معرفی انواع قفل گوشواره

گوشواره‌ها را می‌توان در گروه قدیمی‌ترین زیورآلات در دنیا قرار داد. در مقالات پیشین درباره تاریخچه گوشواره صحبت کردیم. این اکسسوری و انواع قفل گوشواره همانطور که می‌دانید هیچ محدودیت سنی نداشته و از کودکی تا پیری می‌تواند به عنوان یک وسیله زینتی کاربرد داشته باشد.

بیشتر طرفداران این اکسسوری در دنیا بانوان هستند اما شاید برای شما جالب باشد بدانید که این زیورآلات در ابتدا مختص آقایان بوده و رفته رفته نظر بانوان را نیز به خود جلب کرده است. در حقیقت در دنیای امروزی بیشترین افرادی که از آن استفاده می‌کنند بانوان هستند.

همانطور که می‌دانید این زیورآلات امروزه در طرح‌ها، مدل‌ها و قیمت‌های گوناگون طراحی و به فروش می‌رسند. تفاوت قیمت آن‌ها بر اساس نوع و جنس فلز ساخته شده و همچنین وزن آن‌ها می‌باشد. بهترین نوع این زیورآلات در دنیا گوشواره‌ طلا می‌باشد که در انواع گوناگون و مدل‌های ساده و جواهر طراحی می‌شوند.

نوع دیگری از دسته‌بندی این اکسسوری بر اساس قفل‌های آن بوده که به مدل‌های مختلفی تقسیم شده است. ما در این مطلب قصد داریم در ارتباط با قفل گوشواره و انواع آن با شما صحبت نماییم تا مدل‌های آن را بشناسید و بهترین آن را انتخاب نمایید. پس در ادامه با راف گلد همراه باشید.

 

معرفی انواع قفل گوشواره

انواع قفل گوشواره

 

انواع قفل گوشواره‌ها را بشناسید.

قبلا در ارتباط با آشنایی با انواع گوشواره و مدل‌های آن صحبت کردیم. اما در حقیقت یکی از مهمترین عوامل در انتخاب یک گوشواره قفل آن است.

انتخاب قفل و یا خرید گوشواره طلا بر اساس سلیقه افراد، آناتومی گوش و یا بودجه اشخاص صورت می‌گیرد اما اینکه انواع قفل آن کدامند و کدام یک برای ما مناسب‌تر بوده و کاربرد دارد را در ذیل بیان خواهیم کرد.

 

  • قفل گوشواره کلیپسی

قفل گوشواره کلیپسی نوعی از قفل است که در ساخت بسیاری از گوشواره‌ها از آن استفاده می‌شود. بدین ترتیب لاله گوش شما وسط گوشواره قرار گرفته و از طرف دیگر بر روی گوش محکم می‌شود.

این مدل برای افرادی که تمایل به استفاده از چندین گوشواره به صورت همزمان دارند مناسب بوده و همچنین نیازی به پیرسینگ و یا سوراخ کردن گوش نیز ندارد. به عبارتی دیگر این گوشواره بر روی لاله گوش قرار گرفته و محکم می‌شود.

 

انواع قفل گوشواره

گوشواره كليپسي

 

  • قفل گوشواره میخی و پیچی

یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نوع قفل گوشواره مدل میخی است. این مدل با استفاده از یک قفل که دارای دو سوراخ است در پشت گوش قرار گرفته و گوشواره را در پشت لاله گوش نگه می‌دارد. در این مدل قفل دیده نخواهد شد و گوشواره به گوش چسبیده است.

این مدل برای کسانی که تمایل به پیرسینگ و استفاده همزمان از چند گوشواره دارند مناسب بوده و در صنعت مد و فشن کاربرد زیادی دارد. اگرچه گوشواره‌های میخی زیبایی بسیاری دارند اما در هنگام خواب و استراحت حتما آن را از گوش خارج نمایید.

در مدل‌های قفل پیچی نیز همین حالت را داشته با این تفاوت که نوع قفل آن یک سوراخ داشته و در پشت گوش بسته خواهد شد.

قفل گوشواره

گوشواره طلا ميخي

 

  • قفل بخیه‌ای یا قلاب‌دار

گوشواره‌هایی با قفل بخیه‌ای یکی از مدل‌های پرطرفدار در میان بانوان هستند. این مدل که به صورت آویز و بلند طراحی می‌شود برای گوش‌هایی که چندین سوراخ دارند کاربرد داشته و با استفاده از یک قلاب از بدنه گوشواره از سوراخ گوش‌ها عبور کرده و به سادگی از گوش جدا نخواهد شد.

بدین‌ترتیب نیاز به هیچ گونه قفل پشتیبانی نخواهد داشت. گوشواره‌هایی بخیه‌ای به آسانی بر روی گوش باز و بسته خواهند شد.

كاربرد قفل گوشواره

گوشواره بخيه ای

 

  • قفل حلقه‌ای یا فرانسوی

 

یکی از محبوب‌ترینن انواع قفل‌ گوشواره در میان بانوان قفل‌های حلقه‌ای یا فرانسوی هستند. این مدل قفل نسبت به سایر مدل‌ها اطمینان بیشتری را برای کاربران به وجود آورده است.

انواع قفل‌های فرانسوی یا حلقه‌ای به دلیل محکم شدن در گوش و همچنین عدم قفل ریز و یا پیچ برای کودکان بسیار مناسب بوده و گوش را اذیت نخواهد کرد. امروزه در طراحی بسیاری از جدیدترین گوشواره‌ها از این نوع قفل‌ها استفاده می‌کنند.

قفل گوشواره

قفل گشواره حلقه اي

 

قفل گوشواره امگا

قفل‌های امگا را می‌توان به نوعی در گروه گوشواره‌های میخی قرار داد با این تفاوت که به جای پیچ در پشت مدل‌های میخی از یک قفلی شبیه به Ω یا همان طرح امگا استفاده شده است.

این قفل‌ها معمولا در ساخت انواع گوشواره‌های درشت استفاده می‌شود تا بر اساس وزن آن از گوش خارج نشود. جالب است بدانید امروزه زیورآلات طرح امگا مانند دستبندهای امگا به یک ترند تبدیل شده‌اند.

لنوع قفل گوشواره

قفل گوشواره امگا

 

قفل اهرمی گوشواره

از جمله قفل‌های گوشواره که بیشتر در ساخت انواع جواهرات کاربرد دارد قفل‌های اهرمی هستند. این مدل از یک قلاب که با استفاده از یک اهرم به پشت گوشواره متصل شده تشکیل شده است.

قفل اهرمی به سادگی باز و بسته خواهد شد اما در عین حال بسیار امن بوده و به سادگی از گوش خارج نخواهد شد. البته در ساخت بسیاری از گوشواره‌ها با سایز بزرگ نیز این مدل کاربرد دارد.

قفل گوشواره

قفل اهرمي گوشواره

 

قفل فشاری

یکی از انواع قفل گوشواره که در ساخت بسیاری از زیورآلات طلا، نقره، تیتانیوم و استیل کاربرد دارد قفل فشاری یا پروانه‌ای و یا گیره‌ای می‌باشد.

این مدل یکی از استانداردترین قفل‌ها است که معمولا در گوشواره‌های میخی کاربرد دارد. دو قسمت دایره‌ای شکل که دارای یک سوراخ در مرکز هستند که با فشار میخ گوشواره قفل خواهند شد.

 

قفل گوشواره

گوشواره با قفل فشاري

 

انتخاب قفل و مدل گوشواره بر اساس مدل مو

شما می‌توانید از تمام گوشواره‌ها با قفل‌های ذکر شده با توجه به سلیقه و بودجه خود استفاده نمایید و هیچ محدودیتی در خرید و استفاده از آن‌ها وجود نداشته و هر یک زیبایی و کاربرد خاص خود را خواهد داشت.

در مقالات پیشین درباره ست کردن گوشواره با مو صحبت کردیم. اما در هنگام خرید گوشواره حتما به مدل و اندازه مو خود توجه داشته باشید.

انتخاب قفل گوشواره‌ای که به مو و لباس شما گیر نکند و همچنین در هنگام استفاده از آن احساس راحتی داشته باشید، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به عنوان نمونه اگر موهای بلندی دارید بهتر است انواع گوشواره‌های کوتاه و یا آویزهایی نسبتا کوتاه استفاده کرده و قفلی را انتخاب کنید که به موهای شما گیر نکند.

معرفي انواع قفل گوشواره

انتخاب گوشواره بر اساس مدل مو

 

خرید آنلاین انواع گوشواره طلا از گالری راف گلد

در این مقاله درباره قفل گوشواره و همچنین انواع مدل‌های قفل آن صحبت کردیم. اگر شما نیز قصد خرید گوشواره‌های طلا و جواهر با قفل‌های گوناگون را دارید بهتر است با فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد آشنا شوید.

این گالری تنوع بسیاری از جدیدترین گوشواره‌های طلا بخیه‌ای، گوشواره میخی، گوشواره‌های حلقه‌ای و امگا را در مدل‌ها و قیمت‌های گوناگون در وبسایت خود به نمایش گذاشته است.

با خرید آنلاین از این گالری برای خرید محصولات اجرت ساخت پایین را پرداخت کرده و همچنین از آفرهای ویژه خریدهای آنلاین نیز بهره‌مند شوید.

بدین ترتیب با خیالی آسوده و با دریافت فاکتور معتبر طلا و جواهرات سفارشات خود را ثبت کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ها را درب منزل تحویل بگیرید. با راف گلد لذت خریدی هیجان‌انگیز و به‌صرفه را تجربه کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست