نماد قلب در جواهرسازی؛ محبوب ترین و پرکاربردترین نماد در دنیای جواهرات

طلا و جواهرات از زمان‌های بسیار دور تا کنون به عنوان یکی از بهترین زیورآلات بوده که با توجه به خواص این فلز از ارزش بالایی برخوردار است. در گذشته زیورآلاتی با طرح‌های محدود از این فلز ساخته می‌شد اما امروزه شاهد تنوع بسیاری از این اکسسوری در مدل‌ها و برندهای مختلف هستیم. نماد قلب در جواهرسازی یکی از محبوب ترین نمادها است.

همانطور که می‌دانید در ساخت و طراحی این اکسسوری‌ها نماد و طرح‌های مختلفی از جمله گل، نمادهای حیوانات، اسم‌ها و بسیاری طرح‌های دیگر استفاده می‌شود. نماد قلب یکی از طرح‌هایی است که از گذشته تا امروز به عنوان سمبل عشق و دوست داشتن در ساخت انواع طلا و جواهرات به کار رفته است.

در حقیقت طرح قلب یک سمبل برای نشان دادن احساسات عاشقانه و علاقه در میان افراد است که تا ابد نیز معنا و مفهوم خود را حفظ خواهد کرد. بنابراین این زیورآلات هیچ‌گاه از مد نیفتاده و قدیمی نمی‌شود. در این مطلب قصد داریم در ارتباط با نماد قلب در جواهر سازی و معنا و مفهوم آن صحبت نماییم. پس اگر شما نیز به این موضوع علاقه دارید در ادامه همراه راف گلد باشید.

سمبل قلب در جواهرسازی

چرا قلب نماد عشق است؟

در مقالات قبل درباره نماد بال فرشته در طلاسازی صحبت کردیم در این مقاله نماد قلب در این صنعت را بررسی میکنیم. در قرون وسطی و در دست نوشته‌های فرانسوی برای اولین بار نماد قلب مشاهده شد که از همان زمان تا کنون به عنوان سمبل عشق و دوست داشتن شناخته شده است. این نماد در تمام فرهنگ‌ها و جوامع مختلف معنا و مفهوم یکسانی داشته و نشان‌دهنده احساسات رمانتیک در میان افراد است.

اما چرا قلب به عنوان نماد عشق شهرت یافته است؟ قلب مهمترین قسمت بدن است که وظیفه خون‌رسانی به سایر اندام‌های بدن را بر عهده دارد. همچنین با توجه به شواهد تاریخی در آناتومی بدن انسان، این نظریه وجود دارد که بسیاری از رگ‌ها، اعصاب و احساسات افراد از قلب در بدن پخش می‌شوند و به همین دلیل قلب به عنوان سمبلی از عشق و احساسات معرفی شده است.

بر همین اساس همانطور که نماد زیتون سمبل صلح و دوستی است، از نماد قلب در جواهر سازی نیز به عنوان نماد عشق و محبت استفاده شده و طرفداران بسیار زیادی دارد.

نماد قلب در طلا سازی

هدیه دادن جواهرات با سمبل و نماد قلب

همانطور که می‌دانید هدیه دادن طلا و جواهرات از قدیم رسمی رایج در میان مردمان بوده و بسیاری از افراد انواع مختلفی از زیورآلات را برای مناسبت‌های گوناگون از جمله تولد، ازدواج و یا سایر مناسب‌ها به یکدیگر هدیه می‌دهند.

زیورآلاتی با نماد قلب یکی از انتخاب‌های شایع و محبوب برای هدیه دادن هستند. طرح‌ها و مدل‌های مختلفی با استفاده از نماد قلب طراحی و در بازار به فروش می‌رسند.

انتخاب این نماد در طلا به معنای کنار هم بودن و دوست داشتن پایدار است و همین امر سبب شده تا بسیاری از افراد این مدل را برای هدیه دادن انتخاب نمایند.

در حقیقت استفاده از نماد قلب در جواهر سازی علاوه بر این معنا و مفهوم، یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین زیورآلات در میان بانوان است که هیچ محدودیت سنی در استفاده از آن برای افراد وجود ندارد. بنابراین یکی از بهترین هدایا برای افرادی است که دوستشان دارید.

زیورآلات با نماد قلب

انواع زیورآلات با نماد قلب در جواهرسازی

همانطور که بیان کردیم سمبل قلب در جواهرسازی کاربرد زیادی داشته و انواع مختلفی از اکسسوری‌ها با طرح قلب از جمله گردنبند، دستبند، گوشواره، انگشتر و پابند با استفاده از این نماد ساخته می‌شود.

به عبارتی دیگر نماد قلب در طلا سازی در ساخت بسیاری از اکسسوری‌ها در مدل‌های مختلف استفاده می‌شود. چندین قلب در کنار هم یا یک قلب به صورت تک در کنار نگین و سنگ‌های گران‌قیمت و یا معمولی، در قیمت‌های مختلف طراحی می‌شود. در ذیل به معرفی برخی از زیورآلات و مدل‌های این نماد خواهیم پرداخت.

  •  زیورآلات با استفاده از قلب‌های ترکیبی

در ساخت برخی از زیورآلات با نماد قلب از قلب‌های دو تایی و یا چندتایی استفاده می‌شود. این سبک از زیورآلات بیانگر مفهوم عمیق دوست‌داشتن در میان دو نفر و ابراز علاقه زیاد در بین دو شخص است. گردنبندها و دستبندهای قلب دوتایی در میان بانوان به خصوص خانم‌های جوان طرفداران زیادی دارند.

  •  انواع اکسسوری با قلب‌های توخالی

نماد قلب در جواهر سازی گاهی به صورت قلب‌های تو خالی طراحی می‌شود. این مدل‌ها معمولا دارای وزن سبک و قیمتی پایین بوده و بهترین انتخاب برای یک هدیه با قیمت مناسب می‌باشد.

در برخی از این مدل‌ها نگین و سنگ‌های گران قیمت و یا معمولی نیز استفاده می‌شود که با توجه به نوع سنگ و نگین قیمتی متفاوت دارند.

انواع جواهرات با نماد قلب

  •  انواع زیورآلات با قلب‌های توپر

نماد قلب در طلا سازی گاهی به صورت قلب‌های تو پر طراحی و تولید می‌شود. این قلب‌ها معمولا در انواع گوشواره و گردنبند کاربرد داشته و زیبایی و جذابیت بسیاری دارد. زیورآلاتی با قلب‌های توپر دارای وزن بیشتر و قیمتی بالاتر نسبت به مدل‌های تو خالی هستند.

خرید انواع زیورآلات با نماد قلب از فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد

در این مقاله در ارتباط با نماد قلب در جواهر سازی و معنا و مفهوم آن در استفاده از زیورآلات پرداختیم. اگر شما نیز قصد خرید انواع اکسسوری‌های نماد قلب، از جمله انواع گردنبند‎‌های طلا طرح قلب، آویز، دستبند، گوشواره و پابند نماد قلب و همچنین سایر اکسسوری‌های دیگر از این طرح را دارید می‌توانید با مراجعه به وبسایت طلا و جواهرات راف گلد، تنوع بسیاری از این زیورآلات را با قیمت‌های مختلف مشاهده نمایید و در صورت لزوم سفارش خود را برای خرید محصول ثبت نمایید. این گالری برای تمامی محصولات خود اجرت ساخت پایین و قیمت مناسب را در نظر گرفته است. با خرید آنلاین از این گالری از تجربه خریدی هوشمندانه لذت ببرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست