علت زرد شدن مروارید چیست؟ آیا مروارید اصل زرد میشود؟

مروارید از زیباترین و قدیمی ترین گوهرهایی است که در جهان یافت میشود. مروارید ها بسیار شفاف و درخشان هستند و معمولا در ساخت انواع زیورآلات از آن استفاده میکنند. زرد شدن مروارید یکی از ک.اردی است که میتواند بر درخشش و زیبایی مروارید تاثیر منفی بگذارید.

این گوهر گرانبها در بدن نرم تنانی مانند صدف به وجود میآید, به این صورت که وقتی یک جسم خارجی وارد بدن این جانور میشود, صدف به منظور دفاع از خود مادهای را به دور جسم خارجی ترشح میکند که این ماده به مرور مروارید را تشکیل میدهد.

مرواریدها به دو صورت طبیعی و پرورشی موجود میباشند که نوع طبیعی آن به دلیل آلودگی آب اقیانوس ها بسیار کمیاب است بنابراین ارزشمندتر هستند و قیمت بسیار بالایی دارند. از نظر خواص مروارید باید بگوییم که فرقی بین مروارید اصل و پرورشی وجود ندارد.

مروارید ها در آبهای شور و شیرین و به رنگ های سفید, صورتی, زرد, کرم, آبی و سیاه یافت میشوند. این گوهرهای زیبا گرد, بیضی یا شکل های دیگری دارند که در آب های شیرین بیشتر آنها به صورت اشکال نامنظم دیده میشوند و به مروارید باروک معروف هستند.

زرد شدن مروارید ارتباطی به شور یا شیرین بودن آب آن ندارد.

مرواریدهای آب شور گرد هستند و نسبت به آبهای شیرین درخشان ترند ولی مرواریدهای آب شیرین بادوام تر میباشند. اکثر افراد به خرید این گوهر گرانبها علاقه نشان میدهند ولی بعضی نگران تغییر رنگ مروارید به رنگ زرد میباشند که ما در این مقاله مطالبی را درباره زرد شدن مروارید برای شما بیان خواهیم کرد.

آیا مروارید اصل زرد میشود؟

مرواریدها در رنگ های مختلفی یافت میشوند و شکل و طرح های متنوعی دارند. برخی مرواریدها به طور طبیعی زرد رنگ و درخشان هستند و با نام مروارید طلایی از آنها یاد میشود که رنگ خود را از دست نمیدهند. ولی بعضی دیگر مرواریدهای سفیدی هستند که به مرور زمان زرد میشوند و درخشش و جلای خود را از دست میدهند که در ادامه میخواهیم بدانیم علت تغییر رنگ مروارید چیست.

مرواریدهای سفید درگذر زمان کدر و زرد میشوند و این تغییر رنگ به دلیل تغییرات آب و هوایی است. به دلیل اینکه ابتدا در محلی مرطوب قرار داشتهاند و در جریان معرض هوا بودند, رنگ خود را حفظ کردند ولی زرد شدن مروارید به این دلیل است که وقتی برای مدت طولانی در معرض هوای خشک قرار بگیرند و جریان هوا هم وجود نداشته باشد, رطوبت درونی خود را از دست میدهد و دچار تغییر رنگ میشوند که این خشک شدن و زرد شدن میتواند باعث پوسته پوسته شدن و ترک خوردن و در نتیجه شکنندگی مروارید و نیز از بین رفتن درخشندگی آن شود که در این حالت دیگر امکان ترمیم آن وجود ندارد.

قرار گرفتن در معرض هوای هشک میتواند باعث زرد شدن مروترید شود.

ولی باید این نکته را بدانید, مرواریدی که اصل است زرد میشود و مرواریدهای تقلبی رنگ ثابت و درخشانی خواهند داشت و هرگز رنگشان تغییر نمیکند. در ادامه با ما همراه باشید تا روش هایی را برای پیشگیری از زرد شدن مروارید بیان کنیم.

روش هایی برای جلوگیری از زرد شدن مروارید

بعد از اینکه علت تغییر رنگ مروارید را متوجه شدید, اکنون برای جلوگیری از زرد شدن این گوهر گرانبها روش هایی را بیان خواهیم کرد.

  •  مروارید را در کیسه پلاستیکی یا محفظه بسته و بدون هوا نگذارید. بهتر است آن را درون جعبه نگهداری کنید و توجه داشته باشید که جعبه را در محل گرم و جایی که هوا در آن جریان ندارد قرار ندهید.
  • برای جلوگیری از زرد شدن مروارید باید از آن به صورت مداوم استفاده کنید تا با تماس با پوست بدن چربی پوست را جذب کند و مرطوب بماند و از خشک شدن آن جلوگیری شود.
  • زمانی که ورزش و یا کارهای پر تحرک انجام میدهید بهتر است از آن استفاده نکنید تا عرق بدنتان با آن برخورد نکند و دچار تغییر رنگ نشود. در صورت تماس مروارید با عرق بدن آن را با پارچه خشک کنید.
  • مراقب باشید که مرواریدها در معرض مواد شیمیایی و آرایشی و عطر و ادکلن قرار نگیرند. برای استفاده از زیورآلات مروارید بعد از وسایل آرایشی و عطر و… از آنها استفاده کنید.

تماس با موارد شیمیایی و آرایشی میتواند سبب زرد شدن مروارید شود.

  • اگر روی مروارید آب میوه و یا سرکه ریخت آن را سریع پاک کرده و خشک نمایید. چون این مواد سبب زرد شدن مروارید خواهند شد
  • تمیز کردن مروارید با یک پارچه نرم سبب جلوگیری از زرد شدن و کدر شدن آن خواهد شد.
  • در حمام و در مکان هایی مانند سونا و استخر و جاهایی که دما بالا میباشد از آنها استفاده نکنید.
  • روش دیگری برای جلوگیری از خشک شدن و زرد شدن مروارید این است که بعد از قرار دادن مروارید در جعبه مناسب, با استفاده از مقداری پنبه یا پارچه مرطوب از خشک شدن و در نتیجه زرد شدن آن جلوگیری کنید.

آیا میتوان مروارید زرد را سفید کرد؟

سفید کردن مروارید بستگی به طول مدت زمان زرد شدن آن دارد. اگر زمان زرد شدن مروارید طولانی باشد و پوسته پوسته شده باشد, هیچ راهی برای سفید کردن آن وجود ندارد. ولی در صورتی که مدت زمان کمی از زرد شدن مروارید گذشته باشد میتوان تا حدودی رنگ زرد آن را از بین برد و رنگ سفید را به آن برگرداند. در ادامه با ما همراه باشید تا روش هایی را برای سفید کردن این گوهر با ارزش معرفی کنیم.

  •  یکی از این روش ها استفاده از نور خورشید است. به این صورت که مروارید را در معرض نور خورشید قرار دهید, زیرا بعضی معتقدند که انجام این کار رنگ از دست رفته آن را به او پس میدهد ولی به شرطی که از زرد شدن این گوهر زیبا زمان زیادی نگذشته باشد که در این صورت این روش امکان پذیر است.

قرارگرفتن در معرض نور خورشید میتواند باعث سفید شدن مروارید زرد شده شود.

  • اگر مروارید با روش قرار گرفتن در نور خورشید سفید نشد باید آن را به جواهر سازی های مطمئن ببریم تا آنها با تحویل به لابراتوار و روشهای پیشرفته اقدام به سفیدی آن کنند. یکی از این روش ها بلیچینگ یا سفید کردن میباشد که برای سفید کردن دندان ها هم استفاده میشود.
  • بهترین روش برای جلوگیری از زرد شدن مروارید همان پیشگیری است که آن را در جایی مناسب قرار دهیم تا در معرض جریان هوا قرار بگیرد و از خشک شدن و تغییر رنگ آن جلوگیری شود.

جلوگیری از زرد شدن مروارید از تمیز کردن آن ساده تر است.

خرید آنلاین انواع طلا از گالری طلا و جواهر راف گلد

ما در این مقاله مطالبی را درباره زرد شدن مروارید بیان کردیم. همچنین توضیح دادیم علت تغییر رنگ مروارید چیست و گفتیم مروارید اصل, زرد میشود. برای پیشگیری از تغییر رنگ مروارید هم مطالبی را ارائه کردیم.

اکنون به شما گالری طلا و جواهر راف گلد را پیشنهاد میکنیم و از شما میخواهیم از طریق مراجعه به وب سایت این گالری از انواع محصولات آن دیدن فرمایید. گالری راف گلد انواع متنوعی از طلا و جواهرات بی نظیر خود را از قبیل انواع گردنبندها با آویز مروارید, انگشتر مروارید, گوشواره مروارید و دیگر اکسسوری های شیک و مدرن را با اجرت ساخت پایین و قیمت مناسب برای شما عزیزان عرضه داشته است.

شما میتوانید با خرید آنلاین از این گالری از آفرهای ویژه آن نیز برخوردار شوید. راف گلد گالری معتبری است که میتوانید با خرید آنلاین و دریافت فاکتور معتبر از آن اطمینان و آسودگی خیال را تجربه کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست