آشنایی با سنگ ماه تولد دی و خواص آن

همانطور که در مقالات پیشین بیان کردیم سنگ‌ها علاوه بر وسیله زینتی دارای خواص و فواید بسیاری نیز هستند. این بار قصد داریم به معرفی سنگ ماه دی و هر آنچه درباره آن از خواص و ویژگی‌ها نمی‌دانید بپردازیم.

در حقیقت بسیاری از کانی‌شناسان معتقدند که سنگ‌های بسیار با ارزشی در طبیعت وجود دارد که سبب بهبود سلامت افراد و یا پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها می‌شوند. از گذشته تا کنون این سنگ‌ها به عنوان یک وسیله زینتی در صنعت طلا و جواهرسازی کاربرد داشته و اکسسوری‌ها و جواهرات بسیاری با استفاده از آن‌ها طراحی و ساخته می‌شود.

اما همانطور که می‌دانید این سنگ‌ها هر یک با توجه به خواص و قدرت‌های برج فلکی به متولدین هر ماه از سال نسبت داده شده‌اند.

قبلا در ارتباط با سنگ ماه تولد تیر و همچنین سنگ ماه تولد آذر و خواص انواع کانی‌های موجود در طبیعت صحبت کردیم.

برای آشنایی بیشتر و بهتر با سنگ ماه تولد دی لطفا تا انتها ما را یاری فرمایید.

 

آشنایی و معرفی انواع سنگ ماه تولد دی

سنگ‌ ماه تولد دی نیز دارای انواع و مدل‌های مختلفی است. این سنگ‌ها داری خواص و فوایدی هستند که بسیاری از افراد آن را نمی‌دانند.

در ادامه مهمترین انواع این سنگ‌ها را به همراه خواص و فواید آن به شما معرفی خواهیم کرد.

 

  • گارنت یا لعل، اصلی‌ترین سنگ ماه دی

سنگ گارنت یا همان لعل را می‌توان اصلی‌ترین و مهم‌ترین سنگ ماه دی نامید.

طیف مختلف رنگی آن شامل رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد، سبز و قهوه‌ای است. اما معروف‌ترین این نوع سنگ گارنت سرخ است که همواره از زمان‌های گذشته و دوران پادشاهان و امپراطورها محبوب و مورد توجه بوده است.

این سنگ خواص فوق العاده‌ای برای بدن دارد.

از جمله فواید درمانی آن می‌توان به جذب ویتامین و مواد ضروری در بدن اشاره نمود. همچنین گارنت تفکرات منفی و احساس ناخوشایند را از افراد دور و سبب حس آرامش می‌شود.

 

  • یاقوت سرخ

یاقوت سرخ یا همان سنگ روبی یکی از کمیاب‌ترین و گران‌بهاترین سنگ‌های متولدین ماه دی است. این سنگ که نمادی از قدرت و شجاعت است در طیف رنگی صورتی، قرمز و قهوه‌ای وجود دارد.

یاقوت سرخ زیباترین و معروف‌ترین آن است که برای ساخت انواع زیورآلات کاربرد دارد. از جمله خواص این سنگ می‌توان به افزایش قدرت و انرژی و شور و اشتیاق در افراد اشاره کرد. یاقوت سرخ همچنین در درمان افسردگی و مشکلات روحی موثر است.

انواع سنگ یاقوت سرخ سننگ ماه دی

انواع سنگ یاقوت سرخ

 

  • سنگ اونیکس

از جمله دیگر سنگ ماه دی می‌توان به سنگ اونیکس اشاره نمود. این کانی از لایه‌های مختلفی تشکیل شده و دارای طیف رنگی بسیار گسترده‌ای است.

اونیکس در جواهرسازی کاربرد زیادی داشته و در بسیاری از زیورآلات به عنوان نگین استفاده می‌شود. در مصر و یونان باستان از این سنگ برای زیورآلات و ظروف تزئینی استفاده می‌شد.

در حقیقت اونیکس به نوعی سنگ شانس متولدین دی نامیده شده و دارای خواص بسیاری از جمله درمان مشکلات مو و ناخن و رفع هر گونه ناراحتی و افسردگی در افراد است.

 

  • سنگ عقیق، سنگ متولدین دی

عقیق از جمله سنگ‌هایی است که بسیاری از بزرگان دینی نیز افراد را به استفاده از آن تشویق کرده‌اند. البته این کانی به نام سنگ متولدین دی ماه رقم خورده و نمادی از خوشبختی به شمار می‌رود.

این سنگ در ساخت بسیاری از زیورآلات از جمله انگشتر به کار رفته و دارای طیف رنگی متفاوتی است.

عقیق برای دور کردن ترس و اضطراب و همچنین حفاظت از کودکان و افراد مختلف کاربرد داشته و بسیاری از افراد معتقدند این کانی سبب رفع غم و افسردگی در افراد می‌شود.

سنگ عقیق از سنگ های ماه دی

عقیق، سنگ متولدین دی ماه

 

  • سنگ لاجورد

یکی از سنگ‌های زیبا و محبوب در میا مردم سنگ لاجورد نام دارد. این سنگ نیز که یکی دیگر از انواع سنگ ماه دی است در طلا سازی کاربرد زیاد دارد.

سنگ لاجورد که معمولا در طیف رنگی آبی با شیارهایی مشکی و طلایی وجود دارد نمادی از اصالت و بزرگی است.

طرح‌های متنوعی از این کانی وجود دارد که ارزش آن بر اساس درخشندگی و رنگ آن مشخص می‌شود. از فواید لاجورد می‌توان به بهبود عملکرد غده تیروئید، گلو درد و رفع انواع التهابات اشاره نمود.

 

بهترین سنگ برای زنان و مردان متولدین دی ماه کدام است؟

هر یک از سنگ‌های نامبرده برای متولدین دی ماه نامگذاری شده و مناسب هستند. اما این سوال برای بسیاری از افراد ممکن است پیش آید که بهترین سنگ برای زنان و مردان متولد دی کدامند؟

در حقیقت می‌توان گفت بهترین سنگ برای زن متولد دی ماه، سنگ گارنت است. زیرا همانطور که بیان کردیم این کانی سبب بهبود عملکرد و افزایش مواد ضروری بدن و قدرت بینایی می‌شود و به همین دلیل برای بانوان بهترین انتخاب است.

اما بهترین کانی از میان تمامی سنگ ماه دی برای آقایان، سنگ عقیق است. زیرا این سنگ سبب افزایش انرژی در بدن و همچنین بهبود فعالیت‌های بدنی می‌شود.

انواع سنگ گارنت،سنگ ماه تولد دی

گارنت، بهترین سنگ برای خانم های دی ماه

 

خرید انواع زیورآلات با سنگ‌های متولدین دی ماه از فروشگاه راف گلد

فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد زیورآلات مختلفی را با استفاده از انواع سنگ ماه دی طراحی و به فروش می‌رساند.

شما می‌توانید مجموعه‌ای بی‌نظیر از جدیدترین اکسسوری‌ها و جواهرات را با استفاده از سنگ‌ها و کانی‌های مختلف برای متولدین هر ماه از سال در این وب‌سایت مشاهده و یا سفارش دهید.

شما می‌توانید به صورت آنلاین و تنها با چند کلیک سفارش خود را ثبت و محصولات خود را در زمانی کوتاه درب منزل تحویل بگیرید.

لازم به ذکر است این گالری برای ساخت تمامی محصولات اجرت ساخت پایینی را در نظر گرفته است.

 

با راف گلد همواره به آسانی و هوشمندانه خرید نمایید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست