راهنمای خرید طلا برای سرمایه گذاری

همانطور که می‌دانید فلز طلا در گروه ارزشمندترین فلزهای جهان قرار دارد و از گذشته تا کنون ارزش خود را حفظ کرده است. از این فلز برای ساخت انواع جواهرات و وسایل زینتی استفاده می‌شود. اگر قصد خرید طلا برای سرمایه گذاری را دارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

بسیاری از افراد تنها هدفشان از خرید انواع طلا و جواهرات استفاده از آن تنها به عنوان یک وسیله زینتی است اما برخی دیگر برای سرمایه گذاری اقدام به خرید طلا می‌کنند.

در حقیقت این فلز گران‌بها نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری مانند خرید ارز امن‌تر بوده چرا که در طول زمان به خاطر عوامل مختلف از ارزش آن کم نمی‌شود.

عوامل مختلفی مانند قیمت دلار، تقاضای بالا برای خرید طلا، نبود امنیت اقتصادی در جامعه و … جایگاه طلا در اقتصاد را مشخص می‌کند. با این وجود تاریخ اثبات کرده است که این روش یکی از مطمئن‌ترین روش‌های سرمایه گذاری است.

اما اکنون و در این مطلب قصد داریم در ارتباط به خرید طلا برای سرمایه گذاری و نکات کلیدی در هنگام خرید صحبت کنیم.

بنابراین اگر شما نیز قصد دارید از این روش برای سرمایه گذاری استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اصول خرید طلا برای سرمایه گذاری

 

چه نوع طلایی برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

همان طور که بیان کردیم یکی از روش‌هایی که در طولانی مدت بسیار سودآور است خرید طلا برای سرمایه گذاری است.

این کار نیز دارای موارد مختلفی است و شما می‌توانید انواع سکه، طلا دست دوم و طلای آب شده و یا شمش را برای این کار با توجه به مزایا و معایب آن انتخاب نمایید و خریداری کنید.

در ذیل این موارد را به صورت مختصر بیان خواهیم کرد.

 

  • خرید سکه، روشی مناسب سرمایه گذاری

خرید سکه یکی از روش‌های متداول برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت است.

اگر قصد شما از خرید طلا فقط سرمایه گذاری است پس بهتر است سکه بخرید زیرا سکه اجرت ساخت ندارد و هنگام فروش آن هزینه‌ای بابت اجرت از شما کم نمی‌شود.

از جمله مهمترین مزایای دیگر خرید سکه حفظ ارزش آن با گذشت زمان است. و اما از مهمترین معایب آن می‌توان به عدم استفاده به عنوان یک وسیله زینتی اشاره کرد.

نکات خرید طلا برای سرمایه گذاری

 

  • خرید طلا دست دوم

طلا دست دوم همانطور که می‌دانید زیورآلاتی هستند که قبلا توسط اشخاصی دیگر خریداری شده و سپس به طلا فروشان فروخته می‌شوند.

خرید طلای دست دوم هم بسیار سودمند است چرا که شما هنگام خرید آن هزینه‌ای برای اجرت ساخت پرداخت نمی‌کنید و می‌توانید مقدار طلای بیشتری را خریداری کنید.

از مزایای این روش این است که می‌توانید از طلای دست دوم به عنوان وسیله زینتی نیز استفاده نمایید و از مهمترین معایب آن می‌توان به عدم اصالت و تقلبی بودن آن اشاره نمود.

نکات خرید طلا برای سرمایه گذاری

 

  • طلای آب شده، بهترین روش سرمایه گذاری

برخی از طلاها به دلایل مختلفی مانند آسیب دیدن دیگر قادر به استفاده نیستند و ارزش و زیبایی اولیه را نخواهند داشت. این طلاها در کوره‌های ریخته گری ذوب شده تا ارزش خود را حفظ نمایند.

در حقیقت این روش یکی از بهترین راه های خرید طلا برای سرمایه گذاری است چرا که هنگام خرید طلا آب شده نیز شما هزینه اجرت یا کارمزد ساخت طلا و همچنین مالیات را نمی‌پردازید.

به سادگی می‌توانید از طلا آب شده را به زیورآلات مورد نظر خود توسط طلاسازان تبدیل نمایید. از معایب این روش عدم اطمینان به درجه خالص بودن طلا است. بنابراین این روش باید از جایی مطمئن خریداری کنید.

 

نکات مهم و راهنمای خرید طلا برای سرمایه گذاری

در این قسمت از مقاله قصد داریم نکات مهم و یا راهنمای خرید طلا برای سرمایه‌گذاری را برای شما بیان کنیم. در ذیل مهمترین این موارد را شرح خواهیم داد.

باید بدانید که بهترین عیار برای طلا، طلای عیار 24 است که مربوط به طلای خام و خالص است، که این عیار طلا بسیار نرم و حالت پذیر است.

ذکر این نکته لازم است که هر چه عیار طلا بالاتر باشد قیمت آن بالا و استحکام آن کم است.

اهنمای خرید طلا برای سرمایه گذار

اگر قصد دارید طلا را تنها برای سرمایه گذاری بخرید بهتر است طلای 24 عیار بخرید. اما اگر قصد دارید از طلا به عنوان وسیله زینتی و هم سرمایه گذاری استفاده کنید بهتر است طلای 18 عیار بگیرید.

اگر قصد دارید از طلا برای استفاده روزمره و طولانی مدت استفاده کنید بهتر است طلایی با استحکام بالا بخرید تا با کوچکترین ضربه ای آسیب نبیند و به عنوان طلای شکسته به فروش نرود.

اگر خرید طلا برای سرمایه گذاری است بهتر است طلاهای بدون اجرت یا کم اجرت بگیرید چرا که در هنگام فروش آن اجرت ساخت محاسبه نخواهد شد.

بنابراین اگر قصد چنین کاری را دارید طلاهایی با مدل‌های ساده خریداری کنید مثلا از بین انواع طلاها النگو طلا اجرت ساخت کمتری نسبت به خرید گوشواره طلا دارد و هنگام فروش شما سود بیشتری خواهید کرد.

اجرت ساخت از عوامل مهم و تاثیرگذار بر روی قیمت طلا و جواهرات است. شاید از خود بپرسید که طلا بدون اجرت چیست؟

در پاسخ باید بگوییم که به طلاهایی که کارمزد آن‌ها پایین است و یا در ساخت آن‌ها ظریف کاری و طراحی خاصی نشده است، کارمزد پایینی تعلق می‌گیرد. که به آن ها طلای بدون اجرت و یا کم اجرت می‌گویند.

اهنما خرید طلا برای سرمایه گذار

 

روش های سرمایه گذاری از طریق طلا

روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری طلا وجود دارد که هر کدام از این روش ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. در این بخش به معرفی سه روش خرید طلا برای سرمایه گذاری می‌پردازیم.

  • روش خرید مستقیم طلا

یکی از روش‌های سرمایه گذاری خرید مستقیم طلا و نگهداری آن در خانه است. از معایب این روش می‌توان به کارمزد و اجرت طلای خریداری شده اشاره کرد.

از مزایای این روش نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که هنگام خرید طلا از این روش نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارید همچنین در هر زمانی که بخواهید می‌توانید به طلا فروشی مراجعه کرده و طلاها را فروخته و به پول نقد تبدیل کنید.

نکات خرید طلا برای سرمایه گذاری

 

  • روش گواهی سپرده طلا

یکی از دیگر روش‌های سرمایه گذاری طلا، سرمایه گذاری در بازار بورس طلا است که در شکل گواهی سپرده طلا خرید و فروش می‌شود.

داشتن این گواهی نشان می‌دهد که شما چه مقدار طلا به عنوان سرمایه گذاری دارید. در این روش طلاها در انبار بورس ایران نگهداری می‌شود.

از مزایای این روش می توان به معافیت از پرداخت مالیات و کم بودن کارمزد اشاره کرد. همچنین مشکلات مربوط به نگهداری طلا و امنیت آن دیگر وجود ندارد.

 

  • صندوق سرمایه گذاری طلا

از دیگر روش‌های سرمایه گذاری طلا می توان به روش صندوق سرمایه گذاری طلا اشاره کرد.

در این روش سرمایه‌گذاری طلا شما به دست افراد متخصص سپرده می‌شود و آن ها با توجه به دانش و مهارت خود باعث سودآوری طلا شما می‌شوند.

این روش مناسب افرادی است که مهارت و تخصص کافی را از خرید طلا برای سرمایه ‌گذاری را ندارند.

از مزایای این روش سرمایه گذاری می‌توان به ریسک ضرر کم‌تر ، کارمزد کم‌تر و امنیت بیشتر برای نگهداری طلا اشاره کرد.

 

  • زمان و اصول سرمایه گذاری در بازار طلا و جواهر

همانطور که بیان کردیم عوامل مختلفی بر قیمت طلا تاثیرگذارند، تورم، قیمت دلار، قیمت نفت و بازارهای جهانی.

هر یک از بازارهای سرمایه‌گذاری اصول خاص خود را دارند. برای ورود به این بازارها باید با قوانین و روش‌های آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید یک سرمایه‌گذاری سودمند داشته باشید.

به عبارتی دیگر وارد شدن به این معاملات در صورت نداشتن تجربه و دانش کافی می‌تواند سرمایه شما را نابود سازد.

این که چه زمانی اقدام به خرید نمایید و یا چه نوع طلایی را بر اساس شرایط خریداری نمایید مواردی است که برای خرید طلا برای سرمایه ‌گذاری باید توجه بسیاری به آن نمود.

دانستن بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری کار ساده‌ای نیست و نیازمند بررسی دقیق و تحلیل بازارهای معاملاتی است.

اما به طور کلی در زمانی که عرضه بیشتر از تقاضا باشد به دلیل قیمت نزولی، زمانی مناسب برای خرید طلا خواهد بود.

به صورت خلاصه از جمله مهمترین این اصول می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  1. زمانی که تقاضا برای خرید طلا کم است اقدام به خرید نمایید.
  2. به اصالت و خالص بودن طلا دقت نمایید.
  3. از مشاوران و افراد متخصص کمک بگیرید.
  4. از خرید انواع جواهرات که دارای نگین هستند برای سرمایه گذاری اجتناب کنید.

بهترین نکات خرید طلا برای سرمایه گذاری

خرید آنلاین انواع زیورآلات طلا و جواهر از فروشگاه راف گلد

در این مقاله ما در ارتباط با خرید طلا برای سرمایه گذاری و همچنین اصول آن صحبت کردیم و نکات اصولی خرید طلا و همچنین مزایا و معایب خرید طلای دست دوم را به شما توضیح دادیم.

حال اگر شما قصد خرید انواع زیور آلات طلا و جواهر از جمله خرید جدیدترین زنجیر طلا زنانه و مردانه، خرید انگشتر طلا زنانه، انگشتر بند انگشتی، النگو، دستبند و دیگر اکسسوری‌ها را دارید؛ بهتر است با فروشگاه راف گلد آشنا شوید.

این گالری تنوع بسیاری از جدیدترین انواع زیورآلات را در وب سایت خود به صورت آنلاین و با قیمت مناسب به فروش می‌رساند. همین حالا و با چند کلیک ساده می‌توانید زیورآلات دلخواه خود را سفارش داده و در زمانی کوتاه آن‌ها را درب منزل خود تحویل بگیرید.

راف گلد برای خریدهای آنلاین مشتریان اجرت ساخت پایین به همراه فاکتور معتبری را در نظر گرفته است.

با راف گلد به سادگی و هوشمندانه خرید نمایید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست