سنگ ماه تولد آذر؛ از آمیتیست تا توپاژ | سنگ های ماه تولد آذر چه خواصی دارند؟

همانطور که در مقالات پیشین صحبت کردیم سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بسیاری در جهان وجود دارند که هر یک بر اساس خواص و ویژگی‌های خاص خود به ماه‌های متولدین سال اختصاص داده شده‌اند. در حقیقت سنگ‌های هر ماه از سال مانند سنگ ماه تواد بهمن، سنگ ماه تولد آذر و …  با خصوصیات و ویژگی‌های افراد متولدین آن ماه ارتباطی مستقیم دارند.

بسیاری از افراد از سنگ‌های مختلف برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌کنند و بر این باورند که این کانی‌ها می‌توانند در جسم و سلامت روحی افراد تاثیر گذار باشند.

به بیانی دیگر سنگ‌ها واسطه‌ای برای تقویت و تبادل انرژی میان انسان و طبیعت هستند که می‌توانند انرژی‌های کیهانی را به افراد منتقل نمایند. به همین دلیل است که از انواع کانی‌هایی طبیعت برای ساخت زیورآلات گوناگون استفاده می‌کنند.

در این مطلب ما قصد داریم در ارتباط با خواص انواع سنگ ماه تولد آذر و مشخصات و ویژگی‌های متولدین این ماه از سال صحبت نماییم. اگر شما نیز از متولدین آذر ماه هستید و یا به این موضوعات علاقه دارید برای آشنایی با سنگ‌های مختلف ماه آذر، در ادامه مطلب ار راف گلد ما را همراهی نمایید.

سنگ ماه آذر
خصوصیات متولدین آذر ماه

در ادامه معرفی انواع سنگ ماه تولد و پس از معرفی سنگ ماه تولد تیر در این مقاله قصد داریم سنگ ماه تولد آذر را به شما معرفی کنیم. قبل از اینکه درباره انواع سنگ ماه تولد آذر صحبت نماییم بهتر است در ابتدا با مشخصات و ویژگی‌ها و همچنین خصوصیات اخلاقی افراد متولد این ماه صحبت نماییم.

ماه آذر یعنی نهمین ماه از سال و سومین ماه از فصل پاییز با نماد و سمبل کمان نامگذاری شده است. عنصر وجود این ماه آتش و سیاره حاکم بر آن ژوپیتر نام دارد.

متولدین ماه آذر معمولا خوش‌شانس، مغرور، بی‌آلایش، عاشق تعلیم و تربیت، دمدمی مزاج، مثبت‌گرا، ولخرج و عموما افرادی باهوش هستند. این افراد عاشق مسافرت و تفریح هستند و مسئولیت‌پذیری از مشخصات بارز این اشخاص است.

مردان و زنان آذر ماهی معمولا ورزشکار بوده و در زندگی زناشویی افرادی موفق و قابل اعتماد هستند. از جمله ویژگی‌های متولدین آخرین ماه پاییز می‌توان به سریع و چابک بودن اشاره نمود.

متولدین این ماه معمولا دارای هدفی هستند که کل محور زندگی این افراد برای رسیدن به این هدف می‌چرخد. مردان و زنان آذر معمولا دارای زبانی تلخ و کنایه آمیز بوده اما قلبی مهربان و دلسوز دارند. این افراد یک دوست خوب، یک همسر مهربان و یک کارمند عالی هستند.

طالع بینی آذر
معرفی و بررسی خواص سنگ‌ های ماه تولد آذر

همانطور که بیان کردیم در طبیعت سنگ‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به ویژگی‌ها و پیدایش آن‌ها به متولدین هر ماه از سال نسبت داده شده‌اند.

هر یک از این سنگ‌ها فواید و خواص درمانی خود را دارد که در صنعت‌های مختلف نیز کاربرد دارند. انواع سنگ ماه تولد آذر شامل سنگ‌های آمیتیست تا یاقوت سرخ و کبود و سایر سنگ‌هایی است که در ادامه به معرفی آن‌ها، مشخصات و خواص هر یک خواهیم پرداخت.

  •  سنگ آمیتیست

سنگ آمیتیست یا کوارتز بنفش یکی از سنگ‌های زیبا در طبیعت است که در حقیقت در گروه سنگ‌های نیمه قیمتی جای دارد. این سنگ معمولا به رنگ بنفش بوده و به دلیل زیبایی و خواصی که دارد در ساخت بسیاری از زیورآلات از آن استفاده می‌شود. این سنگ در کشورهای آرژانتین، برزیل، اروگوئه، آمریکای جنوبی و همچنین در اندازه‌های بسیار کوچکی در استرالیا یافت می‌شود.

اگر چه آمیتیست سنگ اصلی متولدین بهمن ماه است اما به عنوان یکی از سنگ های ماه تولد آذر نیز نامگذاری شده و کاربرد دارد. آمیتیست برای متولدین آذر ماه امنیت و افزایش توانایی را به ارمغان می‌آورد. از جمله خواص دیگر این کانی می‌توان به رفع بی خوابی و کابوس، سردردهای میگرنی و کاهش توهم اشاره نمود.

سنگ آمیتیست

  •  سنگ فیروزه، سنگ متولدین آذر ماه

می‌توان سنگ فیروزه را اصلی‌ترین سنگ ماه تولد آذر نامید. فیروزه در حقیقت نماد دوستی، آسمانی بی‌انتها و همچنین اقیانوسی عمیق است. بسیاری از افراد آن را سنگ حامی نامیده‌اند و برای حفاظت از خود از آن استفاده می‌کنند.

بهترین سنگ فیروزه در جهان در کشور ایران و شهر نیشابور یافت می‌شود و دارای تن رنگ آبی روشن تا سبز است. در حقیقت ترکیبات معدنی تاثیر بسیاری بر روی رنگ این کانی دارد. این سنگ معمولا به صورت کدر یافت می‌شود اما در برخی از مواقع نمونه‌های نیمه شفافی از آن نیز مشاهده شده است.

از جمله خواص سنگ فیروزه می‌توان به درمان برخی از بیماری‌ها همچون سردرد، بیماری‌های روحی اشاره نمود. همچنین فیروزه سبب آرامش قلب و روح و کاهش ترس و وحشت می‌شود.

سنگ فیروزه

  •  یاقوت کبود

یکی دیگر از انواع سنگ ماه تولد آذر یاقوت کبود نام دارد. این سنگ دومین کانی با ارزش سخت در طبیعت یعنی بعد از سنگ الماس است.

یاقوت سرخ به دلیل زیبایی بسیار و فواید آن در بسیاری از حوزه‌های صنعت و جواهرسازی کاربرد دارد. این کانی به سنگ خوش شانسی شهرت داشته و به عنوان سنگ سیاره زحل معروف است.

بسیاری از پیشگویان، پیامبران و بزرگان دینی افراد را تشویق به استفاده از این سنگ کرده‌ند. یاقوت کبود بیشتر در تایلند، استرالیا، سریلانکا یافت می‌شود.

از جمله خواص این سنگ برای متولدین آذر ماه خوشبختی و ایجاد وفاداری در میان افراد است. یاقوت کبود برای درمان انواع بیماری‌های عصبی، مشکلات تیروئید، همچنین افزایش سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد کبد و صفرا مناسب بوده و در بهبود آن‌ها نقش دارد.

سنگ یاقوت کبود

  •  سنگ سبز و آبی توپاژ

از جمله دیگر سنگ ماه آذر می‌توان به سنگ توپاژ اشاره نمود. این سنگ در رنگ‌های سبز و آبی وجود دارد و برخی از مصریان آن را نمادی از خورشید می‌دانند.

به عقیده آن‌ها این سنگ هر گونه سحر و جادو را باطل خواهد کرد. این سنگ در ژاپن، سیبری، برزیل و مکزیک یافت می‌شود. توپاژ در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های ستون فقرات و استخوان موثر بوده و هرگونه استرس و اضطراب را از انسان دور می‌کند. سنگ زیبای توپاژ اعصاب را تقویت کرده و برای گلو درد و رفع گرفتگی صدا نیز مناسب است.

سنگ توپاژ

  •  یاقوت سرخ سنگ ماه آذر

یکی دیگر از سنگ‌هایی که از گذشته تا کنون محبوبیت زیادی در دنیا داشته و در ساخت انواع زیورآلات از آن استفاده می‌شود، یاقوت سرخ نام دارد.

در حقیقت یاقوت سرخ نماد اخلاص، شجاعت و شادابی است. این سنگ را می‌توان یکی از چندین سنگ ماه تولد آذر نیز دانست. البته همانطور که می‌دانید یاقوت سرخ سنگ اصلی متولدین ماه تیر است اما با توجه به ویژگی‌های آن، به عنوان یکی از سنگ‌های متولدین آذر ماه نیز نامگذاری شده است.

یاقوت سرخ بیشتر در کنیا، سریلانکا، ماداگاسکار و تایلند یافت می‌شود. از جمله خواص این سنگ می‌توان به بهبود عملکرد قلب، افزایش گردش خون در بدن اشاره نمود. این سنگ همچنین برای تنظیم فشار خون، قدرت بینایی و آرامش روح و روان نیز مناسب است.

یاقوت سرخ

  •  سنگ بریل زرد، سنگ متولدین آذر ماه

سنگ بریل زرد با توجه به درخشندگی و زیبایی که دارد در ساخت زیورآلات بسیاری کاربرد دارد. این سنگ قیمتی نیز یکی دیگر از سنگ های متولدین آذر است که درخشندگی آن با الماس برابری می‌کند.

از جمله خواص این سنگ می‌توان به افزایش اعتماد به نفس و بهبود عملکرد مغز اشاره نمود. همچنین بریل زرد برای درمان انواع بیماری‌ها از جمله بی‌خوابی دردهای معده و روده، افزایش آرامش و از بین بردن اضطراب و استرس مناسب است.

سنگ بریل

  • یاقوت زرد، یکی دیگر از سنگ‌های آذر ماه

یاقوت زرد در حقیقت از خانواده سنگ‌های کرندوم بوده که نام دیگر آن توپاژ مشرقی است. این سنگ ظاهری کریستالی شفاف و براق دارد که در دین اسلام و توسط امامان مختلف نیز بارها به استفاده از آن اشاره شده است.

یاقوت زرد در کشورهای میانمار، سری‌لانکا، تایلند، ماداگاسکار و کنیا یافت می‌شود و یکی از بهترین انواع سنگ ماه تولد آذر است. علاوه بر زیبایی خیره‌کننده این گوهر که در ساخت بسیاری از زیورآلات از جمله انگشترهای طلا، گردنبند و سایر جواهرات از آن استفاده می‌شود.

خواص درمانی فراوانی نیز دارد. یاقوت زرد در طب سنتی نیز کاربرد داشته و برای رفع خونریزی بینی، افزایش گردش خون و دفع سموم بدن نیز کاربرد دارد.

یاقوت زرد

خرید انواع زیورآلات با سنگ‌های ماه تولد آذر از فروشگاه راف گلد

در این مطلب با انواع سنگ ماه تولد آذر و همچنین خواص درمانی و فواید آن‌ها آشنا شدید. اگر شما نیز قصد خرید انواع زیورآلات با سنگ‌های متولدین آذر را دارید با فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد آشنا شوید.

این گالری جدیدترین مدل‌های زیورآلات را با استفاده از سنگ‌های مختلف درمانی مخصوص ماه‌های مختلف سال را طراحی و در وبسایت خود به فروش می‌رساند. با خرید آنلاین از این گالری در زمان و هزینه خود صرفه جویی نمایید و محصولات خود را در زمان کوتاه درب منزل دریافت نمایید.

راف گلد برای خریدهای اینترنتی شما اجرت ساخت پایین و قیمت مناسب را در نظر گرفته است. با با مراجعه به این وبسایت از تنوع بسیاری از اکسسوری‌ها دیدن فرمایید و لذتی خریدی هوشمندانه و مقرون‌به صرفه را تجربه نمایید.
ش

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست