فواید استفاده از پابند – استفاده از خلخال پا چه مزایایی دارد؟

یکی از زیباترین و مورد پسند ترین جواهرات برای خانمها، پابندها یا خلخال ها هستند و ایده آل گراترین و خوش پوش ترین خانمها معمولا بسیار علاقمندند که پابند طلا یا نقره بپوشند. این اکسسوری علاوه بر تاثیر گذاشتن در داشتن استایلی زیباتر  سودمندی های نیز دارد. در این مقاله از راف گلد به بررسی فواید استفاده از پابند میپردازیم.

استفاده از خلخال طلا فواید مهمی دارد.

هندوستان، خواستگاه پابند

تاریخچه استفاده از پابند به هندوستان بازمیگردد. این نوع جواهرات که با نام “پایال” (Payal) در فرهنگ هندوستان شناخته می شود یکی از بزررگترین مشخصه های پوشش اجتماعی در هند شناخته می شوند که نوع نقره آن طرفداران و عمومیت بیشتری نسبت به پابند طلا دارد.

هند که به دلیل غنای فرهنگ و میراث بی نظیر خود بسیار شناخته شده است، مردمانی دارد که عاشق جواهرات هستند. در واقع مردم هند عاشق پابند یا همان خلخال هستند به قدری که آن را به نام یکی از شهر هندوستان، لودیانا در پنجاب نامگذاری کرده اند.

هندیان اولین اقوامی بودند که از خلخال پا استفاده کردند.

امروزه در بیشتر کشورها، پابندها یکی از پرطرفدار ترین جواهرات شناخته می شوند. اما در کنار زیبایی این جواهرات، پوشیدنشان فوایدی علمی برای سلامتی دارند که دلایل بیشتری به ما می دهند که از این به بعد حتما پابند بپوشیم.

فواید استفاده از پابند

استفادهاز پابند در کنار داشتن جلوه زیبا در سلامتی نیز تاثیرگذار است معنای بستن پابند در هر کشور تاریخچه ای منحصر به فرد دارد. در ادامه به برسی چند مورد از فواید استفاده از پابند میپردازیم

  • از بین برنده درد

اگر شما معمولا از درد پا، بی حسی و خواب رفتگی و سوزن سوزن شدن پا رنج می برید و به طور کلی در پای خود احساس ضعف می کنید، پوشیدن پابند می تواند بزرگترین درمان برای شما باشد. ا

گر این درد شما از قسمت پایین کمرتان نشات میگیرد و به باسن و در ادامه تا سیاتیک شما می رسد، استفاده از پابند بسیار مفیدتر خواهد بود و اثرش بیشتر از قبل حس می شود. اگر شما این نوع درد را تجربه می کنید بهتر است موارد احتیاط را در نظر بگیرید و از پابند نقره استفاده کنید.

استفاده از خلخال پا در میان عراب نیز رایج بوده است.

این پابند علاوه بر اینکه درد شما را از بین میبرد، به شما انرژی مثبت بیشتری نیز منتقل می کند. این نوع پابند درد سیاتیک را نیز از بین میبرد؛ دردی که از بالای لگن تا اعصاب بزرگ سیاتیک در پشت پای شما معمولا ادامه پیدا می کند.

این از بین برندگی درد ناشی از اصطکاک دائمی میان مچ پا و پابند و افزایش گردش خون می باشد و همچنین باعث کاهش تورم پای شما خواهد شد.

  • درمانگران انرژی

پوشیدن پابند باعث هجوم جریان انرژی های بهتر و مثبت به سمت شما می گردد و همانطور که می دانید انرژی از بین نمیرود بلکه از نوعی به نوع دیگری تبدیل می شود. با پوشیدن پابند انرژی در داخل بدن شما دوبار کالیبره شده و باعث انرژیک و الهی (معنوی – نزدیک به خدا) ماندن شما می شود.

خلخال پا در انرژی درمانی تاثیر زیادی دارد.

پابند نقره به لطف یون های مثبتش، جریان انرژی را در بدن شما دوباره منتشر می کند. به این ترتیب وقتی پابند را می پوشید، بدن شما با انرژی های مثبت شارژ خواهد شد. این جریان یون ها باعث لرزش دوباره انرژی از دست رفته شما شده و باعث می شود جسمی با انرژی بیشتری داشته باشید.

  • فواید استفاده از پابند، محافظت در برابر تورم پاشنه پا

اگر شما با تورم در مچ پای خود که باعث اختلال در روند کارهای روزانه شما می شود، دست و پنجه نرم می کنید، پوشیدن پابند به شما در حل این مشکل کمک بزرگی می کند. پابند نقره می تواند در تنظیم گردش خون شما نیز مفید واقع می شود که در ادامه باعث بهبود تورم مچ پای شما می گردد.

همچنین تنظیم گردش خون باعث رهایی شما از دردهای پاشنه نیز میشود.تقویت کننده سیستم ایمنی بدن؛ یک پابند نقره نه تنها زیبایی منحصر به فردی به پای شما می بخشد بلکه باعث بهبود سلامتی شما به طرق مختلف می شود.

خلخال پا علاوه بر استفاده درمانی تاثیر زیادی بر زیبا شدن استایل دارد.

پوشیدن این پابند باعث فعال سازی غدد لنفاوی شما شده که سیستم ایمنی بدن شما را ارتقا می بخشد. همچنین پابندهای نقره ویژگی های آنتی باکتریال دارند که باعث میشود این نوع جواهرات، یکی از بهترین انتخاب ها برای شما به حساب بیایند.

  • آنتی باکتریال بودن

این ویژگی در پابندهای نقره از وجود یون های فعال آن سرچشمه می گیرد. از نگاه درمانی و علمی، استفاده از نقره برای درمان و به عنوان دارو به هزاران سال قبل بر میگردد که نقره نقش درمانی داشت. تاثیر آنتی باکتریال نقره بسیار زیاد است طوری که توانایی بدن را در مقابله با باکتری ها را افزایش می دهد.

یون های نقره در غلاف های باکتری سوراخ هایی ایجاد میکند و آن ها را از درون نابود می سازد. به همین شکل، سالیان سال قبل، ملوان ها که مجبور به انجام سفر های طولانی بودند، برای پاکسازی آب، آن را با عرق نیشکر و نقره مخلوط میکردند و باعث ضدعفونی شدن آب می شدند.

  • قوی ساختن استخوان ها

دلیل علمی دیگر پشت پوشیدن پابندها این است که باعث قوی تر شدن استخوان ها می شود. به این صورت که وقتی پابند به به مچ پا برخورد می کند، ذره های آن در برخورد با پوست به داخل آن نفوذ کرده و باعث قوی تر شدن استخوان ها می شود.

خلخال پا باعث قوی شدن استخوان ها و درمان درد میشود.

  • فواید استفاده از پابند، جلوگیری از چاقی

یکی از خواص خلخال پا یا همان پابندها حرکت چربی در معده و اندام تحتانی خانم ها را متوقف می کند و مانع چاق شدن آن ها خواهد شد.

تغییر ظاهر پا؛ همچنین پابندها به خاطر شکل های مختلفی که می توانند داشته باشند، باعث تغییر حالت پا نیز می شوند.

برای پاهای ظریف اگر یک پابند طلای کلاسیک و ظریف انتخاب شود شکل جذابتری خواهد داشت. در بعضی موارد و در هنگام استفاده از چکمه های مشکی می توانید از پابندی هایی که عرض بالایی دارند بهره ببرید. برای فصول گرم سال نیز ترکیب پابندهای رنگی و صندلها می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

سخن آخر
در نهایت باید این نکته را یادآور شد اینها شاید گوشه ای فواید استفاده از پابند بودند و پابند طلا یا نقره در کنار همه زیبایی هایی که به پای شما می بخشند، خواص درمانی و استفاده هایی مفید در جهت ارتقای سلامت شما را نیز دارا هستند که باعث می شود که برای پوشیدن این جواهر که سابقه درازی در تاریخ ها و فرهنگ های مختلف دارد، بیش از قبل علاقمند شویم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست