تمیمه یا دستبند انگشتری چیست؟

همانطور که در مقالات پیشین صحبت کردیم دستبندها از جمله مهم محبوب‌ترین زیورآلات در میان افراد هستند. انواع مختلفی از دستبند طلا مانند دستبند النگویی، دستبند زنجیری و آویز‌دار، دستبندهای چرمی و مرواریدی را با مدل‌های مختلف معرفی کردیم. در این مطلب قصد داریم در ارتباط با نوعی دیگر از دستبند با نام دستبند انگشتری صحبت نماییم که یکی دیگر از زیورآلات خاص و البته زیبا در میان بانوان است. اما این دستبند انگشتری چیست و چه کاربردی دارد. برای آشنایی بیشتر در ارتباط با این زیورآلات و یا راهنمای خرید دستبند انگشتری در ادامه مطلب با راف گلد همراه باشید.

این مقاله را حتما بخوانید: “راهنمای خرید انگشتر طلا و نکات مهم در انتخاب بهترین انگشتر

تعریف دستبند انگشتری

تمیمه چیست؟

تمیمه و یا دستبند انگشتری چیست؟ درحقیقت تمیمه یکی از انوع مدل های دستبند طلا است  که به یک انگشتر متصل می‌باشد. معمولا برای برقراری این اتصال از یک زنجیر استفاده می‌کنند اما در برخی از مدل‌های این دستبند از موارد دیگر مانند نگین و مهره نیز برای اتصال استفاده ‌می‌شود.

گاهی نیز تعداد چندین انگشتر در ساخت این زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زیورآلات که در میان بانوان و نوعروسان در ایران و سایر کشورها محبوبیت دارد در طرح‌های ساده و یا مدل‌های پرکار و پرزرق و برق طراحی می‌شوند.

طرح‌های شمسه و خورشیدی دستبندهای طلا انگشتری در کشورما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اما معنای تمیمه چیست؟ تمیمه در لغت به معنای مهره و یا وسیله‌ای است که برای رفع چشم زخم به لباس و یا بازوی نوزادان می‌بستند. در ادامه این مطلب با تاریخچه این زیورآلات آشنا شوید.

تمیمه چیست

دستبند انگشتری چیست؟ تاریخچه تمیمه

استفاده از تمیمه از قدیم در بسیاری از کشورها رواج داشته است.در تاریخچه مصر، کشورهای عربی، یونان، هند و سایر کشورها ردپایی از استفاده از تمیمه وجود دارد. در کشور ما نیز از سالیان دراز در مناطق جنوب کشور بیشتر از سایر نقاط به چشم می‌خورد.

این زیورآلات از گذشته دارای معنا و مفهوم خاصی در هر کشور بوده است. به عنوان نمونه در کشور ما به عنوان چشم زخم استفاده می‌شد و پس از تولد فرزندان تمیمه‌ای کوچک به لباس نوزاد بسته می‌شد. برخی دیگر از کشورها بر این باور بودند که آن سبب درمان نوعی از بیماری‌ها می‌شود و از آن برای درمان و یا حل بسیاری از مشکلات زندگی استفاده می‌کردند.

در زمان برده‌داری نیز به نوعی این وسیله به عنوان دستبند برده‌ها استفاده می‌شد. در کشور آفریقا این دستبند نمادی از بردگی بوده و درحقیقت نشان بین مالک و برده را می‌رساند. اما امروزه این وسیله تنها به عنوان زیورآلات برای زیبایی دست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

تاریخچه تمیمه

دستبند انگشتری چیست؟ راهنمای خرید تمیمه

در راستای اینکه دستبند انگشتری چیست، در مورد راهنمای خریداین زیورآلات نیز صحبت نماییم. اگر شما نیز قصد خرید این نوع دستبند را دارید نکات ذیل را در نظر بگیرید تا خریدی شایسته و انتخابی درست داشته باشید. در ذیل برخی از مهمترین نکات را برای خرید این زیورآلات به طور مختصر بیان می‌کنیم.

  • قیمت تمیمه طلا

همانطور که بیان کردیم این زیورآلات انواع و مدل‌های مختلفی دارد. هر چه میزان انگشترهای تمیمه بیشتر باشد وزن طلای آن نیز بیشتر است. بنابراین در قدم اول برای خرید دستبند انگشتری بودجه و قیمت را در نظر بگیرید.

  •  رنگ پوست

تمیمه نیز مانند سایر زیورآلات طلا و جواهر دارای رنگ‌های مختلفی است. رنگ طلایی بیشترین کاربرد را دارد و با همه رنگ پوست‌ها نیز سازگار و زیبایی بسیاری دارد اما اگر از افرادی هستید که رنگ پوستی سفید دارید می‌توانید از دستبند انگشتری سفید نیز استفاده نمایید. همچنین رنگ رزگلد برای پوست‌های گندمی و تیره زیبایی بیشتری به دست شما خواهد بخشید.

  •  اجرت ساخت

هر چه میزان ظریف کاری در دستبند و همچنین انگشتر این زیورآلات بیشتر باشد هزینه ساخت و یا اجرت ساخت آن نیز بیشتر است. اگر به دنبال خرید تمیمه با قیمت مناسب هستید مدل‌های ساده‌تر را انتخاب نمایید.

 

راهنمای خرید تمیمه

انواع تمیمه یا دستبند انگشتری طلا

در ادامه مقاله دستبند انگشتری چیست بهتر است بدانید به این وسیله دستبند عربی نیز گفته می‌شود. اکنون قصد داریم با انواع مدل‌های آن نیز آشنا شویم. این نوع دستبند نیز مانند سایر زیورآلات دارای طرح‌ها و نوع‌های مختلف است که در ذیل برخی از آن‌ها را نام می‌بریم.

انواع تمیمه

  •  تمیمه طلا سنتی

یکی از مدل‌های این زیورآلات که از زمان‌های قدیم وجود داشته است مدل دستبند انگشتری سنتی است. تمیمه سنتی برای ست کردن دستبند با لباس سنتی و محلی ایده مناسبی است. این دستبند طلا با نگین‌های رنگی و نقش و نگارهای سنتی یکی از مدل‌های پرطرفدار مدل‌ها به خصوص در جنوب ایران مانند شهر بوشهر است. در تصویر ذیل نمونه‌ای از تمیمه سنتی را مشاهده می‌کنید.

  •  تمیمه یک انگشتری

پرفروش‌ترین نوع تمیمه، یک انگشتری است. این مدل با استفاده از زنجیر به دستبند متصل شده و دارای یک انگشتر است. این طرح‌ها در وزن‌های سبک طراحی شده و نسبت به سایر مدل‌ها و همچنین دستبندهای چند انگشتری قیمتی مناسب دارد.

در مورد معرفی انواع انگشتر و بررسی پرطرفدارترین مدل های آن اینجا کلیک کنید.

تمیمه یک انگشتری

  •  تمیمه چند انگشتری

یکی دیگر از مدل‌های تمیمه چند انگشتری است. این مدل از یک دستبند با چند انگشتر ساده و یا انگشترهایی با سنگ و نگین‌های مختلف تشکیل شده است. به دلیل وجود تعداد انگشترهای بیشتر در این دستبندها قیمت بیشتری را نیز دارند. اگر سنگ به کار رفته در این مدل از نوع جواهر مانند برلیان و الماس و… باشد هزینه بیشتری را می‌بایست پرداخت نمایید.

تمیمه چند انگشتری

• تمیمه نوزاد

نوعی از دستبند انگشتری طلا که در سایزهای بسیار کوچک طراحی و به فروش می‌رسد تمیمه نوزاد است. در این مدل معمولا از طرح‌های چشم نظر استفاده می‌شود. همانطور که بیان کردیم بسیاری از افراد برای نوزادان تازه متولد شده از این زیورآلات برای دوری از چشم زخم استفاده می‌کنند.

تمیمه نوزاد

خرید انواع دستبند انگشتری از فروشگاه راف گلد

اکنون که می‌دانید دستبند انگشتری چیست می‌توانید برای خرید آن اقدام فرمایید. فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد انواع مختلف جدیدترین زیورآلات و همچنین دستبند انگشتری را طراحی و به فروش می‌رساند.

با مراجعه به وب سایت این فروشگاه می‌توانید انواع زیورآلات را مشاهده و در صورت لزوم سفارش خود را آنلاین ثبت نمایید. این فروشگاه کلیه محصولات خود را با قیمت مناسب و اجرت پایین ساخت برای مشتریان در نظر گرفته است.

با راف گلد تجربه خریدی لذت بخش را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: حلقه و انگشتر چه تفاوتی با هم دارند؟

بیشتر بخوانید: دستبند تنیس انتخاب بانوان و آقایان شیک پوش

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید دستبند النگویی و نکات مهم آن

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست