طلای صورتی چیست؟ پالت رنگی مناسب برای رزگلد را بشناسید

نوع جدیدی از طلا که به طلا رزگلد، طلای صورتی و یا طلا روسی معروف است با استقبال زیاد بانوان به ویژه دخترخانم ها واقع شده است ایتفاده از پالت رنگی مناسب برای ست کردن طلا رز گلد میتواند جلوه بیشتری به ان نوع طلا بدهد.

اهمیت طلا و جواهرات از گذشته تا به امروز برای هیچ‌کس پوشیده نیست و افراد با هدف زیبایی و یا سرمایه‌گذاری اقدام به خرید انواع زیورآلات طلا می‌کنند. همانطور که می‌دانید طلا و جواهرات در رنگ‌های مختلف طراحی، تولید و در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد.

انتخاب رنگ طلا در درجه اول سلیقه‌ای بوده و هر شخص با توجه به استایل شخصی خود رنگ مورد علاقه خویش را انتخاب می‌کند. طلای زرد، سفید و رزگلد از جمله پرفروش‌ترین رنگ‌ها در طلا و جواهرات هستند.

رنگ طلایی و سفید که همه ما با آن آشنایی داریم و بارها از آن استفاده نموده‌ایم. رزگلد یکی دیگر از رنگ‌های طلا و جواهرات است که مدتی است محبوبیت زیادی در میان بانوان پیدا کرده است. اما طلای رزگلد که به آن طلای روسی نیز گفته می‌شود چیست؟

در این مطلب قصد داریم در ارتباط با طلای زیبا و محبوب رزگلد و همچنین ست کردن طلا رزگلد با سایر زیورآلات و جواهرات و همچنین ست کردن آن با انواع لباس صحبت نماییم. پس برای آشنایی بیشتر با این نوع اکسسوری جذاب در این مقاله با راف گلد همراه ما باشید.

طلای صورتی یکی از پرطرفدارترین انواع طلا درمیان بانوان است.

طلای رزگلد چیست؟

قبل از اینکه در ارتباط با ست کردن طلا رزگلد صحبت نماییم تعریفی کامل‌تر از این نوع طلا داشته باشیم. همانطور که بیان کردیم مدتی است که طلایی با نام رزگلد در میان مردم شهرت یافته و طرفداران زیادی را نیز دارد. در حقیقت رزگلد نوعی از طلا با تن رنگ مسی و یا رنگ مایل به صورتی و قرمز است که تفاوت آن با طلای زرد، تنها در ترکیب آلیاژ آن است.

طلای رزگلد برای اولین بار در کشور روسیه ساخته شد و به همین دلیل با نام طلای روسی نیز شهرت دارد. رزگلد با رنگ گرم و زیبایش نمادی از تجمل‌گرایی است و در دنیای مد و فشن به عنوان بهترین و زیباترین رنگ طلا مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروزه از محبوب‌ترین رنگ زیورآلات در صنعت طلا و جواهرات است. در تصویر ذیل نمونه‌ای از انگشتر زیبای رزگلد را مشاهده می‌کنید.

رزگلد چه رنگی است؟

تفاوت طلا رزگلد با سفید و زرد در چیست؟

در راستای ست کردن طلا رزگلد با لباس و زیورآلات، تفاوت آن را با طلای زرد بدانیم. درحقیقت طلای خالص زردرنگ است و بر این اساس هر چه میزان خلوص آن بیشتر باشد رنگ آن نیز به مراتب زردتر خواهد بود. اما خلوص صد در صد سبب شده تا طلا حالت نرمی پیدا کرده و دیگر قابلیت ساخت زیورآلات را نخواهد داشت.

به همین دلیل با استفاده از فلزات دیگر میزان خلوص طلا را پایین می‌آورند تا در ساخت انواع اکسسوری از آن استفاده نمایند. انواع فلزهایی مانند نقره، نیکل، قلع و مس برای این کار استفاده می‌شوند. در طلای رزگلد از آلیاژ مس استفاده کرده و به همین دلیل رزگلد طیف رنگی از صورتی تا قرمز را خواهد داشت.

میزان و درجه قرمزی آن به اندازه مس به کار رفته در ساخت طلا بستگی دارد. اما طلای زرد و سفید از ترکیب خالص طلا با فلزی که رنگ طلایی و یا سفید را ایجاد کند ساخته می‌شود. عیار طلا در رنگ طلایی، سفید و رزگلد 18 بوده و این رنگ‌ها در عیار طلا هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

طلای صورتی برای استفاده با انواع رمگ پوست مناسب است.

علت پرطرفدار بودن طلای صورتی

در گدشته تنها دو رنگ برای زیورآلات طلا وجود داشت: طلا زرد و طلا سفید. در چمدسال اخیر رنگ جذیذی از طلا به بازار عرضه شد. طلا صورتی یا رزگلد که با نام طلای روسی نیز شناخته میشود مورد توجه بسیاری از بانوان علی الخصوص دختران جوان قرار گرفته است. همانطور که از نام این طلا پیداست رنگ آن به سبب وجود فلز مس در آن صورتی رنگ است و هرچه مس موجود در ترکیبات آن بیشتر باشد رنگ طلا بیشتر به سمت صورتی و قرمز متمایل میشود. علت محبوبیت طلای صورتی به عقیده اکثر دوستداران آن رنگ زیبا و خاص آن است. شما میتوانید رنگ موردنظر خود در این مدل طلا را باتوجه به میزان مس موجود در آن انتخاب کنید.

راهنمای ست کردن طلا و جواهرات رزگلد

جواهرات و انواع زیورآلات رزگلد بسیار خاص و زیبا هستند به همین دلیل امروزه در مد و فشن کاربرد زیادی دارند. شاید شما نیز به دنبال ست کردن طلا رزگلد با سایر اکسسوری و یا لباس‌های خود هستید. راهنمای ست کردن طلا و جواهرات رزگلد به شما کمک می‌کند ترکیبی بسیار زیبا از این رنگ پرطرفدار با سایر زیورآلات خود بسازید. در ذیل برخی از مهمترین نکات در ست طلا رز گلد را به طور مختصر بیان می‌کنیم.

  • ست کردن طلای صورتی با توجه به رنگ پوست

ست کردن طلا با رنگ پوست یکی از مواردی است که بهتر است همواره مورد توجه قرار گیرد. طلای رزگلد برای همه رنگ پوست‌ها مناسب و زیبایی بی‌نظیری را ایجاد خواهد کرد اما با توجه به اینکه رزگلد رنگی گرم است بر روی پوست‌های تیره و گندمی زیبایی بیشتری خواهد داشت. بنابراین اگر رنگ پوستی تیره و برنزه دارید این رنگ طلا زیبایی بیشتری به شما خواهد بخشید. استفاده از یک گردنبند طلا زنانه ظریف درخشش پوست سفید را دوچندان میکند.

  • ست کردن طلا رزگلد با رنگ موها

یکی دیگر از موارد مهم در ست کردن طلا رزگلد رنگ موها است. اگر چه این رنگ طلا و جواهرات با تمامی انواع رنگ ‌موها از جمله موی مشکی و بلوند سازگاربوده و بسیار زیبا است اما در دنیای مد و فشن برای ست کردن رزگلد از رنگ موی لایت صورتی، مسی و رنگ موی رزگلد استفاده می‌شود.

طلای صورتی یت رزگلد بهترین انتخاب برای بانوان جوان است.

ترکیب این رنگ مو با زیورآلات رزگلد ست زیبا و خیره‌کننده‌ای را ایجاد خواهد کرد. پس اگر از افرادی هستید که قصد ست کردن زیورآلات با رنگ موی خود را دارید این ترکیب فوق العاده خواهد بود.

  • ست کردن طلای صورتی با سایر لباس

یکی از موارد مهم هنگام استفاده از انواع طلا و جوهرات از جمله طلا رزگلد توجه به تناسب طلا با لباس و سایر اکسسوری ها است در ادامه این مطلب موارد مهم و تاثیرگذار در این باره را بررسی خواهیم کرد:

  • تناسب طلای صورتی با رنگ مو: همانطور که پیش تر بیان شد طلای صورتی با انواع رنگ پوست تناسب دارد این مورد درباره ی رنگ مو نیز صادق است و شما میتوانید با هر رنگ مویی از این نوع طلا استفاده کتید. استفاده از طلای رزگلد با رنگ موهای دارای تناژ قرمز بی نظیر خواهد بود.
  • تناسب رزگلد با نوع لباس: لباس های رسمی بهترین انتخاب برای تناسب با طلای روسی هستند. استفاده از این نوع طلا در جلسات و مراسمات رسمی درخشش استایل شما را چند برابر میشود. رنگ لباس در این مورد بهتر است از میان رنگ های سفید و خاکستری انتخاب شود. اگر قصد استفاده از طلای صورتی در مهمانی را دارید بهترین رنگ ها برای شما بژ و کرم هستند. استفاده از یک دستبند طلا ظریف به رنگ رزگلد با پیراهن بژ همان چیزی است که برای درخشش استایل خود به آن نیاز دارید.
  • رنگ فیروزه ای: یکی از زیباترین ترکیب رنگ ها ترکیب دو رنگ صورتی و آبی است. اگر میخواهید استایلی متفاوت، درخشان و جذاب داشته باشید تلفیق دو رنگ رزگلد و فیروزه ای را انتخاب کنید. انتخاب میزان تیره یا روشن بودن تناژ این دو رنگ بستگی به انتخاب و سلیقه شما دارد.
  • تناسب با رنگ سایر اکسسوری ها: کیف وکفش از آیتم های مهم در تکمیل هر استایلی است. اگر قصد استاده از جواهرات رزگلد را دارید بهتر است از رنگ های فیروزه ای، بژ، کرم، مرجانی، دودی یا خاکستری استفاده کنید

 

  • ست کردن طلا رزگلد با سایر زیورآلات

حتما نباید تمام زیورآلاتی که در کنار هم استفاده می‌کنید رزگلد و یا یک رنگ باشند. زیورآلاتی به رنگ رزگلد اگرچه به تنهایی و یا در کنار اکسسوری همرنگ خود بسیار زیبا هستند اما در کنار انواع طلا و جواهرات سفید و زرد و یا ترکیبی از آن‌ها نیز بسیار زیبا دیده می‌شوند.

برای مثال می‌توانید از چندین دستبند طلا در کنار هم با رنگ طلایی، رزگلد و سفید استفاده نمایید و یا می‌توانید جواهراتی با رنگ‌های ترکیبی را با انواع لباس و زیورآلات خود استفاده کنید.

طلا صورتی بهترین انتخاب برای اکسسوری مناسب مهمانی ها و دورهمی های دوستانه است.

طلای صورتی انتخاب مناسبی برای هدیه دادن

طلای رزگلد به دلیل تناژ رنگی صورتی خود رنگ گرمی دارد. رنگ کرم رزگلد این طلای زیبا و پرطرفدار را به یک گزینه مناسب برای هدیه دادن تبدیل کرده است. طلای صورتی میتواند یک هدیه زیبا و رمانتیک برای عزیزانتان باشد و باتوجه به مجبوبیت آن میان بانوان این هدیه بسیار دوست داشتنی و به یادماندنی خواهد بود.

قیمت طلای صورتی

قیمت انواع طلا رزگلد نیز درست مانند سایر زیورآلات طلا و جواهرات بر اساس وزن و گرم طلا محاسبه می‌شود. هر چه وزن طلا بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. اگر طلای شما دارای نگین و یا سنگ باشد هزینه آن نیز به مبلغ و وزن طلا اضافه خواهد شد.

در محاسبه قیمت طلا علاوه بر موارد ذکر شده اجرت ساخت و همچنین مالیات و سود نیز به مبلغ طلا اضافه خواهد شد. البته در برخی از فروشگاه‌ها قیمت طلای رزگلد به دلیل محبوبیت و داشتن طرفداران زیاد کمی بالاتر از طلای زرد و سفید است.

تجربه خرید انواع طلا رزگلد از فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد

اکنون که در این مقاله با ست کردن طلا رزگلد با انواع زیورآلات، لباس و همچنین رنگ مو آشنا شدید بهتر است فروشگاه راف گلد را نیز بشناسید. این فروشگاه به صورت آنلاین و حضوری ویترینی از جدیدترین انواع زیورآلات طلا و جواهرات رزگلد، طلایی و سفید را با قیمت مناسب و اجرت ساخت پایین برای مشتریان در نظر گرفته است.

تنها با چند کلیک می‌توانید از زیورآلات این فروشگاه دیدن فرمایید و به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت نمایید. راف گلد برای مشتریان اینترنتی اجرت پایین ساخت محصولات و همچنین آفرهای ویژه‌ای را در نظر گرفته است. با خرید از این فروشگاه همواره لذت خریدی هوشمندانه را تجربه نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست