اصول ست کردن ساعت و دستبند در کنارهم

از گذشته تا به امروز ساعت‌های مچی وسیله‌ای کاربردی برای نشان دادن زمان به افراد بوده‌اند. اما در دنیای امروزی ساعت دیگر تنها یک نشانگر زمان نیست و به عنوان یک اکسسوری در جهان شناخته شده است. ست کردن ساعت و دستبند میتواند جلوه هردو این اکسسوری ها را افزایش دهد.

به عبارتی دیگر امروزه ساعت یکی از زیورآلات مهم است که در دنیای مد و فشن نیز کاربری فراوان دارد و یکی از مهمترین لوازم در این حوزه به شمار می‌رود. اما اگر چه این وسیله به عنوان یک زیورآلات کاربردی همواره زیبایی خود را داشته اما در کنار برخی از اکسسوری‌های دیگر مانند دستبندها جلوه بیشتری پیدا خواهد کرد و ظاهر و استایلی متفاوت را برای شما رقم می‌زند.

در این مطلب قصد داریم در ارتباط با نحوه ست کردن ساعت و دستبند صحبت نماییم. در حقیقت چگونگی استفاده از دستبند و ساعت در کنار هم که بسیاری از خانم‌ها و آقایان طرفداران این سبک هستند. پس اگر این‌که، ساعت و سایر زیورآلات خود را چگونه استفاده کنیم؟ سوال شما نیز هست ادامه مطلب از راف گلد را از دست ندهید.

ست کردن ساعت و دستبند

دسته‌بندی و انواع مختلف دستبندها

قبل از اینکه در ارتباط با اصول ست کردن دستبند و ساعت صحبت نماییم بهتر است انواع مختلف دستبند را به طور مختصر معرفی نماییم. البته در مقالات پیشن به طور مفصل درباره انواع دستبندهای طلا، دستبندهای النگویی، تمیمه و اینکه دستبند انگشتری چیست؟ صحبت کردیم.

اما به طور کلی دستبندها به دو دسته رسمی و غیر رسمی تقسیم می‌شوند. دستبندهای رسمی که معمولا به طور کامل از فلز طلا تشکیل شده و برخی دارای نگین و یا سنگ‌های گران‌قیمت هستند و برای انواع مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف کاربرد دارند.

دستبندهای اسپرت و غیر رسمی که معمولا دارای بندهای چرمی، مرواریدی و کنفی بوده و مناسب برای لباس‌های اسپرت، محیط‌کار، دانشگاه و دورهمی‌های دوستانه می‌باشند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین برای ست کردن دستبند طلا با لباس می‌تواتید مقالات پیشین ما را مطالعه فرمایید.

ساعت و دستبند اسپرت

اصول ست کردن دستبند و ساعت در کنار هم

همانطور که بیان کردیم استفاده از دستبند کنار ساعت یکی از مواردی است که در مد و فشن کاربردی بسیار دارد. ست کردن ساعت و دستبند شاید برای بسیاری از افراد امری دشوار به نظر برسد، اما برای پیدا کردن دستبند متناسب با ساعت خود و بالعکس باید برخی از اصول و موارد را در نظر بگیرید که ترکیبی زیبا را ایجاد نمایید.

در حقیقت بر اساس نوع، مدل و حتی زمان و مکانی که قرار است در آنجا حاضر شوید می‌توانید انتخابی درست و متناسب داشته باشید. البته اگر چه این موارد مهم است اما مهمتر از آن این است دستبند و ساعت احساس راحتی را برای شما به ارمغان آورده و به دست شما آسیبی نرساند. در ذیل به بررسی موارد مهم در ست کردن این دو اکسسوری خواهیم پرداخت.

  • توجه به موقعیت زمانی و مکانی

موقعیت و مکانی که قرار است در آن حاضر شوید برای انتخاب یک دستبند و ساعت بسیار اهمیت دارد. در حقیقت برای ست کردن این زیورآلات ابتدا باید مکانی که قصد حضور در آن را دارید، در نظر بگیرید.

به عنوان مثال اگر قصد دارید در یک مهمانی رسمی حاضر شوید باید از یک ساعت رسمی یا کلاسیک مانند ساعت‌هایی با بند فلزی در کنار دستبندی متناسب با آن استفاده نمایید.

اما اگر قصد رفتن به دانشگاه و یا دورهمی دوستانه را دارید استفاده از یک ساعت اسپرت با بند چرمی یا انواع ساعت‌های هوشمند و در کنار آن دستبندی متناسب، زیبایی بیشتری خواهد داشت.

  •  توجه به جنس زیورآلات برای ست کردن دستبند و ساعت

نکته مهمی که در هنگام ست کردن ساعت و دستبند باید به آن توجه نمود جنس آن‌ها است. ساعت‌های کلاسیک با بندهای فلزی در کنار انواع دستبندهای طلا، نقره، استیل و تیتانیوم زیبایی بسیاری خواهد داشت. همچنین اگر ساعت شما دارای بند چرمی است بهترین گزینه برای شما استفاده از دستبندهای چرمی است.

  •  استفاده از دستبندهای ظریف در کنار ساعت

اگرچه بسیاری از افراد به خصوص در حوزه مد و فشن علاقه‌دارند از دستبندهای درشت و ضخیم در کنار ساعت خود استفاده نمایند اما این کار سبب شلوغ شدن دست و پنهان شدن ساعت می‌شود.

در حقیقت استفاده از دستبندهای باریک و ظریف در کنار ساعت زیبایی و جلوه بیشتری به هر دو زیورآلات و همچنین دست شما خواهند بخشید.

توجه به جنس ساعت و دستبند

  •  استفاده از تعداد مناسب دستبند در کنار ساعت

اگر پیرو مد و فشن هستید می‌توانید از چندین دستبند و یک ساعت در کنار هم استفاده کنید. البته توصیه ما نهایت سه دستبند است زیرا بیشتر از آن سبب گیج شدن بیننده خواهد شد.

اما اگر به دنبال زیبایی بیشتر هستید بهتر است تنها از یک دستبند در کنار ساعت خود استفاده نمایید تا هر یک زیبایی خود را به تنهایی نمایش داده و استایلی منظم را داشته باشید.

تعداد مناسب دستبند در کنار ساعت

  • ست کردن ساعت و دستبند با توجه به استایل شخص

استایل افراد نقش مهمی را در انتخاب یک ساعت و دستبند خواهد داشت. به عبارتی دیگر ست کردن ساعت و دستبند برای استایل های رسمی و غیر رسمی با یکدیگر تفاوت خواهد داشت.

اگر شما از افرادی هستید که معمولا از لباس‌های اسپرت و غیر رسمی استفاده می‌کنید باید ساعت و دستبند خود را نیز از نوع اسپرت انتخاب نمایید. اما اگر استایل شما رسمی است بهتر گزینه برای شما دستبند و ساعت کلاسیک و فلزی است.

  • ست کردن ساعت و دستبند؛ توجه به رنگ دستبند و ساعت

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام ست کردن ساعت و دستبند در نظر بگیرید توجه به رنگ‌ها است. اگر از ساعت‌هایی با بندهای فلزی استفاده می‌کنید انواع دستبندهای طلا با رنگ زرد، سفید و رزگلد با ساعت شما متناسب خواهد بود.

اما اگر بند ساعت شما رنگی است بهتر است از دستبندهایی متناسب با آن رنگ استفاده نمایید. به عنوان مثال اگر ساعت شما سرمه‌ای است انتخاب یک دستبند آبی یا سرمه‌ای و یا دستبندهایی با نگین فیروزه برای شما مناسب خواهد بود.

دستبند و ساعت به صورت تک یا در کنار هم؟

همانطور که می‌دانید انواع مدل‌های دستبند طلا زنانه پر زرق و برق با تنوع بسیاری برای خانم‌ها طراحی می‌شود و به همین دلیل انتخاب و ست کردن ساعت و دستبند برای خانم‌ها کمی دشوارتر به نظر می‌رسد.

در حقیقت طراحی و ساخت زیورآلات بر پایه استفاده به صورت تک صورت می‌گیرد و بسیاری از زیورآلات به تنهایی زیبایی خاص خود را دارند. اکنون این سوال پیش می‌آید که دستبند و ساعت خود را در کنار هم و یا ست استفاده کنیم یا خیر؟ ما در این مطلب این اصول را برای افرادی که علاقه خاصی به استفاده از ست کردن این زیورآلات دارند بیان کردیم.

اما استفاده از ساعت و دستبند چه برای خانم‌ها و چه برای آقایان به تنهایی نیز زیبایی خاص خود را دارد و خیلی از افراد ترجیح می‌دهند در یک دست از ساعت و دست دیگر از دستبند و یا از هر کدام به صورت تنها استفاده نمایند.

توجه به رنگ ساعت و دستبند

خرید انواع دستبند از فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد

اکنون که با نحوه ست کردن ساعت و دستبند آشنا شدید فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد را نیز به شما معرفی نماییم. این فروشگاه تنوع بسیاری از جدیدترین زیورآلات از جمله دستبندهای طلا، دستبندهای النگویی، چرمی، مرواریدی، تمیمه و سایر زیورآلات دیگر را در فروشگاه خود به نمایش گذاشته است.

این گالری برای تمامی محصولات خود اجرت ساخت پایین و قیمت مناسب را در نظر گرفته است. با راف گلد خاص‌ترین‌ها را تجربه کرده و همواره از خریدی مقرون‌به صرفه لذت ببرید و با دریافت فاکتور معتبر طلا و جواهرات خریدی امن و آسوده داشته باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست