نماد زیتون؛ پیام آور صلح و دوستی

همانطور که می‌دانید طلا و جواهرات امروزه جایگاه خاصی در زندگی مردم پیدا کرده است و بسیاری از افراد به عنوان یک وسیله زینتی برای خود و یا هدیه دادن به دیگران و برخی جهت سرمایه‌گذاری اقدام به خرید آن می‌کنند.نمادها در طلا و جواهرات معانی مختلفی دارند یکی از این سمبل های زیبا نماد زیتون است.

زیورآلات طلا و جواهر در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های گوناگونی از برندهای متنوع در بازار به چشم می‌خورند. در ساخت و طراحی انواع زیورآلات نمادها نیز نقش مهمی را ایفا کرده و هر یک دارای معنا و مفهوم خاصی هستند.

استفاده از این اکسسوری‌ها در میان مردم با توجه به مفهوم آن‌ها اهمیت زیادی داشته و بسیاری از افراد از طرفداران این سبک از زیورآلات هستند. به عنوان نمونه اکسسوری‌هایی با نماد ماه‌های سال و یا متولدین هر یک از ماه‌ها از جمله نمادهای محبوب هستند که انواع دستبند، گردنبند و انگشتر زیادی با استفاده از آن‌ها طراحی و به فروش می‌رسند.

یکی از نمادهایی که در میان مردم محبوبیت زیادی دارد نماد برگ درخت زیتون است. ما در این مطلب قصد داریم در ارتباط با زیورآلات نماد زیتون به عبارتی دیگر نماد صلح و آرامش صحبت نماییم. پس با راف گلد همراه باشید تا به بررسی، مفهوم و همچنین انواع زیورآلات این نماد در صنعت طلا و جواهرات بپردازیم.

نماد زیتون در طلاسازی

نماد زیتون، نماد صلح یا درخت آرامش در جهان

در مقالات گذشته به بررسی نماد قلب در طلاسازی و نماد بال فرشته در طلاسازی پرداختیم در این مقاله قصد دریم شما را با نماد زیبای زیتون و مفهوم آن آشنا نماییم.

از گذشته تا به امروز درخت از جایگاه مهمی برخوردار بوده و در ادیان و جوامع مختلف آن را مقدس می‌دانند. همانطور که می‌دانید درختان همواره برای بشر سودمند بوده‌اند و نمادی از حیات بخشی، قدرت و آرامش هستند.

در تمدن غرب استفاده از نماد زیتون به سال‌های بسیار دور باز می‌گردد. در یونان باستان برای مناسبت‌ها و جشن‌های مختلف از شاخه‌های زیتون استفاده می‌کردند. همچنین در بسیاری از افسانه‌ها نیز از شاخه زیتون به عنوان نماد آرامش نام برده‌اند. به گفته یونانیان درخت زیتون نمادی از صلح و دوستی است که ارواح شیطانی را از خود دور می‌کند.

در زمان امپراطوری روم بر روی سکه‌ها تصاویری از برگ درخت زیتون با مفهوم صلح و آرامش نقاشی شده بود که خود بیانگر معنا و مفهوم این نماد است. در دنیای امروزی درخت زیتون یا درخت آرامش، با این معنا در صنعت جواهر سازی کاربرد داشته و زیورآلات بسیاری با استفاده از این نماد طراحی و تولید می‌شود.

سمبل زیتون

انواع زیورآلات با نماد زیتون

همانطور که بیان کردیم نماد زیتون در طلا سازی و صنعت جواهرات کاربرد زیادی داشته و در ساخت بسیاری از اکسسوری‌ها مانند دستبند طلا، انگشتر، ست و نیم ست و همچنین گردنبند طلا از این نماد استفاده می‌شود.

این زیورآلات در وزن‌ها، رنگ‌ها و همچنین تنوع بسیاری از مدل‌ها از برگ‌های درخت زیتون با نماد صلح و آرامش طراحی و در فروشگاه‌های مختلف به فروش می‌رسند. در ذیل برخی از پرکاربردترین این زیورآلات را معرفی خواهیم کرد.

  •  حلقه یا انگشتر طلا با طرح برگ زیتون

حلقه و انگشتر طلا از جمله محبوب‌ترین زیورآلات در میان بانوان و آقایان هستند. یکی از زیورآلات جذاب حلقه‌ها و یا انگشترهایی با نماد زیتون هستند که در وزن‌های مختلفی طراحی می‌شوند

. انگشتر طلا زیتون در مدل‌های ساده و بدون نگین، مدل‌های نگین دار معمولی و جواهر تولید می‌شوند و انتخابی شایسته و زیبا به عنوان یک انگشتر هستند که به دستان زیبایی بسیاری خواهد بخشید. انگشتر بدون نگین زیتون برای استفاده روزانه مناسب تر است.

نماد زیتون در انگشتر

  •  انواع دستبند با طرح برگ زیتون

دستبندهای مختلفی با استفاده از طرح برگ درخت زیتون طراحی می‌شوند. دستبندهای چرمی با نماد زیتون و همچنین مدل‌های زنجیری و دستبندهای النگویی که در گروه زیورآلات و دستبندهای پرطرفدار قرار دارند.

مدل‌های چرمی معمولا از یک بند چرمی به همراه آویز یا قطعه‌ای طلا با طرح زیتون طراحی می‌شوند که دارای قیمتی پایین‌تر نسبت به سایر مدل‌ها هستند. دستبندهای النگویی و جواهر زیتون در انواع نگین‌دار و بدون نگین طراحی می‌شوند.

زیتون در طلا سازی

  •  گردنبند طلا با نماد زیتون

گردنبندهای طرح برگ زیتون نیز از جمله مدل‌های جذاب گردنبند هستند که در مدل و وزن‌های متنوع طراحی می‌شوند. گردنبند طلا زیتون با آویزی از برگ‌های زیتون جلوه بسیاری به اندام شما خواهد بخشید.

از جمله ویژگی‌های این مدل این است که به سادگی می‌توانید با هر نوع استایل و اکسسوری‌های دیگر از آن استفاده نمایید.

نماد زیتون در طلا و جواهرات

  •  نیم ست و سرویس طلا زیتون

سرویس طلا با نماد زیتون یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های طلا در میان بانوان است. این اکسسوری معمولا از یک گردنبند، یک جفت گوشواره طرح زیتون، یک انگشتر و یک دستبند با این نماد جذاب طراحی شده است. این طرح از سرویس در مدل‌های بدون نگین و همچنین نگین‌دار طراحی و به فروش می‌رسند.

نیم ست‌های طلا زیتون معمولا یک یا دو قطعه از سرویس کامل را ندارند. به عبارتی دیگر برخی از نیم ست‌ها از یک گردنبند به همراه یک جفت گوشواره تشکیل شده‌اند. برخی دیگر نیز شامل انگشتر، یک گردنبند و همچنین دستبند هستند.

نماد زیتون در جواهرات

خرید انواع زیورآلات با نماد زیتون از فروشگاه راف گلد

در این مطلب با نماد زیتون در طلا سازی و همچنین انواع اکسسوری‌های این طرح آشنا شدید. اگر شما نیز قصد خرید انواع زیورآلات با طرحی از برگ‌های این درخت که نمادی از صلح و آرامش است را دارید، با فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد آشنا شوید.

این گالری جدیدترین مدل‌های زیورآلات را طراحی کرده و با قیمت مناسب و اجرت ساخت پایین به فروش می‌رساند. با خرید آنلاین از این فروشگاه در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کرده و از آفرها و تخفیفات بیشتری نیز بهره‌مند شوید. با راف گلد زیبایی و خاص بودن را در کنار خریدی هوشمندانه تجربه نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست