نماد گل در طلا و جواهرات

طلا و جواهرات یکی از پرطرفدارترین اکسسوری‌هایی هستند که همه افراد به داشتن آن علاقه نشان می‌دهند. طرح‌ها و نمادهای طراحی شده این زیورآلات بسیار متنوع هستند و همین امر سبب شده، هر فردی با هر سلیقه‌‌ای که دارد به راحتی حق انتخاب داشته باشد و طلا و جواهرات مورد علاقه خود را از بین این همه تنوع انتخاب کند. هر یک از این نمادها در طلاسازی، مفهومی را بیان می‎کنند.

مثلا نماد قلب در جواهرسازی نشان‌دهنده عشق و علاقه می‌باشد و یا نماد ماه و ستاره به عنوان امید و آرزو شناخته شده است. یکی از نمادهای پرفروش و پرطرفدار گل‌ها و گیاهان هستند که از محبوبیت زیادی برخوردارند و امروزه به عنوان زیباترین طرح‌های جواهرات شناخته شده‌اند. استفاده از نماد گل که برگرفته از طبیعت می‌باشد، احساس لطافت و زیبایی را برای افراد به ارمغان می‌آورد. در این مقاله با راف گلد همراه باشید تا شما را با نماد گل در طلا آشنا کنیم.

نماد گل در صنعت طلا و جواهرات

تاریخچه حضور پیدا کردن گل در جواهرات

از نماد گل در زیورآلات، نخستین بار در دهه 1830 میلادی و با معنای عشق و ازدواج استفاده شد. از دوران گرجستان تا کنون، نماد گل در جواهرات مخصوصا در انگشتر طلا بسیار محبوب بوده است و همه طرح‌های آن به صورت طلایی و نقره‌ای ساخته می‌شد. دادن یک انگشتر با طرح گل، عشق و محبت شخص را نشان می‌داد. در دوره ویکتوریا طراحان طلا و جواهرات تمام سعی خود را کردند که با الهام از طبیعت، طراحی‌های خاص و منحصر به فردی را انجام دهند و از گل‌ها، گیاهان، برگ و … در ساخت زیورآلات استفاده کنند.

در این میان نماد گل در طلا محبوبیت بیشتری را در بین افراد پیدا کرد و نشانه‌ای برای ابراز احساسات عاشقانه شد. هر یک از گل‌ها پیام‌های متفاوتی داشتند و محبت‌، دوستی، عشق و… را انتقال می‌دادند. بیشتر کشورهای جهان دارای یک گل ملی هستند و چهار گل لاله، محمدی، گل نیلوفرآبی و سروناز از گل‌های ملی ایران هستند.

 

چرا از گل و گیاه در جواهرات استفاده می‌شود؟

استفاده از گیاهان در صنعت طلا و جواهرات از دیرباز مرسوم بوده است. به دلیل اینکه گل و گیاه از طبیعت نشات می‌گیرند و جان‌دار هستند، بنابراین استفاده از آن در ساخت زیورآلات به انسان حس سرزندگی و طراوت را منتقل می‌کند و رنگ و طرح‌های متنوع آنها زیبایی خاصی به طلا و جواهرات و در نهایت به افراد می‌دهد. هر کدام از گل‌ها و گیاهان نشانه‌ای خاص را به نمایش می‌گذارند. مثلا نماد درخت در جواهرات نشان‌دهنده باروری و حس آرامش می‌باشد.

نماد برگ زیتون نشان از صلح و دوستی دارد. به طور خلاصه این نکته را باید ذکر کنیم که نماد گیاه در جواهرات و نماد گل در طلا در هر کشوری متفاوت است و مردم به دلایل مختلفی و بر اساس مذهب، تاریخ، اسطوره‌ها و خصوصیات فرهنگی کشور خود برای هر یک از گل و گیاهان نمادی خاصی را قائل هستند.

نماد گل در جواهرات به چه معناست

مفهوم نماد گل‌ها (گل میخک، رز و…)

همان‌طور که بیان کردیم هر یک از گل‌ها و گیاهان نماد خاصی را نشان می‌دهند و معانی متفاوتی را منتقل می‌کنند و در دوره‌های مختلف جواهرسازی و به دلیل فرهنگ‌های متفاوت کشورها معانی گوناگونی را به خود نسبت داده‌اند. گل نمادی عاشقانه است و نشان‌دهنده زیبایی طبیعت می‌باشد. بنابراین نماد گل در زیورآلات, معانی مختلفی را بیان می‌کنند. برای مثال گل لاله در کشور ما نشانه شهید و شهادت و در کشور ترکیه سمبل عشق است. در ادامه با مفهوم انواع نماد گل در طلا می‌پردازیم.

مفهوم گل در صنعت طلا و جواهرات

  • نماد گل میخک در طلا و جواهرات

گل میخک با توجه به رنگ‌های گوناگونی که دارد نمادهای مختلفی را نیز نشان می‌دهد. میخک صورتی را نماد عشق مادر به فرزندانش نسبت می‌دهند و میخک سفید را نماد وفاداری می‌دانند. همچنین، میخک قرمز نماد عشق و دوستی را بیان می‌کند.

 

  • نماد گل رز در طلا و جواهرات

گل رز سفید را در سراسر دنیا نمادی از عشق و دوستی، همچنین وفاداری، پاکی و معصومیت می‌دانند در حالیکه به رز قرمز شور و عشق را نسبت داده‌اند. معمولا عشاق به یکدیگر گل رز قرمز را هدیه می‌دهند. رز صورتی را نماد قدردانی و گل رز نارنجی را نشانی از شور و اشتیاق می‌دانند. اگر جواهر مورد نظر رنگی نداشته باشد معنای رز قرمز را می‌دهد. گل رز به عنوان نماد گل در طلا بسیار محبوب است.

 

  • نماد گل سوسن در طلا و جواهرات

به دلیل اینکه این گل نشانی از سلطنت فرانسه در سال‌های دور بوده است، آن را نماد قدرت، عزت و حاکمیت می‌دانند و نیز در گذشته نمادی از پاکی روح را نیز به آن نسبت داده‌اند. سوسن زرد را نماد شادمانی، سوسن دشتی را نمادی از قلب پاک می‌دانند. همچنین گل سوسن علاوه بر استفاده در جواهرسازی در سپرها و سایر اشیای تزیینی در فرانسه کاربرد داشته است. گل سوسن یک نمونه از نماد گل در جواهرات فرانسه می‌باشد.

 

  • گل آفتابگردان در طلا و جواهرات

در میان انواع نماد گل در طلا، گل آفتابگردان نماد قدرت و دستیابی به اهداف می‌باشد. این گل در انگشتر یا آویز بسیار زیبا است. هدیه دادن طلا با طرح این گل نشان‌دهنده احترام و افتخار به شخص مقابل است.

 

  • نماد گل بنفشه در طلا و جواهرات

گل بنفشه نماد ایمان و مهربانی می‌باشد. هدیه دادن زیورآلاتی با گل بنفشه نشان از مهربانی شما می‌باشد و نیز نمادی از پاکی ایمان را بیان می‌کند. داشتن این گل زیبا در ترکیب انگشتر یا گردنبند طلا، جلوه‌ای بی‌نظیر را به شما می‌دهد و زیبایی شما را دوچندان می‌کند.

 

  • گل نیلوفر در طلا و جواهرات

این گل سمبل معنویت و قداست است و به دلیل اینکه در تاریکی برکه متولد می‌شود و سپس رشد می‌کند تا به سطح برکه برسد و بدون هیچ تماسی با آب باز می‌شود، آن را نماد تولد دوباره نیز می‌دانند. نیلوفر دارای 8 گلبرگ است که نمایانگر هشت جهت فضای جهان است. به همین دلیل یکی از گزینه‌های موفق برای استفاده از نماد گل در طلا می‌باشد.

نماد گل نيلوفر در طلا به چه معناست

 

  • گل ارکیده در طلا و جواهرات

ارکیده نیز مانند دیگر گل‌ها رنگ‌های متنوعی دارد که هر کدام بیان کننده مفهومی خاص می‌باشند. ارکیده سفید نماد فروتنی، ارکیده قرمز سمبل عشق و زیبایی، ارکیده بنفش نماد احترام و تحسین و ارکیده زرد نماد شادی و شروع دوباره می‌باشد.

 

  • گل لاله در طلا و جواهرات

نماد گل در طلا، سمبل زیبایی و دوستی و احساسات پاک می‌باشد. در این میان نماد گل لاله قرمز نشانی از عشق جاودانه و بی‌پایان دارد. گل لاله سفید نمادی از بخشش، لاله زرد نماد تفکرات شاد و مثبت و گل لاله بنفش نشان وفاداری همیشگی را انتقال می‌دهد. همچنین گل لاله یکی از گل‌های ملی ایران است و نماد خون شهیدان می‌باشد و در ادبیات ایران اشاره به خون فرهاد دارد که نماد خون عاشقانه است.

 

خرید آنلاین طلا وجواهر از گالری طلا وجواهر راف گلد

ما در این مقاله شما را با نماد گل در طلا آشنا کردیم و درباره تاریخچه حضور گل و نماد گل در جواهرات و نیز مفهوم نماد گل در زیورآلات مطالبی را بیان کردیم. اکنون از شما می‎خواهیم برای خرید این اکسسوری‌های زیبا با نمادهایی از گل به وب‌سایت گالری طلا و جواهر راف گلد مراجعه کنید و با خرید آنلاین از این گالری از آفرهای ویژه آن بهره‌مند شوید.

این گالری همه محصولات خود را با اجرت ساخت پایین و قیمت مناسب برای شما عرضه داشته است. همچنین شما می‌توانید با خرید انواع نمادهای گل در ترکیبی از گردنبند طلا زنانه

، دستبند طلا زنانه، انگشتر طلا ظریف و خرید گوشواره طلا علاوه بر استفاده از آفرهای ویژه, فاکتور معتبر را نیز دریافت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست