آشنایی با مروارید باروک؛ سبکی متفاوت و زیبا از مروارید

مرواریدها یکی از سنگ‌های قیمتی هستند که از گذشته تا به امروز و طی قرن‌های مختلف از محبوبیت زیادی در میان مردم برخوردار بوده‌اند. زیورآلات بسیاری با استفاده از این سنگ ساخته می‌شود که تنوع و مدل‌های بسیاری از آن را در فروشگاه‌های مختلف می‌توان مشاهده کرد. مروارید باروک یکی از زیباترین انواع مروارید است.

ترکیب این سنگ با طلا یکی از اکسسوری‌های کلاسیک است که در میان بانوان طرفداران زیادی دارد. اگر چه مرواریدها در نظر بسیاری از افراد ظاهری مرتب، گرد، صیقل و کلاسیک دارند اما برخی از مرواریدها نیز با ظاهری متفاوت یافت می‌شوند که دارای شکل‌هایی نا متقارن هستند که به آن‌ها باروک گفته می‌شود. سنگ باروک بر خلاف مدل‌های کلاسیک ظاهری مدرن داشته و اشکالی چند وجهی دارند.

اکنون قصد داریم در این مقاله و در کنار شما به معرفی مروارید باروک و انواع و همچنین خواص آن بپردازیم. اگر شما نیز به این زیورآلات جذاب علاقه دارید در ادامه این مطلب با راف گلد همراه باشید.

آشنایی با مروارید باروک

مروارید باروک

مروارید باروک چیست؟

باروک یا به عبارتی دیگر Barroco یکی از اصطلاحات پرتغالی است که معنای آن ناهموار و یا ناقص است. در حقیقت باروک به مرواریدی گفته می‌شود که فرم آن نامنظم و نامتقارن می‌باشد.

این مروارید در اشکال و اندازه‌های مختلف یافت می‌شود. سطح این سنگ ناهموار بوده و دارای پستی و بلندی‌های گوناگونی است. درخشندگی و زیبایی این سنگ سبب شده تا از آن در ساخت بسیاری از زیورآلات در صنعت طلا و جواهرات استفاده شود.

باروک برخلاف مروارید کلاسیک، در بافتی نرم به وجود نمی‌آید بلکه در فرآیند مواجه شدن ذرات در آب، با یک مقاومت بالا و قرار گرفتن در بافت‌های شبیه بافت عضلانی به وجود می‌آید و بدین ترتیب و با فشار این بافت‌ها اشکال نامتعارف را به خود می‌گیرد. این مرواریدها به دلیل خاص بودن و زیبایی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و هیچ دو مروارید باروک را نمی‌توان در دنیا یافت که کاملا شبیه به هم باشند.

خواص بی‌نظیر مروارید باروک

مروارید باروک نیز مانند مروارید کلاسیک دارای خواص بسیاری می‌باشد. باروک در بسیاری از مدل‌ها دارای رنگ سفید بوده که سمبلی از پاکی و معصومیت است.

بسیاری از کانی‌شناسان معتقدند این سنگ بسیاری از ناراحتی‌ها و اضطراب را از افراد دور کرده و سبب افزایش انرژی و شادی خواهد شد. همچنین این افراد بر این باورند که مروارید سبب خوش‌شانسی شده و انرژی‌های مثبت را جذب خواهد کرد.

خواص مروارید باروک

گردنبند سنگ باروک

 

از جمله خواص درمانی آن می‌توان به کاهش سردرد، مشکلات معده، کاهش ناراحتی‌های قلبی و گوارشی و همچنین کاهش مشکلات و ناراحتی‌های مفاصل اشاره نمود. علاوه بر زیبایی، یکی از دلایلی که در ساخت انواع زیورآلات از آن استفاده می‌شود نیز همین خواص بی‌نظیر آن است.

انواع مروارید باروک

مروارید باروک انواع مختلفی دارد که در ادامه به توضیح هر یک از آنخا میپردازیم.

  •  مروارید باروک کشیده

این نوع سنگ همانطور که از نامش پیداست به شکل کشیده است. در حقیقت طول آن از عرضش بیشتر بوده و سطحی نامتقارن دارد. از باروک کشیده در ساخت بسیاری از زیورآلات از جمله گردنبند طلا زنانه ظریف و گوشواره استفاده می‌کنند.

  •  سنگ باروک سکه‌ای

یکی دیگر از انواع مروارید باروک سکه‌ای نام دارد. این مدل دارای سطحی تخت یا سکه‌ای شکل است و به خوبی نور را جذب کرده و بازتاب می‌کند. درخشندگی زیاد آن سبب شده در ساخت بسیاری از گردنبندها و همچنین دستبندهای طلا از آن استفاده شود.

انواع محتلف مروارید باروک

باروک سکه ای

 

  •  مروارید باروک تخم مرغی

این نوع از سنگ به نوعی شبیه به یک تخم مرغ است. در قسمت بالا عرض کمتر و در پایین دارای عرضی بیشتر است. در ساخت برخی از گردنبندها این سنگ به صورت عمودی سوراخ شده و با استفاده از یک زنجیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  •  مروارید اشکی

یکی از پرطرفدارترین نوع مرواریدهای باروک مدل‌های اشکی هستند. این مروارید شبیه به قطرات اشک بوده و به همین دلیل به این اسم نامیده شده‌اند. این نوع معمولا بسیار ظریف و شکننده هستند و از آن در ساخت گوشواره‌های گران‌قیمت و جواهر استفاده می‌شود.

  •  سنگ باروک کشی

از جمله نایاب‌ترین و گران‌ترین سنگ باروک می‌توان به نوع کشی اشاره کرد. این مدل کشیده و بسیار براق بوده و درخشندگی و زیبایی بسیاری دارند. باروک کشی برای ساخت گردنبند کاربرد زیادی دارد.

 

آشنایی با انواع محتلف مروارید باروک

مروارید باروک کشی

 

  •  مروارید باروک برنجی

باروک برنجی شباهت زیادی به دانه‌های برنج داشته و در حقیقت دانه‌های آن بیضی شکل و مایل به دایره یا همان مرواریدهای کلاسیک است. برای ساخت انواع گردنبند و دستبند این مرواریدها را سوراخ کرده و در کنار یکدیگر از آن گردنبند طوق مروارید باروک و یا دستبندهایی به این سبک می‌سازند.

  •  مروارید قلبی

باروک قلبی نوعی دیگر از این سنگ با ارزش است که شکل قلب داشته و بسیار کمیاب می‌باشد. این نوع از درخشندگی بسیار بالا و زیبایی زیادی برخوردار بوده و به دلیل طرح آن در ساخت انواع اکسسوری‌های عاشقانه کاربرد دارد.

  •  مروارید باروک طرح صلیب

از جذاب‌ترین و خاص‌ترین انواع سنگ باروک می‌توان به نوع صلیبی اشاره نمود. این مدل که کاملا شبیه صلیب است از بی‌نظیرترین طرح‌های باروک است که بسیار کمیاب می‌باشد. این مدل در ساخت انواع زیورآلات مذهبی از جمله گردنبند به کار می‌رود.

آشنایی با مدل های مختلف مروارید باروک

مروارید باروک صلیبی

 

  •  مرواریدهای باروک دو قلو

باروک دوقلو در حقیقت از دو مروارید تشکیل شده که روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. شکل آن‌ها کروی بوده و در برخی از موارد شبیه یکدیگر و در برخی دیگر با یکدیگر متفاوت هستند. از این مروارید در ساخت بسیاری از گوشواره‌ها استفاده می‌شود.

عوامل مهم در ارزش و قیمت‌گذاری مرواریدهای باروک

این سنگ‌ها با توجه به مدل‌ها و انواع مروارید باروک و همچنین نوع کمیاب آن‌ها، دارای ارزش و قیمتی متفاوت هستند در ذیل به صورت مختصر عوامل موثر در قیمت و ارزش این مروارید را بیان خواهیم کرد.

  •  نوع مروارید باروک

همانطور که بیان کردیم مرواریدهای باروک دارای انواع متفاوتی هستند. بیشتر آن‌ها در آب‌های شیرین یافت می‌شوند و تنها تعداد خاصی در آب شور وجود دارند. به همین دلیل مرواریدهای آب شور به دلیل کمیاب بودن، ارزش و قیمت بالایی نسبت به مرواریدهای آب شیرین دارند.

  •  رنگ باروک

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در قیمت این مرواریدها رنگ آن‌ها می‌باشد. در حقیقت رنگ‌های مختلفی از آن‌ها از سفید و صدفی گرفته تا رنگ‌های تیره در آب‌ها یافت می‌شوند. هر چه میزان تیرگی رنگ بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است.

  •  اندازه سنگ باروک

از جمله موارد مهم در تعیین قیمت باروک اندازه آن است. هر چه اندازه مروارید بزرگتر باشد قیمت و ارزش آن نیز بیشتر است.

  •  شکل باروک

همانطور که بیان کردیم این سنگ دارای شکل‌های گوناگون هستند که هر کدام از نظر قیمت با دیگری متفاوتند. نوع باروک صلیبی و قلبی از نوع کمیاب بوده و همچنین به دلیل شکل خاص قیمتی بالاتر دارند.

  •  درخشندگی مروارید باروک

هر چه میزان درخشندگی و انعکاس نور در مرواریدهای باروک بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. انواع مدل سکه‌ای و کشی نسبت به سایر مدل‌ها درخشندگی بیشتر و قیمتی بالاتر دارند.

چند نمونه مختلف از انواع مروارید باروک

دستبند طلا باروک

زیورآلات ساخته شده با سنگ باروک

همانطور که بیان کردیم با استفاده از مروارید باروک زیورآلات و اکسسوری‌های زیادی را می‌توان تولید کرد. گردنبندهای طلا زنانه باروک به دلیل جذابیت، درخشندگی و خاص بودن در گروه محبوب‌ترین زیورآلات قراردارند که با استفاده از انواع مختلف آن ساخته می‌شوند.

همچنین دستبندهای باروک که با ترکیبی از طلا و یا به صورت کامل از این مروارید طراحی و تولید می‌شوند. سایر اکسسوری‌های دیگر مانند گوشواره طلا باروک که جلوه بسیاری به شما خواهد بخشید. همچنین از انواع این سنگ‌ها به صورت آویزهای تک نیز برای گردنبند استفاده می‌شود.

این زیورآلات در مد و فشن کاربرد زیادی داشته و مدتی است به یک ترند جهانی نیز تبدیل شده است. شما می‌توانید این اکسسوری‌ها را با توجه به لباس و فرم صورت خود ست و استفاده نمایید.

خرید انواع زیورآلات باروک از گالری راف گلد

اکنون که با مروارید باروک و انواع آن آشنا شدید می‌توانید این زیورآلات را از فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد خریداری نمایید. راف گلد تنوعی از جدیدترین اکسسوری‌های روز دنیا را در وب‌سایت خود به نمایش گذاشته است.

انواع دستبند طلا باروک، گردنبند باروک، گوشواره و سایر زیورآلات دیگر را می‌توانید به صورت آنلاین سفارش داده، تخفیف بیشتری دریافت نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل خود آن را تحویل بگیرید. این گالری برای آسودگی خیال شما از خرید اینترنتی فاکتور معتبر و رسمی به مشتریان ارائه خواهد داد. با راف گلد هوشمندانه و آسان خرید کنید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست