معرفی سنگ ماه مرداد و خواص آن

هر یک از ماه های سال یک سنگ اصلی و چند سنگ فرعی دارد که داشتن هر یک از این گوهرهای گرانبها علاوه بر زیبایی خواص و ویژگی هایی نیز برای افراد به همراه دارد. در این میان سنگ ماه مرداد به نام زبرجد ( پرودیت ) سنگی سبز رنگ و بسیار زیبا می‌باشد که آن را گوهر اصلی کشور مصر می‌دانند. این سنگ قیمتی و کمیاب به رنگ سبز زیتونی تا سبز تیره یافت می‌شود که بسیار شفاف و درخشنده است و اصلی ترین سنگ ماه تولد مرداد می‌باشد.

از دیگر سنگ های ماه مرداد می‌توان اونیکس, عقیق سلیمانی, ساردونیکس, بلور کوارتز, تورمالین, کارنلین, توپاز طلایی و الماس را نام برد. مهم ترین کاربرد سنگ ها تقویت و تبادل انرژی در امور طبیعی و درمانی می‌باشد. درقدیم از سنگ ها پودر یا خمیری درست می‌کردند و آن را در طب سنتی به کار می‌بردند. ما در مقاله می‌خواهیم شما را با انواع سنگ های ماه مرداد وخواص و ویژگی های این سنگ ها آشنا کنیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی کردن سنگ ماه مرداد و بررسی کردن خواص آن

سنگ ماه تولد مرداد چیست؟ (معرفی و مشخصات)

اصلی ترین سنگ ماه مرداد زبرجد می‌باشد که سنگی قدیمی و قیمتی است و به رنگ سبز زیتونی و سبز تیره یافت می‌شود. فرانسوی ها این سنگ را پریدوت نام نهادند. درخشش این سنگ بسیار فوق العاده است و در نور مصنوعی هم رنگش تغییر نمی‌کند و همانند نور طبیعی به صورت شیشه مانند می‌درخشد تا جاییکه مصریان به آن سنگ خورشید یا زمرد شب می‌گویند. سنگ زبرجد روی انواع طلا از قبیل انگشتر, دستبند ومدال به صورت تراش خورده وحتی خام بسیار زیباست. برای تشخیص سنگ اصل از بدل باید با یک جواهر ساز ماهر و با اطمینان مشورت کنید. درموزه واشنگتن یکی از با ارزش ترین زبرجد که حدود 310 قیراط وزن دارد, موجود می‌باشد. در ادامه شما را با خواص و ویژگی های این سنگ با ارزش و دیگر سنگ های ماه مرداد آشنا خواهیم کرد.سنگ ماه مرداد چیست؟معرفی کردن خواص آن

انواع سنگ ماه مرداد و خواص هر یک از آنها

همان طور که درمطالب فوق بیان کردیم علاوه بر سنگ زبرجد (پرودیت) که سنگی سبز رنگ و شفاف و نیز اصلی ترین سنگ ماه مرداد می‌باشد, سنگ های دیگری هم وجود دارد که برای متولدین این ماه مناسب است و داشتن هر یک از این سنگ ها تاثیرات مثبتی بر روح و روان فرد خواهد گذاشت. همچنین هر کدام از این گوهرها خواص درمانی ویژه‌ای دارند که برای بدن انسان مفید است. برای اینکه از خواص این سنگ ها اطلاعاتی را بدست آورید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 معرفی انواع سنگ های ماه مرداد و بررسی کردن خواص هر یک از آنها

  •  سنگ زبرجد (پرودیت) یکی از انواع سنگ ماه مرداد و خواص آن

چون این سنگ, اصلی ترین سنگ ماه تولد مرداد می‌باشد قبلا مطالبی را درباره ان عنوان کردیم و گفتیم که رنگی سبز دارد و درخشش آن بسیار فوق‌العاده می‌باشد. داشتن سنگ زبرجد باعث رفع بی خوابی و داشتن آرامش می‌شود و برای تمرکز اعصاب بسیار خوب است. این سنگ به خاطر رنگ سبزی که دارد برای چشم مفید است و داشتن یک زیورآلات ترکیب شده با این نگین غم, اضطراب وحسادت را از بین می‌برد. داشتن آن برای مردان و زنان متولدین این ماه خوش شانسی به همراه دارد و به همین دلیل آن را بهترین سنگ ماه مرداد برای متولدین این ماه می‌دانند.

سنگ زبرجد یکی از انواع سنگ ماه مرداد میباشد

  •  سنگ اونیکس یکی از انواع سنگ ماه مرداد و خواص آن

یکی دیگر از سنگ های ماه مرداد اونیکس می‌باشد که رنگ آن مشکی با رگه های سفید, قهوه‌ای و قرمز موجود می‌باشد. البته اکثر افراد اونیکس را با رنگ سیاه می‌شناسند, ولی باید بدانند که این این سنگ با رنگ سیاه بسیار کمیاب است و بیشتر اونیکس های سیاه دربازار را با روش های گرمایی و رنگ آمیزی تیره می‌کنند. سال های بسیار زیادی است که این سنگ در ساخت وسایل تزیینی کاربرد دارد. همچنین از این گوهر گرانبها به خاطر اینکه نور را از خود عبور می‌دهد در طراحی دکوراسیون داخلی و معماری استفاده می‌شود. از خواص این سنگ می‌توان به نیروبخشی آن اشاره کرد و داشتن آن برای ورزشکاران و افرادی که استرس دارند مناسب است. سنگ اونیکس برای تمرکز و اعتماد به نفس می‌شود و همچنین باعث تقویت پوست و مو می‌شود. داشتن یک زیورآلات با این سنگ ماه مرداد به متولدین این ماه توصیه می‌شود.

سنگ اونیکس یکی از انواع سنگ ماه مرداد میباشد

  • سنگ عقیق سلیمانی یکی از انواع سنگ ماه مرداد و خواص آن

سنگ عقیق سلیمانی نوعی از عقیق است که بسیار ارزشمند است و چون در دین ما به داشتن زیورآلاتی با سنگ عقیق سفارش شده است, طرفداران زیادی دارد. سنگ عقیق سلیمانی رنگ های مختلفی دارد اما هر رنگی که داشته باشد روی آن رگه‌های سیاه و سفید نمایان است که اصل بودن آن را تایید می‌کند. مهمترین و معروفترین این سنگ به کشور یمن تعلق دارد. از خواص این سنگ گرانبها این است که به فرد شادی و نشاط می‌بخشد و دلهره و اضطراب را کم می‌کند. همچنین ضعف و سستی و تنبلی را از بین می‌برد. به عقیق سلیمانی سنگ خوشبختی نیز می‌گویند. داشتن انگشتری از این سنگ فقر و تنگدستی را برطرف می‌کند.

معرفی کردن و بررسی سنگ عقیق سلیمانی که یکی از انواع سنگ ماه مرداد است.

  •  سنگ ساردونیکس یکی از انواع سنگ ماه مرداد و خواص آن

ساردونیکس نوعی سنگ اونیکس می‌باشد که نام آن از ترکیب دو کلمه سارد و اونیکس به وجود آمده است. این سنگ ماه مرداد رنگ آن نارنجی, قرمز و قهوه‌ای با رگه های سفید می‌باشد. بهترین نوع آن درهند یافت می‌شود و در ایران هم نمونه‌های این سنگ فراوان است. این سنگ برای چشم زخم, بیماری صرع و سیستم عصبی و نیز برای زایمان آسان خانم های باردار بسیار مناسب است. همچنین در قدیم به آن سنگ ضد پیری می‌گفتند و اعتقاد داشتند که این سنگ سحرآمیر است و به انسان شجاعت می‌دهد.

معرفی کردن و بررسی سنگ ساردونیکس که یکی از انواع سنگ ماه مرداد است.

  •  سنگ بلور کوارتز یکی از انواع سنگ ماه مرداد و خواص آن

سنگ کوارتز معمولا در همه دنیا یافت می‌شود. این سنگ هم بی رنگ است و هم رنگ های متنوعی دارد که سنگ های آمیتیست, سیترین, آونتورین, یاس و … نوعی از این سنگ قیمتی می‌باشد. از این سنگ به خاطر مقاوم و ضد آب بودنش علاوه بر استفاده در زیورآلات در ساخت وسایل دیگر مانند تیغه‌های چاقو, سرنیزه, تراشنده‌ها و نیز برای سنگ روی کابینت, روشویی و میزهای آزمایشگاهی و… استفاده می‌شود. کوارتز را سنگ قدرت نام نهادند و استفاده از آن را برای روح و روان و ذهن مناسب می‌دانند. همچنین این سنگ برای دریافت انرژی های معنوی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی و بررسی سنگ کوارتز که یکی از انواع سنگ ماه مرداد است.

  •  سنگ تورمالین و خواص آن

این سنگ ماه مرداد به خاطر رنگ های متنوعی که دارد بسیار زیبا است و کاربردهای زیادی دارد. تورمالین را جواهری با رنگ های مخلوط نام نهادند چون می‌تواند ترکیبی با رنگ های مختلف باشد. به خاطر تنوع رنگی که این سنگ دارد گاهی با سنگ های دیگر اشتباه گرفته می‌شود. از مشهورترین این سنگ می‌توان تورمالین هندوانه‌ای, چشم گربه‌ای, آکرویت, دراویت, رودلیت و سیبریت را نام برد. از خواص این سنگ رنگین کمانی می‌توان به امید به زندگی و آرامش, همچنین افزایش قدرت جوانی اشاره کرد. سنگ تورمالین ناراحتی و اندوه را برطرف می‌کند و برای بیماری های قلبی و تنفسی و تنظیم فشار خون مناسب است.

معرفی و بررسی سنگ تورمالین که یکی از انواع سنگ ماه مرداد است.

  •  سنگ کارنلین یکی از انواع سنگ ماه مرداد و خواص آن

رنگ کارنلین پرتقالی شفاف و نیز قرمز مایل به قهوه‌ای می‌باشد و بهترین نمونه آن در هند یافت می‌شود. در صورت قرار گرفتن این سنگ در مقابل نور آفتاب سایه‌های قهوه‌ای در آن به رنگ قرمز و نارنجی تبدیل می‌شود. مصریان باستان به سنگ کارنلین را غروب خورشید می‌گفتند. این نوع سنگ با ارزش شادی و خوشبختی به همراه می‌آورد. استفاده از این سنگ برای دوری از خشم و نفرت مناسب است و نیز کارنولین برای از بین بردن چشم زخم و طلسم و جادو کاربرد دارد. مصریان باستان بر این باور بودند که به همراه داشتن سنگ کارنلین برای دور کردن انرژی های منفی مناسب است.

معرفی و بررسی سنگ کارنلین که یکی از انواع سنگ ماه مرداد است.

  •  سنگ توپاژ وخواص آن

توپاژ است را می‌توان با رنگ هایی مانند صورتی, قرمز, طلایی, بنفش وآبی مشاهده کرد ولی رنگ صورتی آن به دلیل کمیاب بودنش قیمتی تر و با ارزش تر است. از خواص این سنگ محافظت انسان در برابر بیماری, فتنه و حسادت و نیز سحر و جادو می‌باشد. توپاژ را برای تسکین درد مناسب می‌دانند, همچنین برای بدخلقی و بی خوابی داشتن این انگشتر خوب است. استفاده از یک انگشتر طلا با این سنگ ماه مرداد در دست چپ برای درمان افسردگی, خشم و ترس توصیه شده است.

معرفی و بررسی سنگ  توپاژ که یکی از انواع سنگ ماه مرداد است.

  •  سنگ الماس و خواص آن

الماس از گران ترین و با ارزش ترین سنگ های قیمتی می‌باشد. هر چند که سنگ اصلی ماه تولد مرداد نیست ولی یکی از سنگ های فرعی این ماه می‌باشد. این سنگ گرانبها به خاطر سختی و مقاومتی که نسبت به دیگر سنگ ها دارد به آن لقب شکست ناپذیر داده‌اند. این سنگ به انسان حس اعتماد به نفس می‌دهد, همچنین برای رفع مشکلات عاطفی و افزایش قدرت گزینه مناسبی است. گفته شده اگر الماس به صورت شش گوشه تراش خورده شود به صاحبش عمری طولانی همراه با خوشبختی به همراه خواهد داشت.

معرفی و بررسی سنگ الماس که یکی از انواع سنگ ماه مرداد است.

خصوصیات متولدین مرداد ماه

هر انسانی خصوصیات ویژگی هایی دارد. متولدین هر ماه از سال در بعضی ویژگی ها با هم مشترک هستند. اکنون که با انواع سنگ ماه مرداد آشنا شدید در ادامه با ما همراه باشید تا با خصوصیات متولدین مرداد ماه نیز آشنا شوید. البته این خصوصیات شامل همه مردادی ها نمی‌باشد ولی بیشتر آن ها این ویژگی ها را دارا هستند.

  • متولدین این ماه افرادی کاردان، متکی به نفس و کمی بلند پرواز هستند. آنها بسیار مهربان و خونگرم می‌باشند و از لحاظ فیزیکی هم روح و جسم بسیار قوی می‌باشند.
  •  این افراد بسیار خوش بیان, درستکار, راستگو, منصف و وفادار هستند و به خاطر همین خصوصیات می‌توانند قاضیان خوبی شوند.
  •  مرداد ماهی ها با پشتکاری که در کارشان دارند و بسیار مسئولیت پذیر هستند می‌توانند برای پست های مدیریتی و سرپرستی موفق باشند. آن ها در مواجهه با مشکلات صبور هستند.
  •  افراد متولد مرداد به کارهای هنری مانند موسیقی, نقاشی, هنرپیشگی, شعر و شاعری و نویسندگی علاقه دارند و در انجام این کارها مهارت خاصی از خود نشان می‌دهند.
  •  واقع بینی از دیگر خصوصیات این افراد می‌باشد. آن ها از رویا و تخیل به دورند و به همین علت زندگی خود را بر پایه تعقل بنا می‌کنند و می‌توانند شریک بسیار خوبی در زندگی و در کار باشند.

بررسی خصوصیات متولدین ماه مرداد و ارتباط آن با سنگ ماه مرداد

خرید آنلاین انواع طلا و جواهرات از گالری راف گلد

در این مقاله درباره متولدین مرداد و ویژگی های آنها مطالبی را برایتان عنوان کردیم. همچنین در مورد سنگ زبرجد که اصلی ترین سنگ ماه مرداد می‌باشد, توضیحاتی دادیم و نیز گفتیم که این سنگ ماه تولد مرداد چه خواصی دارد. در ادامه بقیه سنگ های ماه مرداد را که به سنگ های فرعی این ماه معروف هستند به اختصار بیان کردیم و در مورد خواص آنها نیز مطالبی را ارائه دادیم.

اکنون برای خرید این سنگ های زیبا و دیدنی همراه با ترکیبی از طلا, گالری راف گلد را به شما معرفی می‌کنیم و از شما می‌خواهیم با خرید آنلاین از این گالری, زیورآلات مورد پسند خود را با اجرت ساخت پایین و هزینه کمتر خریداری کنید. گالری طلا و جواهر راف گلد با اکسسوری های شیک و مدرن از جمله ترکیب سنگ ماه تولد با انواع طلا محصولات خود را با قیمت مناسب و آفرهای ویژه عرضه داشته است و شما می‌توانید با خرید این زیورآلات بی نظیر و همچنین خرید انگشتر طلا زنانه, خرید گوشواره طلا زنانه و گردنبند طلا زنانه و انواع ست و نیم ست طلا و جواهر از وب سایت این گالری در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. با راف گلد خریدی مطمئن و هوشمندانه را تجربه کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست