استفاده از زیورآلات برای آقایان چه حکمی دارد؟

همه انسانها به آراستگی و زیبایی خود اهمیت می‌دهند و از انواع زیورآلات مختلف برای بیشتر دیده شدن و جذابیت خود استفاده می‎کنند. در میان اکسسوری ها, طلا و جواهرات بیشتر از بقیه توجه افراد را به خود جلب کرده است. زیرا استفاده از آن علاوه بر اینکه زیبایی فرد را دوچندان می‌کند, نوعی سرمایه نیز برای افراد نیز به شمار می‌رود. به همین دلیل خانم ها و آقایان از انواع طلا وجواهرات برای زیبایی و نیز به نوعی برای پس انداز و سرمایه‌گذاری خود استفاده می‌کنند. اما در بسیاری از روایات ذکر شده که برخی از زیورآلات مانند طلا برای مردان مناسب نمی‌باشد.

دلیل این امر چیست و چه زیورآلاتی برای آقایان نامناسب خواهد بود؟ در حقیقت استفاده از این اکسسوری‌ها برای مردان آداب خاصی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنیم. اکنون ما در این مقاله از راف گلد قصد داریم برای شما بیان کنیم که بهترین زیورآلات مردانه کدامند و استفاده از زیورآلات برای آقایان چه حکمی دارد. پس برای آشنایی با ین موضوع در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید.

بررسی کردن موضوع استفاده از زیورآلات برای آقایان چه حکمی دارد؟

آیا استفاده از زیورآلات برای آقایان ممنوع است؟

مردان هم مانند زنان به زیورآلات علاقه دارند و برای زیباتر شدن تیپ و استایل خود از انواع این اکسسوری ها استفاده می‌کنند. برای مردان انواع زیورآلات مانند طلا, نقره, استیل, پلاتین و… وجود دارد که استفاده از همه آنها به جز طلا برای آنها مناسب است. در اسلام و در روایات مختلف استفاده از طلا برای مردان حرام می‌باشد و احادیث زیادی هم در این مورد موجود است که حکم ممنوعیت استفاده از طلا را تایید می‌کند. ولی باید بگوییم که استفاده از این فلز علاوه بر حرام بودن ضررهایی هم برای مردان به همراه دارد و آسیب های جدی به بدن آنها وارد خواهد کرد. در مطالب بعدی درباره این آسیب ها مطالبی را برایتان بیان خواهیم کرد. اما آیا استفاده از هر نوع زیورآلات طلا برای آقایان حرام است؟ باید بگوییم که خیر.

در ادامه شما را با احکام مربوط به آن آشنا می‌کنیم و توضیح خواهیم داد که استفاده از زیورآلات برای مردان چه حکمی دارد و همچنین استفاده از زیورآلات برای آقایان در چه صورتی جایز نیست و چه زمانی بلامانع می‌باشد.

آیا استفاده از زیورآلات برای آقایان مشکل دارد ؟

احکام زیورآلات برای آقایان

در حقیقت برای خرید یک اکسسوری زیبا که مناسب آقایان باشد بهتر است اول مطالبی را درخصوص احکام زیورآلات برای مردان مطالعه کنیم و بعد آن را خریداری نماییم. انتخاب زیورآلات مردانه بهتر است به گونه‌ای باشد که برای موقعیت های گوناگون مناسب واقع شود. ساده و شیک بودن این اکسسوری ها برای مردان بسیار حائز اهمیت است.

  •  استفاده از هر نوعی از طلا مانند انگشتر طلا, زنجیر طلا مردانه, گردنبند, دستبند و ساعت طلا که به صورت مستقیم با بدن در ارتباط هستند برای مردان جایز نبوده و نماز خواندن با آن نیز باطل می‌شود.

 

  •  طلای زرد یا سفید و یا مخلوطی از آن دو نیز در صورت ارتباط مستقیم با بدن برای آقایان جایز نمی‌باشد حکم گردنبند برای مردان اگر با طلای سفید باشد یا زرد فرقی نمی‌کند و هر دو حرام می‌باشد.

 

  •  اگر طلا با فلز دیگری ترکیب شود و مورد استفاده قرار گیرد هر چند که مدت استفاده از آن کوتاه باشد بازهم برای آقایان مناسب نخواهد بود. استفاده از زیورآلات برای آقایان احکامی دارد که باید به آن دقت کنیم.

 

  •  خوردن و آشامیدن با ظروفی که از طلا ساخته شده است نیز برای مردان برعکس بانوان جایز نمی‌باشد.

 

  • استفاده از عینک طلا نیز برای آقایان مناسب نمی‌باشد و خواندن نماز با آن سبب ابطال نماز خواهد شد.

 

  •  استفاده از زیورآلاتی به غیر از طلا مانند نقره، پلاتین، استیل، تیتانیوم و غیره برای آقایان مناسب بوده و از بهترین زیورآلات مردانه به شمار می‌روند.

 

  •  بهتر است که استفاده از زیورآلات برای آقایان از فلز طلا به عنوان سرمایه گذاری و پس انداز کنار گذاشته شود و یا از زیورآلاتی از طلا استفاده شود که فلز طلا به صورت مستقیم با بدن ارتباط نداشته باشند. در ادامه این موارد را برای شما بیان خواهیم کرد.

بررسی کردم احکام استفاده از زیورآلات برای آقایان

چرا طلا برای آقایان حرام است؟

در دین اسلام استفاده از طلا برای مرد حرام می‌باشد و همه علما و مراجع دین هم به همین دلیل استفاده از آن را برای آقایان جایز نمی‌دانند. خداوند اگر چیزی را برای انسانها حرام کرده و آنها را از داشتن آن نهی کرده است به این دلیل بوده که ضررهایی را برای افراد به همراه داشته است. این موضوع با بررسی هایی که صورت گرفته, به اثبات رسیده است. طبق مطالعات و تحقیقات پزشکان تماس طلا با پوست مردان اثرات منفی برای آنها دارد و باعث غلظت خون می‌شود.

همچنین به دلیل اینکه ساختار بدن مردان با زنان متفاوت است, مشکلاتی را برای آنها به وجود می‌آورد. وقتی طلا با پوست مردان تماس پیدا میکند بدن آنها شروع به ساخت گلبولهای سفید می‌کند و به دلیل افزایش این گلبولها و عدم فضای کافی برای گلبولهای قرمز تعداد آنها کاهش پیدا می‌کند و همین امر سبب ایجاد کم خونی می‌شود. استفاده از این زیورآلات نیز ایمنی سیستم بدنی را در مردان کم می‌کند. پس طلا به عنوان استفاده از زیورآلات برای آقایان در ارتباط مستقیم با بدن گزینه مناسبی نمی‌باشد.

بررسی کردن دلیل حرام بودن استفاده از زیورآلات برای آقایان

انتخاب زیورآلات مناسب برای آقایان

استفاده از زیورآلات برای آقایان فقط محدود به طلا نمی‌باشد بلکه انواع دیگری از اکسسوری ها وجود دارد که آنها می‌توانند برای جذاب تر و زیباتر شدن خود از آن استفاده کنند. در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد که بهترین زیورآلات مردانه کدام می‌باشد.

  •  استفاده از انواع انگشتر, گردنبند و دستبند که از جنس نقره باشد برای آقایان مناسب می‌باشد و مانند طلا حرام نیست و نماز خواندن با آن اشکالی ندارد. نقره یکی از فلزات گرانبها است که در ساخت زیورآلات نقش ویژه‌ای دارد ولی نسبت به طلا ارزانتر است.

 

  •  یکی دیگر از زیورآلاتی که برای مردان مناسب است پلاتین است که فلزی کمیاب است و نسبت به طلا قیمت گران تری دارد. این فلز با ارزش به دلیل رنگ سفید و درخشانی که دارد, در ساخت جواهرات کاربرد فراوانی دارد. انواع جواهرات ساخته شده با پلاتین یکی از بهترین زیورآلات مردانه می‌باشد. پلاتین فلزی گرانبها است که به عنوان استفاده از زیورآلات برای آقایان کاربرد دارد.

پلاتین نمونه ای از استفاده از زیورآلات برای آقایان

  •  استفاده از زیورآلات برای آقایان با انواع سنگ هایی مانند عقیق, فیروزه, زمرد, یاقوت و… بسیار مناسب می‌باشد که هرکدام از آنها خواص و ویژگی های بسیاری نیز به همراه خواهد داشت. همچنین در دین اسلام به داشتن آنها توصیه شده است.

 

  •  اگر دستبند یا انگشتر طلا با بدن تماسی نداشته باشد و روی چرم یا پارچه کار شده باشد, استفاده از آن برای آقایان بلامانع است. استفاده از دستبند طلا چرمی مردانه که تماسی روی پوست ایجاد نکند یکی از این انواع زیورآلات مناسب مردان می‌باشد.

 

  •  انواع ساعت مچی با جنسهای متفاوت بجز طلا نیز می‌تواند یکی دیگر از زیورآلات مناسب برای آقایان باشد و ست کردن دستبند مردانه با آن تاثیر زیادی در جذابیت استایل و تیپ آنها دارد. استفاده از زیورآلات برای آقایان و ست کردن آن با دیگر اکسسوری ها باید به گونه‌ای باشد که ظاهر مردان را آراسته و شیک جلوه دهد.

 

  •  حکم انواع گردنبند برای مردان اگر با سنگ های تزیینی و یا قیمتی باشد و طلا در آن کار نشده باشد, جایز است و استفاده از آن موردی نخواهد داشت.

 

  •  انداختن انواع گوشواره برای آقایان با فرهنگ ما مغایرت دارد و استفاده از آن به عنوان زیورآلاتی برای آقایان در کشور ما رایج نمی‌باشد.

انتخاب زیورآلات مناسب برای آقایان

خرید آنلاین انواع زیورآلات از گالری طلا و جواهرات راف گلد

ما در این مقاله شما را با احکام مربوط به زیورآلات مردان آشنا کردیم و نیز درباره استفاده از زیورآلات برای آقایان مطالبی را بیان کردیم. همچنین توضیح دادیم که بهترین زیورآلات مردانه کدامند. اکنون گالری طلا و جواهر راف گلد را به شما پیشنهاد می‌دهیم و از شما می‌خواهیم از انواع طلا و جواهرات این گالری و طلاهای ترکیب شده با چرم و نیز سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی که مناسب آقایان می‌باشد, دیدن فرمایید.

دستبندهای طلا چرمی و مرواریدی، انواع گردنبندهای طلا مردانه با ترکیبی از پارچه، چرم و سنگ های مختلف که برای آقایان بلامانع است. این گالری همه زیورآلات خود را با اجرت ساخت پایین برای شما عرضه داشته است. با خرید آنلاین از گالری راف گلد از آفرهای ویژه آن نیز بهره مند شوید. گالری راف گلد انواع طلا و جواهرات شیک و مدرن خود را با قیمت مناسب به نمایش گذاشته است. شما می‌توانید با خرید اینترنتی از آن هم در زمان و هم در هزینه خود صرفه جویی نمایید. با خرید از راف گلد لذت خریدی آسان و هوشمندانه را تجربه کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست