خرید طلا بدون اجرت؛ راهی مناسب برای سرمایه گذاری

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که طلا بدون اجرت چیست و چرا برخی از افراد خرید طلا بدون اجرت را بر انواع دیگر طلا و جواهرات ترجیح میدهند؟

طلا و جواهرات از گذشته تا به امروز به عنوان یکی از بهترین زیورآلات در دنیا به شمار می‌روند. تاریخچه این فلز گران‌بها به سالیان بسیار دور و حتی قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.

همانطور که می‌دانید در طول زمان این فلز همواره ارزش خود را حفظ کرده و با گذشت زمان نیز از ارزش آن کاسته نخواهد شد.

در دنیای امروزی قیمت انواع طلا و جواهر بر اساس وزن و میزان طلا به کار رفته و همچنین هزینه و یا اجرت ساخت محاسبه خواهد شد.

به عبارتی دیگر انواع مختلف زیورآلات علاوه بر هزینه وزن طلا بر اساس گرم، هزینه‌ای بابت ساخت آن نیز باید پرداخت نمایند که به آن اجرت طلا می‌گویند.

کارمزد و یا اجرت طلا از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار بر روی قیمت انواع طلا و جواهرات هستند. نکته مهم این است که در هنگام خرید انواع طلا حتما به اجرت ساخت آن توجه فرمایید. برای آشنایی بیشتر با این موضوع در ادامه این مطلب راف گلد را همراهی نمایید.

هنگام خرید طلا بدون اجرت مراقب باشید فروشنده هزینه اجرت را به قیمت اضافه نکند

طلا بدون اجرت و یا بدون کارمزد چیست؟

اما طلا بدون اجرت چیست؟ در حقیقت طلا بدون کارمزد همان طلا دست دوم است. یعنی این‌که طلا قبل از شما توسط فرد و یا اشخاصی دیگر خریداری و استفاده شده است. بنابراین در خرید طلای دست دوم هیچ مبلغی بابت ساخت و یا اجرت پرداخت نخواهید کرد. اما دلیل این امر چیست؟ در هنگام خرید طلا نو این اجرت توسط اولین خریدار پرداخت شده و فروشنده هزینه آن را دریافت نموده است.

همچنین در زمان فروش طلا نو نیز طلا فروشان هزینه اجرت که شخص در هنگام خرید پرداخت کرده است را حذف می‌کنند. به همین دلیل در طلاهای دست دوم اجرت ساخت به صورت کامل حذف خواهد شد.

با توجه به وضعیت اقتصادی جوامع و افزایش قیمت طلا و جواهرات بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند هزینه کمتری پرداخت کرده و طلا بدون کارمزد را خریداری نمایند.

برخی از افراد دیگر نیز که قصد سرمایه‌گذاری بر روی طلا و جواهرات را دارند اقدام به خرید انواع طلا بدون اجرت می‌کنند. به این ترتیب هزینه ساخت طلا از مبلغ آن کاسته خواهد شد.

طلا بدون کارمزد هزینه کمتری نسبت به طلا نو دارد.

نحوه محاسبه قیمت هنگام خرید طلا دست دوم

مهم ترین موردی که خرید طلا دست دوم را به یکی از عرصه های مناسب جهت سرمایه گذاری تبدیل کرده است حذف هزینه ی اجرت از آن است. توجه داشته باشید هنگام خرید طلا دست دوم که به طلای بدون اجرت معروف است فروشنده هزینه ای تحت عنوان “اجرت طلا” را به آن اضافه نکند. برای محاسبه قیمت طلا بدون اجرت ابتدا قیمت هر گرم طلا 18 عیار (عیار طلا در مجاسبه قیمت بسیار مهم است) در وزن آن ضرب شده سپس ضربدر 7درصد(سود فروشنده) و در آخر ضربدر 9 درصد(مالیات) شده و قیمت نهایی طلا به دست می آید.

خرید سکه طلا دست دوم راهی دیگر برای سرمایه گذاری

خرید سکه دست دوم نیز به سبب نداشتن هزینه اجرت سرمایه گذاری پربازدهی است. سکه طلا نیز مانند زیورآلات ساخته شده با این فلز گرانبها در اولین خرید دارای هزینه اجرت هستند اما سکه های دست دوم این هزینه را ندازند. اگر هدف شما از خرید طلا دست دوم صرفا سرمایه گذاری است خرید سکه دست دوم گزینه مناسبی است اما اگر در کنار سرمایه گذاری قصد استفاده از طلا را دارید بهتر است خرید زیورالات دست دوم را امتحان کنید.

خرید سکه دست دوم یکی از راه های سرمایه گذاری در طلا و جواهرات است.

مزایای خرید طلا بدون اجرت چیست؟

در راستای مقاله طلا بدون اجرت چیست، با مزایای آن نیز آشنا شوید. در حقیقت خرید انواع طلا و جواهر بدون اجرت دارای مزایایی است که سبب شده بسیاری از افراد راغب به خرید آن باشند. در ادامه به صورت مختصر این موارد را بیان خواهیم کرد.

  • پرداخت هزینه کمتر با توجه به عدم پرداخت هزینه ساخت طلا و جواهرات
  • مناسب برای سرمایه‌گذاری
  • سود بیشتر با گذشت زمان و بالارفتن قیمت طلا
  • مناسب برای استفاده به عنوان زیورآلات با پرداخت هزینه کمتر

در هنگام خرید طلا بدون اجرت حتما از فروشنده فتکتور معتبر بگیرید.

معایب خرید طلا بدون کارمزد چیست؟

همانطور که خرید طلا بدون اجرت دارای مزایای است که در بالا آن‌ها را بیان کردیم معایبی را نیز دارد. در ذیل این موارد را نیز بیان خواهیم کرد.

  • طلاهای بدون اجرت معمولا طلاهای جدید و ترندی نیستند و می‌توان گفت بیشتر آن‌ها از مدل‌های قدیمی‌تر هستند.
  • درخشندگی و جذابیتی که طلا نو دارد را طلا دست دوم نخواهد داشت. به بیانی دیگر این نوع زیورآلات در اثر استفاده توسط افراد دیگر رنگی کم‌رنگ و یا کدرتر نسبت به طلا نو دارند.
  • در هنگام خرید طلا دست دوم دقت داشته باشید تا فروشندگان طلا تقلبی را به جای طلا بدون اجرت به شما نفروشند.

آیا خرید طلا بدون اجرت غیرقانونی است؟

بر اساس سخنان رئیس اتحادیه طلافروشان طلا باید به شکل نو و دست اول فروخته شود و طلا دست دوم باید آب شود زیرا بسیاری از افراد در هنگام معامله طلا دست دوم به دروغ طلا تقلبی را معامله میکنند به همین دلیل خرید طلا از فروشنده معتبر ضروری است. اما همانطور که گفته شد خرید و فروش طلا بدون کارمزد قانونی نیست و اگر قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارید باید ریسک آن را بپذیرید.

نکات مهم در هنگام خرید طلا بدون اجرت

اکنون که دانستید طلا بدون اجرت چیست؟ و همچنین با مزایا و معایب خرید آن آشنا شدید بهتر است نکات مهم ذیل را در هنگام خرید آن در نظر بگیرید.

  • در هنگام خرید طلا دست دوم حتما دقت داشته باشید که از فروشگاه معتبر طلا و جواهر اقدام به خرید نمایید.
  • اطمینان پیدا کنید که طلا اصل بوده و تقلبی نیست. می‌توانید طلا خریداری شده را به فروشگاهی دیگر نیز نشان دهید.
  • دریافت فاکتور معتبر طلا و جواهرات در هنگام خرید
  • پرداخت هزینه طلا به همراه سود و مالیات، دقت کنید هزینه اجرت ساخت را پرداخت نکنید.
  • توجه کنید کد طلا حتما در فتکتور وجود داشته باشد.
  • از عیار طلا مطمئن شوید.
  • سود فروشنده و مبلغ دریافتی به عنوان مالیات از مقدار مصوب بیشتر نباشد.

خرید طلا بدون اجرت یا کم اجرت؟

همانطور که بیان کردیم خرید طلا بدون اجرت دارای مزایا و معایبی است، با این وجود آیا طلا بدون کارمزد را خریداری کنیم یا خیر؟

در حقیقت می‌توان گفت بهترین روش و مطمئن‌ترین راه برای افرادی که علاقه به پرداخت هزینه کمتر بابت خرید طلا و یا قصد سرمایه‌گذاری دارند، خرید طلا کم اجرت است.

طلا کم اجرت انواعی از زیورآلات هستند که هزینه ساخت و اجرت زیادی ندارند. با خرید طلا کم اجرت شما می‌توانید با خیالی آسوده از خرید طلا تقلبی در امان بوده و هم مبلغ زیادی را بابت خرید طلا هزینه نکرده‌اید.

بنابراین در هنگام فروش آن نیز ضرر زیادی نخواهید کرد. انواع النگو، تک‌پوش‌ها و برخی از زنجیرهای طلا دارای اجرتی بسیار کم هستند که بهترین انتخاب برای سرمایه‌گذاری می‌باشند.

شما میتوانید با توجه به مزایا و معایب خرید طلا بدون اجرت اقدام به سرمایه گذاری در این زمینه نمایید.

خرید انواع طلا و جواهرات کم اجرت با فروشگاه راف گلد

در این مقاله در ارتباط با این‌که طلا بدون اجرت چیست و همچنین مزایا و معایب و نکاتی برای خرید آن صحبت کردیم. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت فروشگاهی راف گلد انواعی از طلا و زیورآلات کم اجرت را مشاهده کرده و با قیمتی مناسب می‌توانید آن‌ها را خریداری نمایید.

برای خرید طلا بدون اجرت حتما به فروشنده معتبر مراجعه کنید.

با خرید اینترنتی از این فروشگاه از جدیدترین زیورآلات روز دنیا دیدن فرمایید و تنها با چند کلیک سفارش خود را ثبت نمایید گالری راف گلد برای تمامی سفارش‌های آنلاین شما، اجرت ساخت پایین و برای آسودگی خیال مشتریان فاکتور معتبر طلا و جواهرات را ارائه خواهد داد.

همچنین با خرید اینترنتی از این گالری از تخفیفات و آفرهای بیشتری نیز بهره‌مند شوید.

با راف گلد هوشمندانه خرید نمایید و در زمان و هزینه خود نیز صرفه‌جویی نمایید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست