معرفی سنگ ماه خرداد و خواص آن

هر یک از سنگ های قیمتی که در طبیعت یافت می‌شود در تقویت و تبادل انرژی میان انسان و طبیعت نقش دارند. از روزگاران قدیم این باور در بین مردم رواج داشته که سنگ های قیمتی برای درمان انواع بیماری ها و دفع شر و نیز طلسم و جادو و دوری از هر گونه بدی مفید می‌باشد تا جایی که قدیم سنگ ها را سوراخ می‌کردند و در گردن خود آویزان می‌کردند تا از هر گونه شر و نحسی در امان باشند. سنگ ماه خرداد نیز باتوجه به ویژگی های شهصیتی متولدین این ماه تعیین شده است.

امروزه نیز مردم این عقاید را پذیرفته‌اند و معتقدند که سنگ ها در روح و روان آنها تاثیرات خوبی به همراه دارد و آن را سبب خوش شانسی می‌دانند. اینکه این باورها تا چه اندازه واقعیت دارد را ما هم نمی‌دانیم ولی معتقدیم هر چیزی که در طبیعت یافت می‌شود آفریده خدای مهربان است و حتما خواص و ویژگی هایی خواهد داشت.

البته تشخیص سنگ اصل از بدل نیز بسیار مهم می‌باشد زیرا سنگ های اصل هستند که می توانند خواص و ویژگی های خود را به فرد انتقال بدهند. هر یک از ماه های سال یک سنگ اصلی و چند سنگ فرعی دارد. سنگ ماه تولد برای هر فردی ویژگی های خاص به خودش را دارد. ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با سنگ ماه خرداد آشنا کنیم. متولدین ماه خرداد مانند دیگر متولدین سال یک سنگ اصلی و چند سنگ فرعی دارند که داشتن هر یک از آنها برای افراد این ماه بسیار مفید می‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با سنگ های ماه خرداد و خواص و ویژگی های آن مطالبی را برایتان ارائه دهیم.

معرفی انواع سنگ های ماه خرداد و بررسی کردن خواص هر یک از آنها

سنگ ماه تولد خرداد چیست؟ (معرفی و مشخصات)

اصلی ترین سنگ ماه تولد خرداد, مروارید می‌باشد که سنگی بسیار زیبا و گرانبها است و در درون بدن نرم تنانی مانند صدف ایجاد می‌شود. وقتی یک شی خارجی وارد صدف می‌شود, صدف برای مقابله با آن و دفاع از خودش ماده‌ای ترشح می‌کند که به صورت لایه لایه پوسته‌ای به دور آن می‌پیچد که این پوسته همان مروارید است. مروارید ها گوهرهای کمیابی هستند که قیمت بسیار بالایی دارند. معمولا کروی شکل می‌باشند ولی بعضی از آنها را می‌توان به صورت نامنظم و دراندازه های مختلف مشاهده کرد که به آن مروارید باروک می‌گویند. مروارید, سنگ ماه خرداد است که داشتن آن برای افراد متولد این ماه خواص و ویژگی های بسیاری به همراه دارد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با ویژگی های این سنگ آشنا کنیم و همچنین دیگر سنگ های ماه خرداد را به شما معرفی کنیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

انواع سنگ های ماه خرداد و خواص آن

همان طور که در مطلب قبلی بیان کردیم, مروارید اصلی ترین سنگ ماه تولد خرداد می‌باشد ولی سنگ های دیگری را نیز به این ماه نسبت داده‌اند که عبارتند از: سنگ زمرد, مون استون,الکساندریت, یاقوت سفید, سیترین, سنگ چشم ببر و کریزوپراس که هر کدام از این سنگ ها ویژگی ها و خواصی دارند که در ادامه شما را با آن بیشتر آشنا می‌کنیم.

 سنگ مروارید و خواص آن

پوسته‌ای درخشان که صدف به دور جسم خارجی که وارد آن می‌شود, می‌پیچد همان مروارید است که این سنگ با ارزش بر خلاف تصور افراد غیر از رنگ سفید به رنگ های آبی, سبز, زرد, صورتی و سیاه وجود دارد. معروف ترین مروارید دنیا به نام “لاپرگرینا”, شبیه گلابی می‌باشد که از آبهای شور گرفته شده است. رنگ مروارید اصل کدر و مات نیست و رنگ روشن و درخشانی دارد. در قدیم به دلیل زیبایی این سنگ آن را نماد ماه می‌دانستند و معتقد بودند که داشتن این سنگ ماه خرداد برای دور کردن انرژی های منفی بسیار مفید است. از خواص این سنگ زیبا این است که برای تقویت چشم ها, بیماری های کلیه, زخم معده, اضطراب و تشویش و نیز برای کمبود کلسیم بسیار مناسب می‌باشد. همچنین از مروارید پودری تهیه می‌کنند که در کرم های زیبایی از آن استفاده می‌شود و برا ی پوست کاربرد فراوانی دارد.

معرفی و بررسی سنگ مروارید که یکی از انواع سنگ ماه خرداد است.
سنگ مون استون یکی از انواع سنگ ماه خرداد و خواص آن

سنگ مون استون که به سنگ ماه معروف می‌باشد, یکی دیگر از سنگ های ماه خرداد می‌باشد. به این سبب به آن سنگ ماه می‌گویند چون درخشش آن شبیه ماه که در شب میان ابرها می‌درخشد, خود نمایی می‌کند. ویژگی های این سنگ مانند مروارید است.سنگ ماه با توجه به امواج مختلف, رنگ های مختلفی از خود ساطع می‌کند. بنابراین یکی از راه های شناخت این سنگ امواج می‌باشد.

سنگ ماه در برابر امواج فرابنفش بلند رنگ آبی, در برابر امواج فرابنفش کوتاه رنگ نارنجی و در برابر اشعه ایکس بازتابی سفید یا بنفش دارد. این سنگ کمیاب نیست و در همه جای دنیا یافت می‌شود. این سنگ با احساسات انسان ارتباط مستقیمی دارد و می‌تواند به فرد آرامش دهد و سبب از بین رفتن دردها می‌شود. برای درمان جنون و ناراحتی های اعصاب داشتن این سنگ مفید خواهد بود. داشتن این سنگ ماه خرداد, برای درمان مشکلات بزرگ توصیه می‌شود.

معرفی و بررسی سنگ مون استون که یکی از انواع سنگ ماه خرداد است.

 سنگ زمرد و خواص آن

از دیگر سنگ های ماه خرداد, زمرد است که رنگ سبز بسیار زیبایی دارد و نمونه اصل آن باید از شفافیت و درخشندگی بالایی برخوردار باشد. وجود ناخالصی در ترکیب این سنگ باعث ایجاد طیف های رنگی متفاوت در سنگ زمرد شده است.

این سنگ از قدیم تا کنون محبوبیت ویژه‌ای در بین مردم داشته است. در دوران باستان سنگ زمرد را نماد عشق و محبت دانسته‌اند. همچنین بر این باور بودند که داشتن این سنگ زیبا باعث دور شدن مشکلات, پیروز شدن فرد در هر بحث و جدلی و نیز طول عمر می‌شود. سنگ با ارزش زمرد ارتباط خاصی با چشم دارد و اثرات چشم زخم را خنثی می‌کند. زمرد بیماری صرع را درمان می‌کند و موجب تقویت بینایی می‌شود.

سنگ الکساندریت یکی از انواع سنگ ماه خرداد و خواص آن

الکساندریت سنگی قیمتی و کمیاب است که به رنگ های سبز, قرمز, بنفش و زرد یافت می‌شود. این سنگ ماه تولد خرداد بسیار خاص می‌باشد چرا که در زیر نور خورشید, می‌تواند به رنگهای ارغوانی, نارنجی و یا بنفش تغییر رنگ دهد. الکساندریت در برزیل, سریلانکا, زیمبابوه و روسیه موجود می‌باشد. الکساندریت را که سنگی جذاب و زیبا است, نماد عشق و وفاداری می‌دانند.

همچنین داشتن آن را برای باطل کردن طلسم های عشق و ازدواج مناسب می‌دانسته‌اند. این سنگ ماه خرداد برای متولدین این ماه خوشبختی به ارمغان می‌آورد.

سنگ یاقوت سفید و خواص آن

این سنگ با ارزش بی رنگ می‌باشد و نزد مردم از محبوبیت بسیاری برخوردار است. به خاطر سختی بالا و درخششی که دارد با الماس رقابت دارد ولی به خاطر قیمت کمتر آن نسبت به الماس در ساخت جواهرات از آن استفاده می‌شود.

از خواص این سنگ زیبا می‌توان به داشتن آرامش روحی و ذهنی و نیز خوشبختی و سعادت اشاره کرد. همچنین استفاده از این سنگ باعث بهبود بیماری های روانی و اعصاب می‌شود. این سنگ ماه خرداد مغز را تقویت کرده و باعث درمان بیماری های قلبی و عروقی و تقویت حافظه می‌شود.

معرفی و بررسی سنگ یاقوت سفید که یکی از انواع سنگ ماه خرداد است.

سنگ سیترین و خواص آن

سیترین یکی از سنگ ماه خرداد و نیز شهریور می‌باشد که به رنگ زرد, عسلی و همچنین زرد نزدیک به قهوه‌ای یافت می‌شود. در صورت حرارت, سیترین به رنگ سفید تبدیل می‌شود. این سنگ زیبا را به روش تخت تراش می‌دهند و در فرانسه, برزیل و ماداگاسکار موجود می‌باشد.

از خواص بی نظیر این سنگ با ارزش این است که ابوعلی سینا در درمان بیماری افسردگی از این گوهر استفاده می‌کرده است. سنگ سیترین را نماد صلح و آرامش می‌دانند همچنین آن باعث از بین رفتن انرژی های منفی می‌شود و قوه ادراک را تقویت می‌کند. این سنگ برای بهبود بیماری های گوارشی و کلیوی مناسب است.

معرفی و بررسی سنگ سیترین که یکی از انواع سنگ ماه خرداد است.
سنگ چشم ببر یکی از انواع سنگ ماه خرداد و خواص آن

این سنگ را از این جهت چشم ببر نام نهاده‌اند زیرا در نور از خود بازتابی شبیه چشم ببر منعکس می‌کند. این سنگ با رنگ های طلایی, سیاه, خرمایی و قهوه‌ای یافت می‌شوند که درخشندگی زیادی دارند و روی آن رده های طلایی, قهوه‌ای و یا بعضی مواقع قرمز هم دیده می‌شود.

معمولا این سنگ را تراش نمی‌دهند تا درخشندگی خود را حفظ کند. رنگ عسلی این سنگ ماه خرداد بسیار محبوب است و ارزش بیشتری دارد. سنگ چشم ببر خواص درمانی زیادی دارد.

آن را برای بهبود اعضای حرکتی بدن مفید می‌دانند و به این سبب استخوان ها و مفاصل را تقویت می‌کند. سنگ چشم ببر مشکلات تنفسی و آسم را بهبود می‌بخشد. به فرد اعتماد به نفس می‌دهد و فکرهای بد را از ذهن دور می‌کند. بعضی افراد براین باورند که داشتن این سنگ فرد را از خطرات اطرافش حفظ می‌کند.

 سنگ کریزوپراس و خواص آن

کریزوپراس, جواهری با ارزش می‌باشد که نمونه‌ای دیگر از سنگ ماه تولد خرداد است. این سنگ زیبا به رنگ سبز روشن و نیمه شفاف می‌باشد و یونانیان باستان به خاطر درخشندگی زیاد این سنگ به آن “تره فرنگی طلایی” می‌گفتند.

این سنگ فوق العاده به خاطر نوری که از خود منتشر می‌کند, خواب آور و آرام کننده است و برای آرامش و اعصاب بسیار مفید می‌باشد.داشتن آن برای بیماری های صرع و تقویت قلب گزینه خوبی می‌باشد.

معرفی و بررسی سنگ کریزوپراس که یکی از انواع سنگ ماه خرداد است.خصوصیات و ویژگی های متولدین خرداد

بعد از اینکه با اصلی ترین سنگ ماه خرداد و نیز دیگر سنگ های این ماه و خواص آنها آشنا شدید, می‌خواهیم شما را با خصوصیات افراد متولد این ماه آشنا کنیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.هر فردی ویژگی های خاص خودش را دارد ولی بعضی خصوصیات هستند که در بین افراد متولد یک ماه مشترک می‌باشند. البته شاید این خصوصیات در بعضی افراد خیلی کمتر دیده شود. ما در ادامه به طور کلی ویژگی های متولدین ماه خرداد را بیان می‌کنیم.

  •  افراد متولد این ماه دائما در تغییر و تحول هستند. به خاطر اینکه نماد این ماه دو پیکر است, شخصیت دوگانه‌ای دارند و شناختن آنها کار ساده‌ای نیست. با یک متولد خرداد باید خیلی صمیمی باشید تا بتوانید از احساسات آن مطلع شوید.

 

  • به طور کلی خردادی ها, افرادی با اراده و سخت کوش, کنجکاو, اجتماعی و موفق هستند. آنها مسئولیت پذیر هستند و به خاطر همین ویژگی که دارند, در کار و زندگی زناشویی موفق می‌باشند.

 

  •  متولدین خرداد نظارت و مدیریت خوبی بر کارهایشان دارند و سعی می‌کنند با پشتکار و تلاشی که دارند در زندگی به اهداف خود برسند. آنها از هوش بالایی برخوردار هستند و قادرند چند کار را با هم انجام بدهند.

 

  •  این افراد تودار هستند و تا به کسی به طور کامل اطمینان نداشته باشند, احساسات خود را بروز نمی‌دهند. متولدین خرداد صبور نیستند و در انجام کارهای خود عجله می‌کنند. البته این ویژگی آنها همیشه دلیل ضعف آنها نیست, چرا که در بعضی مواقع عجله در کارهایشان به نفعشان می‌باشد.

 

  •  آنها معمولا سکوت و آرامش را دوست دارند و اهل تخیل می‌باشند و به سبب این ویژگی متولدین این ماه می‌توانند نویسندگان ماهری شوند. متولدین ماه خرداد معمولا دبیر, شاعر و روزنامه نگاران خوبی خواهند شد.

بررسی خصوصیات متولدین ماه خرداد و ارتباط آن با سنگ ماه تولدخرید آنلاین طلا و جواهر از گالری طلا و جواهرات راف گلد

ما در این مقاله شما را با اصلی ترین سنگ ماه خرداد و دیگر سنگ های این ماه آشنا کردیم. و توضیح دادیم که هر یک از این سنگ ها چه خصوصیاتی دارند. همچنین بیان کردیم داشتن یک سنگ ماه تولد خرداد چقدر می‌تواند برایتان مفید باشد و به شما آرامش, اعتماد به نفس و انرژی های مثبت بدهد. و نیز شما را با خواص درمانی سنگ های ماه خرداد آشنا کردیم.

اکنون به شما گالری راف گلد را معرفی می‌کنیم و از شما می‌خواهیم به وب سایت این گالری مراجعه فرمایید و انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ماه تولد خود را با ترکیبی از طلاهای شیک و مدرن انتخاب کرده و خریداری کنید.

در بین این اکسسوری های بی نظیر خرید گردنبندی زیبا و جذاب با آویز مروارید که سنگ اصلی ماه خرداد می‌باشد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این گالری با آفرهای ویژه و اجرت ساخت پایین انواع سنگ های ماه تولد را با ترکیب طلا های گوناگون برای شما عرضه داشته است. همچنین با خرید انواع طلا و جواهر از قبیل: خرید انگشتر طلا زنانه, خرید گوشواره طلا و خرید گردنبند طلا زنانه از گالری راف گلد, لذت خریدی هوشمندانه را تجربه کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست