بستن پابند چه حکمی دارد؟ نکات مهم در معنی بستن پابند و استفاده از آن

پابند یا به عبارتی دیگر خلخال، یکی دیگر از زیورآلات محبوب در میان بانوان به خصوص خانم‌های جوان و دختران است. به عبارتی دیگر پابند نوعی از اکسسوری زنانه است که به دور مچ‌پا برای زینت دادن به پاها بسته می‌شود اما آیا میدانید معنی بستن پابند چیست؟

استفاده از پابند تنها مختص زمان کنونی نیست و از هزاران سال پیش در میان زنان کشورهای مختلف جهان کاربرد داشته است. این زیورآلات از فلزاتی مانند طلا، مس، استیل، نقره، تیتانیوم ساخته می‌شود اما بهترین نوع آن طلا است که به دلیل استفاده از این فلز گران‌بها در ساخت آن مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

معنی پابند زنانه چیست؟

انواع مدل‌های پابند طلا در فروشگاه‌های مختلف طلا و جواهرات وجود دارد که بر اساس بودجه و همچنین سلیقه خود می‌توانید آن‌ها را خریداری نمایید.

بستن پابند در گذشته تا به امروز معناهای متفاوتی داشته است که در این مطلب قصد داریم در ارتباط با معنی بستن پابند و اینکه این زیورآلات چه کاربردی دارد و برای استفاده در چه مکان‌هایی مناسب است، صحبت نماییم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه این مقاله با راف گلد همراه باشید.

بستن پابند طلا چه حکمی دارد؟

معنی بستن پابند چیست؟ تاریخچه

پیش از اینکه در ارتباط با معنی بستن پابند طلا و سایر جنس های آن صحبت نماییم در ارتباط با تاریخچه استفاده از  پابند سخنی کوتاه داشته باشیم. در حقیقت تاریخچه پابند به زمان باستان برمی‌گردد.

بر اساس تحقیقات باستان شناسان اولین نمونه‌های خلخال در زمان تخلیه آرامگاه سومری‌ها پیدا شد. این گروه که به گهواره تمدن جهان شهرت یافته‌اند تقریبا 4500 سال پیش در منطقه بین النهرین سکونت داشتند. کاوش‌های صورت گرفته در این منطقه به کشف زیورآلاتی مانند پابند رسید که از سنگ‌هایی گران قیمت ساخته شده بودند.

پابند را به کدام پا ببندیم؟

در کشور مصر زنان مصری پابندهایی را برای زیبایی به دور پا خود می‌بستند که معمولا از جواهرات گران قیمت بودند. نوعی دیگر از پابند به صورت بدلیجات و یا چرمی بودکه قشر ضعیف جامعه و همچنین برده‌ها از آن استفاده می‌کردند.

کشور هند از جمله کشورهایی است که از زمان قدیم تا به امروز استفاده زیادی از پابند داشته و این زیورآلات نسبت به سایر کشورها بیشتر مورد استفاده عموم مردم هند قرار گرفته و نوعی از ملزومات عروسی در این کشور به شمار می‌رود.

در سایر کشورها بخصوص کشورهای عربی نیز پابند بیشتر برای رقصنده ها و رقص استفاده می‌شود. در کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز بستن پابند از دهه 1930 برای زیبایی پاها در میان بانوان رواج پیدا کرد.

خلختا پا چیست؟ بررسی کامل معنی بستن خلخال

معنی بستن پابند، پابند نماد چیست؟

علاوه بر فواید بستن پایند معنی استفاده از این زیورآلات و همچنین نماد آن در فرهنگ‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی پابند در لغت به معنای بستن، اسیرکردن و شیفته کردن است.

همانطور که بیان کردیم در بسیاری از کشورها از این وسیله بیشتر استفاده می‌شود. اما بستن پابند نماد چیست؟ در کشور مصر انداختن پابند نماد ثروت و داشتن مقام اجتماعی بالا است و به همین دلیل بسیاری از پادشاهان نیز از پابند استفاده می‌کردند.

بستن خلخال به کدام پا بسته میشود

در تاریخچه کشور هندوستان انداختن پابند نماد متاهل بودن و ازدواج است. در بسیاری از کشورهای اروپایی نماد زیبایی و برخی از افراد به صورت روزانه از این زیورآلات استفاده می‌کنند.

در کشور ایران نیز این وسیله سال‌هایی است که طرفداران زیادی پیدا کرده و نماد جذابیت، جوانی و زیبایی است. اما به طور کلی در بسیاری از فرهنگ‌ها بر این باورند که بستن پابند در پا چپ نشانه متاهل بودن و معنی بستن پابند در پا راست نشانه مجرد بودن است.

بستن پابند چه حکمی دارد؟

همانطور که گفته شد استفاده از پابند در میان اقوام مختلف قدمت دیرینه این داشته است. استفاده از این اکسسوری زیبا در زمان صدر اسلام و در میان زنان عرب نیز رایج بوده است. استفاده از پابند منافاتی با شرع و عذف دین اسلام ندارد و استفاده از آن برای بانوان بلامانع است. باتوجه به اینکه در اسلام حد پوشش حجاب برای بانوان پوشاندن پا تا مچ است و پابند نیز روی مچ پا قرار میگیرد در پاسخ به این سوال که بستن پابند چه جکمی دارد؟ باید گفت استفاده از انواع پابند برای بانوان بلامانع است.

بستن پابند در ایران چه حکمی دارد؟

استفاده از پابند در ایران

پس از پاسخ به سوال خلخال پا چیست؟ به بررسی استفاده از خلخال یا پابند در ایران میپردازیم. پابند یکی از جواهرات بسیار پرکاربرد و پرطرفدار در هندوستان است به طوریکه استفاده از آن در مهمانی ها و مجالس خصوصا در عروسی ها رواج بسیار دارد. پابند طلا یکی از اصلی ترین اکسسوری ها و زیورآلات بانوان در مجلس عروسی آنان است. استفاده از پابند در استان های جنوبی کشور از سالیا سال پیش مرسوم است. زنان و دختران در استان هایی مانند بوشهر، هرمزگان و خوزستان اغلب از این اکسسوری استفاده میکنند. در سالهای اخیر استفاده از پابند در استان های بزرگی مانند تهران نیز مرسوم شده و انواع متخلف پابند مورد توجه بانوان سایر استان ها قرار گرفته است.

پابند را به کدام پا می بندند

پابند در طرح های مختلف و با استفاده از انواع متریال ساخته میشود. پابندهای استیل و نقره به سبب قیمت مناسب تر برای استفاده روزانه مناسب هستند اما اگر قصد انتخاب پابند برای مهمانی ها و مجالس رسمی تر یا باشکوه را دارید بهتر است از پابند طلا استفاده کنید.

در چه مکان‌هایی باید از پابند استفاده کنیم؟

در راستای معنی بستن پابند این سوال پیش می‌آید که در چه مکان‌هایی از این زیورآلات استفاده نماییم؟ در حقیقت قوانین خاصی برای استفاده از پابند وجود ندارد اما معمولا این وسیله در محیط‌های اداری و دانشگاه‌ها استفاده نمی‌شود.

بسیاری از افراد این زیورآلات را در انواع مراسمات و مهمانی‌های دوستانه، مسافرت، دورهمی‌های خانوادگی، گردش و تفریح و در باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌کنند.

معمولا پابند برای فصل تابستان و بهار مناسب است و در زمستان به دلیل استفاده از بوت و نیم بوت استفاده کمتری دارد. شما می‌توانید انواع مدل‌های پابند را از لحاظ جنس و یا رنگ با سایر زیورآلات همرنگ و همچنین لباس‌های خود ست نمایید.

پابند در کدام پا بسته میشود؟

خرید آنلاین پابند طلا

اکنون که با معنی بستن پابند آشنا شدید بهتر است آسان‌ترین روش خرید آن را نیز شرح دهیم. امروزه با توجه به مشکلات موجود در جوامع و همچنین پاندمی کرونا بسیاری از افراد و همچنین فروشندگان ترجیح می‌دهند تا خرید و فروش‌های خود را با استفاده از اینترنت انجام دهند.

با خرید آنلاین در زمانی کوتاه و تنها با چند کلیک ساده می‌توانید انواع مدل‌های پابند را مشاهده و از هر شهری باشید خرید خود را به آسانی انجام داده و محصول را درب منزل تحویل بگیرید.

با خرید اینترنتی می‌‌توانید از آفرهای بیشتری نسبت به مراجعه حضوری بهره‌مند شوید و خریدی مقرون به صرفه داشته باشید. در هنگام خریدهای آنلاین حتما از فروشگاه‌های معتبر و با دریافت فاکتور رسمی خرید خود را تکمیل نمایید.

معنی پابند پای راست چیست؟

خرید انواع پابند طلا از فروشگاه راف گلد

در این مقاله در ارتباط با معنی بستن پابند صحبت کردیم. اکنون قصد داریم یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه طلا و جواهرات را به شما معرفی نماییم.

گالری راف گلد انواع مدل‌های پابند طلا از جمله مدل‌های نگین‌دار، ساده، آویزی و سنگی و… را طراحی و با قیمت مناسب به فروش می‌رساند. انواع مختلف پابند را در وبسایت این گالری مشاهده کرده و به صورت آنلاین خریداری نمایید.

این فروشگاه کلیه محصولات خود را با قیمت مناسب و همچنین اجرت ساخت پایین به مشتریان ارائه می‌دهد. با خرید از گالری راف گلد، خریدی هوشمندانه و لذت‌بخش را تجربه نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست