راهنمای مراقبت از النگو – آیا النگوی کج شده درست میشود؟

همانطور که در مقالات پیشین نیز اشاره کردیم النگو یکی از محبوب‌ترین نوع زیورآلات است که از زمان‌های قدیم تا به امروز در میان مادران، مادربزرگان، کودکان و همچنین جوانان و نوجوانان طرفداران خاص خود را داشته است. جلوگیری از شکستن النگو یکی از دغدغه های علاقه مندان به آن است خصوصا اگر از النگو خشک استفاده میکنید رعایت اصول مراقبتی در این باره ضروری است. پس از بررسی راهنما خرید النگو به بررسی راهکارهای مراقبت از این اکسسوری زیبا میپردازیم.

حتی در دوران ماقبل تاریخ و زمان پادشاهان نیز به نوعی از این زیورآلات به عنوان وسیله‌ای زینتی استفاده شده است. اگر چه امروزه این زیورآلات نسبت به مدل‌های قدیمی تغییر و تنوع زیادی پیدا کرده است اما همچنان سبک دایره‌ای و گرد خود را حفظ نموده است.

 

چگونه النگوی کج شده را درست کنیم

در چند سال اخیر مدل‌های جدید النگو با نام النگوهای دستبندی در فروشگاه‌های مختلف مشاهده می‌شود و یکی از زیورآلات در دنیای مد و فشن به شمار می‌رود. اما به طور کلی روش نگهداری از این زیورآلات چگونه است و چطور از شکستن آن جلوگیری نماییم؟ در این مقاله قصد داریم در ارتباط با عوامل شکستن و یا کج شدن النگو طلا و همچنین راهکارهایی برای جلوگیری از شکستن النگو صحبت نماییم. پس اگر از جمله افرادی هستید که به صورت دائم از این زیورآلات استفاده می‌کنید در ادامه مطلب با راف گلد همراه باشید.

6 مورد از مهم ترین دلایل شکستن النگو

قبل از اینکه در ارتباط با راهکارهایی برای جلوگیری از شکستن النگو صحبت نماییم بهتر است با دلایل شکستن و خم شدن و یا تغییر شکل النگو صحبت نماییم. زیرا پس از استفاده روزمره از النگو ممکن است احساس کنید النگوی طلا شما کج شده و یا تغییر حالت داده است. برای جلوگیری از این مشکلات می‌بایست برخی از موارد را رعایت فرمایید. در ذیل برخی از مهمترین این دلایل را به طور مختصر بیان می‌کنیم.

1. فشار فیزیکی و یا ضربه

از جمله مهمترین دلایل شکستن النگو وارد شدن ضربه و یا فشار بر روی آن است. افرادی که به صورت دائم از النگو استفاده می‌کنند ممکن است در اثر انجام کارهای سنگین و یا حتی انجام کارهای روزمره خانه و یا ورزش کردن به النگو آسیب رسانند و سبب کج شدن و یا شکستن آن شوند. هرگونه فشار و یا ضربه احتمالی می‌تواند در النگو تغییر حالت ایجاد نماید.

2. جنس النگو طلا

جنس النگو همچنین در تغییر حالت و یا خم شدن آن بی تاثیر نیست. با توجه به اینکه طلای خالص نرم است، هر چه میزان عیار طلا بیشتر باشد امکان تغییر حالت در آن زیورآلات نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین یکی از دلایل خم شدن و شکستن النگو طلا جنس آن است.

 

النگوم شکسته چیکار کنم

3. سایز النگو طلا

سایز النگو نیز یکی دیگر از عوامل شکستن و تغییر حالت یا خم شدن آن است. النگو را حتما متناسب با سایز دست خود انتخاب نمایید. زیرا بزرگ بودن و کوچک بودن سایز آن علاوه بر آسیب رساندن به دست شما سبب تغییر حالت و یا حتی شکستن آن نیز می‌شود. بهتر است برای جلوگیری از آسیب رسیدن به النگو مراقبت های لازم هنگام در آوردن النگو از دست را جدی بگیرید.

4. فرسودگی و گذر زمان

همه زیورآلات از هر جنسی که باشند در اثر گذشت زمان فرسوده خواهند شد. طلا نیز مانند سایر فلزات دیگر پس از گذشت زمانی فرسوده خواهد شد. طلای فرسوده به دلیل استفاده طولانی مدت و کهنه شدن نیز یکی دیگر از دلایل شکستن النگو طلا زنانه است.

5. خرید النگوهای باریک و ظریف

اگر از افرادی هستید که النگوهای ظریف را می‌پسندید باید خیلی مراقب آن‌ها باشید. النگوهای ظریف در مقایسه با النگوهای پهن از استقامت کمتری برخوردار هستند و احتمال شکستن در آن‌ها بیشتر است. این نوع النگو‌ها با وارد شدن کوچکترین ضربه یا فشاری شکسته خواهند شد.

6. ضربه یا کشیدگی

ضربه یا کشیدگی مخصوصا اگر جنس النگو شما خشک باشد میتواند آن را دچار شکستگی و یا تغیر شکل کند اما این مشکل قابل حل است شما میتوانید النگو خود را به طلا سازی برده و آن را به شکل اولیه خود برگردانید.

راه های جلوگیری از شکستن النگو

اگر از النگو فنری یا خشک استفاده میکنید باید بدانید که احتمال شکستن هر دو نوع النگو وجود دارد البته احتمال شکستن النگوهای فنری کمتر است اما این احتمال صفر نیست. اگر چه برخی از افراد از النگو تنها در مهمامی‌ها و مراسمات خاص استفاده می‌کنند اما بیشترین افراد از انواع النگو به صورت روزمره و دائم استفاده می‌کنند.

بنابراین در استفاده طولانی مدت ممکن است مشکلاتی از قبیل شکستن و یا خم شدن النگو برایشان اتفاق بیافتد. اما راه‌هایی وجود دارد که تا حد ممکن از شکستن و یا تغییر حالت النگو جلوگیری می‌کند. در ذیل برخی از این روش‌ها را برای جلوگیری از شکستن النگو برای شما بیان خواهیم کرد.

النگو کج شده چیکار کنم

جلوگیری از شکستن النگو با استفاده از النگو در روزهای خاص

یکی از مهمترین رو‌ش‌های جلوگیری از شکستن النگو استفاده نکردن از این زیورآلات به صورت دائم و یا روزانه است. همانطور که بیان کردیم بسیاری از افراد دوست دارند از النگو به صورت دائم استفاده نمایند اما این کار سبب آسیب رساندن به آن می‌شود. بهتر است النگوهای خود را تنها در زمان‌های خاص و رفتن به مهمانی و دورهمی‌ها استفاده نمایید و از استفاده آن‌ها به صورت دائم خودداری نمایید.

جلوگیری از شکستن النگو با احتیاط در حین کارکردن

درهنگام کارکردن به خصوص کارهای سنگین بهتر است از النگو استفاده نکنید و آن‌ها را از دست خارج نمایید. همچنین در زمان استفاده از مواد شوینده قوی و اسیدی و در زمان ورود به استخر النگوهای خود را از دست خارج نمایید تا دچار فرسودگی نشوند. در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی نیز بهتر است از النگو استفاده نکنید تا از وارد شدن هرگونه آسیب به آن جلوگیری نمایید.

برای جلوگیری از شکستن النگو در حین کارکردن بهتر است از النگوهایفنری که مقاومت بیشتری دارند استفاده کنید. همچنین استفاده از دستبند النگویی که شباهت زیاذی به النگو دارند و تنها تفاوت آنها داشتن قفل است نیز استفاده کنید. ما در مقاله راهنمای خرید دستبند النگویی این دستبند شیک و مقاوم را بررسی کرده ایم.

چگونه النگوی شکسته را درست کنیم

دقت به جنس و نوع النگو در زمان خرید

در هنگام خرید النگو به جنس آن دقت نمایید. بهتر است از خرید انواع النگوهای خشک برای جلوگیری از شکستن خودداری نمایید. النگوهای فنری نسبت به النگوهای خشک قابلیت انعطاف پذیری بیشتری دارند و دیرتر آسیب می‌بینند. اگر علاقه‌مند به خرید النگوهای خشک هستید می‌بایست تنها در مواقع خاص از آن‌ها استفاده نمایید.

احتیاط در هنگام درآوردن النگو در دست

یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از شکستن النگو این است که در هنگام درآوردن النگو مراقب باشید. وارد کردن فشار زیاد به النگو در هنگام خارج کردن آن از دست سبب کج شدن و یا شکستن می‌شود. برای خارج کردن انواع النگو از دست از روش‌های رایج و مطمئن استفاده نمایید. احتیاط نردن در هنگام خارج کردن النگو از دست نه تنها به النگو آسیب میرساند بلکه ممکن است دست دچار آسیب هایی مانند خراشیدگی، کبودب یا خون مردگی شود.

علاوه بر دقت هنگام خارج کردن النگو از دست زمان انجام این کار نیز مهم است. بهتر است النگو را هنگام بعدازظهر یا عصر از دست خود خارج نکنید در هنگام بعدازظهر و عصر به دلیل افزایش فعالیت گردش خون در قسمت مچ دست زیاد شده و مچ به حداکثر اندازه خود میرسد. در آوردن النگو در این هنگام میتواند باعث آسیب رسیدن به دست شود.

چگونه النگوی خم شده را درست کنیم

انواع جنس النگو

النگو طلا زنانه مدت زمان زیادی مورد توجه و استقبال بانوان قرار گرفت و به یکی از رایج ترین زیورآۀات بین آنان تبدیل شد اما با گذشت زمان استفاده از این اکسسوری رواج کمتری پیدا کرد. اما در سالهای اخیر و با عرضه مدل های مختلف النگو، این اکسسوری مجددا مورد توجه قرار گرفت و استقبال از آن رشد چشمگیری داشت. در ادامه به بررسی جنس های مختلف النگو طلا زنانه میپردازیم.

  • النگو پلاتین جواهر

آیا به دنبال زیورآلات مناسب برای مهمانی رسمی و باشکوه هستید؟ النگو پلاتین جواهر میتواند بهترین انتخاب برای این موقعیت باشد. النگو پلاتین جواهر به سبب استفاده از پلاتین در ساخت آن قیمت بیشتری نسبت به النگو طلا دارد. همانطور که در مقالات پیشین گفته شد خرید و فروش طلا دست دوم به سبب امکان تفلب و فروش طلا تقلبی به جای اصل و هم چنین لزوم آب کردن طلا دست دوم، مورد تایید اتحادیه ها و ارگان های مربوطه نیست اما پلاتین قابل ذوب نیست و زیورآلات ساخته شده از این فلز گرانبها دوب نمیشوند. مدل های دارای جواهر و سنگ های قیمتی قیمت بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارمد.

  • النگو از جنس طلا زرد

در گذشته و در ابتذای ورود طلای سفید به ابازار طلا و جواهرات عقیده عموم مردم بر این بود که این طلا در واقع اصل و خالص نبوده و ارزش کمتری نسبت به طلای زرد دارد. درنتیجه النگو طلا زرد محبوبیت خود را حفظ کرده . سهم بازار بیشتری نسبت به نمونه های سفید داشت. امروزه نیز عده زیادی از بانوان طلای زرد را به طلای سفید ترجیح میدهند و اولویت آنها خرید النگو طلای زرد است. اگر رنگ پوست با تناژ گرم و نسبتا تیره یا اصزلاحا سبزه دارید ترکیب رنگ پوست زیبای شما با النگو طلا سفید ترکیبی زیبا و منحصر به قرد است.

  • النگو از جنس طلا سفید

پس از از بین رفتن باور استباه کم ارزش تر بودن طلا سفید نسبت به طلا زرد طیف زیادی از بانوان خصوصا بانوان جوان از این طلای زیبا استقبال کردند. استفاده از یک یا چند النگوی طلا سفید در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه میتواند چلوه ای دوچندان به استایل شما بدهدو اگر پوست شما تناژ سرد و سفید دارد تلفیق آن با النگو طلا سفید ترکیب زیبایی ایجاد میکتد که قطغا مورد پسندتان واقع میشود.

  • النگو از جنس طلای رزگلد

النگو رزگلد با رنگ زیبا و منحصربفرد خود بهترین انتخاب برای تکمیل استایل دختران نوجوان و خردسال است. طلای رزگلد که با نام های طلای صورتی و طلای روسی نیز شناخته میشود یکی از جدیدترین انواع طلا است که مورد استقبال دختران جوان قرار گرفته است. علت رنگ صورتی در این طلا وجود مس در ترکیبات آن است. هرچه میزان مس موجود در ترکیب بیشتر باشد رنگ این طلا صورتی تر و متمایل به قزمز میشود. یکی از ویژگی هتی مثبت این طلا تناسب آن با هر تناژ رنگ پوست است. نرکیب النگو طلا رزگلد با المان های قرمز میتواند زیبایی آن را دوچنداد گند.

خرید آنلاین انواع النگو طلا از فروشگاه راف گلد

در این مطلب در ارتباط با راهکارهایی جهت جلوگیری از شکستن النگو و همچنین دلایل شکستن آن صحبت کردیم. اگر شما نیز به دنبال خرید انواع مدل النگو و سایر زیورآلات هستید می‌توانید انواعی از جدیدترین مدل‌های طلا و جواهرات از جمله النگو طلا مانند مدل‌های فنری، النگو ساده و نگین‌دار و همچنین دستبندهای النگویی را در وب‌سایت و گالری راف گلد مشاهده نمایید. این فروشگاه زیورآلات خود را با قیمت مناسب و اجرت پایین به مشتریان ارائه می‌دهد. با خرید آنلاین از راف گلد از تخفیفات ویژه این گالری بهر‌ه‌مند شوید و لذت خریدی هوشمندانه را تجربه نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست