نکات مهم درباره گوشواره طلا بخیه ای

گوشواره طلا بخیه ای یکی از انواع گوشواره‌های امروزی است که طرفداران خاص خود را دارد. اگر به دنبال شیک‌تر کردن استایل خود هستید یا دوست دارید تغییر خوبی در ظاهر خود بدهید حتما به خرید گوشواره بخیه ای فکر کنید.

شما می‌توانید این گوشواره را با دیگر گوشواره‌های موحود در صنعت مد ترکیب کنید تا ظاهری امروزی‌تر داشته باشید. در صورتی که قصد خرید گوشواره طلا بخیه ای را دارید با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

کدام گوشواره بخیه ای مناسب است

 

گوشواره طلا بخیه ای چیست؟

گوشواره یکی از زیورآلات محبوب در میان افراد، خصوصا دختران است که آن را بر لاله گوش خود آویزان می‌کنند.

گوشواره‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توان آنها در اشکال حلقه‌ای، آویزان یا لوستری، میخی، پیرسینگ، کلیپسی، قلاب‌دار و بخیه‌ای تقسیم بندی کرد.

هر گوشواره در کنار زیبایی خاص خود شرایط نگهداری و استفاده خاصی نیز نیاز دارد.

در گوشواره بخیه ای که به نخی نیز می‌گویند، شما نیاز به بیش از یک سوراخ در هر لاله گوش دارید. البته می‌توان گوشواره نخی را با یک سوراخ در گوش نیز استفاده کرد، اما مطمئنا زیبایی که با دو سوراخ بر گوش دارد را نخواهید دید.

به همین دلیل اکثر خانم‌ها ترجیح می‌دهند که برای خرید گوشواره طلا بخیه ای، 2 یا 3 سوراخ در لاله گوش خود داشته باشند تا زنجیر جلوه بیشتری بدهد.

این اکسسوری اولین بار در سال 1970 طراحی و تولید شد اما پس از سال 2020 بیشتر در گوش خانم‌های خوش سلیقه و شیک پسند دیده می‌شد.

ساختار گوشواره بخیه ای شامل زنجیری نازک، نرم و ظریف است که حدود 7 تا 12 سانتی متر طول دارد و در انتهای آن یک شکل به صورت تزینی قرار میگیرد تا جلوه بیشتری به گوش بدهد.

این شکل می‌تواند هرچیزی مثل مروارید، گل، حلقه یا هر شکل دیگری باشد اما به طور معمول شکلی سبک است تا زنجیر را به سمت پایین نکشد و موجب پاره شدن سوراخ گوش در بلند مدت نشود.

در برخی از مدل‌های موجود در بازار حلقه‌هایی وجود دارد که کاربر می‌تواند به آنها آویزهای مورد علاقه خود را وصل کنند. البته این مساله موجب سنگین‌تر شدن گوشواره بخیه ای می‌شود و بهتر است برای استفاده از این مدل بیشتر از 2 سوراخ بر روی هر لاله داشته باشید.

جهت فیکس شدن زنجیر در گوش شما و کمتر تکان خوردن آن یک پشتی کوچک به نام گل میخ تعبیه شده تا از زنجیر رد شود و در پشت گوش شما قرار بگیرد.

بدین ترتیب احتمال حرکت زنجیر در گوش کمتر خواهد شد و سنگینی گوشواره نیز تا حدی کنترل می‌شود. در ابتدای زنجیر گوشواره طلا بخیه ای، سوزنی صاف و میخی وجود دارد تا وارد شدن زنجیر به سوراخ گوش راحت باشد و کمتر اذیت شوید.

گوشواره طلا بخیه ای چیست

 

اگرچه به طور معمول گوشواره بخیه ای به صورتی جفت فروخته می‌شود، اما شما می‌توانید با اندکی خلاقیت از یک جفت آن استفاده کنید و در گوش دیگرتان از مدل‌های دیگر گوشواره بهره ببرید. این کار ظاهر شما را مدرن، امروزی و هنجار شکن نشان می‌دهد و شما را از دیگران متمایز خواهد کرد.

ست کردن گوشواره بخیه ای بسیار آسان است و به راحتی با انواع مدل‌ها ست می‌شود. البته بسیاری از علاقه مندان به گوشواره، برای ست کردن گوشواره بخیه ای با دیگر مدل‌ها، سوراخ‌های دیگری را بر روی لاله و عضروف گوش میزنند.

بدین ترتیب برای ست کردن گوشواره بخیه ای، آن را به صورت تکی در گوش استفاده می‌کنند و با دیگر انواع گوشواره‌ها خصوصا مدل‌های پیرسینگ، میخی و حلقه‌ای کوچک ترکیب می‌شود که در نوع خود زیبا و جذاب است.

با توجه به نیاز به سوراخ کردن دوباره گوش برای گوشواره بخیه ای شما باید حتما از عوارض آن باخبر باشید و این کار را در محیطی استریل و توسط پزشکی حاذق انجام دهید.

عوارض استفاده از گوشواره بخیه ای

خصوصا اگر سوراخ دوم بر روی غضروف گوش شماست. از شایع‌ترین عوارض سوراخ کردن گوش برای ست کردن گوشواره بخیه ای می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  • عفونت
  • خونریزی مجدد
  • واکنش آلرژیک
  • التهاب
  • گوشت اضافی
  • قطع شدن عصب گوش

 

جهت کاهش عوارض استفاده از این مدل زیبا از زیورآلات پیشنهاد می‌شود که از گوشواره طلا بخیه ای استفاده کنید و مدل‌های بدل را به فراموش بسپارید.

با این حال اگر باز هم اصرار به گوشواره بدل خصوصا از جنس نیکل دارید حداقل تا بسته شدن زخم و فیکس شدن سوراخ در گوشتان اندکی صبر کنید و پس از رد شدن این پروسه گوشواره طلا بخیه ای خود را با مدل‌های فلزی بدل تعویض نمایید.

علت این امر بروز حساسیت بیشتر بدن به فلزات بدل در مقایسه با فلز طلاست. همچنین احتمال ورود سرب و ترکیبات بد به داخل خون کمتر خواهد بود.

خرید گوشواره بخیه ای زنانه

 

نکته: استفاده از گوشواره بخیه ای نقره یا آب طلا نیز نسبت به گوشواره بدل ارجحیت دارد.

 

انواع گوشواره طلا بخیه ای

این اکسسوری زیبا در انواع و طرح های مختلفی در بازار عرضه میشود که در ادامه به بررسی و معرفی برخی از آنها به همراه تصویر مرتبط برای آنها میپردازیم.

  • گوشواره بخیه ای ساده

این مدل گوشواره ها معمولا ار یک زنجیر ساده تشکیل شده اند که با توجه به مدل بسته شدن این گوشواره ها در نهایت جلوه ای از چندلایه زنجیر در گوش ایجاد میکندد. گوشواره  های بخیه ای با توجه به مدل خص خود انتخاب مناسبی برای استفاده روزنه نیستند اما این مدل از این اکسسوری زیبا را میتوان برای تکمیل یک استایل کلاسیک و یا استایل نیمه رسمی دخترانه استفاده کرد.

گوشواره طلا بخیه ای ساده انتختب مناسبی برای تکمیل استایل کلاسیک است.

  • گوشواره مینیمال

استایل مینیمال اخیرا موردتوجه بسیاری از افراد خصوصا بانوان جوان قرار گرفته است. استایل مینیمال با شعار “کمش هم زیاد است” سعی در حذف المان های زائد و اضافی استایل علاقه مندان به این سبک است. لذا استفاده از اکسسوری های بزرگ و پرزرق و برق و دارای ریزه کاری ها و اچزای زیاد موردعلاقه ی این سبک نیست. اگر به دنبال گوشواره ای برای تکمیل استایل مینیمال خود هستید و به گوشواره های بخیه ای علاقه دارید بهتر است به سراغ نمونه های ظریف و ساده و درعین حال شیک این اکسسوری بروید زیرا نمونه های شلوغ و پرزرق و برق مناسب استایل شما نخواهد بود.

  • گوشواره مرواریدی

مروارید یکی از زیباترین سنگ های قیمتی مورد استفاده در جواهرات است که استفاده از آن جلوه ای خاص و شیک به اکسسوری شما میدهد. استفاده از مروارید به دلیل خواص منجصر به فرد آن از دیرباز در میان ملل مرسوم بوده است.

گوشواره طلا بخیه ای مرواریدی برای مهمانی های مجلل بهترین انتخاب است.

بسیاری براین باورند که مروارید دارای خواص درمانی روحی و جسمی است تاحدی که فرانسیس بیکن مروارید را ابزاری برای طولانی کردن عمر میداند. استفاده از مروارید در گوشواره طلا بخیه ای میتواند سبب افزایش قیمت این زیورآلات شود اما اگر به دنبال اکسسوری برای تکمیل استایل رسمی و مجلل خود هستید استفاده از یک گوشواره بخیه ای که با مروارید آراسته شده بهترین انتخاب برای شما است.

  • ترکیب گوشواره بخیه ای ساده و سایر مدل ها

اگر به استفاده از اکسسوری های خاص علاقه دارید انتخاب یک گوشواره طلا بخیه ای با تلفیقی از چند مدل بهارین لنتهاب برای شما است. اگر میخواهید گوشواره خود را از سادگی زیاد خارج کنید تلفیق گوشواره ساده و حلقه ای، به طورریکه یک یا چند حلقه به گوشواره شما متصل باشد،

نرکیب چند مدل از گوشواره های بخیه ای استایل شما را خاص و چشم نواز میکند.

ترکیب زیبایی را ایجاد میکند. بگر به خاص  بودن این اکسسوری علاقه دارید از ترکیب گوشواره ساده و مرواریدی اسافاده کنید. این مدل گوشواره به سبب سبک ساختاری آن ایجاد تغییرات برای منحصربفرد شدن در ساختار خود را برای علاقه منئان دارد.

  • گوشواره قلبی

شاید بتوان گفت قلب پرکاربردترین نماد در جواهرات است. استفاده از قلب در گوسواره بخیه ای باع زیبایی بیشتر این مدل گوشواره میشود. گوشواره بخیه ای قلبی انتخاب مناسبی برای دورهمی های دوستانه است. استفاده از این اکسسوری برای استایل های دخترانه بسیار مناسب است.

گوشواره طلا بخیه ای مدل قلبی در میان بانوان جوان بسیار پرظرفدار است.

  • گوشواره بخیه ای کریستالی

کریستال ها باتوجه به فراوانی زیادی که دارند برای ایجاد تنوع و خاص شدن اکسسوری ها کاربرئ ریادی دارند. قسمت کریستال ها با یکدیگر کتفاوت است اما اگر به استفاده از سنگ ها در جواهرات خود علاقه مند هستید اما نمیتوانید برای آنها هزینه زیادی کنید اکسسوری های مزین به کریستال ها انتخاب مناسبی برای شما هستند. شما میتوانید رنگ کرسیتال استفاده شده در گوشواره طلا بخیه ای خود را با لباس یا سایر اکسسوری های خود ست کنید.

ست کردن گوشواره بخیه ای

گوشواره بخیه ای انواع متفاوتی دارد که در رنگ، نوع زنجیر، طول زنجیر و شکل آویز تفاوت دارد اما در تمام آنها زنجیر وجود دارد تا به صورت بخیه از میان سوراخ‌های گوش گذر کند.

برای اینکه گوشواره طلا بخیه ای شما ظاهری شیک و جذاب به شما دهد، شما باید ست کردن گوشواره با مو را بلد باشید. مطمئنا استفاده از این اکسسوری زیبا با هر مدل مویی جذاب نیست و باید این 2 مورد با هم هماهنگ شوند.

بهترین مدل مو برای داشتن گوشواره بخیه ای موهای کوتاهی هستند که در آنها گوش کاملا مشخص می‌شود و گوشواره کاملا دیده شود.

اگر گردن کوتاه یا درشتی دارید بهتر است گوشواره طلا بخیه ای شما خیلی به سمت پایین آویزان نباشد چرا که ظاهر شما را زشت خواهد کرد و کوتاهی گردن بیشتر نمایان خواهد شد.

در موهای بلند گوشواره شما در لابه لای مو مخفی خواهد شد و حتی ممکن است باعث جا به جا شدن آن در گوش شما شود. لذا در صورتی که موی بلندی دارید، موها را به سمت عقب جمع کنید و یا به صورتی آنها را ببندید که کاملا در پشت گوش باقی بمانند.

ست کردن گوشواره بخیه ای با مو

 

اگر موهای فر یا رنگ و مش کرده‌ای دارید که به اندازه کافی چشم‌ها را سمت خود می‌کشاند، بهتر است از گوشواره طلا بخیه ای با اشکال ساده و مینیمال استفاده کنید تا ظاهر شما شلوغ و پرجزئیات به نظر نرسد.

در این حالت اکسسوری شما خیلی به چشم نخواهد آمد و بهترین انتخاب ساده‌ترین مدل برای شما خواهد بود.

ست کردن گوشواره با فرم صورت از دیگر مسایلی است که در هنگام ست کردن گوشواره بخیه ای باید حتما به آن توجه کنید. این مدل به هر فرم صورتی نخواهد آمد و ممکن است ظاهر شما را زشت کند.

گوشواره طلا بخیه ای بهترین گزینه برای افرادی است که فرم صورت مثلثی، بیضی، گرد یا قلبی دارند. لذا استفاده از این مدل گوشواره به فرم صورتی مربعی و کشیده اصلا توصیه نمی‌شود.

خرید اینترنتی گوشواره طلا راهکار بسیار مناسبی برای افرادی است که گوشواره طلا بخیه ای خود را در مدل‌های موجود در بازار شهر خودشان پیدا نمی‌کنند و به دنبال مدلی خاص و تک هستند.

شما می‌توانید به راحتی مدل مورد نظر خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید تا در کمتر از 10 روز به دست شما برسد.

ست کردن گوشواره بخیه ای با فرم صورت

 

استایل مناسب برای گوشواره طلا بخیه ای

مطمئنا گوشواره طلا بخیه ای برای هر استایلی مناسب نیس و تنها افرادی با استایلی خاص می‌توانند از آن استفاده کنند و زیباتر شوند.

بهترین گزینه برای استفاده از گوشواره طلا بخیه ای، استایل‌هایی هستند که اصلا پسرانه و مردانه نیستند و فرد احساس زنانگی خوبی با خود دارد.

باید فردی باشید که حوصله مراقبت از گوش جهت جلوگیری از کشیده شدن ناگهانی گوشواره را داشته باشید و فعالیت‌های روزمره شما گوش شما را اذیت نکند.

گوشواره طلا بخیه ای به طور معمول مناسب افراد سنتی و کلاسیک نیست و اکثرا جوانان هنجار شکن با روحیه آزادطلب گزینه مناسبی برای داشتن گوشواره طلا بخیه ای هستند.

انواع مدل های گوشواره بخیه ای

این گوشواره می‌تواند برای استفاده روزانه شما هم باشد خصوصا اگر مدل مینیمال و ساده‌ای را انتخاب نمایید. شما می‌توانید از مدل‌های بلندتر و درخشان‌تر گوشواره طلا بخیه ای در مهمانی و جشن‌ها نیز استفاده کند.

لازم به ذکر است که این سبک از زیورآلات به خوبی با گوشواره‌های پیرسینگ و تتو ست می‌شود.

اگر روحیه هنرمندی دارید توصیه ما به شما استفاده از گوشواره طلا بخیه ای با سنگ‌های رنگی و اشکال هنری انتزاعی است.

شما می‌توانید با این مدل گوشواره شلوار جین بپوشید و تیپ اسپرت داشته باشید. البته این اکسسوری ظاهر خوبی با دامن کوتاه دارد.

استفاده از این اکسسوری با لباس بلند مجلسی خیلی پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است از گوشواره‌هایی با مدل‌های لوستری آویزان کلاسیک‌تر استفاده شود.

ست کردن گوشواره بخیه ای با لباس

 

سخن آخر

در این مطلب یکی از زیباترین مدل های گوشواره موجود در بازار را به صورت کامل به شما معرفی کردیم و لزوم استفاده از گوشواره طلا بخیه ای را به شما شرح دادیم.

ست کردن گوشواره بخیه ای یکی دیگر از نکاتی است که شما باید آن را بدانید. چرا که این نوع گوشواره به راحتی با هر استایلی تطابق پیدا نمی‌کند.

با توجه به گشاد شدن سوراخ گوش به دلیل استفاده طولانی مدت از این مدل گوشواره پیشنهاد می‌شود که از این نوع گوشواره تنها در مواقع خاص استفاده کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست