آشنایی با انواع سنگ ماه تولد و خواص آنها

حتما تا به حال در ارتباط با سنگ های ماه تولد سخنانی شنیده‌اید و یا حتی از آن‌ها استفاده کرده‌اید. در حقیقت به گفته بسیاری از محققان سنگ‌ها ارتباط خاصی با متولدین ما‌ه‌های مختلف سال دارند. سنگ ماه تولد دارای خواص اعجاب انگیزی است که در مقاله شرح داده ایم.

در طبیعت انواع مختلفی از سنگ‌های قدیمی وجود دارند که بر اساس صور فلک از یکدیگر تفکیک شده و هر کدام در ماهی از سال قرار گرفته‌اند.

ارتباط سنگ‌ های ماه تولد با بدن متولدین آن ماه موضوعی است که در بسیاری از افراد با تردید مواجه است اما به طور کلی کارشناسان سنگ و گوهرشناسان معتبر بین‌المللی بر این باورند که میان سنگ‌ها با متولدین هر ماه ارتباطی نزدیک وجود دارد که می‌تواند تاثیرات مثبتی در حالت روحی و روان اشخاص ایجاد نماید.

در این مطلب قصد داریم در ارتباط با سنگ‌های ماه تولد و مزایای آن برای متولدین هر ماه صحبت نماییم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع جذاب در ادامه این مطلب با راف گلد همراه باشید.

سنگ ماه تولد میتواند ویژگی های متولدین هر ماه را تحت تاثیر قرار دهد.تاثیر سنگ ماه تولد بر استفاده کنندگان

سوالی که ممکن است برای شماپیش آید این است که آیا سنگ ماه تولد تاثیر شگفت انگیزی برای استفاده کنندگان آن دارد؟ در پتسخ به این سوال باید گفت آنچه درباره استفاده از سنگ های مختلف بدیهی است تاثیر انرژی سنگ بر فرد استفاده کننده است. استفاده از هر سنگ باتوجه به خواصی که دارد میتواند برای صاحب خود خاصتیت درمانی داشته باشد. باور به انرژی مثبت دریافت شده از سنگ و ویژگی های درمانی آن نیز میتواند تا حد زیادی مانند تلقین درمانی عمل کرده و تاثیر مثبت بیشتی در فرد استفاده کننده داشته باشد.

معرفی و آشنایی با سنگ ماه تولد

همانطور که بیان کردیم هر ماه از سال علاوه بر نماد بخصوص خود دارای سنگ و یا سنگ‌های خاصی است که هر یک دارای خواص و ویژگی‌های منحصر به فردی است. مهمترین کاربرد سنگ های ماه تولد کاربرد آنها در امور درمانی و طبیعی می باشد. در واقع این سنگ ها واسطه ی تبادل، تبدیل و تقویت انرژی بین اجزای طبیعیت و انسان می شود.

اما سنگ ماه تولد شما چیست؟ این سنگ‌ها چه خواصی برای متولدین هر ماه دارد؟ برای آشنایی با سنگ ماه تولد در ادامه مطلب با ما همراه باشید. در ذیل انواع مختلف آن‌ را همراه با خواص هر یک، به طور مختصر شرح خواهیم داد.

  • سنگ فروردین: الماس، یاقوت سرخ و جاسپر

همانطور که می‌دانید الماس یکی از زیباترین و در عین حال گران‌بهاترین سنگ‌ های موجود در طبیعت است که طرفداران زیادی در میان بانوان دارد اما الماس ارتباطی با متولدین ماه فروردین داشته و سنگ متولدین این ماه نامگذاری شده است.

یکی ار سنگ های ماه تولد فروردین سنگ قیمتی الماس است.

سمبل این ماه قوچ و یا گوسفند است. این سنگ زیبا نمادی از قدرت و شجاعت است که سبب افزایش اعتماد به نفس در شخص می‌شود. از خواص درمانی آن می‌توان به پاک کردن ذهن و اندیشه و افزایش تعادل در فرد اشاره نمود. درحقیقت الماس قدرت اراده را در افراد تقویت می‌کند و احساس شکست ناپذیری و قدرت را به افراد القا می کند.

علاوه بر اینها این سنگ خاصیت تصفیه کنندگی دارد و به خصوص روی کار کرد کلیه ها و کبد اثری مثبت دارد. جالب است بدانید استفاده از این سنگ در کنار سنگ های دیگر باعث بهبود تاثیر و کارکرد دیگر سنگ ها می شود.

یاقوت سرخ یکی از سنگ های ماه تولد فروردین است

یاقوت سرخ میتواند تاثیر مثبت زیادی بر متولدین فروردین ماه داشته باشد.یاقوت سرخ یکی از پرطرفدارترین انواع سنگ های قیمتی است کع استفاده از آن برای متولذین فروردین ماه خوش یمن است. بر اساس اعتقادات رایج بین مردم این سنگ زیبا سبب افزتیش سلامتی، موفقیت در کارها و هم چنین کسب ثروت میشود. سنگ یاقوت برای درمان بیماری های اپیدمی و درمان تب نیز مفید و تاثیرگذار است و از نظر روانی باعث از بین رفتن وابستگی های روانی و رها شدن از آنها میشود.

سنگ جاسپر به عنوان سنگ ماه تولد فروردین در جئاهرسازی استفاده میشود.

 

  • سنگ اردیبهشت: زمرد و مالاکیت(مرمر)

اردیبهست نیز مانند سایر ماه های سال دارای چند سنگ مرتتبط است از انواع معروف سنگ ماه تولد اردیبهشت میتوان به زمرد، مالکیت یا مرمر، آمیتیست، کوارتز و عقیق اشاره کرد. در ادامه به بررسی و معرفی سنگ های ماه تولد اردیبهشت و خواص آنها میپردازیم.

  • سنگ زمرد؛ اصلی ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت

زمرد از زمان‌های قدیم تا به امروز به عنوان سنگی درمانی شناخته شده و برای دورکردن افکار بد و شیطانی از انسان کاربرد دارد. از دیگر ویژگی‌های این سنگ افزایش قدرت تمرکز و تقویت قدرت بیان در افراد را می‌توان نام برد. زمرد را به عنوان سنگ هماهنگ کننده روح و جسم مشناسند. افرادی که مدیتیشن انجام میدهند معتقدند همراه داشتن این سنگ رسیدن به تمرکز را سرعت میبخشد.  همانطور که گفته شد تین سنگ دارای خواص آرامبخشی و زدودن افکار منفی است. علاوه بر خواص درمانی بر روج سنگ زمرد در معالجه بیماری های مربوط به تیروئید و تصلیب شرائن اثربخش است. استفاده از زمرد میتواند به تسریع روند درمان بیماران مبتلا به صرع و پارکینسون کمک کند. زمرد در کنترل فشار خون و بیماری های قلبی موثر بوده و هم چنین درگذشته برای کنترل تب کودکان و نوزادان مورد استفاده بوذه است.

زمرد اصلی ترین سنگ ماه تولد اردیبهشت است.

  • سنگ مالاکیت یا مرمر

سنگ مالاکیت که با نام مرمر معروف و شناخته شده ایت یک سنگ معدنی با رنگ سبز است، رنگ سبز نیز مانند سنگ زمرد و مالاکیت برای متولذین اردیبهشت ماه خوش یمن است. این سنگ در دسته سنگ های معدنی قار دارد. این سنگ تاثیرات مثبت زیادی از جمله کمک به خواب راحت و آرام کودک و گرفتن نویزهای تجهیزات الکتریکی است. پیشینیان بر این باور بودند که سنگ مالاکیت باعثاز بین رفتن چشم زخم، دورشدن ارواح شرور و جلوگیری یا کمک به درمان بیماری های مرتبط با معده میشود.

سنگ مرمر سنگ قیمتی نیست اما خواص زیادی برای استفاده کنندگان خود دارد.

  • سنگ خرداد: مروارید و آکوامارین

سنگ متولدین خرداد ماه مروارید و نماد این ماه دو پیکر است. از این سنگ زیبا که در ساخت بسیاری از زیورآلات از آن استفاده می‌شود و در دسته ی سنگ های قیمتی و زینتی قرار دارد. آکوامارین یکی دیگر از سنگ هایی است که تحت عنوان سنگ ماه تولد خرداد سماخته میشود. در ادامه به بررسی هر یک از این دو سنگ و خواص آنها میپردازیم.

  • سنگ مروارید؛ زیباترین نماد ماه تولد خرداد

مروارید سنگ اختصاصی ماه تولد خرداد است که به داروی جادویی شهرت دارد. مروارید علاوه بر استفاده زینتی دارای خواص دارویی و درمانی است. همراه داشتن این سنگ باعث کاهش اضطراب و افزایش قدرت ابتکار میشود. از دیگر خواص درمانی این سنگ میتوان به تاثیر بر کلیه و اعصاب و رفع بیماری های ناشی از کمبود کلسیم اشاره کرد.

استفاده از مزوارید به عنوان سنگ ماه تولد خرداد قذرت ابتکار را افزایش میدهد.

  • سنگ آکوامارین؛ آبی آرامبحش خردادی ها

سنگ آکوامارین که نام خود را از نام آب دریا گرفته است سنگی زیبا به رنگ آبی اقیانوسی است. این سنگ در میان ایرانیان به یاقوت کبود شهرت دارد و از گذشته نماد جوانی، سرزندگی امید و سلامتی بوده است. اغلب سنگ شناسان بر این باورند که آکوامارین دارای خواص آرامش بخشی است به همین دلیل استفاده از آن به زوج های جوان توصیه میشود. استفاده از آکوامارین به دلیل روحیه شاد، سرزنده، پرنشاط و دوست دار تغییر در متولذیت خرداد به آنها توضیه میشود.

سنگ آکوامارین دارای خواص آرامبخشی است.

  • سنگ تیر: یاقوت سرخ و سنگ ماه

سنگ ماه تولد تیر، با نماد خرچنگ، یاقوت سرخ است. این سنگ زیبا برای متولدین اولین ماه تابستان نامگذاری شده است. یاقوت سرخ در دسته سنگ های قیمتی و زینتی دسته بندی میشود و در ساخت جواهرات و زیورآلات کاربرد بسیاری دارد. مون استون یا سنگ ماه یکی دیگز اط سنگ های ماه تولد تیرماه است. باتوجه به اینکه ماه قمر مختص این ماه نامگدتذی شده است مون استون نیز یکی از سنگ های ماه تولد تیر درنظر گرفته شده است. در ادامه به بررسی خواص این دو سنگ میپردازیم.

  • یاقوت سرخ؛ اصلی ترین سنگ ماه تولد تیر

از ویژگی‌های این سنگ می‌توان به افزایش انرژی و شهامت و افزایش انرژی‌های معنوی می‌شود. یاقوت سرخ دارای خواص بسیاری است که با توجه به ویژگی های اخلاقی متولدین تیر ماه استفاده از این سنگ برای آنان توصیه میشود. یاقوت سرخ سالیان ممادی سنگ موردعلاقه خانئان های سلطنتی در سراسر جهان بوده و به عنوان سنگ بخت آور شناخته شده است.

از جمله خواص درمانی یاقوت سرخ می‌توان به درمان بیماری‌های قلبی و تقویت غدد اشاره کرد. همچنین بر اساس تحقیقات این سنگ حالت ضعف و بی‌حالی را تقویت نموده و سبب افزایش بینایی می‌شود.

این سنگ در سم زدایی، درمان تب و تقویت سیستم قلب و افزایش جریان خون بسیار موثر است. از دیگر ویژگی های درمانی سنگ یاقوت سرخ میتوان به پیشگیری از گرسنگی و طاعون اشاره کرد.

یاقوت سرخ علاوه بر فروردین سنگ ماه تولد تیرماه نیز هست.

  • مون استون یا سنگ ماه؛ سنگ منحصربفرد ماه تولد تیر

مون استون یک سنگ شیری رنگ با درخشش آبی یا سفید است که به دلیل شباهت آن به درخشش این سنگ با ماه نام آن را سنگ ماه گذاشته اند. سریلانکا خواستگاه نمونه هایی از مون استون با درخشش آبی است. نمونه هایی که درخشش به سایر رنگ ها مانند قهوه ای، سبز یا نارنجی دارند نیز در هندوستان یافت میشود. سنگ ماه بر رفع مشکلات زنانه، مشکلات مربوط به باروری و زایمان، شیردهی و سندروم پیش از یائسگی تاثیر زیادی دارد.

مون استون در رفع بیماری ها و شکلات زنانه موثر است.

  • سنگ مرداد: زبرجد و چشم گربه ای

ماه مرداد، دومین ماه تابستان با سمبل شیر یا اسد نامگذاری شده است. سنگ متولدین این ماه زبرجد نام دارد که نماد خورشید و همچنین شکوه و آرامش است. از ذیگر سنگ های ماه تولد مرداد میتوان به چشم گربه ای با ظاهر زیبا و جذاب آن اشاره کرد.

  • سنگ زبرجد، نماد اصلی مرداد ماه

از ویژگی‌های این سنگ می‌توان به افزایش قدرت تمرکز، افزایش خلاقیت و صلح و هماهنگی اشاره نمود. از جمله خواص درمانی آن می‌توان به آرامش اعصاب، درمان بی‌خوابی و افسردگی و همچنین تقویت حس چشایی و درمان انواع سرماخوردگی و سرفه اشاره کرد.

علاوه بر این موارد سنگ زبرجد موجب تقویت عملکرد قلب، بهبود گردش خون و بهبود بیماری های مرتبط با اندام های داخلی می شود. این سنگ موجب افزایش روشن بینی و بصیرت در افراد نیز می شود.

سنگ زبرجد به عنوان سنگ ماه تولد مرداد بر تقویت قلب موثر است.

  • سنگ چشم گربه ای؛ نماد خاص و زیبای مرداد

سنگ چشم گربه ای یکی از خوش رنگ ترین سنگ های موجود در طبیعت و سنگی نیمه قیمتی است. این سنگ که به رنگ آبی در طبیعت ک.جود استبر کنترل هیجانات تاثیر مستقیم دارد. سنگ چشم گزبه ای باعث ایجاد آرامش  مقابله با استرس میشود و به سبب رنگ آبی خود در دفع چشم زخم نیز موثر است.

از سنگ چشم گربه ای میتوان برای رفع چشم زخم استفاده کرد.

  • سنگ شهریور: یاقوت کبود و لاجورد

متولدین شهریور، آخرین ماه از فصل تابستان با نماد دوشیزه یا سنبله شناخته شده‌اند. سنگ ماه تولد شهریور، یاقوت کبود نام دارد. این سنگ نماد فرزانگی و دانایی است و برای مدیتیشن مناسب است. یکی دیگر از سنگ های ماه تولد شهریور ماه لاجورد است. ین سنگ به سب رنگ زیبا و ختص خود موردتوجه بسیاری از افراد قرار دارد.

  • یاقوت کبود؛ سنگ ماه تولد شهریور

یاقوت کبود  سبب افزایش نیروهای درونی از جمله حس ششم شده و هرگونه تردید را کاهش می‌دهد. از جمله خواص درمانی آن می‌توان به بهبود سلول‌های پوست و مو و همچنین جلوگیری از ریزش مو اشاره نمود. یاقوت کبود برای درمان بیماری‌های روماتیسم، سرگیجه و نقرس تاثیری مثبت داشته و همچنین موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی می شود.

همراه داشتن یاقوت کبود به کاهش ریزش مو کمک میکند.

  • لاجورد سنگ قیمتی شهریور ماه

لاجورد سنگ آبی رنگ و قیمتی نماد ماه تولد شهریور است که به سنگ ارمنی نیز معروف است. این سنگ در درمان بیماری های مرتبط با معدخ .سردرد تاثیر زیادی دارد. بسیاری از مردم عقیده دارند کنترل فشار خون یکی از خواص اصلی سنگ لاجورد است. این سنگ به سبب ارزشمندی و، ظاهر زیبا و رنگ خاص خود در ساخت زیورآۀات قیمتی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

لاجورد که یکی از سنگ های ماه تولد شهریور است در جواهرسازی کاربرد دارد.

  • سنگ مهر: اوپال

و اما اولین ماه از پاییز با نام مهر و نماد ترازو یا میزان نامگذاری شده است. سنگ متولدین این ماه اوپال نام دارد. عقیق دیگر سنگ نماد مهرماه است که به سنگ شانس متولدین این ماه معروف است. در ادامه به بررسی و معرفی خواص هر سنگ میپردازیم

  • سنگ اوپال؛ نماد اولین ماه از پاییز

درحقیقت اوپال از خانواده سنگ عقیق است و بیشتر در کشور استرالیا یافت می‌شود. طیف رنگی این سنگ از سبز آبی تا آبی و آبی سیر می باشد.این سنگ به طلسم خوشبختی شهرت دارد و نمادی از عشق و پاکی است. گفته شده اوپال چشم‌ها را بر روی واقعیت درونی باز کرده و نیروهای منفی را از بین می‌برد. سنگ اوپال به افزایش خلاقیت، حافظه و شهود کمک بسزایی می کند.

این سنگ سبب شادابی می‌شود و به همین دلیل برای افسردگی مناسب است و موجب تقویت اراده و انگیزه می شود. از خواص درمانی اوپال می‌توان به بهبود ورم معده و روده و همچنین بهبود وضعیت قلب و مشکلات ناشی از آن اشاره نمود.

سنگ اوپال به طلسم خوشبختی شهرت دارد.

  • سنگ عقیق؛ نماد خوش شانسی مهر

سنگ عقیق یکی از مخبوب ترین سنگ ها در بین مردم است. این سنگ خواص درمانی زیادی برای روج و جسم دارد تاجایی که امام باقر(ع) استفاده از انگشتر عقیق را سبب افزایش رزق و روزی میدانند. به همراه داشتن سنگ غقیق سبب آرامش و دوری از نگرانی و اضطراب میشود. این سنگ در درمان بیماری های مربوط به معده از جمله خئنریزی معده موثر است. هم چنین سنگ عقیق باعث بهبود بیماری های طحال و جنون میشود.

  • سنگ آبان : توپاز

سنگ توپاز، سنگی که به متولدین ماه آبان با نماد عقرب نسبت داده شده است. این سنگ نمادی از برکت و رشد است که در کتاب انجیل نیز از آن به عنوان سنگ التیام بخش نام برده شده است.

توپاز یک کلمه ی سانسکریتی و به معنای آتش است. سنگ توپاز سنگی قدرتمند است که سبب روشنایی قلب شده و نگرانی و اضطراب را برطرف می‌کند. خواص درمانی دیگر آن افزایش متابولیسم و ایمنی بدن، بهبود دیابت و ناراحت‌های گوارشی است. این سنگ سمبل عشق و محبت نیز می باشد.

برای تقویت و روشنایی قلب سنگ توپاز را به همراه داشته باشید.

 

  • سنگ آذر: فیروزه

فیروزه سنگی است که شاید بارها آن را دیده و یا از آن استفاده کرده‌اید در حقیقت سنگ ماه تولد آذر با نماد کمان یا قوس است. فیروزه سنگی آبی‌رنگ و سمبلی از سلامتی و زیبایی است.

این سنگ خوشی و سلامتی را به ارمغان آورده و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد. از ویژگی‌های دیگر آن می‌توان به جذب نیروهای مثبت و دورکردن ناراحتی و اضطراب اشاره کرد. این سنگ زیبا برای درمان بیماری‌های کبدی و بهبود عملکرد کبد، خونی و همچنین سو تغذیه مناسب است. همچنین موجب افزایش دید و باعث قوت چشم می شود.

مرغوب ترین سنگ فیروزه، سنگ ماه تولد آذز، متعلق به معادن نیشابور ایران است.

 

  • سنگ دی: گارنت

دهمین ماه خورشیدی و اولین ماه از فصل زمستان با نماد ماه بز شهرت یافته است. سنگ گارنت سنگ ماه تولد دی نام دارد که نمادی از وفاداری و معرفت است. گارنت دارای اثراتی آرامبخش و التیام بخش است و آثار منفی را از شخص دور می‌کند.

از ویژگی‌های دیگر این سنگ می‌توان به افزایش قوای بدنی و جسمی و همچنین کاربرد آن در مدیتیشن اشاره نمود. سنگ متولدین ماه دی دارای خواص درمانی مانند تقویت قلب و عروق و همچنین درمان کم خونی و مشکلات کلیوی است.

این سنگ طیف وسیعی از رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، سبز ،قهوه ای، بنفش، صورتی و سیاه را شامل می شود و به عنوان یک تصفیه کننده بسیار خوب برای بدن به شمار می رود. در واقع باعث بازسازی قلب و ریه می شود و در جذب مواد معدنی به بدن کمک بسزایی می کند.

سنگ گارنت تاثیر زیادی بر افزایش قوای بدنی دارد.

  • سنگ بهمن : آمیتیست

آمیتیست در واقع سنگ ماه تولد بهمن، دومین ماه زمستان و با نماد آبریز، برج دلو است. این سنگ زیبا سمبل صلح و دوستی و به عنوان سنگی آرامش بخش مشهور است و معمولا به افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند توصیه می‌شود.

سنگ آمیتیست در طیف رنگی بنفش، یاسی تا ارغوانی روشن وجود دارد. هر چه رنگ آن به سمت تیره تر برود ارزش آن بیشتر می شود. این سنگ اغلب به صورت کریستال های شش وجهی یافت می شود.

از جمله ویژگی سنگ آمیتیست می‌توان به تقویت ذهن، کاهش ترس و افکار منفی و همچنین اضطراب اشاره کرد. سنگ این ماه برای مشکلات و بیماری‌های روانی، چشم و بینایی و مشکلات غددی مناسب بوده و در بهبود آن‌ها موثر است. آمیتیست یکی از انواع سنگ های کوارتز است که با تواجه به خواص سنگ کوارتز استفاده از آن پیشنهاد می شود.

توجه داشته باشید که این سنگ نباید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، زیرا رنگ آن به واسطه ی این اتفاق کم رنگ می شود. لازم به ذکر است که می توان با استفاده از پیچیدن این سنگ در فویل های فلزی رنگ آن را تا حدی برگرداند.

آمیتیست، سنگ ماه تولد بهمن، از زیباترین و خوش رنگ ترین سنگ های موجود در طبیعت است.

 

  • سنگ اسفند : آکوامارین

و اما سنگ آخرین ماه سال یعنی اسفند با سمبل ماهی، آکوامارین نام دارد. این سنگ نماد زیبایی و جوانی است. و برای بهبود روابط عاطفی و محبت به کار می‌رود.

آکوامارین که نظر بسیاری از هنرمندان را به خود جلب کرده است سبب افزایش قدرت بیان در شخص می‌شود. از خواص درمانی آن می‌توان رفع تنگی نفس و برونشیت، درمان مشکلات ریوی و همچنین تقویت تارهای صوتی اشاره نمود.

جالب است بدانید عنصر اسفند ماه، آب می باشد. آکوامارین به معنای آب دریاست و می تواند از خود دو رنگ بی رنگ و آبی سیر را نشان دهد. این سنگ محرک انرژی و همچنین مناسب برای پرورش ذهن می باشد. علاوه بر اینها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین رفع مشکلات پوستی و حساسیت ها و آلرژی ها می شود.

آکوامارین به عنوان سنگ ماه تولد اسفند نام خود را از آبی دریا گرفته است.

 

خرید انواع زیورآلات با سنگ های ماه تولد از فروشگاه راف گلد

اکنون که با انواع سنگ ماه تولد و خواص درمانی هر یک و همچنین ویژگی‌های سنگ هر ماه از سال آشنا شدید بهتر است فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد را به شما معرفی نماییم.

این فروشگاه انواع زیورآلات مانند دستبند طلا ظریف، گردنبند طلا زنانه و انگشتر طلا ظریف با سنگ مخصوص هر ماه را طراحی و به فروش می‌رساند. همچنین شما می‌توانید انواع مختلف این زیورآلات را با نماد ماه‌های مختلف سال نیز سفارش دهید.

اگر قصد خرید کادو تولد را دارید این زیورآلات بهترین گزینه برای هدیه دادن خواهد بود. راف گلد کلیه زیورآلات خود را با قیمت مناسب و همچنین اجرت ساخت کم برای مشتریان در نظر گرفته است. اکنون می‌توانید سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید و از خرید خود لذت ببرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست