روش های مراقبت و نگهداری از نگین انگشتر

همانطور که می‌دانید فلز طلا از جمله بهترین و گران‌بهاترین فلزات موجود در طبیعت است که زیورآلات بسیار ارزشمندی با استفاده از آن ساخته می‌شود.

در طراحی بسیاری از زیورآلات از انواع نگین و سنگ‌های مختلف قیمتی و نیمه قیمتی استفاده می‌شود و بسیاری از این اکسسوری‌ها معمولا قیمتی بالاتر نسبت به زیورآلات بدون نگین دارند.

جواهرات نیز به دلیل استفاده از سنگ‌های قیمتی همواره در طول تاریخ جایگاه ویژه‌ای داشته و گردنبندها و انگشترهایی چون برلیان، الماس و یاقوت و … همیشه محبوبیت خاص خود را به خصوص در میان بانوان داشته است.

بنابراین امری واضح است که نگهداری از این اکسسوری‌ها به خصوص انگشتر با نگین امری مهم به شمار ‌رود. این بار و در این مطلب قصد داریم در ارتباط با نگهداری از نگین انگشتر با شما صحبت نماییم.

پس برای آشنایی با این موضوع پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اصول نگهداری از انگشتر با نگین

علت افتادن نگین انگشتر چیست؟

قبل از این‌که در ارتباط با نگهداری از نگین انگشتر صحبت کنیم بهتر است در ابتدا با دلایل افتادن نگین انگشتر آشنا شویم.

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام خارج کردن انگشتر از دست خود متوجه شوید یک و یا چند نگین از انگشتر شما افتاده است.

در حقیقت ممکن است نگین انگشتر شما به سادگی و بدون این‌که متوجه شوید در هر زمان و مکانی بیافتد. این امر اگر نگین زیورآلات شما از نوع جواهر و گران‌قیمت باشد بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

بنابراین باید به دنبال راهی برای جلوگیری از این اتفاق باشید. در ادامه به طور مختصر این دلایل را نام برده و بررسی خواهیم کرد.

نگهداری از انگشتر با نگین

  • وارد شدن ضربه به انگشتر

از جمله مهمترین دلایل افتادن نگین انگشتر وارد شدن ضربه به آن است.

اگر در هنگام انجام فعالیت‌های روزانه و یا در حین انجام کار و یا ورزش انگشتر شما به میز کار، دیوار و یا وسایل خانه و … برخورد کند ممکن است نگین آن شل شده و یا از پایه خود بیافتد.

حتی ممکن است گاهی شما متوجه این اتفاق نشوید. البته این امر بیشتر مربوط به انگشترهایی با نگین‌های ریز است و معمولا احتمال گم شدن نگین‌های درشت کمتر است.

به همین دلیل توصیه می‌شود در هنگام انجام فعالیت‌های روزمره انگشتر خود را خارج کرده و برای انواع مدل‌های جواهر بهتر است آن‌ها را تنها در روزهای خاص استفاده نمایید.

 

  • عدم استفاده از پایه انگشتر در ساخت

همانطور که می‌دانید در ساخت بیشتر انگشترهای طلا و جواهر پایه‌ای وجود دارد که نگین بر روی آن سوار می‌شود.

اما در برخی از اوقات به خصوص بر روی انگشترهای تک نگین الماس، نگین، بدون پایه بر روی آن سوار شده است و همین امر سبب به خطر افتادن نگین، افتادن و گم شدن آن خواهد شد.

البته نگران نباشید، معمولا در ساخت این نوع از انگشترها، نگین تا حد ممکن محکم شده است اما لازم است در هنگام خرید انگشتر طلا زنانه نگین دار حتما به محکم بودن نگین توجه کنید.

با توجه به موارد بالا هیچ مدلی از انواع انگشترهای نگین‌دار را نمی‌توان یافت که نسبت به افتادن نگین ایمن باشند.

گاهی برخی از پایه‌ها و نگین‌ها که خیلی محکم هستند نیز ممکن است دچار این اتفاق شوند. بنابراین بهترین راه نگهداری و مراقبت از نگین انگشتر است. در ادامه این موارد را برای شما بیان خواهیم کرد.

 

روش های مراقبت و نگهداری از نگین انگشتر

همانطور که در قسمت قبل بیان کردیم دلایلی وجود دارند که سبب افتادن و گم شدن نگین انگشتر می‌شوند.اما روش نگهداری از نگین انگشتر چیست؟

یا چه کارهایی را باید انجام دهیم تا از افتادن و یا گم شدن آن جلوگیری نماییم؟ در ذیل این موارد را به صورت مختصر بیان خواهم کرد.

در هنگام خرید این اکسسوری حتما از محکم بودن نگین آن اطمینان حاصل نمایید.

اصول نگهداری از نگین انگشتر

 

  • در هنگام انجام کارهای روزمره در خارج از خانه و یا در منزل مانند شستن ظرف‌ها، انجام فعالیت‌های سنگین، جابه‌جا کردن لوازم و … انگشتر خود را از دست خارج نمایید.

 

  • اگر احساس کردید نگین انگشتر شما شل و یا لق شده است از انداختن آن خودداری نمایید و آن را برای تعمیر نزد جواهرسازان و یا کارگاه‌های تعمیرات طلا و جواهر ببرید.

 

  • اگر پایه انگشتر جواهر شما از نوع چنگکی می‌باشد و حتی یکی از چنگک‌های آن آسیب دیده است حتما آن را نزد تعمیرکار ببرید و از انداختن آن خودداری کنید.

 

  • برای نگهداری از طلا و جواهرات تا حد ممکن سعی کنید از وارد شدن ضربه به آن‌ها جلوگیری نمایید. بدین ترتیب بهتر است زیورآلات جواهر خود را تنها در مراسم‌ها و یا مهمانی‌های خاص استفاده نمایید تا همواره زیبایی و درخشندگی خود را حفظ نمایند.

 

  • اگر قصد تمیز کردن انگشتر خود را دارید دقت کنید تا به پایه‌های انگشتر و یا نگین آن آسیبی وارد نکنید. بهتر است از روش‌های اصولی تمیز کردن طلا استفاده نمایید.

 

  • اگر نگین انگشتر شما افتاد و یا شل شد در خانه به هیچ وجه سعی به تعمیر آن نکنید، زیرا ممکن است صدمه و آسیبی بیشتر به آن وارد نمایید.

 

  • در مراقبت و نگهداری از نگین انگشتر زرد رنگ، دقت بیشتری نمایید. طلا زرد معمولا به دلیل استفاده از طلای خالص‌تر در ساخت، نرم تر بوده و احتمال افتادن آن نیز نسبت طلای سفید یشتر خواهد کرد.

مراقبت از نگین انگشتر

 

خرید آنلاین جدیدترین زیورآلات طلا و جواهر از فروشگاه راف گلد

در این مقاله در ارتباط با نگهداری از نگین انگشتر و دلایل افتادن نگین و همچنین روش‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق صحبت کردیم.

شما می‌توانید برای خرید انواع زیورآلات ترند روز و جدیدترین مدل‌های انگشتر نگین‌دارجواهر و بدون نگین و همچنین سایر اکسسوری‌های دیگر به فروشگاه آنلاین راف گلد مراجعه نمایید.

این گالری تنوع بسیاری از انواع زیورآلات را در وب سایت فروشگاهی خود به نمایش گذاشته است.

اگر شما نیز قصد خرید انگشتر طلا زنانه، انواع حلقه های ست، دستبندهای ساده و النگویی، ست و نیم ست طلا و جواهر و همچنین انواع گوشواره طلا را دارید حتما از این گالری دیدن فرمایید.

لازم به ذکر است فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد برای مشتریان اینترنتی خود مزایا و تخفیفات ویژه‌ای را نیز در نظر گرفته است.

این گالری محصولات خود را با اجرت ساخت پایین و قیمت مناسب و همچنین به همراه فاکتور معتبر و رسمی به مشتریان ارائه خواهد داد.

با راف گلد همواره به سادگی و هوشمندانه خرید نمایید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست