سیر تکاملی برند کارتیه از گذشته تا به امروز

طلا و جواهرات از جمله محبوب‌ترین نوع زیورآلات در دنیا هستند که تاریخچه طلا به هزاران سال پیش، یعنی قبل از میلاد مسیح و زمان یونان باستان برمی‌گردد.

دنیای مد و فشن نیز هر روز در حال تغییر و تحول است و برندهای مختلف جهان از لباس و پوشاک و عطر گرفته تا زیورآلات طلا و جواهر با کالکشن‌های جدید و متنوع محصولات جذابی را روانه بازارهای جهانی می‌کنند.

هر یک از این برندها از شروع تا رسیدن به تکامل خود فراز و نشیب‌های مختلفی داشته‌اند تا به جایگاه امروزی و محبوبیت جهانی رسیده‌اند. در این مطلب قصد داریم در ارتباط با یکی از محبوب‌ترین برندهای جهان یعنی برند کارتیه ، Cartier صحبت نماییم.

این برند فرانسوی انواع زیورآلات و عطرهای با کیفیت و گران‌قیمت را روانه بازار کرده است و به دلیل وجود طراحی زیبا در ساخت و جواهرات شیک و خیره‌کننده در گروه برترین برندها و محصولات لوکس جهانی قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با تاریخچه و دلایل شهرت و محصولات برند cartier در ادامه این مطلب با راف گلد همراه باشید.

برند کارتیه

تاریخچه برند کارتیه

پس از معرفی برند طلا هرمس در این مقاله به معرفی برند کارتیه میپردازیم. همانطور که بیان کردیم از جمله ماندگارترین برندهای طلا و جواهرات برند کارتیه است. این برند برای اولین بار توسط فردی به نام لوئیز فرانسیس کارتیه که متولد فرانسه بود آغاز شد. لوئیز در زمان نوجوانی در یک مغازه ساعت‌فروشی مشغول کار بود و با گذشت چندین سال تصمیم گرفت فعالیت خود را گسترش دهد.

بدین ترتیب مغازه را از کارفرمای خود خرید و تجارت خود را آغاز نمود. در سال 1847 با طراحی و ساخت انواع زیورآلات از جمله ساعت،گردنبند، دستبند، گوشواره و انگشتر توجه بسیاری از افراد از جمله خانواده‌های سلطنتی و اشراف‌زادگان را به خود جلب نمود. اما با توجه به قیمت محصولات این برند مردم عادی توانایی خرید محصولات این برند را نداشتند.

با گسترش تجارت فرزند لوئیز به نام آلفرد نیز وارد دنیای تجارت شد. آلفرد علاقه زیادی به این عرصه داشت و قصد داشت این برند را در سراسر دنیا گسترش دهد.

در سال 1870 آلفرد توانست مجموعه بی‌نظیری از جواهرات لوکس را با نام کارتیه جمع‌آوری و به بازار و بخصوص خانواده‌های سلطنتی عرضه نماید.

در سال 1904 لوئیز فوت کرد و آلفرد به همراه سه پسر خود با نام‌های لوئیس، ژاک و پیر این فعالیت را ادامه داد. سال‌های 1904-1920 می‌توان به دوره طلایی و رشد برند کارتیه اشاره نمود. آلفرد به همراه فرزندانش تمامی مهارت‌های خود را به کار گرفتند و با تولید جواهرات لوکس این برند را در سراسر دنیا گسترش دادند.

در حقیقت برندی را ایجاد کردند که هنوز هم پس از سالیان طولانی در صدر تجارت دنیا قرار دارد. با فوت این سه برادر نیز همچنان خانواده‌های آن‌ها این فعالیت را ادامه و شعباتی در سراسر جهان دارند.

تاریخچه برند کارتیه

نماد پلنگ در جواهرات کارتیه

امروزه در طراحی بسیاری از برندهای محبوب دنیا از سمبل حیوانات استفاده می‌کنند. طرح‌هایی مانند جغد، پلنگ، گربه و… به خصوص در زیورآلات کاربرد دارد که نمادی از قدرت و موفقیت است. استفاده از پلنگ در جواهرات برند کارتیه در جهان به شهرت رسیده و زیورآلاتی به این طرح محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

تاریخچه این نماد به سال 1927 زمانی‌که لوئیس هدیه‌ای به یکی از دوستان خود به نام جیمی داد برمی‌گردد. این هدیه یک جاسیگاری به طرح پلنگ بود که توجه جیمی را به خود جلب نمود.

با وارد شدن جیمی به تیم طراحی کارتیه این فرد حلقه‌ای به طرح پلنگ را طراحی و روانه بازار نمود که مورد استقبال زیادی قرار گرفت .

کارتیه پلنگ را سمبل زنی قدرتمند و پرشور معرفی کرده است. طرح پلنگ زیورآلات Cartier همچنان در گروه لوکس‌ترین محصولات این شرکت قرار دارند.

نماد پلنگ در زیورآلات کارتیه

دلایل شهرت برند کارتیه

همانطور که بیان کردیم محصولات لوکس برند کارتیه به دلیل زیبایی و کیفیت به شهرت جهانی رسیده و هم اکنون در بهترین کشورهای دنیا دارای نمایندگی‌های مختلفی است. در ذیل برخی از مهمترین عواملی که سبب شهرت این برند شده است را به اختصار نام می‌بریم.

  • کارتیه محصولاتی شیک با سبکی خاص و کیفیت عالی را تولید کرده است که از تجربیات غنی و طولانی مدت نشات گرفته است.
  • کارتیه اولین برندی بود که در محصولات خود از طلا سفید استفاد کرد. به عبارت دیگر استفاده از طلا سفید برای اولین بار در جهان توسط این برند صورت گرفت.
  • برند کارتیه اولین برندی بود که استانداردهای طراحی در ساخت ساعت را تعیین کرد و سبک‌های متفاوت و استانداردی از بهترین ساعت‌های دنیا را تولید کرد. زیباترین و خاص‌ترین نمونه‌های ساعت مچی را می‌توان در تولیدات این شرکت مشاهده نمود.
  • دستبندهای النگویی کارتیه، انگشتر و سایر زیورآلات دیگر این برند به دلیل کیفیت و طراحی زیبا توسط بسیاری از افراد مشهور و هنرپیشگان مورد استقبال زیادی قرار گرفت.
  • نمونه‌های جواهرات و محصولات کارتیه، پربازدیدترین زیورآلات در کل دنیا هستند.

دستبند برند کارتیه

آثار و محصولات معروف کارتیه

برند کارتیه دارای محصولات و آثار متعددی است از جمله زیورآلات، عطر و ادکلن، عینک‌های آفتابی و ساعت که بهترین محصولات این شرکت به شمار می‌روند.

در هر گروه از محصولات تنوع بی‌نظیری از مدل‌ها رامی‌توان مشاهده نمود. اما برخی از آثار به دلیل طراحی خاص و زیبا به شهرت جهانی رسیده‌اند که به عنوان بهترین آثار در دنیا شناخته شده‌اند. در ذیل برخی از این آثار گران‌بها را نام خواهیم برد.

  •  گردنبند کارتیه کروکودیل ماریا فلیکس

از جمله آثار معروف کارتیه می‌توان به گردنبند کروکودیل ماریا فلیکس اشاره نمود. ماریا یکی از بازیگران معروف مکزیک است که در سال 1975 پس از دیدن یک کروکودیل در یکی از فروشگاه‌های کارتیه تصمیم گرفت گردنبندی به شکل کروکودیل را سفارش دهد.

این گردنبند که از طلا به همراه الماس و زمرد طراحی و تولید شد در گروه بهترین و زیبا‌ترین نمونه‌های جواهر در دنیا و برترین آثار کارتیه قرار گرفت.

گردنبند کروکودیل برند کارتیه

  •  گردنبند بیب آمیتیس دوشس ویندسور

دوشس ویندسور یک بانوی بشر دوست اهل ایالت متحده آمریکا بود. این شخص گردنبندی با 27 سنگ آمیتیست بنفش و با ترکیبی از سنگ‌های دیگر از جمله الماس و فیروزه را به شرکت کارتیه سفارش داد. این گردنبند به دلیل زیبایی به یکی از بهترین آثار برند کارتیه تبدیل شد.

گردنبند بیب آمیتیس کارتیه

  •  تاج و گردنبند رویال پیرل کارتیه

تاج و گردنبند پیرل کارتیه یکی دیگر از آثار ماندگار و زیبای این برند است. این تاج که ملکه انگلیس به نام مری آن را سفارش داد از یک سری مروارید سفید رنگ به همراه الماس‌های مربع شکل ساخته شده است.

از جمله جذابیت این مدل این است که مرواریدهای از آن جدا شده و به عنوان گردنبند نیز کاربرد دارد. امروزه مدل‌های این گردنبند در وزن‌های سبک‌تر نیز طراحی و به فروش می‌رسد.

تاج و گردنبند کارتیه

  •  حلقه یا انگشتر نامزدی گریس کلی

گریس کلی یکی از هنرپیشگان مطرح هالیوود است که پس از تقاضای ازدواج شاهزاده رنی سوم از وی به کارتیه سفارش انگشتری با الماس 10.5 قیراطی با برش زمرد را داد.

گریس همواره این انگشتر را در دست داشت و این نمونه در گروه برترین و زیباترین انگشترهای برند کارتیه قرار گرفت.

انگشتر نامزدی گریس کلی

خرید انواع زیورآلات برند کارتیه از فروشگاه راف گلد

اکنون که با تاریخچه، زیورآلات و برترین آثار برند کارتیه آشنا شدید بهتر است فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد را به شما معرفی نماییم.

انواع مختلف زیورآلات کارتیه مانند دستبندهای النگویی، انگشتر کارتیه، گردنبند و سایر اکسسوری‌های این برند را می‌توانید در فروشگاه راف‌گلد به صورت آنلاین مشاهده و خریداری نمایید. همچنین می‌توانید نمونه و وزن‌های مختلف محصولات این برند را نیز سفارش دهید.

با خرید آنلاین از این فروشگاه خریدی هوشمندانه را تجربه نموده و از تخفیفات و آفرهای این گالری نیز بهره‌‌مند شوید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست