چند مورد از اشتباهات رایج در استفاده از طلا

از زمان‌های گذشته تا امروزه طلا و جواهرات زنانه از جمله اکسسوری های مهم و گران قیمت به شمار می‌رود. این زیورآلات به خصوص برای خانم ها جایگاه ویژه ای دارد.انواع مختلفی از این اکسسوری ها مانند گردنبند، دستبند، رولباسی، پابند، انگشتر و گوشواره در گروه محبوب‌ترین زیورآلات زنانه قرار دارند و معمولا برای زیبایی و جذابیت در ظاهر بانوان مورد استفاده قرار گرفته است.اما رعایت نکردن برخی از اصول و یا اشتباهات رایج در استفاده از طلا و جواهرات سبب می‌شود زیورآلات گران قیمت شما جلوه زیبایی نداشته و یا رفته رفته زیبایی خود را از دست دهد. با زاف گلد همراه باشید تا ذیل برخی از مهمترین این موارد را بیان کنیم.

  • اشتباهات رایج در استفاده از طلا اشتباهات رایج در استفاده از طلا، ست بودن همه طلا و جواهرات

برخی از افراد هنوز هم بر این باورند که ست کردن طلا و جواهرات بسیار مهم است اما در دنیای مد امروزی ست کردن همه طلاها با یکدیگر جلوه خاصی ندارد. ست کردن طلا با رنگ پوست اهمیت بیشتری نسبت به ست کردن جواهرات با یکدیگز دارد.

اگر دوست دارید شیک به نظر برسید از رنگ ها و اندازه‌های متفاوت استفاده نمایید. استفاده از جواهرات و طلاهایی با رنگ‌های متفاوت می‌تواند زیبایی شما را چندین برابر کند.

  •  استفاده از طلا در حمام و استخر

یکی از بیشترین اشتباهات رایج در استفاده از طلا، استفاده کردن در حمام و یا استخر است. همانطور که می‌دانید آب ساینده ای طبیعی است و همچنین دارای مقداری نمک و کلر است که با مرور زمان می‌تواند سبب ساییدگی زیورآلات شما شود. بنابراین قبل از ورود به استخر و یا حمام، حتما زیورآلات خود را درجایی امن قرار دهید.

  •  تمیز کردن طلا با دستگاه های آلتراسونیک

اگر چه استفاده از دستگاه‌های آلتراسونیک برای تمیز کردن طلا و جواهرات سبب زیبایی مجدد و تمیزی بیشتر می‌شود اما این دستگاه‌ها برای همه طلا و جواهرات مناسب نیست. اگر زیورآلات شما دارای سنگ و یا مروارید است از این روش برای تمیز کردن خودداری نمایید.

  • اشتباهات رایج در استفاده از طلا، استفاده از مواد شوینده قوی

استفاده کردن از مواد شوینده قوی مانند وایتکس، چندمنظوره‌ها و یا قرار دادن طلا برای مدت زمان طولانی در مواد شوینده، یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از طلا است. زیرا می‌تواند رنگ طلای شما را از بین ببرد.

  •  استفاده نکردن دائم از طلا و زیورآلات

استفاده نکردن دائم از طلا و جواهرات به این معنا نیست که آن‌ها را در صندوقچه‌ای نگهداری کنیم و از آن‌ها استفاده نکنیم. بلکه به این معناست که شما می‌توانید در طول روز و به طور معمول از آن‌ها استفاده کنید و تنها در زمان شستن ظروف و یا کار با مواد شوینده قوی و همچنین نقاشی کردن با رنگ‌ها، آن ها را کنار بگذارید.

  • اشتباهات رایج در استفاده از طلا، ترکیب کردن فلزات با یکدیگر

یکی دیگر از باورهای نادرست و یا اشتباهات رایج در استفاده از طلا این است که برخی از مردم هنوز بر این باورند که زیورآلات طلایی و نقره ای را نباید در کنار هم استفاده کرد. اما این قانون اشتباه است و شما می‌توانید با خیالی آسوده از ترکیب این زیورآلات استفاده نمایید و از آن لذت ببرید.

  •  برای خارج کردن انگشتر مراقب نگین آن باشید.

روش غلطی که معمولا برای خارج کردن انگشتر طلا از دست وجود دارد این است که بر روی سنگ و یا نگین فشار می‌آورند. این کار سبب شل شدن و یا افتادن نگین می‌شود. برای خارج کردن انگشتر‌های نگین‌دار از دست بهتر است از کناره‌های انگشتر استفاده کنید و به آرامی آن را از دست خارج کنید.

همچنین قرار دادن طلاهای نگین‌دار برای مدت زمان طولانی در آب نیز سبب شل شدن و افتادن نگین آن می‌شود. بنابراین بهتر است از قراردادن این نوع زیورآلات در آب خودداری نمایید.

شستشو طلا با مواد شوینده قوی

چطور از طلا و جواهرات خود محافظت کنیم؟

اکنون که با اشتباهات رایج در استفاده از طلا و جواهرات آشنا شدید، بهتر است به این مورد از اشتباه برای نگهداری از طلا نیز اشاره کنیم. ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که طلا و جواهرات خود را در هنگام کار کردن درآورده‌اید و پس از آن فراموش کرده‌اید که کجا گذاشته‌اید و در برخی مواقع نیز حتی آن‌ها را گم کرده‌اید.

برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است همانطور که برای سوئیچ و یا کلید‌‌های خود جای مشخصی را دارید برای زیورآلات خود نیز جای مشخصی را در نظر بگیرید.

بنابراین در هنگام بازگشت به خانه و یا کار کردن می‌توانید طلاهای خود را در جای مشخص خود قرار دهید تا از گم شدن آن‌ها جلوگیری نمایید.

سایر طلا و جواهرات خود را بهتر است در گاوصندوق و یا مکانی امن، دور از دیدرس دیگران برای حفاظت بیشتر قرار دهید تا از بروز مشکلات جلوگیری نمایید.

نگهداری از طلا و جواهر

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست