دانستی های شگفت انگیز درباره مروارید و خواص آن

سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بسیاری در طبیعت وجود دارند که هر یک دارای خواص و فواید بی‌نظیری هستند. همانطور که قبلا بیان کردیم از این سنگ‌ها از جمله مروارید برای ساخت انواع زیورآلات از جمله طلا و جواهرات استفاده می‌شوند.

مروارید یکی از این سنگ‌های زیبا و با ارزش است که از هزاران سال پیش مورد توجه همگان بوده و کاربرد زیادی داشته است. در حقیقت کمتر کسی است که با این سنگ آشنایی نداشته و یا از خواص آن با خبر نباشد.

به عبارتی دیگر علاوه بر وسیله زینتی این سنگ‌ها دارای خواص و فواید بسیاری هستند که در درمان بسیاری از امراض و بیماری‌ها موثرند. در این مطلب قصد داریم در ارتباط با سنگ مروارید و خواص شگفت انگیز آن صحبت نماییم که شاید با آن آشنا نباشید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی مروارید

دانستنی های شگفت انگیز درباره مروارید

 

مروارید چیست؟

قبل از این که در ارتباط با خواص مروارید صحبت نماییم بهتر است با این سنگ آشنا شویم. در حقیقت مرواریدها سنگ‌هایی شفاف و براق هستند که در رنگ‌های مختلفی مانند شرابی، سفید، سیاه، خاکستری و زرد در طبیعت یافت می‌شوند.

مرواریدها همچنین در اشکال مختلف گرد، منظم و نامنظم گلابی شکل و دکمه ای وجود دارند. اندازه‌های مختلف کوچک و بزرگی از این سنگ گران‌بها را می‌توان در طبیعت یافت.

ترکیبات این سنگ از 90 درصد کربنات کلسیم، 10 درصد آب و مواد آلی تشکیل شده و درجه سختی این سنگ 5.2 تا 5.3 است. معمولا قیمت این سنگ با توجه به کیفیت، رنگ و اندازه آن مشخص شده و متفاوت است.

اما این سنگ چگونه تشکیل می‌شود؟ این سنگ در درون بدن برخی از نرم تنان از جمله صدف شکل می‌گیرد. در حقیقت با برخورد یک جسم خارجی، صدف شروع به ترشح موادی می‌کند که با گذشت زمان این مواد حالت و شکل گرفته و به مروارید تبدیل می‌شود.

معمولا مرواریدهای طبیعی بدون دخالت انسان به وجود می‌آیند و قیمتی بسیار گران دارند. طی سال‌های گذشته به دلیل آلوده شدن اقیانوس‌ها و صید بیش از اندازه این محصول مرواریدهای طبیعی بسیار کمیاب شده و هم اکنون بیشتر مدل‌های موجود در بازار از نوع پرورشی هستند.

انواع مروارید

مروارید چیست؟

 

انواع مروارید کدامند؟

مروارید ها به دو نوع پرورشی و طبیعی تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

  • مرواریدهای طبیعی

همانطور که بیان کردیم مرواریدهای طبیعی بدون هرگونه دخالت انسان در طبیعت و اقیانوس‌ها در بدن نرم تنان شکل گرفته و دارای ارزش و قیمت بسیار زیادی هستند.

مواد تشکیل دهنده این نوع معمولا به صورت کامل از کربنات کلسیم و مواد پروتئینی تشکیل شده و هیچ ناخالصی ندارد. این مرواریدها معمولا در اقیانوس هند، خلیج فارس و همچنین در اقیانوس های کشور استرالیا یافت می‌شود.

 

  • مرواریدهای پرورشی

در تولید مرواریدهای پرورشی انسان نقش اساسی داشته و برخلاف انواع طبیعی این نوع تنها از یک لایه کربنات کلسیم ساخته شده و هسته مرکزی آن از جنس سختی صدف است.

با توجه به این که این نوع با کمک انسان‌ها ساخته شده‌اند زمان بسیار کمتری را برای تولید نیاز خواهند داشت.

نوع پرورشی معمولا دارای قیمتی بسیار کمتر نسبت به مرواریدهای طبیعی هستند و به وفور در بازار و فروشگاه‌های مختلف به بر روی بسیاری از زیورآلات به چشم می‌خورند.

تشخیص مروارید اصل و مروارید پرورشی

 

خواص درمانی مروارید بر روی جسم

همانطور که بیان کردیم مروارید دارای خواص بسیاری است و در درمان بسیاری از بیماری های جسمی و روحی موثر است. در ذیل این موارد را به صورت مختصر بیان خواهیم کرد.

  • این سنگ برای درمان مشکلات ناشی از کلیه و بیماری‌های کلیوی مناسب بوده و سبب دفع سنگ کلیه خواهد شد.

 

  • از دیگر خواص این سنگ زیبا و مفید این است که این سنگ در درمان بیماری‌ها و مشکلات خونی مفید بوده و سبب رفع مشکلات خونی خواهد شد.

 

  • این سنگ همچنین تا حدودی مشکلات معده را برطرف خواهد کرد.

 

  • از دیگر فواید آن می‌توان رفع بسیاری از مشکلات پوستی مانند خارش پوست، دفع جوش و کورک و سایر حساسیت های پوستی اشاره نمود.

 

  • رفع بوی بد دهان از دیگر فواید استفاده از این سنگ با ارزش است.

 

  • از دیگر خواص مروارید می‌توان به تنظیم غدد درونی بدن و کاهش سطح التهابات اشاره نمود.

 

  • درمان گواتر، مشکلات و غده های چربی از دیگر فواید استفاده از این سنگ است.

 

خواص درمانی مروارید بر سلامت روح

  • مروارید علاوه بر تاثیر بر سلامت جسمی بر روی سلامت روح نیز تاثیرات زیادی دارد. در ذیل تاثیرات این سنگ با ارزش را بر روی روح بیان خواهیم کرد.

 

  • بسیاری از افراد باور دارند مروارید در درمان بسیاری از مشکلات روحی مانند افسردگی موثر است.

 

  • جذب انرژی مثبت و دفع انرژی های منفی از جمله خواص این سنگ بر سلامت روح است.

 

  • گفته شده این سنگ سبب طول عمر و سلامت کلی بدن است.

 

  • آرام بخشی از جمله دیگر خواص درمانی مروارید است. با کاهش استرس سبب بهبود رفتار و خلق و خو در افراد خواهد شد.

 

  • افزایش نیرو سطح ایمنی بدن از دیگر فواید استفاده از این سنگ گران بها است.

 

  • بالابردن ضریب هوشیاری به خصوص در کودکان

 

  • تقویت کننده و افزایش حافظه افراد، به خصوص برای افرادی که در معرض آلزایمر هستند.

 

  • خوش شانسی و رفع غم و اندوه از ویژگی‌های مثبت آن است.

 

نحوه تشخیص مروارید اصل

مرواریدها همانطور که بیان کردیم دارای دو نوع اصل و پرورشی هستند، اما چگونه می‌توان نوع اصل را از پرورشی تشخیص داد. روش هایی وجود دارد که می‌توان تا حدی به اصالت این سنگ پی برد. در ذیل نکاتی را برای تشخیص اصالت آن به صورت مختصر بیان خواهیم کرد.

 

  • توجه به شکل در اصالت سنگ

یکی از مهمترین روش‌های تشخیص مروارید اصل از پرورشی توجه به شکل و ظاهر آن است.

در حقیقت مرواریدهای اصل به دلیل به وجود آمدن در طبیعت دارای شکل، اندازه، درخشندگی و ظاهری متفاوت هستند و نمی‌توان دو سنگ را یافت که از هر جهت کاملا شبیه دیگری باشد.

اما مرواریدهای پرورشی به دلیل دخالت انسان در اندازه، شکل و درخشندگی یکسانی تولید می‌شوند و همه آن ها به یکدیگر شبیه هستند.

تشخیص اصالت سنگ مروارید

 

  • لمس کردن مروارید

از دیگر روش‌های تشخیص اصالت این سنگ، لمس کردن آن است. اگر در هر فصلی از سال حتی در گرما مروارید اصل را لمس نمایید احساس سردی خواهید داشت اما با لمس کردن مرواریدهای تقلبی اغلب احساس گرما خواهید داشت.

اما نوع اصل آن به سادگی در کف دست می‌غلتد در حالی که نوع‌های پرورشی بر روی دست چسبندگی کمی را ایجاد خواهد کرد و در کف دست به آسانی نمی غلتد.

 

  • توجه به صدای مروارید

از دیگر نکات مهم در تشخیص مروارید اصل از تقلبی توجه به صدای آن است. برای این مورد بهتر است یک رشته از مرواریدها را تکان دهید. اگر صدایی آرام و لطیف را بشنوید مروارید اصل و اگر صدایی توخالی را بشنوید مروارید پرورشی خواهد بود.

صدای مروارید

 

  • استفاده از ذره بین

یکی دیگر از روش‌های که دقیق تر می‌توان تشخیص داد که مروارید اصل است یا خیر استفاده از ذره بین است. بهتر است از انواع ذره بین های x5 و x10 را برای این کار تهیه نمایید.

سطح مرواریدهای اصل ناهموار و نامتقارن در ذره بین مشاهده و مرواریدهای پرورشی معمولا دارای سطحی صاف و صیقل شبیه به پوست تخم مرغ هستند.

انواع زیوآلات ساخته شده با مروارید

همانطور که بیان کردیم مرواریدها در ساخت بسیاری از زیورآلات از جمله طلا و جواهرات کاربرد دارند. به صورت کلی می‌توان گفت همه بانوان این سنگ را دوست دارند و کمتر کسی است که به آن علاقه نداشته باشد.

تنوع بسیار زیادی از این اکسسوری در بازارها با قیمت های مختلف و مدل‌های گوناگون و با استفاده از مرواریدهای اصل و تقلبی وجود دارد. انواع گوشواره طلا مرواریدی، گردنبند و انگشتر سرویس و نیم ست و دستبندهای طلا و همچنین سایر اکسسوری های دیگر از جمله محبوب‌ترین این زیورآلات به شمار می‌روند.

 

همانطور که بیان کردیم زیورآلات ساخته شده با نوع اصل قیمتی بسیار بیشتر از مرواریدهای پرورشی دارند. بدین ترتیب برای خرید این زیورآلات حتما از فروشگاه‌های معتبر و توجه به موارد تشخیص اصالت سنگ اقدام به خرید نمایید.
در سال‌های اخیر نوعی از این سنگ با نام مروارید باروک به یک ترند تبدیل شده است. این نوع دارای سطحی ناهموار بوده و دارای اشکال و شکل‌های متفاوتی است.

زیورآلات ساخته شده با باروک امروزه در میان بانوان محبوبیت و جذابیت زیادی داشته است. در مقالات پیشین به صورت مفصل درباره باروک و اکسسوری های آن صحبت کردیم.

 

خرید انواع زیورآلات مرواریدی از فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد

در این مقاله درباره مروارید و انواع آن و همچنین روش‌های تشخیص مروارید اصل از پرورشی صحبت کردیم. اگر شما نیز قصد خرید انواع زیورآلات با این سنگ گران‌بها را دارید، فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد را به شما معرفی نماییم.

این گالری تنوع بسیاری از جدیدترین زیورآلات مانند انگشتر مروارید، سرویس طلا و نیم ست را در وب‌سایت خود به نمایش گذاشته است.

شما می‌توانید با خرید آنلاین از این فروشگاه از تخفیفات و آفرهای بیشتری استفاده کرده و برای خرید محصولات اجرت ساخت پایین را نیز پرداخت نمایید.

گالری راف گلد برای آسودگی خیال مشتریان از خریدهای اینترنتی و اصالت مرواریدهای اصل، محصولات خود را با فاکتور معتبر به مشتریان ارائه خواهد داد.

با راف گلد به سادگی و هوشمندانه خرید نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست