ولنتاین چیست و هر آن‌چه درباره آن باید بدانید

در سنت و رسوم مختلف، مناسبت‌ها و روزهای گوناگونی وجود دارد که افراد علاقه خود را با استفاده از هدایا به یکدیگر ابراز می‌کنند. اعیاد مختلف، روز تولد، روز پدر و همچنین روز مادر. یکی از با شکوه‌ترین این روزها ولنتاین یا به عبارتی دیگر روز عشق نامگذاری شده است. در تمام دنیا مردم این روز را با گرفتن هدیه روز ولنتاین برای کسانی که دوستشان دارند جشن می‌گیرند.

در حقیقت عشق به پدر و مادر، عشق به فرزند، عشق به همسر و یا دوست و دیگر افراد که هر یک نمادی از دوست داشتن و عشق در این روز به شمار می‌روند.

هدایای ویژه و گوناگونی از جمله عروسک، گل، شکلات، انواع اکسسوری و زیورآلات از جمله طلا و جواهرات و … در این روز توسط افراد به یکدیگر هدیه داده‌ می‌شود.

ما در این مطلب قصد داریم در ارتباط با هدیه روز ولنتاین و تاریخچه آن و دلیل نامگذاری و به وجود آمدن این روز صحبت نماییم. سپس در ادامه به معرفی هدایای مناسب برای این روز می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

هدیه روز ولنتاین چی بگیرم؟

هدیه روز ولنتاین

 

ولنتاین چه روزی است؟

قبل از اینکه در ارتباط با هدیه روز ولنتاین صحبت کنیم بهتر است اطلاعاتی بیشتر درباره این روز و تاریخ دقیق آن داشته باشیم. در بسیاری از کشورهای جهان و در دین مسیحیت این روز عید مقدس نام دارد.

در حقیقت ولنتاین یک روز خاص و به یاد ماندنی برای عشاق است. این روز در دنیا در 14 فوریه جشن گرفته می‌شود که در ایران مصادف با 25 بهمن ماه است.

روز ولنتاین همانطور که بیان کردیم تنها مختص زوج‌ها نبوده و هر کسی با گرفتن هدیه‌ای عشق و محبت خود را به دیگری بازگو می‌کند.

به بیانی دیگر هر شخصی می‌تواند این روز را به نوعی برای خود و دیگران جشن بگیرد و همچنین روز ولنتاین و جشن آن می‌تواند بهانه‌ای برای تشکر و قدردانی از افرادی باشد که برای آن‌ها مهم هستید.

 

تاریخچه ولنتاین

در راستای مقاله هدیه روز ولنتاین با تاریخچه آن نیز آشنا شویم. و اما تاریخچه ولنتاین به سالیان دراز برمی‌گردد. داستان‌های گوناگونی برای این روز تعریف شده که دارای رمز و راز بسیاری است.

همانطور که بیان کردیم 14 ماه فوریه مدت زمانی طولانی است که در بیشتر کشورهای دنیا به عنوان روز عشق جشن گرفته می‌شود. اما این سنت از کجا آغاز شد؟

این سنت به زمان مسیحیان و روم باستان باز می‌گردد. کلیسای کاتولیک با سه قدیس با نام‌های ولنتاین و یا ولنتاینوس که همه آن‌ها به شهادت رسیدند دلیل نامگذاری این روز است.

در افسانه‌ها اشاره شده که یکی از این اشخاص در شهر روم و در این کلیسا خدمت می‌کرد. در آن زمان امپراطوری کلودیوس ازدواج را برای مردان مجرد ممنوع کرده بود.

وی معتقد بود سربازان مجرد سربازان بهتری نسبت به افراد متاهل هستند. ولنتاین از این دستور سرپیچی و مراسم‌های مختلفی را برای زوج‌های جوان به صورت پنهانی برگزار می‌کرد و عشاق را به عقد یکدیگر درمی‌آورد. پس از مدتی امپراطور متوجه اقدام وی شد و دستور اعدام او را صادر نمود.

در افسانه‌ای دیگر بیان شده که زمانی که ولنتاین در زندان بود عاشق دختر زندانبان شد.

او در تاریخ 14 فوریه به اعدام محکوم شده و پیش از مرگش در نامه‌ای به آن دختر و معشوقه‌اش، ابراز علاقه کرده و گفته شده در آن نامه عبارتی با عنوان “از طرف ولنتاین تو” نوشته شده بود. این عبارت همچنان و امروزه از طرف عشاق به یکدیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدین ترتیب بسیاری از افراد بر این باورند که این روز به یاد ولنتاین و گرامیداشت وی جشن گرفته می‌شود که تقریبا در سال 270 میلادی رخ داده است و هدیه‌هایی با عنوان کادو ولنتاین در این روز به یکدیگر مرسوم شد.

ولنتاین چه روزی است و کادو ولنتاین چه بخریم

14 فوریه روز ولنتاین

 

انواع هدیه روز ولنتاین

ولنتاین نیز مانند روزهای دیگر آیین خود را دارد. در حقیقت این مراسم در هر جای دنیا به شکل‌های مختلف و مدل‌های متفاوت برگزار می‌شود.

هدیه روز ولنتاین هر چیزی می‌تواند باشد اما آن چیزی که در بیشتر کشورهای دنیا رایج است گل، عروسک و شکلات است که به نوعی ملزوماتی برای این روز به شمار می‌رود. در ادامه انواع کادو روز ولنتاین را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع هدیه روز ولنتاین

انواع کادو ولنتاین

 

  • خرید هدیه شخصی، لباس و پوشاک

برای خرید کادو ولنتاین برای خانم و یا آقا می‌توانید به سراغ هدایای شخصی بروید. انواع لباس و پوشاک که همواره به عنوان یکی از وسایل و لوازم شخصی برای هر شخص کاربرد خواهد داشت.

انواع پیراهن، بلوز، شلوار، شال و روسری می‌توان ایده‌ای مناسب باشد. از جمله دیگر هدایای شخصی می‌توان به کیف و کفش اشاره نمود.

 

  • خرید هدایای رمانتیک، گل، شمع و عروسک

کادوهای رمانتیک بهترین نوع کادو برای هدیه ولنتاین برای دختر و پسر هستند. همانطور که بیان کردیم هدایای که در این روز در تمام دنیا به یکدیگر داده می‌شوند بیشتر جنبه رمانتیکی دارند.

خرید گل یکی از بهترین هدیه‌های است که هم برای آقایان و هم برای بانوان گزینه مناسبی خواهد بود زیرا گل نمادی از زیبایی، محبت و لطافت است.

همچنین خرید شکلات در طرح‌های جذاب و حتی به صورت تصاویر که نمادی از شادی و نشاط است، خرید عروسک‌های مختلف به خصوص خرس و همچنین انواع شمع که نمادی از عشق و لحظات عاشقانه است، می‌تواند بهترین هدیه برای این روز به شمار رود.

همچنین می‌توانید از ترکیب این هدایا در کنار هم مثلا یک باکس گل و یا عروسک خرسی به همراه شکلات‌های جذاب و چندین شمع زیبا و رمانتیک استفاده و آن را به شخصی که دوستش دارید تقدیم نمایید.

اگر به دنبال خرید یک هدیه ولنتاین ارزان هستید می‌توانید با یک شکلات و یا یک شاخه گل طرف مقابل را خوشحال نمایید.

شکلات هدیه روز ولنتاین

شکلات و گل هدیه روز ولنتاین

 

  • انواع هدایای کاربردی و دیجیتالی

برای هدیه روز ولنتاین می‌توانید از انواع هدایای کاربردی مانند گوشی، تبلت و لپ تاپ نیز استفاده کنید.

در حقیقت اگر قصد خرید یک هدیه ولنتاین برای همسر خود را دارید می‌توانید همچنین از لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل نیز استفاده نمایید.

انواع مدل‌های هارد، هدفون و هندزفری، اسپیکرهای همراه، پاوربانک و همچنین انواع ساعت‌های هوشمند را می‌توانید به عنوان یک هدیه با ارزش برای این روز خریداری نمایید.

هدیسه دیجیتالی برای کادو روز ولنتاین

هدایای دیجیتالی

 

  • هدیه دست ساز برای ولنتاین

شما می‌توانید برای هدیه ولنتاین برای دوست، همسر، پدر و یا مادر یک هدیه دست ساز برای ولنتاین را بسازید.

با استفاده از هر ابزار و وسایلی که در دسترس دارید می‌توانید خلاقیت به خرج داده و یک هدیه زیبایی را خلق نمایید. به عنوان مثال با استفاده از یک بطری کوچک شیشه‌ای و یا یک ماگ و چند شکلات باکسی زیبا تهیه نمایید.

همچنین می‌توانید با روبان و یا کاموا برای تزئین بیشتر استفاده نمایید. علاوه بر این با استفاده از مقوا می‌توانید باکس‌های تزیینی را ساخته و داخل آن را با گل آرایی و شکلات زیبا کنید.

هدیه دست ساز کادو روز ولنتاین

 

  • خرید عطر و ادکلن

کادو ولنتاین برای مرد و زن، حتی دختر و یا پسر که باشد می‌تواند یک عطر و یا ادکلن با رایحه ماندگار باشد. همه بانوان و آقایان به عطر و ادکلن علاقه دارند و خرید این هدیه برای این روز می‌تواند یک کادو جذاب و دوست داشتنی باشد.

انواع عطر و ادکلن را می‌توانید به صورت برند و یا غیر اصل با قیمت‌های متفاوت برای هدیه روز ولنتاین خریداری نمایید.

خرید عطر و ادکلن برای کادو ولنتاین

عطر و ادکلن برای کادو ولنتاین

 

  • خرید انواع زیورآلات و اکسسوری

هدیه ولنتاین برای پسر و دختر می‌تواند از انواع اکسسوری و زیورآلات باشد.

انواع زیورآلات در جنس‌های متفاوت مانند طلا و نقره، ساعت، عینک‌های آفتابی و سایر اکسسوری‌های دیگر می‌تواند یک هدیه مناسب و جذاب برای ولنتاین باشد.

 

انواع طلا و جواهرات مناسب برای هدیه ولنتاین

طلا و جواهرات همواره به عنوان یک هدیه ارزشمند و جذاب در تمامی مناسبت‌ها کاربرد داشته است. فرقی نمی‌کند که قصد خرید هدیه ولنتاین برای دوست، همسر، دختر و یا پسر را داشته باشید.

انواع زیورآلات طلا و جواهرات انتخابی شایسته و ارزشمند خواهد بود. در ادامه این مطلب انواع زیورآلات و طلا و جواهر مناسب برای هدیه روز ولنتاین را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • ست و نیم ست طلا و جواهر

انواع ست و نیم ست طلا را می‌توانید برای هدیه روز ولنتاین دختر و یا همسر خود خریداری کنید. همانطور که می‌دانید ست‌ها از یک سرویس کامل یعنی گردنبند، دستبند، انگشتر و یک جفت گوشواره طلا تشکیل شده‌اند در حالی که نیم‌ست‌ها معمولا یک یا دو قطعه از سرویس طلا کامل را ندارند.

بر اساس بودجه خود می‌توانید یک ست ونیم ست طلا را برای کادو ولنتاین خریداری نمایید. نیم‌ست طلا کارتیه، تیفانی، سرویس طلا زنانه و نیم ست قلب و نمادی از گل می‌تواند انتخابی مناسب برای کادو ولنتاین باشند.

سرویس طلا زنانه راف گلد هدیه روز ولنتاین

سرویس طلا زنانه راف گلد هدیه روز ولنتاین

 

  • انگشترهای طلا ، هدیه جذاب ولنتاین

انگشترها همواره از جذاب‌ترین اکسسوری‌ها در میان بانوان به شمار می‌روند. انواع انگشتر بدون نگین، تک نگین را می‌توانید برای هدیه روز ولنتاین برای خانم‌ها خریداری نمایید.

از دیگر نمونه‌های جذاب انگشتر می‌توان به انگشتر طلا کارتیه و ون‌کلیف و انگشترهای تیفانی اشاره نمود.

انگشتر طلا کارتیه برای هدیه روز ولنتاین

انگشتر طلا کارتیه

 

  • انواع دستبندهای طلا زنانه و مردانه

یکی از اکسسوری‌های پرکاربرد در میان بانوان و آقایان دستبندها هستند. انواع دستبندهای طلا می‌تواند بهترین انتخاب برای هدیه ولنتاین برای پسر و دختر باشد.

انواع دستبند طلا مردانه و همچنین دستبند طلا زنانه ، دستبندهای مرواریدی و همچنین انواع دستبند طلا ظریف در گروه محبوب‌ترین این زیورآلات قرار دارند که می‌توانید با هر بودجه‌ای اقدام به خرید آن‌ها نمایید.

دستبند شیک برای کادو ولنتاين

دستبند طلا هدیه ولنتاین

 

  • آویز و پلاک‌های طلا، یک هدیه ارزان برای ولنتاین

اگر به دنبال خرید یک کادو ولنتاین طلا با قیمت مناسب هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از انواع آویزها و پلاک طلا است.

شما می‌توانید با هر بودجه‌ای انواع پلاک‌های اسم، آویزهای طلا با نمادهای مختلفی از طبیعت، گل، حیوانات و یا نمادهای ماه تولد را برای هدیه روز ولنتاین هم برای آقایان و هم برای بانوان خریداری نمایید.

برای خرید آویز طلا اینجا کلیک کنید.

 

  • زنجیر و گردنبند طلا

از جمله هدایای دیگر که می‌توانید به عنوان هدیه ولنتاین برای مرد و زن خریداری کنید انواع زنجیرها و گردنبندهای طلا هستند.

زنجیر طلا کارتیه که یکی از جذاب‌ترین و ترندترین گردنبند مردانه و زنانه است انتخابی جذاب و ماندگار برای هدیه این روز خواهد بود.

گردنبد طلا راف گلد هدیه ارزان برای کادو ولنتاین

گردنبند طلا هدیه ی مناسب برای کادو ولنتاین

 

  • گوشواره طلا، هدیه ولنتاین برای دختران

گوشواره‌ های طلا نیز همچنان در گروه محبوب‌ترین زیورآلات در میان بانوان جای دارند.

برای این هدیه می‌توانید انواع گوشواره‌های میخی با قیمت مناسب، گوشواره حلقه‌ای طلا و سایر مدل‌ها استفاده نمایید.

در حقیقت خرید گوشواره طلا همواره برای بانوان هدیه‌ای جذاب خواهد بود.

گوشواره طلا هدیه ولنتاین

گوشواره حلقه ای راف گلد

 

  • انواع النگو طلا و دستبندهای النگویی

النگوها از جمله زیورآلاتی هستند که از گذشته تا کنون کاربرد و تا حدی شکل ظاهر خود را حفظ کرده‌اند. انواع مدل‌های النگو خشک و فنری، دستبندهای النگویی کارتیه و آلبرنادو و تیفانی می‌توان یک هدیه با ارزش و ماندگار برای بانوان در روز ولنتاین باشد.

با خرید آنلاین النگو طلا می‌توانید در زمان و هزینه خود در این روز پرشور صرفه‌جویی نمایید.

النگو طلا جدید 2022 هدیه روز ولنتاین

النگو طلا هدیه روز ولنتاین

 

بسته بندی هدیه روز ولنتاین

بسته‌بندی هدایا و کادوهای خریداری شده نکته بسیار مهمی است که باید برای هدیه روز ولنتاین به آن توجه کرد. در حقیقت نوع بسته‌بندی این هدیه نشان‌دهنده ذوق و اهمیت شما برای خرید کادو برای شخص مقابل است.

پس باید تمام هنر و خلاقیت خود را برای این مورد به خرج دهید تا بهترین و زیباترین کادو را برای عزیزانتان فراهم کنید.

برای این کار شما می‌توانید با لوازمی که در اختیار دارید از مقواهای رنگی تا کاغذهای کادو با رنگ‌های قرمز کادو خود را پیچیده و سپس برش‌هایی را به صورت و نماد قلب با رنگی متفاوت ایجاد کرده و بر روی کادو خود بچسبانید.

همچنین می‌توانید بر روی بسته‌بندی خود از شکلات‌های کوچک رنگی استفاده کرده تا کادو شما جذاب و زیباتر به نظر برسد.

علاوه بر این می‌توانید برای کادو خود با استفاده از یک جعبه ساده و چندین کاغذ کادو، باکسی زیبا بسازید و داخل آن را با شکلات، گل و لوازم تزئینی زیباتر کنید.

استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و کاغذی، یا طرح‌های گونی می‌توانید هدیه شما را بسیار جذاب کند. شما می‌توانید این کیسه‌ها را با یک ربان ساده که به دور آن می‌پیچید و یا قلب‌های کاغذی به یک هدیه به یاد ماندنی تبدیل کنید.

 

خرید انواع طلا و جواهرات از فروشگاه راف گلد

در این مطلب در ارتباط با انتخاب هدیه روز ولنتاین و تاریخچه این روز و این‌که از کجا نشات گرفته و تاریخچه ولنتاین در ایران و در دنیا صحبت کردیم.

همانطور که بیان کردیم ولنتاین یکی از روزها ومناسبت‌های مهم به خصوص برای عشاق است که بسیاری از افراد این روز را با هدایای گوناگون جشن می‌گیرند.

شما می‌توانید انواع زیورآلات نامبرده و اکسسوری‌ها را برای هدیه این روز خریداری نمایید. فروشگاه طلا و جواهرات راف گلد با کالکشن جدیدی از زیورآلات ترند مخصوص روز ولنتاین می‌تواند شما را برای خرید هدیه این روز یاری نماید.

با مراجعه به وب‌سایت و فروشگاه آنلاین راف گلد تنوع بسیاری از انواع طلا و جواهرات را می‌توانید مشاهده و به صورت آنلاین سفارش دهید.

این گالری به مناسبت روز ولنتاین محصولات خود را با قیمت مناسب و اجرت ساخت پایین و همچنین فاکتور معتبر به مشتریان ارائه می‌دهد. همچنین با خرید آنلاین از این فروشگاه می‌توانید از آفرها و تخفیفات ویژه این روز استفاده نمایید.

با راف گلد خریدی هوشمندانه و لذت‌بخش را تجربه نمایید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست