چگونه النگو را صاف کنیم

طلا و جواهرات از آن دسته زیورآلاتی هستند که بسیار مورد توجه افراد می‌باشد و علاوه بر استفاده از آن به منظور زیبایی، برای سرمایه‌گذاری نیز عاملی مهم محسوب می‌شوند. در میان انواع طلا، النگوها از اکسسوری‌هایی هستند که اکثر خانم‌ها به داشتن آن علاقه دارند و مدل‌ها و طرح‌های متفاوت آن سبب شده که انتخاب آن برای هر سلیقه‌ای راحت‌تر باشد. النگوها زیورآلاتی هستند که به صورت ظریف و پهن و بدون قفل بر روی مچ دست قرار می‌گیرد. نگهداری از این زیورآلات پرطرفدار بسیار مهم است که باید آن را بدانیم. قبل از اینکه النگو را خریداری و استفاده کنید، مقاله راهنمای مراقبت از النگو را مطالعه فرمایید. در این مقاله سعی داریم به یکی از این موارد مانند اینکه چگونه النگو را صاف کنیم، بپردازیم. با ما همراه باشید تا راه‌های برطرف کردن آن را برای شما بازگو کنیم.

دلایل آسیب دیدگی و خم شدن النگوی طلا

قبل از اینکه نحوه تعمیر النگو آسیب دیده را بررسی کنیم، باید به دلایل اصلی آسیب دیدگی و خم شدن النگو اشاره کنیم. دلایل خم شدن النگو متفاوت است و ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که جسمی سنگین با آن برخورد کرده باشد و سبب ایجاد ترک یا شکستی در النگو شود. در ادامه با ما همراه باشید تا قبل از اینکه بگوییم چگونه النگو را صاف کنیم، به دلایلی در مورد آسیب دیدگی النگو طلا اشاره کنیم.

• ضربه و فشار به النگو

ضربه و فشاری که به النگو وارد می‌شود سبب خم شدن آن خواهد شد و باعث تغییر شکل در النگو می‌شود.

• عیار طلای بکار رفته در النگو

اگر النگویی با عیار بالا خریداری کنید، حواستان باشد به دلیل اینکه طلا با عیار بالا از فلزات کمتری در آن استفاده شده است نرم تر است و بیشتر باعث خم شدن النگو می‌شود. بنابراین اگر خواستید بدانید که چگونه النگو را صاف کنیم، باید بدانید که به دلیل عیار بالا و نرم بودن تعمیر این نوع از النگو نیز راحت تر است. اما النگوهایی که عیار پایین تری دارند درست است که از دوام بیشتری برخورد دارند اما در صورت اسیب دیدن به راحتی قابل تعمیر نیستند.

• سایز نامناسب النگو

یکی از دلایل دیگری که می تواند به النگو آسیبی برساند و باعث خم شدن، ترک خوردن و شکسته شدن النگو می شود سایز نامناسب آن است. اگر النگو به دستتان بزرگ باشد امکان گیر کردن آن به هر جایی وجود دارد و در نتیجه سبب آسیب دیدن النگو می شود.

چگونه النگو را ضاف کنیم

• نوع مدل و طراحی النگو

النگوهایی که به صورت تو خالی و ظریف طراحی شده اند به دلیل اینکه ضخامت کمتری دارند بنابراین سریع تر آسیب می بینند. همچنین تعمیر النگوهای نگین‌دار و دارای سنگ نیز نسبت به النگوهای ساده سخت‌تر است و تعمیر آن هزینه زیادی دارد.

• تغییر سایز النگو

تغییر اندازه یا سایزالنگو به دلایلی مانند کاهش سایز آن باعث آسیب دیدن طلا می شود به این دلیل که وقتی النگوی خود را برای کاهش سایز به طلاسازی می برید تا اندازه ی آن را تغییر دهد النگو را برش می دهند و دوباره درست می کنند. این کار سبب نازک شدن آن قسمت از النگو که آسیب دیده است، می شود و در صورت درست مراقبت نکردن باعث آسیب دیدگی آن می شود.

• مراقبت نکردن از النگوی طلا

بهتر است در هنگام فعالیت های ورزشی و یا کار های سنگین النگو را از دست خود خارج کنید. همچنین زمانی که با وسایل تیز کار می کنید و یا در هنگام کار با مواد شیمیایی حتما روی النگو را بپوشانید و یا در صورت امکان ان را از دست خارج کنید.

• درست انداختن و درآوردن النگوی طلا

یکی دیگر از دلایلی که سبب آسیب دیدن و خم شدن النگوی طلا می شود و ما مجبور می‌شویم که بدانیم چگونه النگو را صاف کنیم، نحوه ی درست انداختن و درآوردن آن است. زیرا هر گونه فشار اضافی به النگو باعث خم شدن آن می شود بنابراین بهتر است از یک کیسه ی پلاستیکی برای انجام این دو کار کمک بگیرید.

نحوه ی تعمیر و فرم دهی به النگوی آسیب دیده

بعد از اینکه دلایلی را که سبب شده بود النگو آسیب ببیند و تغییر شکل دهد، بیان کردیم. اکنون درباره اینکه چگونه النگو را صاف کنیم، مطالبی را شرح می‌دهیم. النگوها به همان صورت که خم می شوند و آسیب می‌بینند، قابلیت تعمیر پذیری نیز دارند. در ادامه درباره نحوه تعمیر النگوی طلا و فرم دهی به آن اشاره خواهیم کرد.

• تعمیر النگو با استفاده از سنبه

طلاسازها برای صاف کردن بعضی از النگوهای خم شده از سنبه استفاده می کنند. سنبه ابزاری است که برای تعمیر النگو و تغییر شکل آن استفاده می شود. به این صورت که النگو را بر روی سنبه قرار می دهند و توسط چکش جواهرات به محل خم شدگی آن ضربه هایی می زنند تا النگو به شکل اولیه خود بازگردد.

• تعمیر النگو طلا با روش آبکاری

یکی دیگر از روش‌ها که در مورد اینکه چگونه النگو را صاف کنیم، می‌توان توضیح داد، روش آبکاری می‌باشد. در مواقعی که النگو خیلی نازک باشد و بیش از حد خم شده باشد طلاساز از این روش برای تعمیر آن استفاده می کند. در این روش قسمتی از النگو را که آسیب دیده و خم شده است را برش می دهند و قطعه ی جدیدی را به النگو اضافه می کنند. توجه داشته باشید که انجام این کار باید توسط طلاساز ماهر صورت پذیرد.

نحوه صاف کردن النگو

تعمیر النگو طلا با دستگاه

دستگاه‌هایی برای تعمیر و فرم دهی النگوهای آسیب دیده طراحی و ساخته شده است که از این روش النگو های خم شده را می توان دوباره به شکل اول در آورد و دیگر این نگرانی که چگونه النگو را صاف کنیم، وجود ندارد. این دستگاه ها به صورت مخروطی شکل هستند که با قرار دادن بر روی شیارهای دستگاه و و فشار وارد شده به النگو می توان آن را تعمیر کرد این دستگاه قابلیت تعمیر سایزهای مختلف النگو را دارد و می توان آن را به شکل دایره ای در آورد.

خرید انلاین طلا و جواهر از گالری طلا و جواهر راف گلد

در این مقاله درباره اینکه چگونه النگو را صاف کنیم مطالبی را بیان کردیم.همچنین دلایلی را درمورد النگوهای طلای اسیب دیده و نیز نحوه ی تعمیر ان توضیحاتی دادیم. اکنون به شما پیشنهاد می کنیم به وب‌سایت گالری طلا و جواهر راف گلد مراجعه کنید و از انواع النگوهای آن دیدن فرمایید. شما می‌توانید با خرید آنلاین النگو طلا مانند: النگو کارتیه، النگوی آینه ای، النگوی نگین دار و غیره از آفرهای ویژه این گالری استفاده کنید.
گالری طلا و جواهر انواع متنوعی از زیورآلات شیک و مدرن خود را با اجرت ساخت پایین و قیمت مناسب برای مشتریان خود عرضه داشته است. با راف گلد هوشمندانه خرید کنید.

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست