مواردی که باید هنگام خرید پابند طلا رعایت شود

یکی از زیورآلاتی که جوانان امروزی به استفاده از آن روی آورده‌اند پابند طلا است. شما می‌توانید با بستن یکی از آنها به مچ پای خود آن را باریک و زیباتر جلوه دهید.

به طور معمول پابند تنها به یکی از پاها بسته می‌شود و استفاده از آن برای هر دو پا مرسوم نیست.

اگر قصد خرید این اکسسوری را دارید ولی تا به حال یکی از آنها را نداشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا خرید خوبی انجام دهید.

استفاده از پابند طلا خصوصا در روزهای تابستانی انتخاب بسیار مناسبی است.

 

تاریخچه استفاده از پابند

اگر تصور می‌کنید که پایند دخترانه ظریف به تازگی ساخته می‌شود و زیورآلاتی مدرن و امروزی محسوب می‌گردد، باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید.

پابند، یکی از زینت‌های پای زنان سومری در بین النهرین بوده که در اکتشافات آرامگاه‌های سومریان کشف شده است. به نظر می‌رسد که جنس فلزی آن که همراه با سنگ‌های قیمتی است، نشان از موقعیت اجتماعی بالای صاحبانشان می‌دهد و اینکه از خانواده‌ای متمول و ثروتمند هستند.

این در حالی است که دور مچ پای مردم عادی و برده‌ها تنها پایندهای چرمی یا استخوانی مشاهده شده که تنها کاربرد سحر و چشم زخم داشته است.

طبق تاریخچه پابند طلا، این نوع از زیورآلات کشور هند نیز استفاده می‌شد و اغلب نمایانگر وضعیت تاهل زن بود اگرچه در برخی از قبایل هندی، تنها کاربرد زینتی داشته و معنای خاصی ندارد.

برخی از زنان رقاصه هندی به زنجیرهای دور مچ پا ،که به آن پایال نیز می‌گفتند، اندکی زیورآلات صدادار و زنگوله آویزان می‌کردند تا هنگام رقص صدای جیرینگ جیرینگ زیبایی تولید کند و بر روی مچ پا بدرخشد.

استفاده از پابند طلا در مسان رقصندگان عربی رایج است.

اکثر رقصندگان عربی نیز از پابند طلا جهت زینت بخشیدن به اندام خود استفاده می‌کردند.

لذا محبوبیت استفاده از پابند طلا از خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا آغاز شده اما امروزه در تمام دنیا محبوبیت خود را دارد.

 

نکات مهم هنگام خرید پابند طلا

به طور کلی پایند دخترانه ظریف در فصل تابستان با دامن یا شلوار پاچه کوتاه و صندل استفاده می‌شود. پابندها به طور کلی در شکل‌های شکل ظریف، طنابی، زنجیری، پابند طلا کارتیه یا آویزدار هستند.

اگر تا به حال پابند طلا نخریده‌اید و به دنبال مدلی زیبا و کاربردی هستید پیشنهاد می‌شود که به موارد زیر در هنگام خرید دقت نمایید:

پابند طلا کارتیه یکی از معروفترین انواع پابند طلا است.

 

  • جنس

بهترین و ارزشمند ترین پایندهای موجود در بازار از جنس طلا هستند که علاوه بر زیبایی، ارزش مادی نیز دارند. اگر قصد پرداخت چنین هزینه گزافی ندارید اصلا نگران نباشید.

چرا که در حال حاضر پابندها علاوه بر جنس طلا، در جنس‌های مختلف دیگری نیز تولید می‌شود که از مهم‌ترین و محبوب‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. نقره
  2. مس
  3. استیل
  4. سنگ و نخ
  5. نخ و مهره

 

پابند دخترانه ظریف یک انتخاب مناسب برای تکمیل استایل ذختران جوان است.

  • مدل پابند طلا

شما می‌توانید بر اساس نیاز ، بودجه و سلیقه خود و با توجه به معنی بستن پابند علاوه بر پایند طلا از دیگر جنس‌های تولید شده نیز خرید کنید. با توجه به اینکه احتمال باز شدن این زیور پا، در حین راه رفتن و دویدن بسیار زیاد است.

پیشنهاد می‌کنیم که از پایند دخترانه ظریف برای استفاده روزمره و سفرهای بیرون از شهر استفاده نکنید.

در صورت اصرار به استفاده از پایند طلا کارتیه یا هر مدل دیگر، پیشنهاد می‌کنیم که مدلی را بخرید که قفل محکم و امنی نسبت به مدل‌های ظریف دارد چرا که در صورت باز شدن شما متوجه باز شدنش از مچ پایتان نخواهید شد.

پابند طلا یکی از زیورآلاتی است که استفاده از آن از دیرباز مرسوم بوده است. پابند طلا کارتیه یکی از به روزترین مدل ها است.

 

  • سبک لباس و محیط

در هنگام خرید حتما به زمان استفاده خود از این زیور پا دقت کنید و مدل منتخب خود را بر اساس سبک لباس و محیطی که می‌خواهید بروید تنظیم نمایید. در مقالات پیشین هم در مورد اصول ست کردن پابند با لباس و سایر زیور آلات صحبت کردیم که می توانید اینجا آن را بخوانید.

به عنوان مثال اگر قصد دارید تیپ اسپرت و راحتی بزنید و با دوستان نزدیک خود بیرون بروید، یک پابند با طرح و سبک اسپرت برای شما مناسب است.

اگر در ساحل یا محلی بدون پاپوش هستید می‌توانید از مدل‌هایی استفاده کنید تا انگشتان پا کشیده می‌شود. این مدل‌ها اصلا برای داخل کفش بسته رفتن مناسب نیستند.

پابند دخترانه ظریف برای استفاده در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه انتخاب مناسبی است.

پایند دخترانه ظریف برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها به شدت پیشنهاد می‌شود و می‌تواند استایل شما را شیک‌تر کند. اگر قصد رفتن به عروسی و مهمانی‌های مجلل‌تر دارید نیز می‌توانید از پایند طلا کارتیه یا مدل‌های شکیل و درشت‌تری استفاده کنید.

استفاده از پابندهای طلای درشت برای رفت و آمد روزانه در خیابان توصیه نمی‌شود و بهتر است به پایند دخترانه ظریف بسنده شود.
در حال حاضر پایند طلا کارتیه، بسیار ترند و مد شده و اکثر جوانان و به‌روز پسندان ترجیح می‌دهند از این مدل استفاده کنند.

لذا پایند طلا کارتیه در ضخامت و اندازه‌های متفاوتی تولید می‌گردد تا هر فردی بر اساس سلیقه و سبک خود بهترین سایز را انتخاب کند. پایند طلا کارتیه در صورتی که نازک باشد در زمره پایند دخترانه ظریف قرار می‌گیرد و بسیاری از مادران برای دختران کوچک خود آن را می‌پسندند.

تفاوتی بین بستن پابند طلا به پای چپ یا راست وجود ندارد. میتوانید پابند دخترانه ظریف خود را به پا که میخواهید ببندید.

اگر قصد پوشیدن لباس هندی یا عربی دارید بهترین پابند طلا برای شما مدل‌هایی است که از زنجیر آن زیورهای بسیاری آویزان است و جلوه بیشتری به پای شما می‌دهد.

این مدل از پابندها برای مهمانی و رقص و پایکوبی کاربرد بیشتری دارد و پوشیدنش برای جمع‌های رسمی اصلا پیشنهاد نمی‌شود. به همین دلیل پابند طلا کارتیه به دلیل سادگی در طرح خود، گزینه مناسبی برای استفاد هدر این مواقع نیست.

در صورتی که قصد خرید پایندهای براق و درخشنده دارید بهتر است آنها را برای مهمانی‌های شبانه انتخاب کنید تا جلوه بیشتری داشته باشند. استفاده از این جنس پایند دخترانه ظریف براق برای استفاده روزمره و در زمان وجود نور خورشید پیشنهاد نمی‌شود.

پابند طلا کارتیه به راحتی با انواع استایل از کلاسیک گرفته تا فشن ست میشود.

 

  • اندازه پابند طلا

از دیگر نکاتی که باید در هنگام خرید پابند طلا به آن دقت کنید اندازه آن است. به طور کلی اندازه پابند بر اساس دور مچ شما تعیین می‌شود اما هرچه پایند دخترانه ظریف شما از مچ پا بزرگتر باشد، پابند بیشتر بر روی خود پا خواهد افتاد و پایین‌تر می‌آید.

به طور کلی برای پایند دخترانه ظریف استفاده از مدل‌های بلند پیشنهاد می‌شود. چرا که این نوع از پابندها جلوه زیباتری بر روی ساق و مچ پا دارند.

پایند طلا کارتیه نسبت به پایند دخترانه ظریف اندکی پایین‌تر قرار میگیرد اما نباید به اندازه مدل‌هایی که برای رقصیدن هستند و آویز دارند، بر روی پا کشیده شود.

لازم به ذکر است که اکثر پایند دخترانه ظریف به صورت زنجیر تولید می‌شوند و می‌توان آن را بلند و کوتاه کرد. اما این مساله برای برخی مدل‌ها مثل پایند طلا کارتیه صحیح نیست و پابند باید حتما به اندازه باشد.

البته هیچ جای نگرانی ندارد و می‌توان طلاساز می‌تواند پایند طلا کارتیه را بر اساس مچ پای شما تنظیم و بلند و کوتاه کند.

پابند طلا در بین ملل مختلف معانی متفاوتی دارد.

 

  • رنگ پایند طلا

پابند طلا نیز مانند سایر زیورآلات و اکسسوری های ساخته شده از این فلز گرانبها و زیبا در سه رنگ زدر، سفید، رزگلد یا ترکیبی از این رنگ ها به بازار عرضه میشوند. در این قسمت از مقاله به بررسی هر رنگ و نکات مهم هنگام خرید آنها میپردازیم.

  • پایند طلا زرد

طلا زرد فدیم ترین نوع طلا است که علاقه مندان به آن مدتها حاضر به پذیرش سایر رنگ های زلا نبودند و طلا زرد را باارزش نرین نوع آن میدانشتند. استفاده از پابند طلا زرد در گذشته در میان ملل مختلف طرفداران پروپا قرضی داشت. اابته پابند طلا دخترانه زرد در حال حاضر نیز طرفداران زیادی دارد. اگر رنگ پوست گرم و مایل به سبزه دارید پابند طلا زرد همان چیزی است که میتواند استایل شما را به زیبایی تکمیل کند. استفاده از پابند طلا کارتیه زرد برای استایل اپرت یا یک پایند دخترانه ظریف زرد برای شرکت در مهمانی یا دورهمی دوستانه تاثیر مثبت زیادی بر استایل شما خواهد داشت.

باپند طلا دارای نمونه های پرکاری است که برای مهمانی ها و همراه با لباس های سنگدوری شده مناسب است.

  • پایند طلا سفید

در گذشته این عقیده وجود داشت که طلای سفید اصل نبوده و ارزش کمتری از طلای زرد دارد اما پس از مدتی و با از بین رفتن این عقیده ی اشتباه طلا سفید مورد استقبال بسیاری از بانوان خصوصا بانوان جوان فرار گرفت. این طلا که به نوعی تنوع بیار زیادی در دنیای طلا و جواهرات ایجاد کرد ظرف مدت کمی توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند. یکی از جواهراتی که بااستقبال زیادی مواجه شد پابند طلا سفید بود. اگر شما پوستی با رنگ خنثی، گندمی و روزشن دارید پابند طلا سفید بهترین انتخاب برای شما است. استفاده از یک پابند دخترانه ظریف ساخته شده از طلا سفید به همراه دامن متناسب با قد و استخوتن بندی شما میتواند جلوه استایل شما را منحصر به فرد کند. هم چنین اگز قصد انتخاب پابند طلا برای استفاده روزانه را دارید پایند طلا کارتیه به رنگ سفید میتواند مناسب ترین انتخاب برای شما باشد.

  • پابند طلا رزگلد

رنگ صورتی بی شک یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در میان دختران است. حال این رنگ به صنعت طلا و جواهرات نیز وارد شده و طرفداران بسیاری پیداکرده است. طلا رزگلد که به طلای صورتی یا به سبب زادگاهش به طلای روسی نیز معروف است رنگ صورتی خود را از مس موجود در آلیاژ طلا گرفته است. هرچه مقدار مس موجود در آلیاژ طلا بیشتر باشد رنگ اکسسوری ها و زیورآلات ساخته شده با این طلا تمایل بیشتری به صورتی و قرمز پیدا میکند. یکی از بزرگترین مزایای طلای رزگلد تناسب آن با تمامی تناژهای رنگ پوست است. اگز شما نیز به رنگ خاص این طلا علاقه مند هستید میتوانید با خرید پابند طلا رزگلد از استفاده از این طلای خوش رنگ و تاثیر خیره کننده آن بر استایل خود لذت ببرید.

  • پایند طلا با ترکیبی از چند رنگ طلا

یکی از خلاقیت هایی که امروزه در بازار طلا و جواهرات با آن مواجه هستیم استفاده از بیش از یک رنگ طلا در ساخت طلا و جواهرات است. پای این ایده زیبا که در صورت استفاده به جا باعث جلوه و زیبایی بیشتر زیورآلات طلا میشود به بازار پابند طلا نیز باز شده است. پابند طلا کارتیه یکی از زیورآلاتی است که در برخی مدل ها استفاده از دو و یا حتی سه رنگ طلا را در دستور کار خود قرار داده است. استفاده از پابند طلا ترکیبی یا چند رنگ نیز مانند پابند طلا رزگلد دارای مزیت مناسب بودن برای انواع تناژ رنگ پوست است. استفاده از یک پابند طلا دخترانه ظریف چند رنگ و ترجیحا چند لایه در مهمانی های دوستانه و خانوادگی میتواند ظرافت و زیبایی استایل شما را تکمیل کند.

عوامل موثر بر قیمت پابند

اگر قصد خرید پابند طلا را دارید باید بدانید که هزینه آن کم از خرید یک دستبند طلا نیست و بلکه در برخی مدل‌ها باید هزینه بالاتری نیز بپردازید.

به هر حال هر زیبایی بهایی دارد که باید پرداخته شود. قیمت پابند طلا بر اساس طول این زیورآلات و وزنی که دارد متفاوت است به عنوان مثال پایند طلا کارتیه به دلیل تراکم بالا و وزن خود از قیمت بالاتری نسبت به انواع مدل‌های پایند دخترانه ظریف دارد.

هرچه پابند شما آویز بیشتری داشته باشد مسلما هزینه بیشتری برای خرید آن باید بپردازید. اگر قصد خرید پابند طلا با کمترین قیمت را دارید پیشنهاد ما به شما خرید یک پایند دخترانه ظریف با سنگ‌های تزیینی هستند.

در این مدل‌های طلای کمتری استفاده شده اما زیبایی خاص خود را نیز دارند. اگر مدل انتخابی شما چند دور دور پا بپیچد مسلما قیمت پابند طلای انتخابی شما بالاتر است.

عوامل متعددی در قیمت پابند طلا تاثبرگذار هستند.

از دیگر عوامل موثر بر روی قیمت پابند، ظرافت و مزد ساخت آن است که می‌تواند هزینه بیشتری را بر شما متحمل سازد.

استفاده از پابند طلا برای هر دو یک از دو پا ممکن است و تفاوت خاصی ندارد لذا بسته به سلیقه خود می‌توانید در هریک از پاهای خود از ان استفاده نمایید. با این حال توصیه ما به شما این است که پایند دخترانه ظریف را دور مچ پایی استفاده کنید که معمولا آن پا را بر روی دیگری می‌اندازید. در این حالت بیشتر دیده خواهد شد و استایل شما را شیک‌تر نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که در بسیاری از فرهنگ‌های خصوصا فرهنگ هندی، استفاده از پابند طلا در هر پا معنا و مفهوم خاص خود را دارد.

به عنوان مثال انداختن پابند طلا در پای چپ معنای تاهل می‌دهد و کاربردی شبیه حلقه ازدواج دارد. در برخی از قبایل و عقاید استفاده از پایبند را برای دور کردن چشم زخم و شیاطین موثر می‌دانند.

خرید آنلاین انواع پابند طلا و جواهراز فروشگاه راف گلد

در این مطلب انواع پابند طلا زنانه و نکات لازم برای خرید یک پایند دخترانه ظریف را به شما معرفی کردیم. عوامل موثر در تاثیر پابند بر روی سبک و استایل به تفصیل برای شما توضیح داده شد.

در حال حاضر محبوب‌ترین مدل‌های موجود در بازار پابند طلا کارتیه است. چرا که در عین سادگی بسیار شیک هستند و هیچ وقت از مد نخواهند افتاد.

لذا در صورت تمایل به خرید پابند طلا به صورت ست با همسر یا فرزند دلبندتان، پیشنهاد ما به شما پابند طلا کارتیه است چرا که جنسیت ندارد و در هر سنی می‌توان از آن استفاده کرد و زیباتر شد.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست