نکاتی که باید قبل از خرید یاقوت سرخ (روبی) بدانید

سنگ های قیمتی بسیار با ارزش, گران قیمت و کمیاب هستند و انواع مختلفی دارند. در گذشته این سنگ ها در زندگی افراد نقش بسزایی داشتند. باور مردم در قدیم این بود که داشتن این سنگ های قیمتی برای آنها خوش شانسی, قدرت, خوش بختی, شجاعت و حتی خوب شدن از بیماری را به همراه دارد به همین دلیل آن ها را با اشیا نوک تیز سوراخ می‌کردند و بر گردن خود آویزان می‌کردند. راهنما خرید یاقوت سرخ به شما کمک میکند بهترین مدل این یاقوت را خریداری کرده و از خواص آن بهره مند شوید.

علاوه بر این باور برای تزیین وسایل گوناگون از آن ها استفاده می‌کردند. هر چند که امروزه هم مردم بر این باور هستند که داشتن یک سنگ قیمتی باعث خوش شانسی و آرامش و… می‌شود.امروزه این گونه سنگ ها بیشتر در جواهرسازی کاربرد دارد و در ساخت انواع زیورآلات از این گوهرهای گرانبها استفاده می‌شود که قیمت طلای ساخته شده با این سنگ های قیمتی گران تر و با ارزش تر خواهد شد.

در این مقاله ما قصد داریم شما را با یکی از این سنگ های قیمتی که یاقوت سرخ (روبی) می‌باشد و بسیار کمیاب و با ارزش است آشنا کنیم. و لازم است این مطلب را نیز ذکر کنیم که چون نمونه های مصنوعی این سنگ قیمتی زیاد است برای خرید آن باید دقت کنید و به رنگ و کشور تولید کننده آن توجه داشته باشید. ما نکاتی را که باید قبل از خرید یاقوت سرخ بدانید برای شما بازگو خواهیم کرد. لطفا در ادامه با ما همراه باشید و راهنما خرید یاقوت سرخ را مطالعه فرمایید.

راهنما خرید یاقوت سرخ، بررسی نکات مربوط

یاقوت سرخ (معرفی و مشخصات)

یکی از سنگ های قیمتی یاقوت سرخ یا روبی می‌باشد که سنگی درخشان, با ارزش و نادر است. نام روبی برگرفته از واژه لاتین روبیوس است که هندی های باستان به آن پادشاه سنگ های قیمتی می‌گفتند. رنگ آن از صورتی تا قرمز تیره یافت می‌شود. این سنگ قیمتی مقاوم و مستحکم است و درجه سختی آن 9 در مقیاس موس می‌باشد و می‌توان آن را بعد از الماس به عنوان سخت ترین کانی نام برد. استحکام آن باعث شده تا در ساخت انواع زیورآلات مخصوصا انگشتر به راحتی قابل استفاده باشد و دچار شکنندگی نشود.

در گذشته هندوها اعتقاد داشتند که یاقوت سرخ از آن ها در برابر اهریمن و اشرار محافظت خواهد کرد و امروزه مردم معتقدند این سنگ سمبل عشق و علاقه می‌باشد. همچنین این سنگ به خاطر اینکه بسیار قیمتی و با ارزش می‌باشد در گذشته نشانه‌ای از قدرت و ثروت پادشاهان بوده است. این سنگ قیمتی در سریلانکا, ویتنام, پاکستان, تایلند, برمه و تانزانیا یافت می‌شود که اصلی ترین معدن آن موگوک در برمه است. ما با راهنما خرید یاقوت سرخ بنا داریم به شما مطالبی را ارائه دهیم تا نکات خرید یاقوت سرخ را مطالعه کرده و در خرید آن دقت لازم را به کار گیرید.

راهنما خرید یاقوت سرخ، معرفی و بررسی مشخصات

یاقوت سرخ نماد سنگ تولد تیرماه

در گذشته مردم هر یک از سنگ های قیمتی را مخصوص یکی از ماه های سال می‌دانستند و اعتقاد داشتند که داشتن سنگ ماه تولد برای فرد مورد نظر خوش شانسی, بخت و اقبال, ثروت, دوری از بیماری ها و انرژی های مثبت به همراه خواهد داشت. این باور و اعتقاد اکنون هم در میان بسیاری از مردم رواج دارد. یاقوت سرخ نیز یکی از این سنگ ها است که به عنوان اصلی ترین سنگ ماه تیر معروف می‌باشد.

داشتن این سنگ با ارزش برای متولدین تیر خواص درمانی و ویژگی های فراوانی دارد, از جمله اینکه به فرد قدرت می‌دهد و ضعف و بی حالی را از او دور می‌کند. همچنین گفته شده که برای پیشگیری از بیماری ها مانند طاعون و ناراحتی های قلبی و کلیوی و… داشتن این سنگ گران بها به افراد متولد این ماه کمک زیادی خواهد کرد.با مطالعه راهنما خرید یاقوت سرخ از ویژگی های این سنگ قیمتی برای متولدین ماه تیر بیشتر آشنا شوید.

راهنما خرید یاقوت سرخ، بررسی نماد سنگ تولد

روش های تشخیص سنگ یاقوت سرخ اصلی

به دلیل اینکه یاقوت سرخ یکی از محبوب ترین و با ارزش ترین سنگ های قیمتی است در ساخت طلا و جواهرات کاربرد زیادی دارد و همه دوست دارند یک زیورآلاتی با این سنگ زیبا داشته باشند پس باید دقت توجه و دقت لازم را داشته باشید تا به جای خرید سنگ اصل نوع تقلبی آن را دریافت نکنید. برای تشخیص سنگ اصل از بدل در درجه اول باید از یک جواهر فروش مطمئن خریداری کنید و حتما شناسنامه مربوط به سنگ را تحویل بگیرید. همچنین برای اطمینان بیشتر می‌توان از دستگاه هایی استفاده کرد که مخصوص این کار می‌باشد و در آزمایشگاه های گوهرشناسی امکان پذیر است ولی این کار هزینه بالایی دارد. البته با اطلاعاتی که در مطالب بعدی به شما می‌دهیم خودتان هم می‌توانید تا حدودی اصل بودن آن را تشخیص دهید. باز هم در ادامه مقال با راهنما خرید یاقوت سرخ با ما همراه باشید.

  •  توجه به رنگ و درخشش سنگ

رنگ یاقوت اصل قرمز تیره و متوسط است این نوع یاقوت یک دست و مات می‌باشد. اما یاقوت تقلبی شفاف تر است و رنگ روشن تری هم دارد. یاقوت های مصنوعی نسبت به نوع اصل آن درخشش بیشتری دارند.

  • راهنما خرید یاقوت سرخ و توجه به حباب داخل سنگ

برای تشخیص حباب داخل سنگ یاقوت, آن را جایی مقابل نور قرار می‌دهیم و در صورت مشاهده حباب آن یاقوت مصنوعی می‌باشد. سنگ یاقوت اصل دارای حباب نمی‌باشد و باید سطحی صاف داشته باشد.

  •  کشیدن شی تیز روی سنگ

یک راه دیگری که برای تشخیص یاقوت اصل می‌باشد, کشیدن ناخن یا یک سکه روی سنگ است. اگر بعد از کشیدن روی آن خراشی ایجاد شد متوجه می‌شویم که یاقوتی که داریم تقلبی می‌باشد. تنها چیزی که می‌تواند روی یاقوت اصل خراشی اندازد, الماس است.

  • راهنما خرید یاقوت سرخ و توجه به تراش سنگ

دقت به تراش یاقوت هم نمونه‌ای از راه های تشخیص یاقوت اصل از تقلبی می‌باشد. یاقوت های اصل معمولا تراش نخورده هستند اما یاقوت های مصنوعی به خاطر تراشی که با دستگاه روی آن ایجاد می‌کنند دارای قرینه و ساختاری منظم هستند.

راهنما خرید یاقوت سرخ، روش تشخیص یاقوت اصل

راهنما خرید یاقوت سرخ؛ خواص یاقوت سرخ (روبی)

داشتن سنگ های قیمتی خواص درمانی بسیاری دارد و روبی هم مانند دیگر سنگ ها خواص شگفت انگیزی برای فرد دارد. بعد از راهنما خرید یاقوت سرخ اکنون با ویژگی های آن آشنا شوید.

  •  در دوران باستان مردم عقیده داشتند که یاقوت سرخ از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری ها از جمله طاعون پیشگیری می‌کند.
  •  این سنگ گران بها برای درمان بیماری های مختلف از جمله تب و عفونت, بیماری های گوارشی, سردرد, کم خونی, ضعف و بی حالی و اعصاب و روان بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
  • سنگ یاقوت سرخ برای از بین بردن غصه و دوری از استرس مناسب است, همچنین باعث تقویت اراده و داشتن قدرت و شجاعت در فرد می‌شود.

نکات مهم خرید زیورآلات با یاقوت سرخ

استفاده از این سنگ قیمتی و با ارزش در طراحی طلا و جواهرات بسیار بی نظیر می‌باشد. توصیه می‌کنیم برای خرید طلا و جواهراتی با یاقوت سرخ دقت و توجه کافی داشته باشید و از جواهر فروشی های مورد اطمینان و نیز افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید تا سنگ تقلبی را به جای اصل خریداری نکنید. همچنین می‌توانید ابتدا راهنما خرید یاقوت سرخ را مطالعه کنید و با اطلاعات دقیق این جواهر قیمتی را از جواهر فروشی ها دریافت کنید.

  •  در هنگام خرید این سنگ با ارزش شناسنامه آن را از فروشنده دریافت کنید زیرا شناسنامه تاییدی بر اصل بودن سنگ شما می‌باشد.
  •  برای قیمت گذاری حتما وزن سنگ را در نظر داشته باشید و از فروشنده بخواهید که قیمت سنگ را جداگانه محاسبه کند.
  •  ترکیب این سنگ با ارزش با طلای زرد و سفید کاملا سلیقه‌ای است و هر کدام جلوه خاص خود را دارد.
  •  دقت به رنگ یاقوت سرخ نیز از نکاتی است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید.

راهنما خرید یاقوت سرخ، نکات مهم خرید

روش های نگهداری و مراقبت از یاقوت سرخ

همه زیورآلات, مخصوصا طلا و جواهرات نیاز به نگهداری درست دارند. در این میان سنگ های قیمتی به مراقبت بیشتری نیاز دارند تا از ارزش و خواص آن ها کم نشود. برای نگهداری از سنگ یاقوت سرخ که گوهری گرانبها و کمیاب می‌باشد قبل از هر اقدامی برای نگهداری مناسب یاقوت سرخ بهتر است که راهنمای خرید یاقوت سرخ را مطالعه کنید.

  •  برای مراقبت از این سنگ قیمتی باید در هنگام استفاده از مواد شیمیایی آن را در جایی دیگر قرار دهیم که تماسی با سنگ ایجاد نشود. همچنین زمانی که از اسپری, عطر , مواد آرایشی و لوسیون ها استفاده می‌کنیم, طلا و جواهراتی که با سنگ های قیمتی از جمله یاقوت سرخ ترکیب شده است را در جایی دورتر یا در جعبه بگذاریم تا آسیب و ضربه‌ای به آن وارد نشود.
  •  درست است که این سنگ از سختی بالایی برخوردار است اما به این معنا نیست که نمی‌شکند پس بهتر است هنگام استفاده در کارهای سخت و سنگین آن را کنار بگذریم و اگر ضربه‌ای به آن وارد شد و یا سنگ یاقوت شما روی طلا و جواهر شل شد, حتما به جواهرساز ماهر مراجعه کنید تا از ارزش آن کاسته نشود.
  •  بهتر است یاقوت سرخ خود را در جعبه‌ای جداگانه نگهداری کنید و از قرار دادن آن کنار سنگ ها یا جواهرات دیگر خودداری کنید تا کمترین خراش و آسیببی به آن وارد نشود
  •  زمانی که می‌خواهید به حمام یا استخر بروید جواهرات که سنگ های قیمتی دارند را حتما خارج کرده و در جای مطمئن نگهداری کنید.

نکاتی در زمینه تمیز کردن یاقوت سرخ

برای تمیز کردن طلا و جواهرات و نیز سنگ های قیمتی باید نکاتی را رعایت کنیم. روش مناسب تمیز کردن این جواهرات گرانبها و با ارزش بسیار مهم می‌باشد و اگر به صورت درست آن را انجام ندهیم به ارزش جواهراتمان لطمه وارد می‌شود. راهنما خرید یاقوت سرخ مطالبی را برای تمیز کردن این سنگ قیمتی عنوان کرده است.

  •  برای تمیز کردن سنگ یاقوتی که کدر شده است می‌توان از محلول های مخصوص سنگ یاقوت که در فروشگاه های معتبر موجود می‌باشد, استفاده کرد. این محلول ها با توجه به نوع جواهر, مناسب برای هر سنگ و جواهراتی می‌باشد.
  •  برای سنگ ها و جواهراتی که هنوز کدر نشده‌اند بهتر است از آب ولرم و پودر صابون ملایم به همراه یک پارچه نرم استفاده کنید و بعد از شستشو بلافاصله آن را با پارچه دیگری خشک کنید.
  •  هر چند ماه یکبار برای درخشندگی بیشتر سنگ یاقوت نزد جواهرساز بروید تا با دستگاه اولتراسونیک سنگ قیمتی شما را تمیز کند. این دستگاه با آب و مایع مناسب تمام ذرات چربی را در سنگ از بین می‌برد.

راهنما خرید یاقوت سرخ، نکات مهم تمیز کردن

خرید آنلاین انواع طلا و جواهرات از گالری راف گلد

ما در این مقاله سعی کردیم تا با راهنما خرید یاقوت سرخ شما را با این سنگ گران بها بیشتر آشنا کنیم و همچنین مطالبی را در خصوص نکات خرید یاقوت سرخ بیان کردیم تا هنگام خرید دقت لازم را انجام دهید. همچنین در مورد تشخیص سنگ اصل از تقلبی و روش های نگهداری و تمیز کردن این سنگ با ارزش و کمیاب اطلاعاتی برای شما فراهم کردیم و گفتیم که سنگ یاقوت سرخ که به آن روبی هم گفته می‌شود چه خواصی دارد.

اکنون به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از انواع طلا و جواهرات ترکیب شده این سنگ با ارزش در گالری راف گلد دیدن فرمایید و جواهرات مورد پسند خود را با اطمینان خاطر از این گالری خریداری کنید. شما می‌توانید با خرید انواع طلا و جواهرات از جمله خرید انگشتر طلا زنانه, انواع دستبند, گردنبند طلا زنانه و سایر اکسسوری های زیبا, جذاب و مدرن از این گالری از آفرهای ویژه آن بهره مند شوید. گالری راف گلد با اجرت ساخت پایین و قیمت مناسب محصولات خود را برای شما عزیزان عرضه داشته است. با راف گلد لذت یک خرید هوشمندانه را تجربه کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست