بررسی خواص سنگ فیروزه از درمان افسردگی تا کاهش بیماری های ریوی

در دنیای امروزی از سنگ‌ها و کانی‌های بسیاری برای ساخت انواع زیورآلات و جواهرات استفاده می‌شود. در اين مقاله قصد داریم به صورت کامل به معرفی خواص سنگ فیروزه بپردازیم.

بسیاری از افراد و همچنین کانی شناسان بر این باورند که این سنگ‌ها علاوه بر یک وسیله زینتی می‌توانند در درمان بسیاری از بیماری‌ها و بهبود حالات روحی و روانی افراد تاثیرگذار باشند.

در حقیقت می‌توان گفت تاریخچه این سنگ‌ها به هزاران سال پیش و قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و از همان زمان تا کنون اکسسوری‌هایی مانند گردنبند، دستبند، انگشتر و سایر زیورآلات دیگر با استفاده از این سنگ‌ها ساخته می‌شد.

هر چند در دنیای امروزی شاهد تنوع زیادی در ساخت این وسایل و همچنین کاربرد سنگ در جواهر سازی هستیم اما این کانی‌های با ارزش همچنان خواص و ارزش خود را حفظ کرده‌اند.

اين سنگ علاوه بر زیبایی فواید شگفت انگیز بسياری نیز به همراه دارد. پس در ادامه با راف گلد باشید.

خواص سنگ فیروزه

سنگ فیروزه

 

معرفی و تاریخچه سنگ فیروزه

قبل از اینکه به معرفی فواید و خواص سنگ فیروزه بپردازیم بهتر است توضیحی مختصر درباره این سنگ داشته باشیم. این گوهر از جمله سنگ‌های قیمتی است که از زمان باستان در ایران شناخته و کاربرد داشته است.

سنگ فیروزه دارای رنگی از طیف آبی تا سبز ملایم است و در ساخت انواع جواهرات کاربرد دارد. در گذشته فیروزه نمادی از اشراف‌زادگی و ثروت بود و به همین دلیل بسیاری از بزرگان و پادشاهان برای ساخت انواع جواهرات گران‌قیمت از آن استفاده می‌کردند.

در زمان کوروش کبیر نیز این سنگ در ساخت انواع وسیله زینتی و تزئینی استفاده می‌شد و یکی از سنگ‌های محبوب به شمار می‌رفت.

در کشورهای دیگری چون انگلیس مردم فیروزه را نمادی از عشق و پایداری دانسته و در روسیه نیز بر اساس رسمی مرسوم، برای ساخت انواع حلقه‌های ازدواج از این کانی استفاده می‌شود.

همچنین کشور ایتالیا در طراحی گران‌ترین زیورآلات از فیروزه استفاده می‌کند. در ایران و دین اسلام بزرگان بسیاری به استفاده از این سنگ توصیه کرده‌‌ و احادیث بسیاری نیز در زمینه آن از پیامبران و امامان وجود دارد.

شاید دلیل این توصیه خواص درمانی فوق‌العاده‌ای است که سنگ فیروزه دارد. این کانی در سراسر دنیا و در کشورهای مختلفی دارای معادنی است اما در کشور ما فیروزه اصل در شهر نیشابور استخراج می‌شود.

خواص سنگ فیروزه اصل

تاریخچه سنگ فیروزه

 

خواص شگفت‌انگیز درمانی سنگ فیروزه بر جسم

همانطور که بیان کردیم بسیاری از افراد معتقدند که سنگ فیروزه می‌تواند سبب بهبود مشکلات و ناراحتی‌های جسمی شود.

  • یکی از فواید سنگ فیروزه برای درمان دردهای مفاصلی به کار می‌رود و جریان خون را در بافت‌های عضلانی بهبود می‌بخشد.
  • التهابات ریوی توسط این سنگ کاهش پیدا می‌کند و برای بهبود بیماری ریه بسیار کاربرد دارد.
  • یکی دیگر از خواص سنگ فیروزه این است که برای آرامش و اعصاب مفید است و سبب افزایش قدرت تفکر می‌شود.
  • از سنگ فیروزه در درمان مسمومیت‌هایی ناشی از گزندگی حیوانات و حشرات استفاده می‌کنند. پودر این سنگ در درمان نیش مار مانند پادزهر عمل می‌کند.
  • از دیگر فواید سنگ فیروزه این است که به درمان بیماری میگرن و سینوزیت کمک می‌کند.
  • داشتن یک زیورآلات با سنگ فیروزه در درمان بی‌اشتهایی بسیار کاربرد دارد.

در ذیل به صورت مختصر تاثیر استفاده از آن را برای بدن بیان خواهیم کرد.

  • درمان افسردگی

از جمله خواص سنگ فیروزه می‌توان به درمان افسردگی در افراد و همچنین کاهش استرس و اضطراب اشاره کرد. در حقیقت این سنگ می‌تواند از بروز مشکلات روحی و روانی جلوگیری کرده و سبب بهبود روحیه و حالت روحی در افراد شود.

  • درمان مشکلات مفاصل

از دیگر خواص سنگ فیروزه اصل درمان ناراحتی‌های مفصل است. اگر از درد مفاصل رنج می‌برید فیروزه می‌تواند کمک بسزایی به شما کند. در حقیقت سنگ فیروزه سبب التیام در مشکلات مفصل، پارگی رباط‌ها و درد مفاصل می‌‌شود. این کانی گران‌بها با زیاد کردن جریان و گردش خون در بدن سبب ترمیم بافت‌های عضلانی در بدن افراد خواهد شد.

  • بهبود و سلامت قلب

سنگ فیروزه می‌تواند در بهبود مشکلات و ناراحتی‌های قلبی موثر باشد. این سنگ همچنین با افزایش آرامش و گردش خون بدن در جلوگیری از ناراحتی‌های قلبی مفید است.

  • درمان مشکلات ریوی

از جمله دیگر خواص سنگ فیروزه می‌توان به درمان مشکلات ریوی و تنفسی در افراد اشاره کرد. به بیانی دیگر بسیاری از افراد معتقدند فیروزه سبب درمان ناراحتی‌های ریه و رفع التهابات آن و بهبود بیماری‌های تنفسی می‌گردد.

  • بهبود مشکلات کبدی

اگر چه هیچ دلیل علمی برای رفع مشکلات کبد توسط فیروزه وجود ندارد اما برخی از افراد معتقدند که امواج مغناطیسی این سنگ می‌تواند مشکلات و ناراحتی‌های کبدی را تا حدی کنترل و روند بهبود را افزایش دهد.

  • بهبود عملکرد گردش خون

با توجه به درخشندگی، آرام‌بخش بودن و زیبایی این سنگ امواج مثبتی را از خود انعکاس کرده و سبب آرامش و افزایش گردش خون در بدن می‌شود.

  • تقویت چشم و بینایی

از دیگر خواص سنگ فیروزه اصل می‌توان به تقویت چشم و بینایی اشاره کرد. نگاه کردن به این سنگ و یا قرار دادن آن بر روی چشم می‌تواند به تقویت چشم‌ها کمک کرده و در درمان بیماری‌هایی مانند شب‌کوری و یا افرادی که دید کمی دارند موثر است.

خواص سنگ فيروزه

خواص سنگ فیروزه

 

خواص معنوی سنگ فیروزه اصل

علاوه بر خواص سنگ فیروزه بر جسم و سلامت بدن که در بالا بیان کردیم این سنگ دارای فواید معنوی نیز می‌باشد.

  • فیروزه نماد قدرت و ایمان بوده و استفاده از آن سبب پاکسازی ذهن و روح می‌شود.
  • بسیاری از افراد بر این باورند که نگاه کردن به این سنگ سبب افزایش رزق و روزی و برکت در زندگی افراد می‌شود.
  • همچنین فیروزه سبب دور کردن چشم زخم از افراد شده و به همین دلیل در خانه، مغازه و دیگر محیط‌ها برای محافظت از خود در برابر چشم نظر از آن استفاده می‌کنند.
  • در ساخت بسیاری از زیورآلات نیز این کانی در اکسسوری‌های چشم نظر مانند گردنبند، دستبند و انگشتر کاربرد دارد.
  • نگین فیروزه سبب بالا رفتن تمرکز و حواس شده و قرار دادن آن بر چاکرای پیشانی سبب افزایش قدرت خواهد شد.
  • محبت و علاقه، دوستی و پایداری در روابط و همچنین موفقیت و پیروزی در کارها از جمله فواید دیگری است که برخی را راغب به استفاده از فیروزه کرده است.

خواص سنگ فیروزه در اسلام

سنگ فیروزه یکی از محبوب ترین سنگ هایی است که در طبیعت یافت می شود و در دین اسلام جایگاه خاصی دارد. رنگ آن از آبی تا سبز و به صورت تیره و روشن می باشد که رنگ آبی تیره آن از ارزش بیشتری برخورده است. مهم ترین معادن سنگ فیروزه در ایران قرار دارد و نیز می توان آن را در معادن تبت، مصر و آمریکا یافت. فیروزه اصل که به رنگ آبی آسمانی یک دست و مات با رگه های سیاه و طلایی که روی آن قرار دارد، متعلق به شهر نیشابور است. در اسلام به داشتن زیورآلاتی با سنگ فیروزه بسیار سفارش شده است و برای آن خواص بی‌شماری را برشمردند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
• دین اسلام یکی از خواص سنگ فیروزه را تقویت چشم بیان کرده است و نگاه کردن به آن را سبب تقویت بینایی می‌دانند و از بروز بیماری‌های چشمی جلوگیری می‌نماید.
• داشتن سنگ فیروزه سبب تقویت قلب می‌شود و به آن نیرو می‌بخشد و در نتیجه برای بهبود عملکرد قلب بسیار موثر است.
• تسکین گلودرد و تقویت تارهای صوتی انسان نیز یکی دیگر از خواص سنگ فیروزه در اسلام است.
• یکی دیگر از ویژگی‌های مهم سنگ فیروزه دفع انرژی‌های منفی است که با دور شدن این انرژی‌ها انسان افکار بهتری پیدا خواهد کرد و می‌تواند با داشتن اعتماد به نفس بیشتر ذهنی متفکرانه داشته باشد.
• از دیگر خواص سنگ فیروزه در اسلام، کاهش بیماری‌های روحی و افسردگی است که داشت این سنگ می‌تواند انسان را از این بیماری‌ها دور کند.

خواص انگشتر فیروزه

انگشتر فیروزه یکی از انگشترهای قیمتی است که در دست داشتن آن را بسیار مفید دانسته‌اند و در همین زمینه روایات مختلفی از ائمه اطهار درباره خواص انگشتر فروزه وجود دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد.
• در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که در دست داشتن انگشتر فیروزه سبب دوری فقر می‌شود.
• پیامبر(ص) می‌فرمایند: دستی که برای دعا به سوی من بلند می‌شود در حالیکه انگشتر فیروزه دارد، دعایش را مستجاب می‌کنم.
• امام موسی کاظم(ع) فرموده‌اند که فیروزه سنگی است که جبرئیل برای حضرت محمد(ص) آورد و او نیز به حضرت علی(ع) بخشید.
• در روایات دیگر نقل شده است که حضرت علی(ع) چهار انگشتر در دست داشتند که یکی از آنها انگشتر فیروزه بوده است و برای یاری و نصرت آن را در دست داشتند.

شارژ سنگ فیروزه و روش انجام آن

همانطور که می‌دانید بسیاری از سنگ‌ها پش از گذشت زمان خاصیت اولیه خود را از دست می‌دهند. برای این‌که این کانی خاصیت اولیه خود را حفظ کند باید آن را شارژ نمایید.

در حقیقت پاک کردن ناخالصی و شستن سنگ سبب شارژ سنگ فیروزه می‌شود. بسیاری معتقدند که ممکن است این سنگ قبلا استفاده و یا انرژی‌های منفی را جذب کرده باشد بنابراین برای باید حتما برای پاکسازی آن اقدام نمایید.

از جمله عوامل پاک کننده برای سنگ‌ها نمک دریا، آب، خاک و آتش هستند. برای این کار می‌توانید سنگ را در مقابل آتش قرار داده و یا آن را به مدت 1 ساعت در آب، خاک و یا نمک غوطه‌ور نمایید.

همچنین اگر به صورت دائم از آن استفاده می‌کنید بهتر است برای رعایت نظافت سنگ را چند روز یکی شسته و با حوله و دستمال نرم خشک نمایید.

در هنگام شستشو سنگ دقت کنید از لوازم شوینده و اسیدی استفاده نکنید زیرا سبب آسیب رساندن به سنگ می‌شود.

خواص سنگ فيروزه ايراني

شارژ سنگ فیروزه

 

نحوه نگهداری سنگ فیروزه

سنگ‌های قیمتی برای اینکه خواص خود را از دست ندهند به نگهداری و مراقبت درست نیاز دارند که به آن اشاره خواهیم کرد.
• برای نگهداری سنگ فیروزه باید آن را از مواد شیمیایی، انواع چربی‌ها، آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن دور کنیم و برای شستن آن نیز می‌توانید از آب کمک بگیرید و سپس آن را خشک کنید.
• از قرار دادن این سنگ در معرض حرارت خودداری کنید و نیز برای خشک کردن آن از سشوار و یا بخار استفاده نکنید.
• در هنگام تمیز کردن مراقبت باشید که به سنگ آسیبی وارد نکنید و بهتر است به صورت مرتب سنگ فیروزه با آب بشویید زیرا شستن مداوم آن با آب سبب می‌شود که سنگ چربی و آلودگی را به خود نگیرد.
• هرگز مواد شوینده و انواع براق کننده و تمیز کننده به سنگ فیروزه نزنید زیرا استفاده از این مواد، علاوه بر آسیب رساندن به سنگ، سبب می‌شوند خواص سنگ فیروزه نیز از بین برود.
• اگر به مدت طولانی قصد استفاده از این سنگ را ندارید آن را داخل پنیه بگذارید و روی آن را سلفون بپیچید و در جعبه‌ای نگهداری کنید.
• در هنگام شستشوی دستان خود با مایع حتما انگشتر فیروزه خود را از دست خارج کنید. همچنین در هنگام رفتن به حمام یا استخر زیورآلاتی که سنگ فیروزه دارند مانند گردنبند، گوشواره و یا دستبند را بیرون بیاورید.

برای اینکه سنگ فیروزه خاصیت اولیه خود را از دست ندهد باید آن را شارژ کنید. همانطور که گفته شد شارژ سنگ فیروزه به این صورت است که می‌توانید آن را به مدت چند ساعت درون آب، خاک یا نمک دریا قرار دهید تا مجددا شارژ شود و خواص خود را دوباره به دست آورد. شارژ کردن این سنگ بسیار مهم است و برای این است که ناخالصی آن از بین برود و خواص سنگ فیروزه نیز حفظ شود.

خرید آنلاین انواع طلا و جواهرات سنگ فیروزه از گالری راف گلد

در این مقاله درباره خواص سنگ فیروزه و تاثیر آن بر روی سلامت جسم و همچنین خواص معنوی این کانی ارزشمند صحبت کردیم.

همانطور که می‌دانید این سنگ به دلیل خواص فوق‌العاده، رنگ و زیبایی خاص، در ساخت بسیاری از زیورآلات کاربرد دارد.

طلا و جواهرات گوناکونی به صورت سرویس طلا، گردنبند، دستبند، انگشتر و گوشواره و همچنین سایر اکسسوری‌های دیگر با استفاده از این کانی طراحی و در فروشگاه‌های مختلف به چشم می‌خورد اما برای خرید سنگ فیروزه اصل حتما از فروشگاه‌های قابل اطمینان اقدام به خرید نمایید.

فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد انواع زیورآلات نامبرده با سنگ فیروزه را در وب‌سایت فروشگاهی خود به نمایش گذاشته است.

با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید از جدیدترین زیورآلات دیدن کرده و به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت نمایید. این گالری برای تمامی محصولات خود اجرت ساخت پایینی را در نظر گرفته است.

 

با راف گلد هوشمندانه خرید نمایید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست