معرفی سنگ ماه شهریور و خواص آن

از گذشته تا کنون سنگ های ماه تولد بر طبق علم نجوم و طالع بینی و بر اساس ویژگی های هر فرد به وجود آمده است. هر یک از ماه های سال یک سنگ اصلی و چند سنگ فرعی دارد. در گذشته مردم بر این باور بودند که سنگ ها با بدن انسان ارتباط خاصی دارند و خواص درمانی و انرژی های مثبت را برای هر سنگی قائل می‌شدند که می‌توانند بر روی متولد ماه خود تاثیر بگذارند که البته تا کنون نیز اعتقاد مردم در مورد خواص سنگ ها همچنان پابرجاست. سنگ ها انواع گوناگونی دارند مثلا سنگ آمیتیست به عنوان اصلی ترین سنگ برای متولدین بهمن ماه و سنگ الماس برای متولدین ماه فروردین انواع سنگ ماه شهریور و سایر ماه های سال که هر یک کاربردهای خاص خود را دارند.

خواص سنگ فیروزه برای آذرماهی ها می‌تواند بسیار جذاب باشد و‌ مورد توجه متولدین این ماه قرار بگیرد. برای اینکه هر یک از سنگ های ماه تولد تاثیرات مثبت خود را روی روح و روان فرد بگذارند و  از خواص درمانی آن نیز بهره مند شوید بهتر است که از جواهر فروشی مطمئن و یا یک فرد ماهر  که در حیطه سنگ های قیمتی فعالیت دارند مشاوره بخواهید و سنگ مورد نظر خود را خریداری کنید. چون تشخیص سنگ اصل از بدل کار مشکلی است و شما نمی‌توانید بدون کمک یک جواهر ساز به اصل یا بدل بودن آن پی ببرید. در ادامه میخواهیم درباره انواع سنگ های ماه شهریور و خواص و ویژگی های آن ها صحبت کنیم و عنوان کنیم که اصلی ترین سنگ ماه شهریور کدام است و چه تاثیراتی بر خصوصیات افراد متولد این ماه می‌گذارد. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

در این  بلاگ انواع سنگ ماه تولد شهریور به ظوذ کامل بررسی خواهد شد.

سنگ ماه تولد شهریور چیست؟ (معرفی و مشخصات)

هر سنگ نماد یکی از ماه های سال می‌باشد. سنگ ماه تولد شهریور نیز برای متولدین ماه خودش از محبوبیت بسیاری برخوردار است و متولدین این ماه مانند دیگران همراه داشتن سنگ ماه تولد خود را ضروری می‌دانند. اصلی ترین سنگ ماه تولد شهریور یاقوت کبود است که به آن سافایر هم می‌گویند, این نوع یاقوت در رنگ آن قرمزی وجود ندارد و به رنگ آبی تیره و کبود معروف است که برای متولدین ماه شهریور رنگ کبود آن مناسب می‌باشد.

بهترین یاقوت کبود در برمه یافت می‌شود و کیفیت بسیار خوبی دارد. این سنگ بسیار با ارزش و قیمتی می‌باشد. زیورآلات ترکیب شده با یاقوت کبود بسیار زیبا و چشم نواز هستند. بعضی افراد این نوع سنگ قیمتی را بیشتر مناسب برای آقایان دانسته‌اند در صورتی که این سنگ برای متولدین زن شهریور هم در نظر گرفته می‌شود و تفاوتی میان آن نسبت به مرد و زن وجود ندارد. اکنون که با اصلی ترین سنگ ماه شهریور آشنا شدید در ادامه برای شما از خواص یاقوت کبود و سنگ های دیگر ماه شهریور مطالبی را قرار خواهیم داد.

انواع سنگ های ماه شهریور (معرفی و خواص آنها)

علاوه بر یاقوت کبود که اصلی ترین سنگ ماه تولد شهریور می‌باشد انواع دیگری از سنگ ها هستند که آن ها را نیز به متولدین این ماه نسبت داده‌اند و عبارتند از: کارنلین, جاسپر, عقیق خزه‌ای یا شجر, سیترین, یشم, زیرکن و آزوریت مالاکیت. در ادامه مطالبی را درباره سنگ های ماه شهریور و خواص و ویژگی های هر یک از آنها بیان می‌کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

معرفی انواع سنگ های ماه شهریور و بررسی کردن خواص هر یک از آنها

  •  یاقوت کبود  یکی از انواع سنگ ماه شهریور و خواص آن

یاقوت کبود را “گوهر خردمندان” نیز نامیدند و داشتن آن را برای مرد و زن مناسب می‌دانند. این سنگ قیمتی به رنگ های دیگری هم از قبیل بنفش, سبز, زرد, نارنجی و سیاه یافت می‌شود که نوع آبی رنگ آن در اثر تیتانیوم است.

استفاده از یاقوت کبود که اصلی ترین سنگ ماه شهریور می‌باشد خواص بسیاری برای افراد متولد این ماه دارد. یاقوت کبود سمبل وفاداری و راستگویی و دانایی است و داشتن این سنگ مخصوصا برای متولدین ماه شهریور باعث آرامش و اعصاب راحت و نیز دوری از فکر و خیال می‌شود.

همچنین استفاده از این سنگ گرانبها باعث می‌شود فرد از شهوات و افکار شیطانی دوری کند و به همین دلیل بسیاری از افراد با تقوا میل به داشتن یاقوت کبود دارند. برای درمان بیشتر بیماری ها از قبیل سردرد, دردهای مفاصل, درمان خونریزی بینی, تقویت حافظه, درمان تیروئید, تقویت بینایی و افزایش عملکرد هوش و ذهن استفاده از این سنگ توصیه شده است. شانس و خوشبختی و سعادت و برکت از خصوصیات دیگر این سنگ با ارزش می‌باشد.

معرفی و بررسی سنگ یاقوت کبود که یکی از انواع سنگ ماه شهریور است.

  •  جاسپر و خواص آن

یکی دیگر از سنگ های ماه شهریور جاسپر می‌باشد که سنگی مات است و رنگ های آن قرمز, زرد تا قهوه‌ای و خاکستری می‌باشد. بعضی سنگ جاسپر را سنگ ماه شهریور زنانه می‌دانند ولی خواص آن فرقی برای مرد و زن نخواهد داشت. جاسپر درخشش مات مانند دارد ولی به خوبی جلا می‌گیرد و در روی زمین به صورت گسترده‌ای یافت می‌شود.

این نوع سنگ زیبا در آریزونا به شکل چوب درختان فسیل شده دیده می‌شود. داشتن سنگ جاسپر دلهره, اضطراب و ترس را در فرد از بین می‌برد همچنین از از افسردگی و غم و اندوه جلوگیری می‌کند. استفاده از این سنگ برای کاهش تب, درمان یبوست, دفع سموم بدن, تقویت سیستم ایمنی و کاهش وزن مفید می‌باشد. این گوهر گرانبها از شما در برابر نیش حیوانات محافظت می‌کند.

جاسپر یکی از انواع سنگ ماه تولد شهریور است که از خانواده کوارتز میباشد.

  •  کارنلین یکی از انواع سنگ ماه شهریور و خواص آن

کارنلین به صورت رنگ قرمز و نیز پرتقالی شفاف دیده می‌شود و بهترین نمونه این سنگ در هند یافت می‌شود. در صورت قرار گرفتن این سنگ مقابل نور خورشید سایه‌های قهوه‌ای در آن به رنگ قرمز و نارنجی تبدیل می‌شود. از خواص آن می‌توان به این اشاره کرد که در مصر باستان برای دوری از حسادت و خشم و نفرت مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

این نوع سنگ با ارزش برای دور کردن انرژی های منفی و نیز در از بین بردن چشم زخم و طلسم و جادو کاربرد دارد. داشتن سنگ کارنلین باعث می‌شود در برابر طوفان و رعد و برق و در امان بمانید. همچنین این سنگ برای شما خوش شانسی به همراه خواهد داشت. مصریان باستان به سنگ کارنولین غروب خورشید می‌گفتند.

 سنگ کارنلین به عنوان یکی از سنگ های ماه تولد شهریور به رنگ های قرمز و پرتقالی شفاف در طبیعت وجود دارد.

  •  عقیق خزه‌ای و خواص آن

یکی از انواع سنگ ماه شهریور عقیق خزه‌ای یا شجر است که بسیار گرانبها می‌باشد و دارای رنگ های سبز متنوعی است و گاهی به رنگ قهوه‌ای و قرمز نیز یافت می‌شود. بر روی این سنگ زیبا نقش هایی مانند درخت و گیاه خزه وجود دارد که بسیار بی نظیر می‌باشد.

وجود نقش و نگارهای داخل سنگ و رنگ سبز عقیق در افزایش قیمت آن تاثیر بسزایی دارد. داشتن این سنگ را برای ثروت و طول عمر مناسب می‌دانند و استفاده از آن را باعث شادی و نشاط و برکت در زندگی و نیز بهبود در کسب و کار دانسته‌اند. از خواص درمانی عقیق خزه‌ای می‌توان به رفع درد گردن, درمان بیماری های پوستی, درمان سرماخوردگی اشاره کرد.

 عقیق خزه ای یکی از معروف ترین ستگ های ماه تولد شهریور است.

  •  سیترین و خواص آن

سیترین به خاطر اینکه مقادیری از آهن در خود دارد به رنگ های زرد پررنگ, زرد مایل به قهوه‌ای و عسلی وجود دارد و در برابر حرارت تغییر رنگ می‌دهد و به رنگ سفید تبدیل می‌شود و در برابر اشعه ایکس نیز به صورت قهوه‌ای رنگ در می‌آید.

این نوع سنگ ماه شهریور کمیاب می‌باشد و در برزیل, ماداگاسکار, فرانسه و جنوب ایران یافت می‌شود. سیترین را نماد صلح می‌دانند. استفاده از این سنگ برای درمان افسردگی و بیقراری تاثیر بسیاری دارد از خواص درمانی آن این است که به دیابت و کاهش قند خون کمک می‌کند همچنین برای دفع سموم بدن و ناراحتی های گوارشی و نیز یبوست کاربرد دارد.

خواستگاه سنگ سیترین به عنوان یکی از سنگ های ماه تولد شهریور برزیل, ماداگاسکار, فرانسه و جنوب ایران است.

  •  سنگ یشم یکی از انواع سنگ ماه شهریور و خواص آن

سنگ یشم یکی دیگر از سنگ های ماه شهریور است که در رنگ های مختلفی یافت می‌شود, اما رنگ سبز آن بسیار با ارزش تر و قیمتی تر می‌باشد و محبوبیت بیشتری در بین مردم دارد. بهترین نوع آن در برمه میانمار می‌باشد.

سنگ یشم که به آن جید هم می‌گویند خواص فوق العاده‌ای دارد از جمله اینکه به آن سنگ خوش شانسی, سنگ عشق و ثروت می‌گویند. سنگ یشم برای عملکرد مناسب قلب, تقویت حافظه و ذهن, درمان یبوست و بواسیر و نیز درمان بیماری طاعون مناسب است.

 سنگ یشم یکی از زیباترین سنگ های ماه تولد شهریور است.

  • زیرکن و خواص آن

یکی دیگر از انواع سنگ ماه شهریور زیرکن است که بسیار زیبا و به رنگ های آبی, بی رنگ, سبز و قهوه‌ای یافت می‌شود که محبوب ترین رنگ آن آبی می‌باشد. این سنگ به شکل منشور هایی وجود دارد که در انتها به صورت هرمی شکل در می‌آیند و درخشندگی بسیاری دارند.

سنگ زیرکن برای بی خوابی تاثیر بسزایی دارد. همچنین در درمان حساسیت های پوستی, ناراحتی های ریه, عفونت و زخمهای چرکی و نیز برای تقویت بینایی موثر می‌باشد. این سنگ با ارزش برای آرامش و تمرکز اعصاب نیز توصیه می‌شود.

 سنگ زیرکن تاثیر زیادی بر درمان بی خوابی دارد.

  • آزوریت – مالاکیت یکی از انواع سنگ ماه شهریور و خواص آن

سنگ آزوریت از سنگ های معدنی مس می‌باشد که بسیار کمیاب است که به رنگ آبی یافت می‌شود. نام آزوریت از کلمه لاجورد گرفته شده که به رنگ آبی آن اشاره دارد. این سنگ کریستالی بسیار زیبا است که به خاطر رنگ آبی که دارد در دنیا شناخته شده و چون در برابر هوای آزاد ناپایدار است, با مالاکیت که سبز رنگ است ترکیب می‌شود و به رنگ آبی سبز در می‌آید.

استفاده از این نوع سنگ برای مشکلات روحی و روانی مناسب است و آن را مسکنی برای دردهای گلو و بیماری های گردن می‌دانند. همچنین دردهای عضلانی را کاهش داده و باعث کاهش مشکلات آسم و تیروئید می‌شود.

خصوصیات کلی متولدین ماه شهریور

بعد ازاینکه انواع سنگ ماه شهریور را معرفی کردیم و خواص هر یک از آن ها را توضیح دادیم, اکنون خصوصیات و ویژگی های متولدین این ماه را بیان می‌کنیم . هر یک از افراد خصوصیاتی دارند که براساس ماه تولد خود تا حدودی شخصیتشان شکل می‌گیرد. البته متولدین هر ماه در همه ویژگی ها و خصوصیات مثل هم نیستند ولی در بعضی از آنها وجه اشتراک دارند. ما در ادامه می‌خواهیم شما را با خصوصیات متولدین شهریور آشنا کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

  •  شهریوری ها افرادی باهوش, تیزبین, صبور و بردبار, واقع بین, زرنگ و البته کمی زیرک هستند. همچنین آنها بسیار خوش برخورد و مهربان و عاشق پیشه اند.
  •  متولدین این ماه در انجام کارهای خود بسیار سنجیده عمل می‌کنند. آنها از شلوغی و نامنظم بودن بیزارند و همیشه محیط کار و خانه خود را تمیز و مرتب نگه می‌دارند.
  •  این افراد برای رسیدن به خواسته خود همه تلاش خود را می‌کنند و سعی دارند کارشان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. آنها بسیار مسئولیت پذیر هستند.
  • متولدین شهریور افرادی خوش فکر هستند و بهتر است برای مشورت در کارهای خود از آنها کمک بگیرید. یک شهریوری می‌تواند مشاور, همراه و شریک خوبی برای شما باشد.
  •  آنها فقط دنبال یک زندگی آرام و بدون حاشیه هستند و در مواجهه با طرف مقابل خود سعی میکنند رفتاری منطقی از خود نشان دهند. متولدین این ماه فردی قابل اعتماد و بسیار مهربان هستند.

سنگ های ماه تولد شهریور باتوجه به ویژگی های اخلاقی افراد متولد این ماه تعیین شده است.

خرید آنلاین انواع طلا جواهرات از گالری راف گلد

ما در این مقاله شما را با سنگ ماه شهریور و خواص و ویژگی های آن آشنا کردیم. و درباره خواص همه سنگ های ماه شهریور توضیحاتی دادیم. همچنین خصوصیات متولدین این ماه را نیز برای شما بیان کردیم.

اکنون بهتر است با فروشگاه آنلاین طلا و جواهرات راف گلد نیز آشنا شوید. گالری طلا و جواهر راف گلد انواع سنگ ماه تولد را با ترکیب طلا از جمله انگشتر, گردنبند, دستبند و… برای شما عزیزان با اجرت ساخت پایین عرضه داشته است.

در گالری راف گلد تمامی سنگ های قیمتی با شناسنامه ارائه می‌شود و شما دیگر نگران اصل بودن سنگ نخواهید بود.

شما با خرید آنلاین از این گالری هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد و آفرهای خریدهای اینترنتی نیز بهره مند خواهید شد. در کنار این اکسسوری های زیبا و جذاب شما می‌توانید با خرید انگشتر طلا زنانه, خرید گوشواره طلا و گردنبند طلا زنانه و انواع ست و نیم ست طلا و جواهر از تخفیفات ویژه این گالری استفاده کنید و با خیالی راحت و قیمت مناسب طلای مورد پسند خود را انتخاب کنید. با خرید از راف گلد اطمینان را در کنر خریدی هوشمندانه تجربه نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست