گم شدن فاکتور طلا

برای خرید طلا و جواهر باید نکاتی را رعایت کنیم که در هنگام خرید و فروش متضرر نشویم. یکی از مواردی که باید به آن دقت داشتیم داشتن فاکتور معتبر است. فاکتور طلا در هنگام خرید و فروش بسیار مهم است. در زمانی که طلایی را خریداری می‌کنید باید فاکتور را از فروشنده دریافت کنید و در زمانی که می‌خواهید طلا را بفروشید نیز باید آن را به طلافروش ارائه دهید تا دچار مشکل نشوید. دریافت فاکتور به وزن طلا ربطی ندارد و برای طلا با وزن کمتر از یک گرم هم باید فاکتور فروش صادر شود. به هیچ وجه نباید طلای بدون فاکتور را خریداری کنید، زیرا اگر فاکتور طلا نداشته باشید، امکان اثبات اینکه شما مالک آن طلا هستید وجود ندارد مگر اینکه از یک طلافروش آشنا خرید کرده باشید که شما را بشناسد. همچنین در خریدهای آنلاین مانند خرید اینترنتی آویز طلا، گوشواره طلا، انگشتر طلا و غیره دریافت فاکتور را فراموش نکنید. بنابراین باید در نگهداری فاکتور طلا دقت کنید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد گم شدن فاکتور طلا و اینکه فاکتور طلا شامل چیست، مطالبی را بیان کنیم.

گم شدن فاکتور طلا

اگر فاکتور طلا گم شود چه کنیم؟ (راهکارهایی پس از گم شدن فاکتور طلا)

اگر به هر دلیلی فاکتور طلای خود را گم کردید، باید در ابتدا به همان طلافروشی که طلا را از آن خریداری کرده‌اید، مراجعه کنید با دادن تاریخ دقیق خرید خود به فروشنده، گم شدن فاکتور طلا را به آن اطلاع دهید. در این صورت فروشنده با بررسی لیست خرید خود در تاریخ ذکر شده، فاکتور المثنی را برای شما صادر می‌کند. البته این را بدانید که اکثر طلافروشان لیست خرید و فروش خود را در مدت طولانی نگهداری نمی‌کنند که در این مواقع و وقتی که لیستی نداشته باشند نمی‌توانند فاکتور المثنی را صادر کنند. نگهداری از فاکتور طلا بسیار مهم است و بهتر است آن را در جای امنی قرار دهید که گم نشود. همچنین هیچ وقت فاکتور طلای خود را در کنار طلا قرار ندهید تا اگر زمانی به سرقت رفت، سارقان به راحتی نتوانند آن را به فروش برسانند. زیرا داشتن فاکتور و طلا با هم موجب راحتی فروش می‌شود. همچنین می‌توانید بعد از خرید طلا، از فاکتور آن عکس بگیرید و آن را در یک فلش یا لپ‌تاپ و کامپیوتر خود نگهداری کنید. در این صورت اگر به هر دلیلی گم شدن فاکتور طلا برایتان اتفاق افتاد، یک نسخه از آن را خواهید داشت.

فروش طلا بدون فاکتور

طبق بیانیه‌ای که رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص گم شدن فاکتور طلا صادر کرده است، افرادی که فاکتور طلای خود را گم کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به طلافروشیهای زیر نظر اتحادیه که چندین با از آن خرید کرده‌اند، بروند تا طلافروش مجوز فروش آن را صادر کند. البته باید این نکته را ذکر کنیم که هر طلافروشی این کار را انجام نمی‌دهد و باید حتما به طلافروشی‌هایی بروید که چندین بار از آنجا خرید کرده‌اید. در ضمن طلافروش وظیفه دارد که مشخصات کامل شخص و نیز آدرس دقیق او را ثبت کند، تا در صورت وجود هر گونه مشکل از فرد بخواهند که پاسخگو باشد. بنابراین تنها از این طریق می‌توانید طلای بدون فاکتور را بفروشید.

گم شدن رسید طلا

فاکتور طلا شامل چیست؟

بعد از اینکه متوجه شدیم در صورت گم شدن فاکتور طلا چه کاری انجام دهیم، در ادامه درباره اینکه یک فاکتور چه ویژگی‌‌هایی باید داشته باشد، مطالبی را برای شما بیان می‌کنیم. فاکتور طلا درواقع سند مالکیت شما محسوب می‌شود و در زمان خرید و مخصوصا فروش داشتن فاکتور طلا بسیار اهمیت دارد. یک فاکتور طلا باید تمامی خصوصیات طلا و نیز اطلاعات طلافروشی را مانند آدرس دقیق مغازه به همراه کدپستی، شماره تماس طلافروشی و آدرس شبکه‌های اجتماعی مربوط به مغازه و دیگر اطلاعات مربوط به طلا فروشی را داشته باشد. همچنین برای خرید اینترنتی طلا مانند خرید اینترنتی گوشواره طلا و دیگر زیورآلات باید از طلافروشی‌های مطمئنی خریداری کنید که فاکتور معتبری را به شما ارائه دهند. در ادامه مقاله گم شدن فاکتور طلا در مورد قسمت‌های مختلف فاکتور برای شما مطالبی را عنوان می‌کنیم.
یک فاکتور طلا شامل موارد زیر است:

• سربرگ فاکتور

اولین و مهم‌ترین قسمت فاکتور، سربرگ آن است. در سربرگ باید نام، آدرس، تلفن و لوگوی طلافروشی وجود داشته باشد. همچنین سریال و شماره فاکتور از موارد مهم در سربرگ است که باید به آن توجه شود.

• مشخصات خریدار

نام خانوادگی، شماره تماس و کد ملی خریدار جهت اطمینان بیشتر فروشنده و نیز برای امور مالیاتی در این قسمت می‌نویسند.

• قیمت روز طلا

در راستای مقاله گم شدن فاکتور طلا، یکی از موارد مهمی که در فاکتور طلا باید ذکر شود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، قیمت روز طلا یعنی قیمت یک گرم طلای آب شده 18 عیاری که سود و اجرت آن صفر است. طلافروشی‌ها اصولا مظنه را به جای قیمت طلای 18 عیار می‌نویسند.

• عیار طلا

عیار طلا معمولا عدد 750 یا 18 است که آن را در این قسمت می‌نویسند. دقت کنید که درهنگام خرید اینترنتی، عیار طلا نوشته شده باشد.

• فی اجرت

فی اجرت یعنی کارمزد یا اجرت ساخت محصول خریداری شده که بسته به نوع و طرح هر طلا قیمت متفاوتی دارد. طلاهای فانتزی با طرح‌های پیچیده‌‌تری که دارند، نسبت به طلاهای دیگر اجرت ساخت بیشتری نیز خواهد داشت.

• سود تک فروشی

سود تک‌فروشی را اتحادیه طلا و جواهر برای تمامی فروشندگان طلا و جواهر 7% مشخص کرده است و اگر طلافروشی بیش از این مبلغ را دریافت کند، تخلف کرده است. توجه داشته باشید که بعضی از طلافروشان، اجرت، سود تک‌فروشی و قیمت یک گرم طلای آب‌شده را با هم جمع می‌کنند و به عنوان قیمت یک گرم طلا در فاکتور ذکر می‌کنند. در این حالت باید قیمت یک گرم طلای آب‌شده یا مظنه را در فاکتور درج شود.

• متعلقات طلا

اگر در خرید قطعه طلای شما سنگ، چرم، مروارید و یا زیورآلاتی از این قبیل باشد، قیمت آن در قسمت متعلقات طلا به طور جداگانه درج خواهد شد.

• مالیات بر ارزش افزوده

مطابق قانون کشور به ازای فروش هر نوع خدمت و کالا 9% مالیات بر روی کل مبلغ فاکتور اضافه می‌شود که فروشنده موظف است که این مالیات را از خریدار گرفته و به صورت فصلی به اداره مالیات پرداخت می‌کنند. این مالیات را معمولا روی کل قیمت طلا حساب می‌‌کنند.

• مهر و امضای طلافروشی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های فاکتور که باید به آن توجه کنیم، مهر و امضای طلافروشی است. مهر اعتبار طلافروشی را نشان می‌دهد و شامل نام طلافروشی ( لوگو)، آدرس و شماره تماس می‌باشد. دقت کنید آدرس طلافروشی را به خاطر بسپارید تا اگر به هر دلیلی گم شدن فاکتور طلا، برایتان اتفاق افتاد، آدرس را بلد باشید و به طلافروشی برای گرفتن فاکتور المثنی مراجعه نمایید.

• قیمت نهایی پرداختی

در این قسمت فروشنده باید قیمت نهایی فاکتور را به صورت حروف و عدد در فاکتور یادداشت نماید.

گم شدن فاکتور خرید طلا

خرید آنلاین انواع طلا و جواهر از گالری طلا و جواهرات راف گلد

در این مقاله درباره گم شدن فاکتور طلا مطالبی را بیان کردیم و در مورد فروش طلا بدون فاکتور و نیز قسمت‌های یک فاکتور معتبر توضیحاتی دادیم. اکنون از شما می‌خواهیم برای خرید اینترنتی انواع طلا و جواهر مانند خرید اینترنتی انگشتر طلا، دستبند طلا، سرویس طلا و دیگر اکسسوری‌های شیک و مدرن به وب‌سایت گالری راف گلد مراجعه نمایید. این گالری همه زیورآلات خود را با اجرت ساخت پایین و قیمت مناسب عرضه می‎‌کند. با خرید اینترنتی از گالری طلا و جواهر راف گلد فاکتور معتبر را نیز دریافت خواهید کرد. با خرید از این گالری می‌توانید از آفرهای ویژه آن استفاده کنید. با راف گلد با اطمینان خرید کنید و در هزینه و زمان خود نیز صرفه‌جویی نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست