آشنایی با سنگ ماه تولد مهر و خواص استفاده از آن برای متولدین این ماه

تاریخچه و منشا سنگ های ماه تولد به طالع بینی نجومی برمی‌گردد و تاثیر این سنگ های قیمتی بر متولدین ماه های مختلف بررسی شده است و بر اساس این کاوش ها تاثیرات و خواص مثبت آن به اثبات رسیده است. بنابراین اگر می‌خواهید از خواص شگفت انگیز این سنگ ها برخوردار شوید از سنگ ماه تولد خود استفاده کنید.

هر یک از ماه های سال یک سنگ اصلی و چند سنگ فرعی دارند که هر کدام از آنها خواص و ویژگی های خود را دارند و می‌‌توانند برای درمان بیماری ها و دورکردن انرژی های منفی بسیار مفید باشند.

این سنگ های قیمتی بیشترین ارتباط را با انسان دارند. مهمترین استفاده از سنگ ها نقش آنها در تبادل و تقویت انرژی بین انسان و طبیعت می‌باشند.

ما در این مقاله می‌خواهیم سنگ ماه تولد مهر و خواص آن به شما معرفی کنیم. قبل از معرفی سنگ های ماه مهر, خصوصیات متولدین این ماه را برای شما شرح می‌دهیم.

سنگ ماه تولد مهر چیست

خصوصیات متولدین ماه مهر

برج میزان تنها ماه در منطقه البروج است که بر خلاف سایر برج ها با علامتی بی جان مشخص شده است و تمام برج های دیگر به واسطه حیوان و انسان نمایش داده می‌شوند.

بسیاری از طالع بینان ماه مهر را از مطلوب ترین ماهها در این منطقه البروج می‌دانند, به دلیل اینکه این ماه زمان برداشت است و انسان ها حاصل سخت‌کوشی خود را در فصل بهار در این ماه بدست می‌آورند.

همه افراد در یک از ماه های سال خصوصیات و ویژگی هایی دارند که در بعضی از آنها مشترک می‌باشند. در ادامه خصوصیات متولدین این ماه را و سپس انواع سنگ تولد ماه مهر و خواص هر یک را برای شما بیان می‌کنیم.

  • در بین خصوصیات متولدین مهر ادب و احترام بارزترین ویژگی آنها می‌باشد. همچنین متولدین این ماه افرادی خوش‌برخورد, خوش‌پوش و جذاب هستند. آنها بسیار مهربان، باهوش، بخشنده و هنردوست می‌باشند، به همین دلیل در انواع شغل های هنری موفق هستند.
  • افراد متولد مهر عدالت و صلح را در سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند و بر آن بسیار تاکید دارند. آنها قوه ذهنی خوبی دارند و در شرایطی که مجبور به قضاوت شوند منصفانه و بی طرفانه داوری می‌کنند.
  • به دلیل اینکه متولدین ماه مهر به مطالعه کردن اهمیت می‌دهند و افرادی منضبط هستند, می‌توانند نویسندگان خوبی شوند. همچنین دانشمند, سیاستمدار و مدیر از دیگر شغل های متولدین این ماه می‌باشد.
  • یک مهر ماهی بسیار خونگرم و اجتماعی می‌باشد و از دعوا, خشونت و بی رحمی بیزار است. آنها نسبت به نیازها و خواسته های دیگران احساس مسئولیت دارند. از همنشینی با یک متولد مهر پشیمان نخواهید شد.
  • مهر ماهی ها کمتر عصبانی می‌شوند ولی در برابر انتقاد ناتوان هستند و دوست دارند همیشه مورد تایید دیگران قرار بگیرند. آنها کمی ناشکیبا هستند ولی در کل افرادی متعادل و ملاحظه گر می‌باشند. دودلی و تردید از دیگر ویژگی های متولدین این ماه می‌باشد.

سنگ های ماه مهر و خصوصیات آنها

همان طور که در مطالب قبلی بیان کردیم هر ماه از سال یک سنگ اصلی و چند سنگ فرعی دارد که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارد. اصلی ترین سنگ ماه تولد مهر سنگی قیمتی و نایاب است که اوپال نام دارد.

همچنین لاجورد, زبرجد, یاقوت کبود و عقیق از دیگر سنگ های ماه مهر می‌باشند. در ادامه شما را با این سنگ ها و خواص آنها آشنا خواهیم کرد. لطفا با ما همراه باشید.

 

  • سنگ اوپال و خواص آن

در زبان هندی اوپال به معنی سنگ و در لاتین و یونان به معنای دیدن تفییر رنگ است. این سنگ قیمتی بسیار نادر است و به همان اندازه که نایاب است شکننده نیز می‌باشد.

این سنگ زمانی که در مجاورت نور قرار می‌گیرد بسیار زیبا است. سنگ اوپال که اصلی ترین سنگ ماه تولد مهر می‌باشد, از خانواده عقیق است. این سنگ را سمبل وفاداری و امید می‌دانند.

عرب ها بر این باورند که این سنگ از بهشت بر روی زمین افتاده است و ظاهرا حالت نورانی آن سبب به وجود آمدن این باور شده است. این در حالی است که غربی ها اوپال را بدشگون و سنگی منفی می‌دانند.

قدما این سنگ ماه مهر را برای افسردگی و پیروزی بر دشمنان مفید دانسته‌اند. این سنگ برای بهبود معده, روده, تیروئید, تاثیر مثبتی دارد. همچنین این سنگ باارزش بر اختلالات هورمونی نیز اثرات خوبی می‌گذارد.

سنگ اوپال سنگ متولیدین مهرماه

 

  • سنگ لاجورد و خواص آن

لاجورد سنگی است آبی رنگ که بسیار زیباست که تحت تاثیر امواج فرابنفش لکه های نارنجی از خود بازتاب می‌دهد. علاوه بر کشورهای دیگر در شهرهای مختلف ایران مانند تبریز، کاشان و کرمان سنگ لاجورد یافت می‌شود.

سنگ لاجورد علاوه بر استفاده در جواهرسازی, در داروسازی نیز کاربرد دارد. از خواص این سنگ ماه مهر این است که باعث تقویت ذهن می‌باشد.

همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان آب مروارید، درمان دردهای عصبی, تصفیه خون از این سنگ باارزش استفاده می‌شود. لاجورد به عنوان سنگ ماه تولد مهر برای افزایش اعتماد به نفس و کمک به درک ارتقا آگاهی و دانش مفید واقع می‌شود.

برای نگهداری از سنگ لاجورد مراقب باشید که مواد شیمیایی با آن تماسی نداشته باشد که در این صورت به درخشندگی و کیفیت آن آسیب نرساند.

سنگ لاجورد یکی از سنگ های ماه تولد مهر

 

  • سنگ زبرجد و خواص آن

زبرجد یا پریدوت سنگی است قیمتی که رنگ آن از زیتونی تا سبز تیره متغیر است. مصریان باستان به این سنگ گوهر خورشید می‌گفتند. زبرجد به عنوان یکی از بهترین انواع سنگ ماه تولد مهر برای زن و مرد متولد این ماه است.

این سنگ برای تقویت چشم مفید است. باور قدیم بر این بوده که زبرجد غم, افسردگی, حسادت و نفرت را از بین می‌برد و ثروت را زیاد می‌کند.

همچنین مراقبت و نگهداری از سنگ زبرجد سبب می‌شود تا خواص خود را حفظ کند و برای صاحبش خوش شانسی به همراه آورد. سنگ زبرجد برای بهبود سرفه, سرماخوردگی, تنگی نفس, مشکلات ریوی بسیار مفید است.

سنگ زبر جد سنگ ماه مهر

 

  • سنگ یاقوت کبود و خواص آن

سنگ یاقوت کبود بعد از الماس سخت ترین سنگ می‌باشد. رنگ آبی آن در اثر وجود آهن و تیتانیوم می‌باشد که بهترین نوع آن از هندوستان استخراج می‌شود.

این سنگ ماه مهر برای درمان دردهای روماتیسمی, سردردهای شدید, نقرس, ناراحتی های گوش و سینوس کاربرد دارد. یاقوت کبود برای بیماری های پوستی موثر است.

همچنین در قدیم برای مقابله با طاعون استفاده می‌شده است. سنگ یاقوت کبود یک سنگ ماه تولد مهر است که در قدیم پادشاهان برای جلوگیری از صدمات و چشم زخم این سنگ را همراه خود داشتند.

آشنایی با سنگ ماه مهر

 

  • سنگ عقیق و خواص آن

یکی دیگر از سنگ های ماه مهر عقیق می‌باشد. این سنگ باارزش از فراوان‌ترین سنگ های روی زمین است که تنوع رنگی بسیار بالایی دارد و در اکثر نقاط جهان یافت می‌شود.

سنگ های عقیق معمولا کدر و شفاف هستند. این سنگ ماه تولد مهر به سنگ خوش‌شانسی و خوش‌بختی معروف است. این سنگ برای تقویت حافظه و ذهن و نیز تقویت چشم مناسب می‌باشد.

همچنین برای از بین بردن افسردگی و کم خوابی از سنگ عقیق استفاده می‌کنند. احادیث و روایات زیادی برای استفاده از این گوهر گرانبها سفارش شده است و داشتن این سنگ را سبب بیشتر شدن رزق و روزی می‌دانند.

 

 

 

خرید آنلاین طلا و جواهر از گالری طلا و جواهرات راف گلد

در این مقاله شما را با سنگ ماه تولد مهر آشنا کردیم و خصوصیات و ویژگی های متولدین این ماه را شرح دادیم. همچنین انواع دیگری از سنگ ماه مهر را به همراه خواص آن بیان کردیم.

اکنون به شما گالری طلا و جواهر راف گلد را معرفی می‌کنیم و از شما می‌خواهیم با مراجعه به وب سایت این گالری از انواع زیورآلات این مجموعه دیدن فرمایید و با خرید آنلاین از آفرهای ویژه آن برخوردار شوید.

گالری طلا و جواهر راف گلد انواع محصولات خود را مانند: سنگ های ماه تولد را با ترکیبی از طلا برای همه سنین و هر نوع سلیقه‌ای در ویترین سنگ های ماه تولد خود عرضه داشته است و شما می‌توانید با خرید آنلاین از این اکسسوری های شیک و مدرن فاکتور معتبر را نیز دریافت کنید.

این سنگ های باارزش به صورت قیمتی و نیمه قیمتی برای شما عزیزان در این گالری موجود می‌باشد. فروشگاه راف گلد همه زیورآلات خود را با اجرت ساخت پایین و هزینه مناسب برای شما در نظر گرفته است.

با خرید از گالری طلا و جواهر راف گلد اطمینان را تجربه کنید و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

 

بیشتر بخوانید:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست