گردنبند چوکر چیست؟ آشنایی با چوکر یا طوق یکی از انواع زیبای گردنبند

گردنبندها یکی از زیورآلات پرطرفدار و محبوب در میان مردم هستند. انواع مختلفی از گردنبندها با جنس‌های گوناگون در بازار وجود دارند. یکی از مدل‌های گردنبند پرطرفدار در میان بانوان به خصوص خانم‌های جوان چوکرها هستند. گرذنبند چوکر چیست؟در حقیقت چوکر یا به عبارتی دیگر طوق گردن، نوعی از زیورآلات است که به دور گردن چسبیده و بسته می‌شود.

گردنبندهای طوق یا چوکر از زمان‌های دور به عنوان یک وسیله زینتی مورد استفاده قرار گرفته و هم اکنون نیز در جهان طرفداران خاص خود را دارند. در زمان پادشاهی ساسانیان، هخامنش و همچنین یونان باستان، نمونه‌های مختلف آن توسط پادشاهان و اقشار مرفه جامعه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در دنیای امروزی نیز این وسیله در حوزه مد و فشن کاربرد زیادی داشته و یکی از مهمترین اکسسوری‌ها در این صنعت به شمار می‌رود. ما در این مطلب قصد داریم در ارتباط با اینکه گردنبند چوکر چیست؟

تاریخچه و کاربرد آن و همچنین اصول ست کردن طوق با انواع لباس و استایل‌های مختلف صحبت نماییم. اگر شما نیز از افرادی هستید که به این زیورآلات علاقه دارید در ادامه این مطلب از راف گلد با ما همراه باشید.

معرفی چوکر

 

بیشتر بخوانید: اصول ست کردن گردن بند با یقه لباس

چوکر یا طوق طلا چیست؟

اکنون توضیح بیشتری درباره این‌که گردنبند چوکر چیست؟ داشته باشیم. همانطور که بیان کردیم طوق گردن و یا به عبارت دیگر چوکر، نوعی  گردنبند طلا زنانه است که به گردن می‌چسبد البته جنس طوق یا چوکر لزوما از طلا نیست.

بر خلاف گردنبندهای دیگر که به صورت زنجیر و یا آویزهایی بلند هستند این مدل بر اساس استانداردهای جهانی بین 36 الی 40 سانتی‌متر اندازه داشته و از نوع گردنبندهای کوتاه است.

این اکسسوری در مدل‌های متنوع و همچنین با استفاده از فلزهای گوناگون مانند طلا، نقره، تیتانیوم، استیل و یا با استفاده از پارچه، پلاستیک، چرم و غیره ساخته می‌شوند.

چوکر چیست

بهترین نوع این اکسسوری طوق طلا است که به دلیل خواص و ارزش آن در جهان محبوبیت زیادی دارد. چوکرها از هر جنسی که باشند به عنوان یک وسیله زینتی کاربرد خود را دارند و در طرح‌ها با آویزهای گوناگون و یا بدون آویز طراحی و تولید می‌شوند.

در گذشته برخی از افراد بر این باور بودند که گردنبندهای چوکر توسط اشخاص و یا مذاهب خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما در حقیقت به این صورت نیست و این زیورآلات امروزه توسط افراد مختلف تنها به عنوان یک وسیله زینتی کاربرد دارد.

تاریخچه چوکر

حالا که بیان کردیم گردنبند چوکر چیست؟ بهتر است با تاریخچه آن نیز آشنا شوید. تاریخچه چوکر یا طوق طلا به سال‌های دور یعنی هزاران سال پیش بازمی‌گردد.

در دوره‌های مختلف نمونه‌های متنوعی از چوکرها وجود داشت اما به طور کلی همه آن‌ها شکل ابتدایی خود (چسبیده به گردن) را حفظ کرده ولی در هر زمان معنا و مفهومی متفاوت داشتند.

بر اساس مستندات تاریخی گفته شده که چوکرها برای اولین بار در سال 1798 و در کشور فرانسه پدیدار شدند. در آن زمان بسیاری از زنان با بستن روبانی قرمز به دور گردن اعتراض خود را نسبت به حکومت نشان می‌دادند.

همچنین در نقاشی‌های سال 1536 و آثار به جا مانده از آن زمان تصاویری از زنانی که طوق مرواریدی به گردن دارند کشیده شده است. در حقیقت می‌توان گفت در سال‌های قبل از انقلاب فرانسه نیز این زیورآلات وجود داشته است. با توجه به مستندات ارائه شده در موزه جواهرات، پیشینه چوکرها به دو هزار و پانصد سال پیش و زمان سومری‌ها باز می‌گردد.

تاریخچه چوکر

همچنین در سال‌های 1865-1860 میلادی نیز نقاشی‌های بسیاری از روسپی‌ها طراحی شده است که در آن زنان طوق‌هایی بر گردن داشتند. این زیورآلات در این دوره از تاریخ توسط اشراف‌زادگان و خانواده‌های سلطنتی نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. تصاویر زیادی از ملکه ویکتوریا وجود دارد که نمونه‌های مختلف طوق را بر گردن دارد.

انواع چوکر یا طوق طلا

اکنون که به طور کامل متوجه شدیم گردنبند چوکر چیست؟ بهتر است با انواع چوکر و یا طوق نیز آشنا شویم. همانطور که بیان کردیم انواع و مدل‌های مختلفی از این اکسسوری طراحی و با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسند. در ذیل به معرفی انواع مدل‌های آن خواهیم پرداخت.

  • گردنبند چوکر چیست؛ چوکرهای روبانی یا چرمی

از جمله معروف‌ترین نوع چوکرها مدل‌های روبانی هستند. این نوع از طوق با استفاده از روبان‌هایی از جنس چرم، ساتن، گیپور و جنس‌های دیگر تولید می‌شوند که به صورت چسبیده به گردن هستند. این مدل‌ها معمولا دارای آویز‌های طلا، نگین و سنگ‌های گران‌قیمت و یا معمولی هستند.

معرفی چوکر روبانی

  • گردنبند چوکر چیست؛ طوق طلا زنجیری

یکی از محبوب‌ترین انواع مدل‌های چوکر، نوع زنجیری از جنس طلا هستند. این زیورآلات با استفاده از یک زنجیر پهن طلا در مدل‌های متنوع طراحی شده که به دور گردن بسته می‌شوند. طوق‌های طلا زنجیری در وزن و قیمت‌های گوناگون طراحی می‌شوند.

معرفی چوکر زنجیری

  •  چوکرهای مرواریدی یا سنگی

نوع دیگری از چوکرها با استفاده از سنگ‌های مختلف مانند سنگ‌های ماه تولد، مروارید، یاقوت و… طراحی و ساخته می‌شوند. این مدل‌ها نیز طرفداران خاص خود را به خصوص در میان بانوان جوان دارد. چوکرهایی با سنگ و یا مروارید اصل قیمتی بسیار بیشتر از سنگ‌های معمولی دارند. برخی از آن‌ها با یک قطعه یا آویزهایی از طلا ساخته می‌شوند.

معرفی چوکر مرواریدی

  •  چوکرهای چند رشته‌ای

از دیگر انواع چوکرها می‌توان مدل چند رشته‌ای را نام برد. این مدل‌ها معمولا از چند زنجیر به صورت همزمان استفاده شده است که در برخی از مدل‌ها اولین رشته یا گردنبند به صورت طوق و چسبیده به گردن است و سایر رشته‌ها کمی پایین تر قرار دارند.

اما در برخی از مدل‌ها نیز چند رشته به طور همزمان به گردن می‌چسبند. چوکرهای طلا چند رشته‌ای از جذاب‌ترین نوع گردنبندها بوده که در مد و فشن نیز کاربر زیادی دارد.

معرفی چوکر چند رشته ای

اصول ست کردن چوکر با لباس و استایل، فرم صورت و زیورآلات دیگر

در راستای مقاله گردنبند چوکر چیست؟ با نحوه استایل و استفاده درست از آن آشنا شوید. اگر از افرادی هستید که به تازگی قصد خرید چوکر را دارید بهترین انتخاب برای شما استفاده از چوکرهای ساده است.

این مدل‌ها معمولا با هر استایلی ست خواهد شد. اما به طور کلی برای خرید چوکر بهتر است اصولی را در نظر بگیرید تا ظاهری آراسته تر داشته باشید. به عبارتی دیگر بهتر است چوکری را انتخاب نمایید که با لباس، استایل و همچنین ظاهر و صورت شما تناسب داشته باشد. در ذیل برخی از نکاتی را برای استفاده از این زیورآلات بیان خواهیم کرد.

معرفی طوق مرواریدی

  •  استفاده از چوکر با لباس‌های مختلف

تناسب چوکر با رنگ و نوع لباس می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی شما داشته باشد. اگر لباس شما رنگی و از نوع گلدار است می‌توانید از انواع مدل‌های چوکر رنگی و پارچه‌ای استفاده نمایید.

اگر لباس شما چرمی است انواع مدل‌های طوق چرمی به همراه آویزهایی طلا زیبایی بسیاری را به ارمغان خواهد آورد. برای سایر لباس‌های اسپرت می‌توانید از مدل سنگی و یا پارچه‌ای استفاده نمایید اما اگر لباس شما رسمی است بهترین انتخاب برای شما استفاده از طوق زنجیری و کلاسیک است.

در هنگام خرید این زیورآلات حتما به یقه لباس توجه فرمایید. چوکرها برای لباس‌های دکلته و یا لباس‌هایی با یقه باز مناسب بوده و برای لباس‌هایی با یقه بسته گزینه خوبی نخواهند بود.

  •  تناسب چوکر با زیورآلات دیگر شما

شاید این سوال برای شما نیز پیش آید که زیورآلات دیگر مناسب با گردنبند چوکر چیست؟ در حقیقت اگر از یک چوکر یا طوق استفاده می‌کنید بهتر است به سایر زیورآلات دیگر خود نیز توجه فرمایید.

برای این مدل گردنبند بهتر است گوشواره‌های کوچک را در نظر بگیرید. زیرا با توجه نزدیک بودن گوش و گردن استفاده از گوشواره‌های بزرگ با آویز درشت ظاهری نامرتب و عجیب را به وجود خواهد آورد. همچنین در کنار چوکر می‌توانید از یک گردنبند بلند ساده نیز استفاده نمایید.

تناسب چوکر با سایر زیورآلات

  •  تناسب انواع چوکر با فرم صورت افراد

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید یک طوق باید در نظر بگیرید توجه به چهره و نوع صورت است. همانطور که در مقالات پیشین صحبت کردیم افراد دارای فرم‌های مختلف صورت هستند.

گردنبندهای چوکر برای افرادی که دارای صورت‌های گرد و توپر هستند مناسب نبوده و صورت آن‌ها را پهن‌تر نمایش خواهد داد. بنابراین بهترین انتخاب این اکسسوری برای افرادی با صورت‌های کشیده، قلبی شکل و مربعی است. بدین ترتیب کشیدگی و تیزی چانه را کمتر به رخ خواهد کشید.

خرید انواع چوکر یا طوق طلا از فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد

تا این قسمت از مقاله بیان کردیم که گردنبند چوکر چیست؟ تاریخچه طوق و انواع مختلف آن را بیان کردیم. اگر شما نیز قصد خرید این اکسسوری شیک و جذاب را دارید می‌توانید همین حالا از وبسایت راف گلد دیدن نمایید.

این گالری تنوع زیادی از انواع طلا و جواهرات از جمله انواع چوکر را در وبسایت خود به نمایش گذاشته است. جدیدترین و بروزترین انواع زیورآلات و چوکرهای طلا را می‌توانید در این فروشگاه مشاهده نمایید.

با خرید آنلاین از این گالری و تنها با چند کلیک ساده در زمانی کوتاه سفارش خود را ثبت نمایید و محصول مورد نظر را درب منزل تحویل بگیرید. از مزایای خرید از راف گلد قیمت مناسب و اجرت ساخت پایین برای محصولات است.

با راف گلد همواره مقرون‌به صرفه و هوشمندانه خرید نمایید.

بیشتر بخوانید: گردنبند رولباسی چیست؟

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست