معرفی سنگ ماه اردیبهشت و خواص آن

از گذشته تا کنون مردم بر این باور بودند که سنگ ها نقش ویژه‌ای در زندگی انسان ها دارند و معتقد بودند که سنگ های قیمتی, متناسب با ماه تولد هر شخص می‌توانند خواص بی‌نظیری را به افراد منتقل کنند. آنها انرژی های مثبت, نیروهای ماورائی, دفع شر و چشم زخم, باطل شدن سحر و جادو و درمان بیماری ها را از خواص این سنگ های قیمتی می‌دانند. در گذشته این سنگ ها را با شی تیزی سوراخ می‌کردند و به گردن خود آویزان می‌کردند, چون اعتقاد داشتند که به همراه داشتن سنگ ماه تولد مخصوص هر فرد برای آن خوش شانسی و خوشبختی می‌آورد.

امروزه هم داشتن یکی از این گوهرهای گرانبها با ترکیبی از طلا بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است و هر فردی دوست دارد سنگ ماه تولدش را داشته باشد. ولی باید این نکته را متذکر شویم که چون سنگ های اصل از قیمت بسیار بالایی برخوردارند و تشخیص سنگ اصل از بدل کار مشکلی است بهتر است برای خرید این گوهرهای قیمتی و جذاب به یک جواهرساز مطمئن مراجعه کنید تا سنگ بدل را به جای اصل خریداری نکنید. ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با سنگ ماه اردیبهشت و خواص آن آشنا کنیم. لطفا در ادامه ما را همراهی کنید.

معرفی انواع سنگ های ماه اردیبهشت و بررسی کردن خواص هر یک از آنها

سنگ ماه تولد اردیبهشت چیست؟

هر یک از ماه های سال سنگ های مخصوص خود را دارند که یکی از سنگ ها اصلی و بقیه فرعی می‌باشند. هر یک از سنگ های ماه تولد هر فرد متناسب با حالات روحی و جسمی خودش می‌باشد. در بین این ماه ها, اصلی ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت, زمرد نام دارد. این سنگ قیمتی سبز رنگ است که گاهی این رنگ سبز آن به آبی هم متمایل می‌شود.

زمرد خواص درمانی بسیاری دارد. سنگی با ارزش می‌باشد و به همین دلیل در ساخت زیورآلات کاربرد زیادی دارد. اکنون که مهمترین و اصلی ترین سنگ ماه اردیبهشت را معرفی کردیم, با ما همراه باشید تا شما را با این گوهر با ارزش بیشتر آشنا کنیم و خواص و ویژگی های آن را برای شما بازگو کنیم. همچنین این ماه بیشترین تنوع سنگ ماه تولد را دارا می‌باشد. در ادامه درباره دیگر سنگ های ماه اردیبهشت و خواص آنها نیز مطالبی را بیان خواهیم کرد.

انواع سنگ های ماه اردیبهشت و خواص آن

علاوه بر زمرد که اصلی ترین سنگ ماه اردیبهشت می‌باشد, سنگ های دیگری هم هستند که آن را به این ماه نسبت داده‌اند که هر کدام نیروهای درمانی و قدرت های مخصوص به خود را دارند. سنگ آونتورین, مالاکیت, گارنت, یاقوت کبود, کوارتز صورتی, سنگ مرجان, کهربا و سنگ فیروزه از سنگ های ماه اردیبهشت می‌باشند. به خاطر تنوع زیاد سنگ های این ماه شما می‎توانید بر طبق سلیقه خود یکی از این سنگ ها را انتخاب کنید و از انرژی های آن بهره‌مند شوید.

سنگ زمرد و خواص آن

مهم ترین و اصلی ترین سنگ ماه اردیبهشت, زمرد است که بسیار زیبا و درخشان است و به دلیل وجود کروم و آهن سبز رنگ می‌باشد. ثابت نبودن کروم یا آهن در زمرد می‌توان آن را گاهی به رنگ های آبی یا زرد نیز مشاهده کرد.این سنگ بسیار زیبا به صورت منشورهایی شش گوشه دیده می‌شود. بهترین زمرد جهان در معدن های کلمبیا یافت می‌شود.

از خواص زمرد می‌توان به نور سبز آن اشاره کرد که روان شناسان معتقدند باعث افزایش خلاقیت ذهن می‌شود. زمرد را سنگ عشق می‌دانند و باور داشته‌اند اگر بین زن و شوهری اختلاف به وجود بیاید, این سنگ کمرنگ خواهد شد. داشتن این سنگ قیمتی انرژی های منفی و طلسم و جادو را از بین می‌برد. گفته شده اگر زمرد را در دهان خود قرار دهید از خراب شدن دندان ها جلوگیری می‌کند. این سنگ را برای درد معده و بیماری های صرع مناسب می‌دانند.معرفی و بررسی سنگ زمرد که یکی از انواع سنگ ماه اردیبهشت است.

سنگ کوارتز صورتی یکی از انواع سنگ ماه اردیبهشت و خواص آن

یکی از خاص ترین سنگ ماه اردیبهشت که درطبیعت یافت می‌شود, سنگ کوارتز صورتی است که بسیار کمیاب می‌باشد. رنگ صورتی این سنگ به خاطر وجود منگنز و تیتانیوم می‌باشد که به خاطر همین رنگ به سنگ ماه تولد زنانه معروف است. بلورهای این سنگ ابری مانند است و رنگ آن از صورتی کمرنگ تا پررنگ یافت می‌شود. داشتن یک زیورآلاتی با کوارتز صورتی سبب آرامش روح و روان می‌شود. از خواص سنگ کوارتز این است که برای حالات بد روحی ,احساس غم, استرس و ترس تاثیر بسزایی دارد. این سنگ نا امیدی را از بین می‌برد و به جای آن شادی را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

معرفی و بررسی سنگ کوارتز که یکی از انواع سنگ ماه اردیبهشت است.

سنگ آونتورین و خواص آن

این سنگ نیز مانند زمرد سبز رنگ می‌باشد ولی رنگ سبز آن از شفافیت کمتری برخوردار است. آونتورین به رنگ های قهوه‌ای, قرمز و نقره‌ای هم یافت می‌شود. این سنگ ماه تولد اردیبهشت را نباید با یشم سبز اشتباه گرفت, زیرا ترکیبات شیمیایی این دو سنگ کاملا متفاوت است. به آونتورین لقب سنگ شانس داده‌اند و داشتن آن را سبب خوش شانسی و پیروزی می‌دانند. برای اضطراب و افسردگی, مشکلات پوستی, بیماری های چشم و نیز باروری, داشتن این سنگ با ارزش توصیه می‌شود. همچنین برای پایداری رابطه عاشقانه این سنگ پیشنهاد خوبی می‌باشد.

 سنگ کهربا و خواص آن

کهربا از عجیب ترین سنگ ماه اردیبهشت است که از صمغ فسیل شده برخی درختان کاج به وجود می‌آید به همین دلیل معمولا حشرات, کرم ها و موجودات دریایی ممکن است درون صمغ آن حبس شوند. سنگ کهربایی که درون خود این موجودات را داشته باشد, با ارزش تر و گران تر می‌باشد. رنگ این سنگ بی نظیر زرد مایل به نارنجی یا قهوه‌ای است. سنگ کهربا را سنگ شفابخش می‌گویند. این سنگ تسکین دهنده تمام دردها می‌باشد. در دست داشتن کهربا باعث می‌شود انرژی های مثبت آن به فرد منتقل شود. در گذشته برای آرام کردن نوزادان از سنگ کهربا استفاده می‌کردند.

معرفی و بررسی سنگ کهربا که یکی از انواع سنگ ماه اردیبهشت است.

سنگ مالاکیت یکی از انواع سنگ ماه اردیبهشت و خواص آن

مالاکیت یک سنگ نیمه قیمتی است که رنگ آن مانند زمرد و آونتورین, سبز می‌باشد با این تفاوت که رده های موازی و حلقه های روی آن ظاهری منحصر به فرد به این سنگ داده است. در قدیم ثروتمندان از آن برای تزیین خانه هایشان استفاده می‌کردند. مالاکیت را سنگ تعادل و نیز سنگ دگرگونی می‌گویند چون انرژی های مثبت را جذب می‌کند, به فرد انتقال می‌دهد و باعث بهبود و دگرگونی حالات روحی فرد می‌شود. مالاکیت قادر است آسیب های روحی و روانی گذشته و ناراحتی های قدیمی را سرکوب کند. این سنگ ماه اردیبهشت با ترکیب سنگ آزوریت تاثیر بیشتری می‌تواند داشته باشد. همچنین در درمان آسم, بیماری های مفاصل و استخوان های آسیب دیده از این سنگ استفاده می‌کنند.

سنگ گارنت و خواص آن

یکی دیگر از سنگ های ماه اردیبهشت, گارنت می‌باشد که اغلب به رنگ قرمز موجود است ولی به رنگ های زرد, سبز و سیاه نیز یافت می‌شود. درخشش گارنت متفاوت می‌باشد بعضی از آنها شیشه‌ای و بعضی دیگر نیمه شفاف و کدر هستند. در گذشته این سنگ کاربرد فراوانی داشته است و از آن برای تزیین کلیسا ها و معابد استفاده می‌کردند. همچنین بعضی از پادشاهان چهره خود را بر روی این سنگ حک می‌کردند. سنگ گارنت که به آن لعل نیز گفته می‌شود, چشم را تقویت و فشارخون را تنظیم می‌کند. برای ترس, غم و غصه, اضطراب و خواب های پریشان مناسب است. از دیگر خواص سنگ گارنت می‌توان به این اشاره کرد که بیماری های زنانگی را بهبود می‌بخشد و روی قاعدگی اثرات مثبتی می‌گذارد.

گارنت به عنوان یکی از سنگ های ماه تولد اردیبهشت در رنگ های زرد، سبز، مشکی و خصوصا قزمر یافت میشود.
سنگ مرجان و خواص آن

سنگ های مرجانی از مرجان هایی که در آب های عمیق و در بسترهای سنگی وجود دارند ایجاد می‌شوند. در واقع آنها موجودات دریایی هستند و به رنگ های قرمز, آبی, طلایی و سیاه وجود دارند. این سنگ ماه اردیبهشت معمولا در آب های گرم یافت می‌شود. سنگ مرجان نماد قدرت می‌باشد و به فرد نیرو و توان می‌دهد. مرجان قرمز برای بیماری های کم خونی و افزایش جریان گردش خون مفید خواهد بود. برای افسردگی شدید, سوء تغذیه و ضعف و بی حالی داشتن این سنگ توصیه می‌شود.

سنگ یاقوت کبود و خواص آن

دومین سنگ سخت بعد از الماس یاقوت کبود می‌باشد. این سنگ ماه اردیبهشت به رنگ های قرمز, صورتی, سبز و زرد نیز در طبیعت یافت می‌شود. ولی رنگ آبی تیره (کبود) و قرمز آن از ارزش بیشتری برخوردار است و طرفداران زیادی هم دارد. در ایران باستان یاقوت کبود بین پادشاهان بسیار محبوب بوده است تا جایی که این سنگ را همراه خود نگه می‌داشتند و از خود دور نمی‌کردند تا از آنها محافظت کند و از حسادت اطرافیان و درباریان در امان باشند. همچنین داشتن یاقوت کبود دردهای روماتیسمی, سردرد های شدید و دردهای معده را کاهش می‌دهد.

معرفی و بررسی سنگ یاقوت کبود که یکی از انواع سنگ ماه اردیبهشت است.

 سنگ فیروزه یکی از انواع سنگ ماه اردیبهشت و خواص آن

فیروزه یکی دیگر از انواع سنگ ماه اردیبهشت می‌باشد. این سنگ زیبا به رنگ آبی و سبز دیده می‌شود ولی رنگ آبی آسمانی آن محبوبیت زیادی بین مردم دارد. روی بعضی از فیروزه ها رگه هایی وجود دارد که زیبایی آن را دو چندان می‌کند. سنگ فیروزه در نواحی آتشفشانی یافت می‌شود. بهترین نوع فیروزه در ایران و فیروزه نیشابور می‌باشد. این سنگ بسیار زیبا می‌تواند درد و رنج ناشی از بیماری ها را از بین ببرد. فیروزه را سنگ ثروت می‌دانند و برای بدست آوردن پول و جذب ثروت از آن استفاده می‌کنند. این سنگ ماه تولد اردیبهشت را برای محافظت از خودتان همیشه همراه داشته باشید. از خواص سنگ فیروزه می‌توان به تقویت قلب, چشم ها, گردش خون, درمان معده و کبد اشاره کرد. در قدیم بر این باور بودند که زمانی که فرد بیمار شود, رنگ این سنگ زیبا عوض می‌شود.معرفی و بررسی سنگ فیروزه که یکی از انواع سنگ ماه اردیبهشت است.

خصوصیات و ویژگی های متولدین اردیبهشت

متولدین هر ماهی از سال ویژگی ها و خصوصیات مشترکی دارند که شاید در همه آنها مثل هم نباشند ولی در بیشتر موارد می‌توان نقاط مشترکی را دربین آنها یافت.

  • متولدین اردیبهشت افرادی بسیار سخت کوش و مسئولیت پذیر هستند. با پشتکار و اراده و تلاشی که دارند سعی می‌کنند به همه اهداف خود برسند. این ویژگی آن باعث شده تا همیشه در کارهایش موفق باشد و دیگران اراده و عزم آنها را تحسین می‌کنند.

 

  •  افراد متولد این ماه بسیار حساس هستند و در شرایط مختلف خیلی زود تحت تاثیر قرار می‌گیرند. به خاطر اینکه احساساتی و کم تحمل هستند, در بعضی مواقع زود عصبانی می‌شوند ولی خود را کنترل می‌کنند.

 

  •  آنها عاشق سفر هستند و از گشت و گذار لذت می‌برند. یک فرد متولد اردیبهشت دوست دارد که به کل جهان سفر کند و با فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای دیگر آشنا شود. اردیبهشتی ها بمب انرژی هستند و به خاطر همین نمی‌توانند در یک جا بمانند.

 

  •  این افراد کمی سرسخت هستند و بیشتر کارهایشان را به روشی که خودشان می‌پسندند انجام می‌دهند. آنها زیاد اهل مشورت نیستند و رای و نظر دیگران را خیلی مهم نمی‌دانند. یک فرد متولد اردیبهشت ساعت ها با دیگران بحث و گفتگو می‌کند تا طرف مقابلش را متقاعد کند که نظر خودش درست است.

 

  • متولدین این ماه معمولا ولخرج هستند ولی با این حال همیشه قادر به پس انداز پول هایشان نیز می‌باشند. آنها به خاطر مدیریتی که دارند همیشه برای خود پس اندازی خواهند داشت. یک اردیبهشتی عاشق خرید برای خود و خانواده‌اش می‌باشد.

بررسی خصوصیات متولدین ماه اردیبهشت و ارتباط آن با سنگ ماه تولد

خرید آنلاین طلا و جواهر از گالری طلا و جواهرات راف گلد

در این مقاله با سنگ ماه اردیبهشت و ویژگی های آن آشنا شدید و دانستید که هر ماه غیر از داشتن یک سنگ اصلی, چندین سنگ فرعی هم دارد و نیز خواص و ویژگی های سنگ های ماه اردیبهشت را برای شما بیان کردیم و درباره خصوصیات متولدین این ماه مطالبی را برای شما ارائه دادیم. اکنون به شما پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به سلیقه خود یکی از سنگ های ماه تولدتان را با ترکیبی از طلا از گالری طلا و جواهر راف گلد انتخاب نمایید و با خرید آن از انرژی های مثبت و خواص این سنگ ها بهره مند شوید.

گالری طلا و جواهر راف گلد تمامی سنگ ها ماه تولد را با ترکیبات جذابی از طلا و با اجرت ساخت پایین برای شما عرضه داشته است. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت این گالری و خرید آنلاین انواع طلا و جواهرات خود از آفرهای ویژه این گالری استفاده کنید. همچنین با خرید انواع اکسسوری ها شیک و مدرن مانند: خرید انگشتر طلا زنانه, خرید گوشواره طلا و گردنبند طلا زنانه از گالری راف گلد خریدی مطمئن و به صرفه را تجربه خواهید کرد. لذت خریدی هوشمندانه را با راف گلد تجربه کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست