچنین هزینه خود را در نظر بگیرید. با این کار از خرج هزینه‌های اضافی جلوگیری نموده و برای خرید وسایل دیگر دچار مشکل نخواهید شد.

درست است که خرید این سرویس طلا عروس اولویت بالایی در سایر خرج و هزینه‌های عروسی دارد اما از موارد مهم دیگر مانند لباس عروس نیز نمی‌توان چشم‌پوشی نمود.

هم چنین میتوانید برای کاهش هزینه خرید سرویس طلا و با توجه به تفاوت نیم ست و سرویس طلا اقدام به خرید نیم ست به جای سرویس نمایید.

در راهنمای خرید سرویس طلا عروس با نکات تاثیرگذار در هنگام خرید آشنا میشوید.

  •  هدف خود را از خرید سرویس طلا مشخص نمایید

اگرچه خرید سرویس طلای عروس در درجه اول به عنوان اصلی‌ترین زیورآلات برای مراسم عروسی به حساب می‌آید، اما بسیاری از عروس و دامادها به آن به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه می‌کنند. اگر این چنین است بهتر است از خرید طلاهای خارجی با اجرت بالا و یا خرید جواهرات و سرویس‌های نگین‌دار خودداری نمایید.

زیرا نگین‌های این نوع سرویس‌ها در زمان فروش ارزش خاصی ندارند و نسبت به پرداخت هزینه خرید ارزش کمتری دارند. بنابراین اگر قصدتان سرمایه‌گذاری است سرویس‌هایی کاملا از فلز طلا و بدون نگین را انتخاب نمایید.

 

  • اطلاع از مد و ترند روز طلا و جواهرات

قبل از اقدام به خرید سرویس طلا و جواهرات از ترند روز این اکسسوری و جدیدترین مدل‌ها برای خرید سرویس خود اطلاع حاصل نمایید. زیرا این سرویس قرار است در مهمترین شب زندگی شما استفاده شود بنابراین بهتر است از جدیدترین مدل‌ها انتخاب شود.

همچنین نوع رنگ آن، به عنوان مثال سفید و یا زرد بودن طلا را نیز می‌توانید بر اساس ترند سال انتخاب نمایید. با جستجو در اینترنت و آنلاین شاپ‌ها می‌توانید از جدیدترین مدل‌های سرویس طلا دیدن فرمایید.

 

  •  انتخاب متناسب با رنگ پوست

همانطور که می‌دانید سرویس طلا در رنگ‌های طلایی یا زرد، سفید و رزگلد طراحی می‌شود انتخاب نوع رنگ سرویس طلای خود را به رنگ پوست خود بسپارید. اگر پوست شما تیره و گندمی رنگ است می‌توانید از رنگ‌های طلایی و رزگلد و یا مدل‌هایی با سنگ و نگین‌های رنگی استفاده نمایید و اگر رنگ پوستی روشن دارید طلای سفید جلوه بیشتری به شما می‌دهد.

انتخاب و ست کردن طلا با رنگ پوست میتواند جلوه زیباتری به سرویس طلا شما بدهد.البته با توجه رنگ سفید انواع مدل های لباس عروس امروزه بسیاری از عروس‌خانم‌ها سرویس طلای سفید را به سایر رنگ‌ها ترجیح می‌دهند.

هنگام خرید سرویس طلا عروس به عیار سرویس طلا توجه داشته باشید.

 

  •  توجه به عیار طلا

از جمله مهمترین نکات خرید سرویس طلای عروس ، عیار طلا است. همانطور که می‌دانید انواع مختلفی از طلا و جواهرات در عیارهای مختلف 18 و 24 در جهان وجود دارد. اما بهترین انتخاب برای عیار طلا در ایران همان عیار 18 است.

خرید طلا با عیار 24 معمولا دروغی بیش نیست و متاسفانه برخی از فروشندگان به بهانه فروش طلای 24 عیار مشتریان را برای دریافت سود بیشتر فریب می‌دهند. بنابراین در خرید این سرویس طلا نیز همان عیار 18 را در نظر داشته باشید.

 

  •  بررسی نگین‌های سرویس

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید سرویس طلا عروس، بررسی نگین و سنگ‌های سرویس طلا است. جواهرات از گذشته تا کنون زیبایی و طرفداران خاص خود را در دنیا داشته است. در خرید بسیاری از سرویس‌های جواهر با وجود نگین‌های گران قیمت مانند برلیان و الماس هزینه بسیار بالایی را می‌بایست پرداخت نمایید.

برای خرید این نوع سرویس‌ها از فروشگاه‌های معتبر جواهرات و با دریافت فاکتور معتبر و همچنین شناسنامه جواهرات اقدام به خرید نمایید. علاوه بر این با وجود نگین‌های مشابه زیاد در انواع زیورآلات حواستان به نگین‌های مشابه و تقلبی نیز باشد.

 

  •  انتخاب سرویس طلا با توجه به لباس عروس

قبل از اینکه به سراغ خرید لباس عروس خود بروید سرویس طلای خود را خریداری نمایید. انتخاب نوع، مدل و همچنین رنگ سرویس طلا شما می‌تواند در خرید لباس عروس شما تاثیرگذار باشد. بدین ترتیب با وجود این سرویس می‌توانید با در نظرگرفتن یقه لباس عروس جلوه سرویس خود را بیشتر نمایید.

 

  •  بررسی قفل‌های سرویس طلا

یکی دیگر از نکات کلیدی و قابل اهمیت در راهنمای خرید سرویس طلا عروس، بررسی قفل‌های قطعات سرویس طلا است.

قبل از خرید حتما تمامی قطعات مانند دستبند، گوشواره و گردنبند را تست نمایید و از سالم بودن قفل آن‌ها اطمینان حاصل نمایید. بدین ترتیب در زمان استفاده در مراسم و مهمترین روز زندگی دیگر مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد و دغدغه این موارد را نخواهید داشت.

در راهنمای خرید سرویس طلا عذوس به بررسی نکات مهم در انتخاب مدل سرویس میپردازیم.

  •  حواستان به طلاهای دست دوم باشد

متاسفانه فروش طلاهای دست دوم به جای طلای نو در برخی از فروشگاه‌ها و مراکز خرید قابل مشاهده است. شاید در ابتدا تشخیص طلای دست دوم از نو کمی مشکل به نظر برسد اما روشی ساده برای تشخیص آن وجود دارد. برای خرید طلا حتما به ظاهر و به خصوص قفل‌های قطعات سرویس طلا مانند گردنبند و دستبند توجه نمایید.

این قسمت‌ها در طلای دست دوم به دلیل استفاده زیاد معمولا رنگی کدرتر دارند و یا دارای خط و خش هستند. برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب طلا دست دوم مقاله مربوط به آن در مجله راف گلد را به شما چیشنهاد میکنیم.

 

  •  بررسی وزن طلا

یکی دیگر از موارد مهم و نکات کلیدی برای خرید سرویس طلا توجه به وزن آن است. با این وجود تنها به وزن اعلام شده توسط فروشنده اکتفا نفرمایید و با استفاده از فروشگاه‌های دیگر حتما سرویس خود را وزن نمایید تا مغایرتی در آن دیده نشود.

 

  • از طلا فروشی مطمئن خرید کنید

برای خرید مراقب باشید که سراغ هر طلا فروشی نروید و فقط از فروشنده مورد اعتمادتان خرید کنید.

 

  •  دریافت فاکتور معتبر از طلا فروشی

از جمله موارد مهم دیگر در راهنمای خرید سرویس طلا عروس دریافت فاکتور معتبر برای خرید طلا است. اگر جواهر خریداری کرده‌اید حتما از فروشنده تقاضای شناسنامه فرمایید. در غیر این صورت با توجه به وزن طلا، اجرت ساخت و نام فروشگاه فاکتور متناسب با خرید خود را دریافت نمایید.

هنگام خرید سرویس طلا حتما از فروشنده فاکتور بگیرید.

 

  • خرید دو سرویس سبک تر به جای یک سرویس سنگین

توصیه می شود به جای خرید یک سرویس سنگین و لاکچری، اقدام به خرید دو سرویس سبک و مناسب کنید. در این صورت انتخاب های متفاوت و متونعی خواهید داشت.

  • سرویس های کلاسیک انتخاب کنید

این سرویس ها همیشه مد و روی بورس بوده و هیچ وقت قدیمی نمی شوند. بهتر است هنگام خرید طلا دنبال چیزی باشید که همیشه با ارزش باشد و بماند. سرویس طلا بدون نگین در مدل های ساده و ظریف میتواند بهترین انتخاب به عنوان یک سرویس طلا کلاسیک باشد و تا سالها بدون قذیمی شدن و از مد افتادن مورد استفاده قرار گیرد.

سرویس طلا عروس زرد بخیرم یا سفید؟

در گذشته طلا یفید با استقبال چندانی مواجه نبود باور عموم مردم این بود که طلا سفید ارزش کمتری نسبت به طلا زرد دارد زیرا طلا به صورت ذاتی و خام به رنگ زرد است و با انجام فعل و انعالاتی تغییر رنگ میدهد به همین دلیل عده ای گمان میکردند طلای سفید طلای اصل نیست.

در سالهای اخیر سرویس طلا عورس سفید مورد توجه بسیاری از بانوان در ایران قرار گرفته است و به واسطه استقبال مردم از این مدل طلا تنوع زیورآلات ساخته شده با طلای سفید در ایران بسیار زیاد شده است. طلا سفید و زرد از نظر قیمت و ارزش تفاوتی باهم ندارند و تنها عامل تعیین کننده در خرید آنها سلیقه خریداران است. البته پیشنهاد میشود اگر رنگ پوست گرم و دارای تناژ سبزه دارید از طلا زرد و اگر رنگ پوست سرد و روشن دارید از طلای سفید استفاده کنید. در راهتمای خرید سرویس طلا عروس موارد مهم و تاثیر گدار در خرید سرویس طلا عذوس بررسی شد اما این موضوع که طلای زرد بخریم یا سفید کاملا به سلیقه و علاقه خریدار بستگی دارد.

هنگام خرید سرویس طلا زنانه به تناسب رنگ آن با رنگ پوست دقت کنید.

سرویس طلا زنانه دو رنگ با ترکیبی از دو طلای زرد و سفید نیز یکی از ترندهای سالهای اخیر است. ترکیب این دو رنگ طلا در کنار هم جلوه ی زیبا و درخشانی را ایجاد میکند. طلای صورتی گزینه ی دیگری است که هنگام خرید سرویس طلا عروس پیش روی شما است. طلای صورتی که رنگ زیبا و خاص خود را مدیون فلز مس استفاده شده در آلیاژ خود است برای تمام تناژهای رنگ پوست مناسب است و مورد علاقه بسیاری از بانوان قرار گرفته است. این نوع طلا خصوصا مورد توجه و استقبال بانوان جوان قرار دارد.

خرید سرویس طلا ایرانی و یا خارجی

در جامعه کنونی در بسیاری از بزرگترین فروشگاه‌های طلا و جواهرات نمونه‌هایی از انواع طلا و جواهرات خارجی، در کنار طلاهای ایرانی به چشم می‌خورند. این طلاها در مدل‌ها و طرح‌های مختلف از کشورهای هند، ایتالیا، سوئیس و سایر کشورها وارد کشور می‌شوند و محبوبیت زیادی نیز در میان کاربران دارند.

انواع دستبند و انگشترهای برند کارتیه، زیورآلات ونکلیف وسایر برندها از جمله این اکسسوری‌ها هستند. اما نکته قابل توجه در این زیورآلات خارجی دریافت هزینه‌های بالا و همچنین اجرت‌های زیاد برای ساخت از مشتریان است.
در بسیاری از فروشگاه‌ها نیز طرح‌های مشابه طلاهای خارجی را می‌توان دید که مقرون به صرفه بوده و تفاوت خاصی نیز از لحاظ ظاهر و زیبایی نیز با آن‌ها ندارند. در برخی از موارد نیز بسیاری از فروشندگان طلای ایرانی را به جای طلای خارجی با دریافت سودهایی زیاد به مشتریان می‌فروشند.

با این وجود بهتر است از طرح‌های طلاهای داخلی و یا زیورآلاتی شبیه به نمونه‌های خارجی استفاده نمایید تا خریدی مقرون به صرفه داشته باشید. در نکات و راهنمای خرید سرویس طلا حتما این مورد را نیز در نظر بگیرید.

انواع روش‌های خرید سرویس طلا عروس

اکنون که راهنمای خرید سرویس طلا عروس را مطالعه نموده و با نکات مهم برای خرید آن آشنا شدید بهتر است با روش‌های خرید این زیورآلات نیز آشنا شوید. از جمله رایج‌ترین نوع خرید طلا و جواهرات خرید حضوری است.

با مراجعه به بازارهای طلا و جواهرات و فروشگاه‌های مختلف می‌توانید از انواع سرویس طلا و مدل‌های این اکسسوری دیدن فرمایید و هر مدلی را که نیاز داشتید را خریداری نمایید. اما اگر در شهر و یا کشوری هستید که قابلیت دسترسی به بازار طلا و جواهرات و یا زمان کافی برای گشتن در بازار را ندارید می‌توانید خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

بدین ترتیب انواع مختلفی از سرویس‌ها را در زمانی کوتاه می‌توانید به سادگی بر روی وسایل هوشمند خود مشاهده نمایید. در خرید آنلاین برای اطمینان بیشتر به سادگی می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر طلا و جواهرات با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.

باتوجه به قیمت بالای سرویس طلا بهتر است از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید.

خرید انواع سرویس طلا عروس از فروشگاه راف گلد

اگر قصد خرید سرویس طلا عروس را دارید با توجه به راهنمای خرید سرویس طلا عروس که در بالا بیان کردیم می‌توانید انتخابی شایسته داشته باشید. همچنین توصیه می کنیم قبل از خرید حتما این مقاله را بخوانید.

فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد یکی از گالری‌های معتبر در زمینه تولید و ساخت جدیدترین اکسسوری و انواع زیورآلات طلا و جواهرات است که بر اساس متدهای نوین فعالیت می‌کند.

با خرید حضوری و یا آنلاین از این فروشگاه می‌توانید تنوع بی‌نظیری از محصولات را مشاهده نموده و سفارش خود را ثبت نمایید. این فروشگاه کلیه جواهرات را با شناسنامه و فاکتور معتبر برای آسودگی خیال مشتریان در نظر می‌گیرد. علاوه بر این با خرید آنلاین از راف گلد علاوه بر اجرت پایین ساخت از آفرهای خرید آنلاین نیز بهره‌مند شوید.

با راف گلد همواره بدرخشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست