آشنایی و بررسی مدل و انواع رکاب انگشتر

طلا و جواهرات از دیرباز بهترین زیورآلات به شمار می‌رفتند. انگشتر یکی از رایج‌ترین زیورآلات است که هرشخصی تمایل به داشتن آن را دارد. به جرات می‌توان گفت همه بانوان در جعبه زیورآلات خود حداقل یکی از این اکسسوری را دارند. به عبارتی دیگر انگشترهای طلا و جواهر در گروه محبوب ترین زیورآلات در میان بانوان جای دارند. همانطور که قبلا بیان کردیم انگشترها در دو دسته انگشتر بدون نگین و انگشتر نگین دار قرار دارند. مدل‌های نگین دار و یا جواهر دارای رکاب‌های مختلفی هستند که نگین و سنگ بر روی آن سوار می‌شوند. به بیانی دیگر رکاب انگشتر همان قسمتی است که نگین بر روی آن سوار می‌شود. اکنون ما دراین مطلب قصد داریم شما را با انواع رکاب انگشتر و مدل های رکاب انگشتر زیبا وجذاب آشنا کنیم. پس اگر شما نیز به این موضوع علاقه دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

شکل فوق دسته بندی انواع رکاب انگشتر را نشان میدهد.

رکاب انگشتر چیست؟

همانطور که بیان کردیم رکاب انگشتر به آن قسمتی از انگشتر گفته می شود که نگین یا سنگ روی آن قرار می گیرد. برای ساخت انواع انگشتر جواهرو یا نگین دار ابتدا باید رکاب مناسب آن را طراحی کرد. مدل های رکاب انگشتر متنوع هستند و در زیبایی انگشتر نقش بسزایی دارند. طراحی گوناگون رکاب‌ها این امکان را به شخص می دهد تا با هر سلیقه ای رکاب مورد پسند خود را انتخاب کند.طرح و اندازه رکاب ها به ما امکان ست کردن چند انگشتر کنار هم را می دهد. معمولا رکاب های ظریف برای بانوان و رکاب های پهن تر برای انگشترهای آقایان مورد استفاده قرار می گیرد.این رکاب ها به صورت دستی و ماشینی ساخته می شوند که نوع دست ساز آن گران تر و با ارزش تر است.انجام برخی از فعالیت ها مانند قلم زنی، سیاه قلم و آینه کاری جلوه بیشتری به رکاب می دهد. در ادامه به معرفی انواع مدل‌های رکاب از این اکسسوری می‌پردازیم.

رکاب ظریف یکی از انواع رکاب انگشتر است

مدل ها و انواع رکاب انگشتر طلا و جواهر

درقسمت فوق درباره انواع رکاب انگشتر مطالبی را بیان کردیم و متوجه شدیم که رکاب ها بسیار متنوع هستند.اندازه رکاب ها در انگشتر مناسب دست نقش بسزایی دارد.بر روی هر رکاب سنگ یا نگینی که متناسب با ساخت و طراحی و اندازه آن رکاب باشد قرار می گیرد. در ذیل به معرفی چند مدل از رکاب های پرفروش و محبوب می پردازیم.

  •  رکاب حصیری

روی این نوع رکاب نقش هایی مانند حصیر زده می شود که زیبایی خاصی به رکاب می‌دهد. این رکاب بیشتر در شهر تبریز ساخته می شود.

  •  رکاب جواهری

این رکاب ظرافت خاصی دارد و برای سنگ و نگین های قیمتی طراحی وساخته می شود.این نوع رکاب دست ساز بوده و نسبت به رکاب های ماشینی گران تر است. رکاب جواهر یکی از پرفروش ترین رکاب ها برای خرید انگشتر طلا زنانه می باشد.

  •  رکاب فیلی

یکی از ساده ترین نوع رکاب فیلی است که علاوه بر سادگی زیبایی چشمگیری به انگشتر می دهد. این رکاب برای انواع رکاب انگشتر کاربرد زیادی دارد و پایه ای برای ساخت و طراحی رکاب های دیگر است. رکاب فیلی هم مانند رکاب جواهری بسیار پرفروش است.

  • انواع رکاب انگشتر؛ رکاب خورشیدی

یکی دیگر از انواع رکاب، رکاب خورشیدی است. پایه و اساس طراحی این نوع رکاب از رکاب فیلی گرفته شده است. سنگ این رکاب بیشتر از عقیق است.

  •  رکاب اشکی

دورتا دور این رکاب به صورت اشکهای به هم پیوسته طراحی شده است.این رکاب از رایج‌ترین انواع رکاب‌ها است که در ساخت زیورآلات کاربرد دارد.

  •  رکاب موج دار

یکی ازانواع رکاب انگشتر پرطرفداردربین بانوان رکاب موج دار است.طراحی این رکاب به صورتی است که دوطرف رکاب شبیه موج است که درقسمت بالا آن نگین یا سنگ را در خود جای می دهد.

  • انواع رکاب انگشتر؛ رکاب ساده

این نوع رکاب از یک حلقه ساده تشکیل شده است. رکاب ساده برای انگشتر بدون نگین استفاده می شود. یکی از انواع این رکاب در ساخت رینگ کاربرد دارد.

  •  رکاب شیاری

این نوع رکاب شبیه رکاب فیلی است.دو طرف این رکاب با شیارهای زیبایی طراحی شده است که در لابه لای این شیارها می‌توان با سیاه قلم نقش‌های زیبایی را ایجاد کرد. این نوع رکاب بیشتر در اذربایجان ساخته می‌شود.استفاده از سیاه قلم بر روی این رکاب جلوه ای خاص به انگشتر خواهد بخشید.

  •  رکاب دو حلقه ای

طراحی این رکاب به گونه ای است که از دو حلقه به هم پیوسته ساخته شده است و سنگ یا نگین روی دو حلقه قرار می‌گیرد.این نوع از رکاب‌های دیگر کمی سبک تر است چون از حلقه‌های ظریف ساخته می‌شود.انگشترهایی که رکاب دو حلقه ای دارند مورد توجه و محبوبیت زیادی در میان بانوان دارند.

رکاب دو حلقه ای یکی از انواع رکاب انگشتر پرفروش است.

خرید آنلاین انواع انگشتر با رکاب های مختلف طلا از گالری راف گلد

ما در این مقاله درباره انواع رکاب انگشتر صحبت کردیم و به معرفی مدل های رکاب این زیورآلات پرداختیم و متوجه شدیم رکاب انگشتر چیست. اکنون می توانید برای خرید آنلاین انواع زیورآلات از جمله خرید انگشتر طلا زنانه  و سایر اکسسوری‌ها به وب سایت گالری راف گلد مراجعه کنید.این فروشگاه تنوع بسیار زیادی از انواع مدل‌های انگشتر با رکاب‌های متنوعی را در خود جای داده است. در این وب سایت به راحتی می توانید راهنمای خرید انگشتر طلا زنانه را مطالعه کرده و مطابق با سلیقه خود و بدون هدردادن وقت و با صرفه جویی در زمان به سادگی، به صورت اینترنتی خرید کنید. همچنین شما می توانید با خرید آنلاین از آفرهای ویژه خریدهای اینترنتی این فروشگاه نیز بهره‌مند شوید. از مزایای خرید آنلاین ازاین گالری خرید با اجرت ساخت پایین انواع زیورآلات و قیمت مناسب است. با راف گلد با اطمینان و آرامش کامل خرید کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست