راهنما خرید النگو طلا؛ سیر تا پیاز آنچه باید هنگام خرید النگو طلا بدانید

همانطور که در مقالات پیشین نیز بیان کردیم النگوها از جمله پرکاربرد‌ترین زیورآلات هستند که از زمان های گذشته تا به امروز همواره مورد توجه بانوان بوده است. این زیورآلات به عنوان یک هدیه دوست داشتنی برای همه سنین کاربرد دارد. انواع مختلفی از این زیورآلات در مدل‌های ساده و طرح‌دار طراحی می‌شود که اگر چه امروزه شاهد تنوع مدل‌های آن هستیم اما این اکسسوری همچنان ظاهر دایره‌ای شکل خود را حفظ کرده است. خرید آنلاین النگو طلا در برخی از موارد علاوه بر وسیله زینتی جنبه سرمایه‌گذاری داشته و بسیاری از خانم‌ها جهت این امر اقدام به خرید آن می‌کنند. در این مطلب قصد داریم درباره راهنما خرید النگو و هر آنچه درباره این زیورآلات لازم است بدانید صحبت نماییم. اگر شما نیز قصد خرید این زیورآلات را دارید بهتر است قبل از خرید نکاتی را رعایت فرمایید. پس در ادامه همراه راف گلد باشید.

راهنما خرید النگو در خرید راختتر به شما کمک میکند.

نکات مهم که قبل از خرید النگو باید به آن توجه کنید.

النگوها انواع مختلفی دارند از جمله النگو ظریف، باریک، النگوهای دستبندی و تک پوش. انتخاب هر یک از این مدل بر اساس استایل، شخصیت افراد و همچنین سلیقه و بودجه با یکدیگر متفاوت است.

اما قبل از خرید هر مدل از النگو برخی از نکات را باید نظر بگیرید. در حقیقت راهنما خرید النگو به شما کمک می‌کند انتخابی درست و شایسته داشته باشید. این‌که در چه مکان و زمانی قصد استفاده از النگو را دارید و یا این‌که سایز و رنگ النگو متناسب با خود را انتخاب نمایید از موارد مهم در خرید این اکسسوری است. در ذیل برخی از این نکات مهم را بیان می‌کنیم.

  •  توجه به موقعیت زمانی و مکانی

قبل از خرید النگو حتما این نکته را در نظر بگیرید که هدف شما از خرید النگو چیست و یا در چه محیطی قصد استفاده از این زیورآلات را دارید. اگر به صورت روزانه تمایل به استفاده از آن را دارید بهتر است مدل‌های ساده و ظریف را انتخاب نمایید.

اما اگر برای مهمانی و مراسمات قصد خرید النگو را دارید بهتر است از طرح‌ها و مدل‌های کلاسیک النگو و یا دستبند النگویی با زرق و برق بیشتر استفاده نمایید.

  • توجه به سایز النگو و مچ دست

برای خرید النگو حتما به سایز آن دقت نمایید. اگر از جمله افرادی هستید که مچ دستی لاغر و یا متوسط دارید هر اندازه النگو با ضخامت مختلف برای شما مناسب است اما اگر مچ دستی پهن دارید النگوهای نازک برای شما مناسب نیست و استفاده از مدل‌هایی با ضخامت بیشتر دست شما را زیباتر خواهد کرد.

همچنین دقت داشته باشید قبل از خرید النگو مچ دست خود را اندازه گرفته و النگویی متناسب با اندازه دست خود انتخاب نمایید. زیرا استفاده از النگو تنگ و یا گشاد به دست شما آسیب می‌رساند.

  • راهنما خرید النگو؛ مدل و طرح

در راستای راهنما خرید النگو طلا مدل و طرح حرف اول را می‌زند. برای هر موقعیتی که قصد خرید النگو را دارید انتخاب طرح و مدل در درجه اول قرار دارد. به عبارت دیگر سلیقه نقش مهمی در انتخاب این زیورآلات دارد.

اما به طور کلی اگر از افرادی هستید که به مدل‌های النگوهای ضخیم و پهن علاقه‌مند هستید بهتر است به صورت تکی از این اکسسوری استفاده نمایید اما اگر تمایل به خرید مدل‌های ظریف دارید می‌توانید چندین النگو را در کنار هم استفاده کنید.

  •  توجه به رنگ پوست

از جمله نکات مهم در انتخاب النگو طلا توجه به رنگ پوست است. اگر در گروه افرادی با رنگ پوست گرم قرار دارید النگو طلا رز گلد و زرد برای شما مناسب بوده و زیبایی بیشتری به دستان شما خواهد بخشید.

اما اگر رنگ پوستی سرد و یا روشن دارید النگو طلا سفید رنگ برای شما مناسب‌تر خواهد بود. همچنین افرادی با پوست خنثی هر رنگ از زیورآلات زیبایی خاصی به آن‌ها خواهد بخشید.

  • راهنما خرید النگو؛ النگو خشک یا فنری

همانطور که بیان کردیم النگوها دارای انواع و مدل‌های مختلفی هستند اما به طور کلی این زیورآلات به دو دسته تقسیم می‌شوند. النگو فنری و خشک. النگوهای فنری نسبت به خشک انعطاف‌پذیری بیشتری داشته و با وارد کردن فشار تغییر شکل داده و با کم کردن فشار به حالت قبل باز می‌گردند.

این مدل نسبت به النگو خشک قابلیت شکنندگی کمتری دارد. النگوهای خشک معمولا کلاسیک‌تر بوده و برای استفاده روزانه مناسب نیستند. بنابراین اگر به صورت دائم و روزانه قصد استفاده از النگو را دارید بهتر است مدل‌های فنری را انتخاب نمایید.

  • راهنما خرید النگو؛ وزن النگو

یکی دیگر از موارد مهم در راهنما خرید النگو توجه به وزن النگو است. اگرچه وزن نقش مهمی در قیمت طلا دارد اما این عامل علاوه بر قیمت برای راحتی دست نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

اگر قصد دارید از النگو به صورت روزانه استفاده نمایید بهتر است از خرید النگوهایی با وزن بالا اجتناب نمایید. زیرا این مدل‌ها در استفاده طولانی مدت به دلیل سنگینی دست شما را اذیت خواهند کرد.

اگر ساعت یا دستبند به دست دارید بهتر است النگو طلا زنانه را در دست راست خود بیاندازید.

دلایل شکستگی و یا خم شدن النگو

در کنار توضیحاتی درباره راهنما خرید النگو دلایل شکستن آن را نیز شرح دهیم. در حقیقت خم شدن و یا شکستن النگو از جمله دغدغه‌های بسیاری از افراد است اما قبل از اینکه روش‌هایی برای جلوگیری از شکستن النگو بیان کنیم دلایل شکستن آن را به طور مختصر توضیح دهیم.

این زیورآلات معمولا در اثر وارد کردن ضربه و استفاده طولانی مدت به صورت دائم دچار تغییرات و یا شکستگی می‌شوند. از جمله مهمترین دلایل شکستن النگو و یا تغییر شکل آن می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  •  جنس النگو و نداشتن استحکام کافی
  • وارد کردن فشار زیاد به خصوص در هنگام خارج کردن از دسj
  • ظرافت زیاد در النگو
  • سایز نا مناسب النگو برای دست
  • وارد شدن ضربه و یا کشیدگی در اثر فعالیت‌های گوناگون
  • گذر زمان و فرسوده شدن

راه‌‌‌های جلوگیری از شکستن و نکات مهم مراقبت از النگو

تا این قسمت از راهنما خرید النگو، نکات مهم در خریدن آن را بیان کردیم. اکنون قصد داریم روش‌های جلوگیری از شکستن النگو را بیان کنیم. در ذیل برخی از مهمترین راه‌های جلوگیری از شکستن و یا خم شدن این زیورآلات را شرح خواهیم داد که با رعایت موارد فوق تا حد زیادی از تغییر حالت و یا شکستن آن جلوگیری می‌شود.

  • راهنما خرید النگو؛ استفاده از النگو در موقعیت‌های خاص

برای جلوگیری از شکستگی و یا خم شدن النگو بهتر است به صورت دائم از آن استفاده نکنید و تنها برای مراسمات و مهمانی‌ها و یا دورهمی‌های دوستانه استفاده نمایید. این کار سبب افزایش عمر بیشتر آن شده و همچنین از تغییر حالت آن جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده طولانی مدت از النگو سبب کدر شدن و تغییر رنگ می‌شود.

  • راهنما خرید النگو؛ احتیاط در حین کار کردن

یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از شکستن و یا خم شدن النگو احتیاط در حین انجام کار است. برای انجام برخی از کارهای سنگین بهتر است این زیورآلات را از دست خارج کنید تا النگو شما در اثر فشار و یا ضربه آسیب نبیند.

در هنگام ورزش کردن و فعالیت‌های بدنی سنگین و یا استخر رفتن و همچنین در زمان شستن ظرف با مواد شوینده اسیدی و قوی حتما النگو را از دست خارج نمایید زیرا این مواد رنگ النگو را تغییر داده و یا سبب کدر شدن آن می‌شوند. پس از آن النگو را در جای مشخصی قرار دهید تا پس از اتمام کار مجدد از آن استفاده نمایید.

  •  احتیاط در زمان خارج کردن النگو از دست

از جمله مواردی دیگر که برای جلوگیری از شکستن النگو باید به آن توجه کرد احتیاط در زمان در آوردن النگو از دست است. در حین خارج کردن النگو از دست حتما دقت داشته باشید به آرامی و با احتیاط این کار را انجام دهید و فشار زیادی برای خارج کردن به النگو وارد نکنید تا از هرگونه آسیب و یا تغییر حالت به آن جلوگیری شود.

هنگام خارج کردن النگو از دست احتیاط را رعایت کنید تا به دست خود آسیبی وارد نکنید.

تعداد مناسب النگو برای استفاده

در راستای راهنما خرید النگو طلا این سوال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که النگو را چند تایی و یا تکی استفاده کنیم؟ اگر شما از النگوهای پهن و یا تک پوش استفاده می‌کنید بهتر است النگو تکی باشد زیرا این مدل‌ها به دلیل پهنا و ضخامت زیاد فضای بیشتری از دست را اشغال می‌کنند اما اگر از مدل‌های النگو ظریف استفاده می‌کنید انداختن چندین النگو به عنوان مثال 3 الی 6 النگو ظریف در کنار هم زیبایی بیشتری خواهد داشت.

دستبندهای النگویی خود به تنهایی زیبایی بسیاری دارند اما در دنیای مد و فشن که امروزه جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، بسیاری از افراد از چندین مدل دستبندهای النگویی در کنار هم استفاده می‌کنند.

النگو بهتر است در کدام دست باشد؟

یکی دیگر از سوالاتی که در بحث راهنما خرید النگو بهتر است بازگو شود و برای بسیاری از خریداران النگو پیش می‌آید این است که النگو را در کدام دست بندازم دست راست یا چپ؟ این سوال در درجه اول به خود شخص بستگی دارد این‌که النگو در کدام دست برای فرد راحت‌تر است.

اما به طور معمول افرادی که از ساعت و یا دستبند استفاده می‌کنند بهتر است النگو را در دست راست خود بیندازند و در دست چپ ساعت و یا دستبند. البته بسیاری از افراد دستبندهای النگویی را در کنار ساعت استفاده می‌کنند.

علاوه بر این مورد بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدن و یا شکستن النگو بهتر است افراد راست دست النگو را در دست چپ و افراد چپ دست النگو را در دست راست بیندازند.

النگو طلا زنانه را میتوان به تنهایی و بدوم ست کردن با سایر اکسسوری ها استفاده کرد.

روش خارج کردن النگو از دست

برای اینکه بدون آسیب رساندن به دست خود النگو را از دست خارج نمایید بهتر است روش‌های فوق را امتحان نمایید. این راه‌ها به خصوص برای النگوهای تنگ بسیار موثر است و بدون هیچ آسیبی النگو از دست شما خارج می‌شود. بنابراین در ادامه مقاله راهنما خرید النگو طلا موارد ذیل می‌تواند برای شما مفید باشد.

  • استفاده از مایع ظرفشویی یا شامپو

در این روش برای خارج کردن النگو از دست ابتدا دست خود را با آب مرطوب نمایید و سپس مقداری از شامپو و یا مایع ظرفشویی را بر روی دستان خود بمالید تا دستتان لیز شود. سپس سعی کنید النگو را به سمت جلو هدایت نمایید. لیز بودن شامپو و مایع سبب سرخوردن النگو شده و راحت‌تر از دست خارج می‌شود.

  •  استفاده از روغن و یا کرم‌های گیاهی

در این روش دست خود به خصوص مچ را با استفاده از روغن گیاهی که چربی زیادی داشته باشد مانند روغن نارگیل، کنجد و یا زیتون چرب نمایید. سپس یک نایلون نازک مانند کیسه فریزر را باز کرده و بر روی دست کشیده و از النگو رد نمایید به صورتی‌که هر دو طرف پلاستیک از دو طرف النگو بیرون زده باشد و النگو درست در وسط نایلون قرار گرفته باشد. سپس به آرامی بالای پلاستیک را به سمت بیرون کشیده و به آرامی النگو را از دست خارج نمایید.

بهتر است برای خارج کردن النگو از دست از روغن های گیاهی استفاده کنید.

سایز مناسب النگو طلا زنانه

به طور کلی در هنگام انتخاب دستبند یا النگو بهتر است سایز این دو اکسسوری 1 الی 1/5 سانتی متر بیشتر از اندازه مچ دست شما یاشد تا هنگام استفاده از آن آسیبی به دست شما نرسد. توجه داشته باشید النگوهای طلا با پس زمینه شلوغ یا پهنای زیاد توجه سایرین را به زیورآلات شما جذب میکند لذا برای از بین نرفتن جلوه و زیبایی النگو، اگر قصد استفاده از مدل های پهن و شلوغ را دارید، بهتر است از لباس هایی با آستین های ساده استفاده کنید.

نگهداری از النگو طلا

طلا و جواهرات باتوجه به قیمت بالا و حساسیتی که دارند نیاز به نگهداری خاصی دارند. بهتر است النگو طلا زنانه خود را، مخصوصا اگر از مدل های نگین دار استفاده میکنید، برای تمیز کردن و آبکاری و بازدی سنگ نزد جواهرفروش ببرید. اگر جواهرات شما دارای سنگ زمرد هستند هرگز از آب گرم و بنزین برای شستن آن استفاده نکنید زیرا این دو ماده باعث آسیب رسیدن به سنگ زمرد میشود.

اگر زیورآلات شما دارای سنگ فیروزه اصل نیشابور است از تماس آن با چربی خودداری کنید زیرا چربی باعث دورنگ شدن یا اصطلاحا “مزدن” سنگ فیروزه میشود. اگر تخمه جواهرات شما در کاسه تعبیه شده، مانند سنگ مرواری، از فرو بردن آن در آب خودداری کنید زیرا راه خروج آّ در این مدل جواهرات تعبیه نشده و ماندن آب در آن ها سبب کدر شدن سنگ میشود.

خرید آنلاین انواع النگو طلا و دستبند النگویی از فروشگاه راف گلد

در این مقاله در ارتباط با راهنما خرید النگو و نکات مهم در خرید و مراقبت از این زیورآلات صحبت کردیم. اکنون قصد داریم شما را با فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد و خرید اینترنتی این زیورآلات آشنا نماییم.

گالری راف گلد تنوع بسیاری از زیورآلات از جمله انواع النگو طلا مانند النگوهای فنری و خشک، دستبندهای النگویی، تک‌پوش، مدل‌های النگوهای طرح‌دار و ساده را در ویترین آنلاین و وب ‌سایت خود به نمایش گذاشته است.

با مراجعه به این سایت در هر ساعات شبانه روز می‌توانید خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید. از مزایای خرید از این گالری اجرت ساخت پایین و همچنین دریافت فاکتور معتبر است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست